הבלוג של חברת 'מצוינות בעסקים' בנושאי תעשייה, ניהול ועסקים בארץ ובחו"ל. מעל 600 מאמרים מקוריים של יותר מ-30 כותבים וכותבות.
ה-8 במרץ הוא יום שמוקדש לציון ההישגים של נשים בכל תחום, ובמיוחד בעולם העסקים. מאז ומעולם, הנשים נאלצו להתמודד עם מכשולים ומגבלות שהוטלו עליהן בשל מגדרן, אך בשנים האחרונות אנחנו עדים לשינוי מעמיק – יותר נשים מובילות עסקים, מנהלות חברות, ומביאות גישות חדשות ומרעננות לעולם הכלכלה. האם אנחנו בדרך לשוויון אמיתי?
היום נדבר על ניתוח התכנית העסקית שלכם, ניתוח רגישות לשינויים בסביבה העסקית. לקראת כל דבר שאנחנו מתכננים, אנחנו צריכים לבדוק את הרגישות שלו לשינויים.
היום נדבר על Lean Canvas. נלמד מה זה, איך זה עובד, ואיך להשתמש בזה נכון.
אייל הוא בחור צעיר, בן 30, שעובד בחברת הייטק גדולה ונחשבת. יש לו תפקיד מעניין ולכאורה הכל טוב. אבל הוא לא אוהב את האווירה בחברה ואת יחסי העבודה והתחיל לחפש מקום עבודה אחר. יש לאייל כישורים חשובים והוא מתראיין בהרבה חברות. בזמן שהמנהלים מראיינים אותו ומתרשמים ממנו, הוא גם מראיין אותם, מתרשם מהם ובודק את הפרמטרים שחשובים לו.
מתי משתמשים בתרשים זרימה? ואיך הוא יכול לעזור לכם בחברה שלכם? בסרטון אדגים עם איזה סוג של תרשים זרימה אני ממליץ לעבוד ואיך לעשות את זה נכון.
תוספות שכר הוא נושא שמעסיק את כולם. איך נקבע כמה תוספת שכר עובד מקבל? מתי ניתן תוספות שכר? על השאלות האלה ונוספות אענה בסרטון.
המאמר נכתב מנקודת המבט של מי שצמח לתפקיד ניהולי חדש בתוך החברה. אך הוא מיועד כמובן לכל הסביבה: מי שהחליט למנות את המנהל או המנהלת החדשה, מי שנמצא בקבוצת השווים החדשה ומי שהיה עד כה בקבוצת השווים של המנהלת או המנהל החדש.
היום נדבר על שבעת מוקדי הבזבוז של טויוטה, פלוס עוד אחד שנוסף מחוץ לטויוטה. חשוב להכיר את מוקדי הבזבוז על מנת להצליח לחסוך את הבזבובז המיותר.
היום נדבר על החשיבות של הסכמים, למה לשים לב, ממה להיזהר ואיך לעשות את זה נכון.
מבחינת הספקים: האם ברורה לנו האחריות שיש לנו כספקים של שירות או מוצר? מבחינת הלקוחות: האם ברורה לנו האחריות שנקבל כרוכשים? אני אציג להלן שלש דוגמאות בתחומים שונים, הן מניסיוני האישי והן מניסיוני כמגשר.
היום נדבר על חקירה לגורמי שורש, למה זה חשוב? מה זה בכלל?
כל מי שיש לו ילדים בוודאי מכיר את השלב שבו הם מתחילים לשאול על כל דבר "למה?" כשאנחנו שואלים למה אנחנו בעצם מחפשים את גורם השורש, מנסים להבין מה הסיבה באמת. שיטת למה למה פותחה בטויוטה ובסרטון אסביר איך להשתמש בה.
מה יהיה במאמר? מדוע שיחת משוב היא אוקסימורון ובכל זאת איך לנהל אותה. מהי המטרה הנכונה, לדעתי, לשיחת המשוב. אני אציג כלי שונה וטוב לביצוע שיחות המשוב, ומהן המכשלות העיקריות בשיחות משוב. לקראת הסוף, אחרי שאציג גם את המטרה וגם את הדרך אתייחס לחשיבות של שיחות המשוב לחברה.
מה זה סיעור מוחות? למה זה חשוב? ואיך זה יעזור לכם בעסקים וגם מחוץ לעסקים? בסרטון אתן דגשים חשובים לביצוע סיעור מוחות יעיל.
עצם דג היא סוג של סיעור מוחות. בסרטון אסביר מתי כדאי לנו לעבוד בשיטה זו ואיך נעבוד איתה בצורה הטובה ביותר.
בינואר השנה פורסמה בדה מרקר כתבה שכותרתה "ישראלים, היכונו למהפך מקצועי: 43% מהמיומנויות שלכם יצטרכו להשתנות בחמש השנים הקרובות". בכתבה מוצג דו"ח המשרות של הפורום הכלכלי העולמי. הדו"ח של הפורום מתפרסם אחת לשנתיים, והוא מתבסס על ממצאי סקר שבוצע בקרב מיליוני עובדים ב-1,000 חברות בעולם, בתעשיות מגוונות. השנה, 30 מהחברות היו חברות ישראליות.
יש מעט מאוד סיבות להיעדרויות עובדים, בסרטון אפרט מה הסיבות הנפוצות ואיך נוכל להתמודד איתן ולהפחית היעדרויות.
מהו לדעתכם גורם ההסחה מספר 1? בסרטון אפרט מה אני עושה על מנת לשמור על קשב בשיחה עם אדם אחר ואיך אני דואג שיקשיבו לי.
הסיפור אינו מסתיים בפיטורים. בפרט כשהפיטורים הם על רקע של צמצומים ולא על רקע של חוסר מקצועיות או עבירות משמעת.
האמת שהסתבכתי. כאשר נגשתי לכתוב את המאמר הזה בצעתי תחקיר רקע במקורות והסתבר לי מהר מאוד שאין בכל העולם כמעט מחקרים בנושא. במעט המחקרים שמצאתי הקשר הוא מובהק: משמעת גבוהה אומרת תפוקה גבוהה.
בסרטון אסביר כמה חשובה תחושת ההוגנות אצל העובדים ואיך נדאג שעובדים לא ירגישו שנהגנו כלפיהם בחוסר הוגנות.
לפני 7 שנים ערכתי סקר בשיתוף ענת מלמר כהן בנושא התכונות הנדרשות למנהל מצליח. בסקר הצביעו קרוב ל500 גולשים. היום נדבר על תוצאות הסקר.
התחילה שנה חדשה ואתם רוצים לעקוב על הביצוע של התקציב. התקציב שהכנתם הוא התכנית השנתית של ההכנסות, ההוצאות, הרווח וההשקעות. כעת צריך לעקוב על ביצוע התכנית, על העמידה ביעדים של התכנית. כדי לעמוד ביעדי התקציב נדרש לעמוד ביעדים של כל אחד מהחלקים שלו: הכנסות, הוצאות, רווח והשקעות. ההכנסות מתחילות במכירות.
מתי ניתקל במצב שבו נעבוד במבנה ארגוני מטריציוני? ואיך נדאג שזה יצליח? בסרטון אסביר למה חשוב לשים לב במקרים כאלו.
דיברנו רבות על החשיבות של הכרת המבנה הארגוני ופרסומו בחברה. היום נדבר על ההמלצות שלי למבנה ארגוני אידאלי.
בתהליך היצור הספגטי הטריים נתלים על מקלות שבשני קצותיהם הם נתלים על שרשראות שנוסעות בארונות יבוש. בנקודה מסוימת בזמן, לפני כשלושים שנים התקלות התחילו לחזור על עצמן. המקלות עליהן נתלו הספגטי נפלו שוב ושוב במהלך הייבוש. אנשי האחזקה המוכשרים לא הצליחו למצוא את הסיבה לתקלה. ברגע מסוים, עלתה מחשבה שאולי אין כאן תקלה מכנית, אלא חבלה של אחד העובדים.
מנכ"ל, הנהלה שרוצים להוביל את החברה, צריכים שהעובדים יאמינו להם. השקיפות היא הכרחית ליצירת אמון.
בואו נדמיין צינור מים עם שורה של ברזים. המים רוצים לזרום בצינור אבל כל ברז כשלעצמו סוגר את הצינור, כך גם כל אחד מהגורמים שאציין בסרטון יכול לעצור את ההצלחה של החברה.
גרפים נותנים לנו במבט אחד מה מצבנו והיכן נדרש שינוי דחוף. אוסף של מספרים, לא רק שמקשה על הסקת מסקנות, לפעמים בכלל נדלג עליו.
פעם עבדתי עם איזו חברה ושמעתי מעובדים כל מיני דברים. שאלתי אם המנכ"ל יודע. "לא לא עזוב הוא לא רוצה לדעת". אני בטוח מהיכרות עם אותו מנכ"ל שזה לא נכון, אבל זה הרושם שקיבלו העובדים וזה מה שחשוב.