בלוג מצוינות בעסקים

הבלוג של חברת 'מצוינות בעסקים' בנושאי תעשייה, ניהול ועסקים בארץ ובחו"ל. מעל 600 מאמרים מקוריים של יותר מ-30 כותבים וכותבות.

272 קוראים/ות

התמודדות עם שחיקה של מנהלים ועובדים: סימני אזהרה וכלים מעשיים

שחיקה היא תופעה רחבה ומשמעותית בקרב מנהלים ועובדים. עומס בעבודה וקושי של מנהלי הביניים לגשר בין ציפיות העובדים ודרישות ההנהלה, מוכרים כסיבות העיקריות. החברות יכולות להפוך את העומס לאתגר ולהתמודד אתו בגאווה.

363 קוראים/ות

ניהול תזרים מזומנים: למה עסקים שמצליחים על הנייר, נכשלים בתזרים?

דמיינו חברה המבזבזת מזומנים מעבר להכנסותיה, נסמכת על מימון חיצוני שעתידו לוט בערפל. לעומת זאת, תזרים מזומנים חיובי, אף לצד הפסד, עשוי להבטיח קיומה. עם זאת, תזרים מזומנים שלילי מהווה סכנה ממשית לקריסה.

190 קוראים/ות

למה חברות מצליחות ועולות למרות חוסר המדידה ולמרות ניהול לא מיטבי – חדשנות וגמישות

האם חברות שמצליחות לאלתר,להמציא את עצמן מחדש או להתאים עצמן מהר לשינויים בשוק,יכולות לשרוד גם עם ניהול שאינו מושלם?

233 קוראים/ות

כיצד למדוד את האפקטיביות של ההכשרות וההדרכות?

 ההשקעה בהדרכות היא משמעותית. זמן, עלויות כספיות ישירות ושיבוש העבודה השוטפת. לכן, חיוני לדעת קודם כל האם ההדרכה השיגה את מטרתה והאם המחיר מוצדק. האם אכן יש השפעה עסקית אמיתית? ללא מדידה קשה לשפר ואפילו להראות תוצאות.

212 קוראים/ות

למה חברות מצליחות ועולות למרות חוסר המדידה ולמרות ניהול לא מיטבי – קשרים ושוק חזק

קשרים חזקים ושוק אטרקטיבי יכולים להיות מנועי הצלחה מרכזיים לחברות. עם זאת, הצלחתם תלויה גם בניהול נכון ובמערכת מדידה שמאפשרת למצות את הפוטנציאל.

237 קוראים/ות

כישלון יכול להיות נקודת הפתיחה לחדשנות אמיתית

כדי שכישלון יהפוך לזרז לחדשנות, הארגון צריך לטפח תרבות של ביטחון פסיכולוגי, סביבה שבה עובדים מרגישים בטוחים לשתף רעיונות, להודות בטעויות ולשאול שאלות ללא חשש.

234 קוראים/ות

למה חברות מצליחות ועולות למרות חוסר המדידה ולמרות ניהול לא מיטבי – תיזמון או מזל

לעיתים, הצלחה של חברות יכולה להיות תוצאה של תזמון מוצלח או גורמים חיצוניים בלתי צפויים, כמו שינויים בשוק או מגמות פתאומיות.

295 קוראים/ות

צמיחה בלי הגדלת התקציב

צמיחה מתוך התייעלות היא אסטרטגיה מנצחת עבור ארגונים השואפים למצוינות תפעולית. היא דורשת מחויבות, יצירתיות ומיקוד בפרטים, אבל אינה מחייבת כיס עמוק. במקום להגדיל תקציבים, נגדיל את הראש, נשאל שאלות, נערער על השגרה, נרתום את העובדים וניישם בהתמדה שיפורים קטנים. 

241 קוראים/ות

למה חברות מצליחות ועולות למרות חוסר המדידה ולמרות ניהול לא מיטבי – תרבות אירגונית חזקה

עובדים מחויבים ונלהבים יכולים למלא את החלל שנוצר מהיעדר ניהול חזק. כשהעובדים עצמם מונעים מהחזון ומהמטרה, הם יכולים להוביל להצלחה.

293 קוראים/ות

מדדים שלא מודדים כלום: מתי KPI הופך ממדד לכלי שמסיט את המטרה

 המדדים הם אחד הכלים החשובים ביותר ליישר את הארגון.יחד עם זאת, בארגונים גדולים, למרות חשיבותן הברורה, רוב מערכות ניהול הביצועים אינן אחידות ברחבי הארגון. דבר זה עלול להוביל להחמצות הזדמנויות, מטרות פנימיות סותרות ומנהלים המתמקדים בדברים הלא נכונים.

275 קוראים/ות

למה חברות מצליחות ועולות למרות חוסר המדידה ולמרות ניהול לא מיטבי - מוצר חזק או ייחודי

חברה שמציעה מוצר או שירות יוצא דופן עשויה להצליח גם עם ניהול חלש. אם המוצר עונה על צורך חשוב בשוק, הוא ימשוך לקוחות באופן טבעי.עם זאת, כאשר הניהול אינו טוב, ההשלכות על הצלחת החברה יכולות להיות משמעותיות

411 קוראים/ות

חוזים פסיכולוגיים: ההבטחות הלא כתובות שמנהלים לא מודעים שהפרו

בעידן של שינויים תכופים בשוק העבודה, אחד מהגורמים הפחות מדוברים, אך בעלי ההשפעה הרבה ביותר על מוטיבציית העובדים, הוא "החוזה הפסיכולוגי". ההבנה שחוזים פסיכולוגיים הם חלק בלתי נפרד מיחסי עבודה, מחייבת שינוי תודעתי. לא מספיק לנסח תקנון מדויק או חוזה עבודה – צריך לדעת גם לנהל את מה שלא נאמר.

390 קוראים/ות

איך לגבות תשלומים בלי לפגוע בשימור הלקוחות?

במציאות העסקית של היום, גבייה היא לא רק עניין פיננסי – היא חלק בלתי נפרד מחוויית הלקוח. מנגנון גבייה שאינו רגיש עלול להרחיק לקוחות ולהזיק למוניטין החברה.

283 קוראים/ות

למה חברות מצליחות ועולות למרות ניהול לא טוב אי קביעת יעדים ושימוש במדדים למעקב (אישיים ואירגוניים)

בסדרת מאמרים בת חמישה חלקים, אני מבקש לבחון תופעה מסקרנת: כיצד חברות בישראל מצליחות לשרוד ואף לפרוח בתרבות ניהולית שבה נהוג לעיתים לוותר על כלים ניהוליים בסיסיים, כמו הגדרת יעדים, מדידת ביצועים ויישום תהליכי שיפור מתמיד.

303 קוראים/ות

מעבר ממכירה חד-פעמית למערכת יחסים עסקית לטווח ארוך

המעבר ממכירה חד-פעמית למערכת יחסים עסקית מתמשכת מחייב חשיבה אסטרטגית ושילוב של מודלים כמו העצמה של צוות המכירות ופעולה שתתמקד בשביעות רצון של הלקוחות. באמצעותם, עסקים יכולים להבטיח לא רק מכירה מוצלחת, אלא גם שימור לקוחות, נאמנות והכנסות חוזרות.

402 קוראים/ות

מה עוצר עסקים קטנים מלגדול? ניתוח חסמים פסיכולוגיים וכלכליים והאם יש דרך לגדול

במרבית המקרים המצב נוח לבעלים ואין להם שאיפות לגדול. הצמיחה מתחילה קודם כל בהחלטה שיש רצון לצמוח. צמיחה עסקית אמיתית דורשת לא רק כישרון עסקי, אלא גם נכונות אישית להתמודד עם פחדים ואתגרים. מי שידע לזהות את הקשיים, להכין את העסק, ולפעול בביטחון - יוכל לפרוץ את גבולותיו ולהפוך מעסק קטן לשחקן משמעותי בשוק.

326 קוראים/ות

מהירות מול אנושיות: הדילמה הגדולה בשירות לקוחות דיגיטלי​ ואיך זה קשור לחוק הטכנאים?

92% ממנהלי השירות חושבים שהבינה המלאכותית שיפרה את המהירות של שירות הלקוחות שלהם. 82% מהלקוחות מצפים לפתרון בעיות מידי. אבל, 78% מהלקוחות מצפים שהשירות יהיה יותר מותאם אישית מאשר בעבר. למרות היתרונות, צ'אטבוטים עדיין מתקשים להציע את הרגישות וההבנה האנושית הנדרשת במקרים מורכבים או רגישים. 

467 קוראים/ות

אסטרטגיות לניהול מצבים בלתי צפויים, וכיצד לשמור על יציבות בזמן משבר?

אחד ההורים דרך בטעות על המוצץ והוא התפרק. היה ברור שהמוצר עלול להיות מסוכן לתינוקות ואינו בשל למכירה. אספנו אותו מהחנויות ופרסמנו מודעות בעיתונים בהן קראנו למי שרכש את המוצץ להחזירו אלינו. זה היה רגע לא נעים, אבל היה ברור לנו שראשית, אין שום דרך אחרת, ושנית מהלך כזה מחזק את האמינות שלנו בעיני הלקוחות.

390 קוראים/ות

מה קרה ל-7 החברות המצוינות שתוארו בספר 'פי 10 מצוינות לנצח'?

הספר 'פי 10 מצוינות לנצח' מנתח התנהלות של 7 חברות שהוגדרו יוצאות מהכלל בהתנהלותן, הניתוח עוסק בתקופת הזמן של 10 שנים שקדמו להוצאת הספר, עברו מאז הוצאתו 24 שנים, מענין לראות מה קרה לאותן חברות במהלך השנים שחלפו.

392 קוראים/ות

[וידאו] מדוע יושר חשוב מאוד לעסקים?

היום נדבר על משהו פשוט, יושר. צריך לדבר על זה? כן. היושר הוא ערך מאוד חשוב.

226 קוראים/ות

[וידאו] עד כמה דוגמה אישית חשובה להצלחה?

היום נדבר על הערך של הדוגמה האישית, ועד כמה היא חשובה לכל חברה.

567 קוראים/ות

כיצד ההנהלה צריכה להתמודד עם התעמרות של עמיתים לעבודה?

בשלושת המאמרים הקודמים דנו בשאלות כיצד להתמודד עם בוס גרוע מנקודת מבטו של העובד, כיצד ההנהלה מתמודדת עם התעמרות של מנהלים במקום העבודה וכיצד ההנהלה צריכה להתמודד עם מנהלים שאינם מתאימים לתפקידם. במאמר הנוכחי נדון בנושא של התעמרות במקום העבודה מצידם של עובדים אחרים וכיצד ההנהלה צריכה לפעול.

267 קוראים/ות

[וידאו] איך תנהלו את עמיתיכם לשעבר?

היום נדבר על האתגרים והיתרונות העומדים בפני מי שמתחיל לנהל את העמיתים שלו לשעבר מתוך צמיחה ארגונית.

211 קוראים/ות

[וידאו] המדדים שחשובים לכל עסק - מדדים מיוחדים לסיכום

זהו החלק השביעי והאחרון בסדרת סרטונים בנושא המדדים החשובים לכל עסק. הפעם נסכם עם מדדים מיוחדים.

516 קוראים/ות

כיצד ההנהלה צריכה להתמודד עם מנהלים שאינם מתאימים

בשני המאמרים הקודמים דנו בשאלה כיצד להתמודד עם בוס גרוע מנקודת מבטו של העובד וכיצד ההנהלה מתמודדת עם התעמרות במקום העבודה. במאמר הנוכחי נדון כיצד ההנהלה מתמודדת עם מנהלים פחות טובים ובמאמר הבא נדון בנושא התעמרות במקום העבודה מצידם של עובדים אחרים.

303 קוראים/ות

[וידאו] המדדים שחשובים לכל עסק - הנדסה ופיתוח

זהו החלק השישי מתוך שבעה חלקים בסדרת סרטונים בנושא המדדים החשובים לכל עסק. הפעם נעסוק בהנדסה ופיתוח.

237 קוראים/ות

[וידאו] המדדים שחשובים לכל עסק - איכות ושיווק

זהו החלק החמישי מתוך שבעה חלקים בסדרת סרטונים בנושא המדדים החשובים לכל עסק. הפעם נעסוק באיכות ושיווק.

976 קוראים/ות

כיצד להתמודד עם התעמרות במקום העבודה? מאמר שני: מנקודת מבטה של ההנהלה

במאמר הקודם דנו בשאלה כיצד להתמודד עם בוס גרוע מנקודת מבטו של העובד. במאמר הזה נדון כיצד ההנהלה מתמודדת עם מנהלים פחות טובים. ובמאמר שאחריו נדון בנושא התעמרות במקום העבודה מצידם של עובדים אחרים.

259 קוראים/ות

[וידאו] המדדים שחשובים לכל עסק - תפעול ומכירות

זהו החלק הרביעי מתוך שבעה חלקים בסדרת סרטונים בנושא המדדים החשובים לכל עסק. הפעם נעסוק בתפעול ומכירות.

274 קוראים/ות

[וידאו] המדדים שחשובים לכל עסק - שרשרת האספקה

זהו החלק השלישי מתוך שבעה חלקים בסדרת סרטונים בנושא המדדים החשובים לכל עסק. הפעם נעסוק בשרשרת האספקה.

צרו שיפור בתוצאות וברווח

צרו קשר לתיאום שיחת ייעוץ של 30 דק' ללא עלות עם זאב רונן

תגובות אחרונות בבלוג

hellspin-logga in using SMS och snabbt gör bidrag till https://svenskacasinonmedboku.website/ på institution hellspin. Välj ett casino som accepterar boku och logga in på your for…
https://svenskacasinonmedboku.website/ /
13-10-2025