הבלוג של חברת 'מצוינות בעסקים' בנושאי תעשייה, ניהול ועסקים בארץ ובחו"ל. מעל 600 מאמרים מקוריים של יותר מ-30 כותבים וכותבות.
תחומים כמו המחרה, ניהול מבצעים, חיזוי ביקושים ואסטרטגיות מכירה עברו שדרוג משמעותי באמצעות AI, ובכך מאפשרים לארגון להתמודד טוב יותר עם אתגרים תחרותיים ולמקסם רווחים. במאמר זה נבחן את הדרכים השונות שבהן AI משפיעה על תחומי העיסוק השונים בחטיבת המכירות, תוך מתן דוגמאות עדכניות מהארץ ומהעולם.
באמצע שנות התשעים נכנס מנכ"ל חדש לנסטלה והוא בדק מעבר לרווח של החברה. הוא בדק האם אפשר להגיע ליותר. הוא מצא שנסטלה מוכרת הכי הרבה מבין כל חברות מזון אבל הרווח שלה הוא במקום ה-19 מבין אותה קבוצת חברות.
היום נדבר על מדד שביעות רצון ספקים, מה זה? ואיך זה יעזור לנו לשפר את העבודה שלנו מול הספקים?
האם אתם מקיימים ישיבות הנהלה? מה מטרת הישיבה? מי שותף לה? מי מנהל אותה? כל אלה שאלות שנדון בהם על מנת להבין איך לקיים ישיבות הנהלה יעילות שיתרמו רבות לחברה.
כלי בינה מלאכותית ממשיכים לחדור לשדות רבים של הפעילות העסקית, והמחלקות המשפטיות בארגונים אינן יוצאות דופן. במציאות משפטית מורכבת ומשתנה במהירות, AI מספקת מענה לצרכים הולכים וגוברים בניהול מידע משפטי, בניתוח חוזים וברגולציות משפטיות, תוך ייעול תהליכים ושמירה על יתרון תחרותי.
המבחן הראשון בהקשר לשאלה האם כדאי לי לעבור מקום עבודה, הוא מה אני מרגיש כשאני קם בבוקר. אם אני מבואס על עוד יום שאני צריך להגיע לעבודה, אז אני לא במקום הנכון. אם אני קם חדור ענין ומוטיבציה לקראת עוד יום עבודה – אני בר מזל. אני עובד בתפקיד מעניין וטוב לי לעבוד עם האנשים סביבי ועם המנהל שלי.
היום נדון בשאלה "מהי רמת השקיפות האופטימלית של המנכ"ל מול העובדים?" איך תשפרו את הביצועים שלכם ותרוויחו כתוצאה מהשקיפות?
גם את המנהלים בחברה צריך לנהל. היום נראה איך עושים את זה ומה אתם תוכלו להרוויח מניהול נכון של המנהלים.
בינה מלאכותית הפכה לחלק בלתי נפרד מתהליכי שיווק מודרניים בארגונים רבים. AI מאפשרת למחלקות שיווק לנתח נתונים בצורה מעמיקה יותר, להניב תובנות חדשות ולבנות אסטרטגיות שיווק ממוקדות יותר.
היום נדבר על תפקידה ומטרתה של ההנהלה ונתייחס לשאלה, האם גם חברות קטנות צריכות הנהלה?
היום נעסוק בנושא הזמנת חומרים. איך לקבוע את כמות החומרים לרכישה בכל הזמנה מהספקים?
בכל פעם שאני מגיע ללוות חברה חדשה אני נוהג לבקש שיציירו לי סקיצה של המבנה הארגוני. תמיד אני מקבל תיאורים שונים של המבנה הארגוני. גם כאשר היכן שהוא במסמכי ה-iso של החברה משורטט מבנה ארגוני שאיש אינו מכיר ואינו זוכר. מסתבר שהעובדים וגם המנהלים רואים באופן שונה את המבנה הארגוני למרות שמדובר בארגון אחד.
במאמרים שפרסמתי כאן לפני שבועיים ושלושה שבועות הצגתי את מה שחשוב לעובדים מנתונים שעלו בסקר אחר חברת CofaceBDI ומגזין דה מרקר. דעתם של מנהלי משאבי אנוש על סדר העדיפות של העובדים מעט שונה. נראה להלן ואתייחס לשוני.
היום נדבר על ההבדל בין ספירת מלאי שנתית שעושים עם רואה החשבון לבין הלימת המלאי. מדוע ניהול נכון של המלאי והקפדה על הלימת המלאי חשובה ומועילה לנו?
היום נדבר על פתיחת שווקי ייצוא לחברות ישראליות ואשתף אתכם מהניסיון שלי מה אתם צריכים על מנת להצליח.
צמיחה כלכלית היא מדד מרכזי להצלחת ארגונים ומדינות, ובינה מלאכותית מאפשרת לחזות מגמות צמיחה עתידיות של מדינות על בסיס נתוני צריכה, השקעות ותעשייה. AI מנתחת נתונים בזמן אמת ממקורות מגוונים ומציעה תחזיות מדויקות על שווקים מקומיים ובינלאומיים. כך, למשל, חברות יכולות לזהות שווקים בצמיחה כמו כלכלת הודו, שצפויה לגדול בכ-6% בשנים הקרובות.
כשהתחילה המלחמה היה גיוס רחב מאד למילואים. במקביל היה בעורף גיוס רחב לטובת מי שיצא למילואים ואהדה רבה אליהם ולבני משפחותיהם. המשרתים במילואים חזרו מהשירות וחלקם יצאו פעם שניה ושלישית. רבים נתקלים בקושי לחזור לעבודה סדירה וזה עוד לפני שהתייחסנו להתמודדות עם פוסט טראומה של חלקם.
כמובן שכולנו טועים, אבל בסרטון זה נתמקד ב5 הטעויות הנפוצות ביותר של מנכ"לים ונלמד לזהות אותן אצלנו ולהתגבר עליהן.
היום נדבר על "עשה ואל תעשה" למנהל או מנכ"ל חדש ואיך זה עוזר לכם בתור חברה להצליח יותר, ובעיקר איך זה עוזר למנהלים החדשים.
בשבוע שעבר הצגתי את הסקר הכללי כולל סדר החשיבות שמייחסים העובדים לשמונת המשתנים החשובים להם לאורך עשר שנים האחרונות. במאמר הנוכחי נרד לפרטים ונתמקד בהיבט של היציבות במקום העבודה לאורך השנים האחרונות ובשונות של מגדר ושל גיל.
כמה אחוזים מהזמן שלכם מתבזבזים על כיבוי שריפות? וכמה מהעיסוק שלכם הוא ברמה האסטרטגית של החברה? היום נדבר על האצלת אחריות. איך ולמה כדאי לכם להאציל סמכויות בחברה?
היום נעסוק בהשפעה של קירות זכוכית עליכם ועל העובדים, איך זה עוזר לשפר את האמון בחברה?
מזה 20 שנים שחברת CofaceBDI, בשיתוף עם מגזין דה מרקר עורכות סקר בשאלה "מי הן 100 החברות שהכי טוב לעבוד בהן בישראל". זו השנה השישית שאני מפרסם מאמר שדן בסקר הזה. זהו המאמר הראשון מתוך ארבעה.
באופן טבעי יש מידע שהעובדים, ואפילו המנהלים, מסתירים מהמנכ"ל. המנכ"ל צריך מאוד להתאמץ לקבל הרבה מידע, וזה תלוי במערכת היחסים שהוא בונה עם העובדים בחברה.
היום נדבר על הדרך הנכונה לנהל את תנועת החומרים במפעל. למה זה חשוב? איך זה משפיע על הרווחים?
בשנים האחרונות, בינה מלאכותית הפכה לכלי מרכזי שמאפשר לארגונים לייעל תהליכים, לשפר את קבלת ההחלטות ולחזק את השותפויות העסקיות שלהם. בתחום הרכש, היכולת להטמיע AI משנה את הדרך שבה מחלקות רכש מתפקדות, והיא מהווה יתרון תחרותי משמעותי.
כשאתה נכנס לתפקידך כמנהל, בוחנים אותך בשבע עיניים. את או אתה מגיעים לתפקיד חדש ואולי אפילו למקום חדש וחסר לך הרבה ידע. אפילו ידע בסיסי. חשוב מאד להגיע כלומד, לא כמי שיודעת. גם אם צמחת מתוך החברה וגם אם הגעת מבחוץ.
בסרטון זה אדבר על ניהול ברגים ומלאי דומה באמצעות קנבן חזותי, למה זה מועיל וממה כדאי להמנע?
שיטת קנבן (או שיטת המגירות) היא שיטה שפיתח טאיצ'י אוהנו מחברת טויוטה ומטרתה לייעל את ניהול המלאי לאורך כל שרשרת האספקה בצורה מיטבית. בסרטון אסביר איך להשתמש בשיטה הזו.
מתי אנחנו מגלים שיש לנו בעיה במלאי? מה אנחנו עושים במקרה כזה? בסרטון אסביר למה לתקן את המלאי ולהמשיך כרגיל זו טעות ואיך אפשר לעבוד נכון.