בלוג מצוינות בעסקים

הבלוג של חברת 'מצוינות בעסקים' בנושאי תעשייה, ניהול ועסקים בארץ ובחו"ל. מעל 600 מאמרים מקוריים של יותר מ-30 כותבים וכותבות.

214 קוראים/ות

[וידאו] שבעת מוקדי הבזבוז

היום נדבר על שבעת מוקדי הבזבוז של טויוטה, פלוס עוד אחד שנוסף מחוץ לטויוטה. חשוב להכיר את מוקדי הבזבוז על מנת להצליח לחסוך את הבזבובז המיותר.

212 קוראים/ות

[וידאו] הזהרו מסיכונים שמוחבאים בהסכמים

היום נדבר על החשיבות של הסכמים, למה לשים לב, ממה להיזהר ואיך לעשות את זה נכון.

466 קוראים/ות

איזו אחריות יש במקרה של בעיה במוצר או בשירות שאתם מספקים או רוכשים?

מבחינת הספקים: האם ברורה לנו האחריות שיש לנו כספקים של שירות או מוצר? מבחינת הלקוחות: האם ברורה לנו האחריות שנקבל כרוכשים? אני אציג להלן שלש דוגמאות בתחומים שונים, הן מניסיוני האישי והן מניסיוני כמגשר.

294 קוראים/ות

[וידאו] מהם גורמי השורש ואיך להגיע אליהם?

היום נדבר על חקירה לגורמי שורש, למה זה חשוב? מה זה בכלל?

254 קוראים/ות

[וידאו] מהי שיטת למה למה ואיך לעבוד איתה?

כל מי שיש לו ילדים בוודאי מכיר את השלב שבו הם מתחילים לשאול על כל דבר "למה?" כשאנחנו שואלים למה אנחנו בעצם מחפשים את גורם השורש, מנסים להבין מה הסיבה באמת. שיטת למה למה פותחה בטויוטה ובסרטון אסביר איך להשתמש בה.

503 קוראים/ות

שיחת משוב זה אוקסימורון, ובכל זאת איך לנהל אותה ומדוע זה מאד חשוב?

מה יהיה במאמר? מדוע שיחת משוב היא אוקסימורון ובכל זאת איך לנהל אותה. מהי המטרה הנכונה, לדעתי, לשיחת המשוב. אני אציג כלי שונה וטוב לביצוע שיחות המשוב, ומהן המכשלות העיקריות בשיחות משוב. לקראת הסוף, אחרי שאציג גם את המטרה וגם את הדרך אתייחס לחשיבות של שיחות המשוב לחברה.

223 קוראים/ות

[וידאו] מה זה סיעור מוחות ואיך לבצע?

מה זה סיעור מוחות? למה זה חשוב? ואיך זה יעזור לכם בעסקים וגם מחוץ לעסקים? בסרטון אתן דגשים חשובים לביצוע סיעור מוחות יעיל.

223 קוראים/ות

[וידאו] איך לעבוד עם עצם דג?

עצם דג היא סוג של סיעור מוחות. בסרטון אסביר מתי כדאי לנו לעבוד בשיטה זו ואיך נעבוד איתה בצורה הטובה ביותר.

467 קוראים/ות

איך אנחנו נערכים לשינויים העתידיים בשוק העבודה?

בינואר השנה פורסמה בדה מרקר כתבה שכותרתה "ישראלים, היכונו למהפך מקצועי: 43% מהמיומנויות שלכם יצטרכו להשתנות בחמש השנים הקרובות". בכתבה מוצג דו"ח המשרות של הפורום הכלכלי העולמי. הדו"ח של הפורום מתפרסם אחת לשנתיים, והוא מתבסס על ממצאי סקר שבוצע בקרב מיליוני עובדים ב-1,000 חברות בעולם, בתעשיות מגוונות. השנה, 30 מהחברות היו חברות ישראליות.

316 קוראים/ות

[וידאו] מדוע עובדים נעדרים?

יש מעט מאוד סיבות להיעדרויות עובדים, בסרטון אפרט מה הסיבות הנפוצות ואיך נוכל להתמודד איתן ולהפחית היעדרויות.

268 קוראים/ות

[וידאו] כיצד להקשיב וכיצד ליצור הקשבה?

מהו לדעתכם גורם ההסחה מספר 1? בסרטון אפרט מה אני עושה על מנת לשמור על קשב בשיחה עם אדם אחר ואיך אני דואג שיקשיבו לי.

653 קוראים/ות

מהם שני ההיבטים שנשארים בחברה אחרי פיטורים?

הסיפור אינו מסתיים בפיטורים. בפרט כשהפיטורים הם על רקע של צמצומים ולא על רקע של חוסר מקצועיות או עבירות משמעת.

434 קוראים/ות

משמעת, תפוקה והקשר ביניהן

האמת שהסתבכתי. כאשר נגשתי לכתוב את המאמר הזה בצעתי תחקיר רקע במקורות והסתבר לי מהר מאוד שאין בכל העולם כמעט מחקרים בנושא. במעט המחקרים שמצאתי הקשר הוא מובהק: משמעת גבוהה אומרת תפוקה גבוהה.

319 קוראים/ות

[וידאו] עד כמה חשובה ההוגנות למוטיבציה של העובדים?

בסרטון אסביר כמה חשובה תחושת ההוגנות אצל העובדים ואיך נדאג שעובדים לא ירגישו שנהגנו כלפיהם בחוסר הוגנות.

260 קוראים/ות

[וידאו] מהן התכונות הנדרשות למנהל מצליח? תוצאות הסקר וניתוחן

לפני 7 שנים ערכתי סקר בשיתוף ענת מלמר כהן בנושא התכונות הנדרשות למנהל מצליח. בסקר הצביעו קרוב ל500 גולשים. היום נדבר על תוצאות הסקר.

414 קוראים/ות

מהי התדירות הטובה למעקב על יעדי המכירות במטרה לעמוד בתקציב?

התחילה שנה חדשה ואתם רוצים לעקוב על הביצוע של התקציב. התקציב שהכנתם הוא התכנית השנתית של ההכנסות, ההוצאות, הרווח וההשקעות. כעת צריך לעקוב על ביצוע התכנית, על העמידה ביעדים של התכנית. כדי לעמוד ביעדי התקציב נדרש לעמוד ביעדים של כל אחד מהחלקים שלו: הכנסות, הוצאות, רווח והשקעות. ההכנסות מתחילות במכירות.

321 קוראים/ות

[וידאו] איך ליצור תפקוד נכון במבנה ארגוני מטריציוני?

מתי ניתקל במצב שבו נעבוד במבנה ארגוני מטריציוני? ואיך נדאג שזה יצליח? בסרטון אסביר למה חשוב לשים לב במקרים כאלו.

285 קוראים/ות

[וידאו] מהו המבנה הארגוני הנכון כדי להצליח?

דיברנו רבות על החשיבות של הכרת המבנה הארגוני ופרסומו בחברה. היום נדבר על ההמלצות שלי למבנה ארגוני אידאלי.

494 קוראים/ות

מדוע יש אנשים שפוגעים בחברה ואיך לזהות אותם ולמנוע?

בתהליך היצור הספגטי הטריים נתלים על מקלות שבשני קצותיהם הם נתלים על שרשראות שנוסעות בארונות יבוש. בנקודה מסוימת בזמן, לפני כשלושים שנים התקלות התחילו לחזור על עצמן. המקלות עליהן נתלו הספגטי נפלו שוב ושוב במהלך הייבוש. אנשי האחזקה המוכשרים לא הצליחו למצוא את הסיבה לתקלה. ברגע מסוים, עלתה מחשבה שאולי אין כאן תקלה מכנית, אלא חבלה של אחד העובדים.

305 קוראים/ות

[וידאו] כיצד שקיפות עוזרת ליצור אמון בעסקים?

מנכ"ל, הנהלה שרוצים להוביל את החברה, צריכים שהעובדים יאמינו להם. השקיפות היא הכרחית ליצירת אמון.

261 קוראים/ות

[וידאו] כיצד לבנות ולשמר חברה מצליחה?

בואו נדמיין צינור מים עם שורה של ברזים. המים רוצים לזרום בצינור אבל כל ברז כשלעצמו סוגר את הצינור, כך גם כל אחד מהגורמים שאציין בסרטון יכול לעצור את ההצלחה של החברה.

513 קוראים/ות

מדוע גרפים עדיפים על פני מילים ומהי הדרך הטובה ביותר להציגם?

גרפים נותנים לנו במבט אחד מה מצבנו והיכן נדרש שינוי דחוף. אוסף של מספרים, לא רק שמקשה על הסקת מסקנות, לפעמים בכלל נדלג עליו.

300 קוראים/ות

[וידאו] המנכ"ל שלא רוצה לדעת את האמת

פעם עבדתי עם איזו חברה ושמעתי מעובדים כל מיני דברים. שאלתי אם המנכ"ל יודע. "לא לא עזוב הוא לא רוצה לדעת". אני בטוח מהיכרות עם אותו מנכ"ל שזה לא נכון, אבל זה הרושם שקיבלו העובדים וזה מה שחשוב.

381 קוראים/ות

[וידאו] איך לרתום עובדים ממורמרים?

התשובה לשאלה "איך לרתום עובדים ממורמרים?" מתבססת על התשובה לשאלה למה הם בעצם ממורמרים. האם אתם יודעים למה העובדים שלכם ממורמרים?

497 קוראים/ות

הזהרו מסיכונים שמוחבאים בהסכמים

יזם שעבדתי אתו בעבר, פנה לשתף פעולה עם חברה גדולה. החברה שלחה לו כמה עקרונות לעבודה המשותפת. בדרך כלל הסיכונים ממוקמים או מוחבאים בהסכמים ארוכים מדי. ארוכים באופן מיותר. אבל במקרה של היזם שליוויתי, הוא קיבל הצעה ראשונית עם מעט עקרונות ובכלל מעט מילים. אני למדתי לחפש בכל הסכם את נקודות התורפה או הסיכונים. 

755 קוראים/ות

תוספות שכר – מתי לתת ואיך לקבוע אותן?

איך נוהגים אצלך בחברה בנושא שכר? האם כל שנה יש תוספת שכר? מדוע העובדים מצפים לעליית שכר? לפי איזה קריטריונים מחליטים בחברה על גובה תוספת השכר שיקבלו עובדים שונים? האם וותק הוא קריטריון טוב לתוספת שכר?

322 קוראים/ות

[וידאו] עד כמה חשוב הקשר של המנכ"ל עם העובדים?

כשאני מגיע לחברה, תמיד אני נכנס לרצפת הייצור ומשוחח עם העובדים. יום אחד העובדים אמרו לי תסתכל, תראה כמה מנהלים עוברים פה כל הזמן, אף אחד לא עוצר לשאול לשלומנו. הקשר של המנכ"ל עם העובדים הוא חשוב.

349 קוראים/ות

[וידאו] מתי בפעם האחרונה החמאת לעובדים?

מתי בפעם האחרונה קיבלתם מחמאות? לפעמים זה כל כך נדיר שאנחנו זוכרים את זה שנים אחורה. תראו כמה חשוב לנו לקבל מחמאות, תחשבו מה ההשפעה של זה על העובדים שלכם.

829 קוראים/ות

סוכני AI – הדבר הבא בתעשיית היישומים הארגוניים

בשנים האחרונות הפכו סוכני בינה מלאכותית (AI Agents) למונח חם ולכוח משמעותי בשוק הטכנולוגי והעסקי. מדובר במערכות חכמות שפועלות בצורה אוטונומית, מקבלות החלטות, לומדות באופן מתמיד ומבצעות משימות בצורה עצמאית, תוך התאמה לסביבה משתנה. אבל איך הגענו לכאן? כדי להבין את עוצמת החדשנות שמביאים עימם הסוכנים הללו, חשוב לבחון את האבולוציה של מערכות הבינה המלאכותית, מהעבר ועד להווה.

602 קוראים/ות

כיצד להקשיב וכיצד לגרום שיקשיבו לי?

אחת הבנות שלי רואה את התכניות האהובות עליה בטלוויזיה תוך כדי שהיא גם שקועה באייפון שלה ואם אני אשאל אותה משהו ואחזור על שאלתי שלש פעמים היא גם תענה לי. האם היא גם תזכור אחר כך מה שאלתי? אני בספק.

צרו שיפור בתוצאות וברווח

צרו קשר לתיאום שיחת ייעוץ של 30 דק' ללא עלות עם זאב רונן

תגובות אחרונות בבלוג