בלוג מצוינות בעסקים

הבלוג של חברת 'מצוינות בעסקים' בנושאי תעשייה, ניהול ועסקים בארץ ובחו"ל. מעל 600 מאמרים מקוריים של יותר מ-30 כותבים וכותבות.

416 קוראים/ות

שימוש בכלי בינה מלאכותית במחלקת הרכש

בשנים האחרונות, בינה מלאכותית הפכה לכלי מרכזי שמאפשר לארגונים לייעל תהליכים, לשפר את קבלת ההחלטות ולחזק את השותפויות העסקיות שלהם. בתחום הרכש, היכולת להטמיע AI משנה את הדרך שבה מחלקות רכש מתפקדות, והיא מהווה יתרון תחרותי משמעותי.

419 קוראים/ות

מנכ"ל או מנהל חדש נכנס לתפקיד – המלצות לעשה ואל תעשה

כשאתה נכנס לתפקידך כמנהל, בוחנים אותך בשבע עיניים. את או אתה מגיעים לתפקיד חדש ואולי אפילו למקום חדש וחסר לך הרבה ידע. אפילו ידע בסיסי. חשוב מאד להגיע כלומד, לא כמי שיודעת. גם אם צמחת מתוך החברה וגם אם הגעת מבחוץ.

136 קוראים/ות

[וידאו] ניהול מלאי בעזרת קנבן חזותי

בסרטון זה אדבר על ניהול ברגים ומלאי דומה באמצעות קנבן חזותי, למה זה מועיל וממה כדאי להמנע?

137 קוראים/ות

[וידאו] שיטת קנבן - שיטת המגירות לניהול המלאי ושיפור הרווח

שיטת קנבן (או שיטת המגירות) היא שיטה שפיתח טאיצ'י אוהנו מחברת טויוטה ומטרתה לייעל את ניהול המלאי לאורך כל שרשרת האספקה בצורה מיטבית. בסרטון אסביר איך להשתמש בשיטה הזו.

104 קוראים/ות

[וידאו] איך לנהל את תיקוני המלאי?

מתי אנחנו מגלים שיש לנו בעיה במלאי? מה אנחנו עושים במקרה כזה? בסרטון אסביר למה לתקן את המלאי ולהמשיך כרגיל זו טעות ואיך אפשר לעבוד נכון.

431 קוראים/ות

שימוש בכלי בינה מלאכותית במחלקת הכספים

העידן הדיגיטלי מביא עמו שינויים מרחיקי לכת בכל תחומי העסקים, ומחלקות הכספים אינן יוצאות דופן. כלי בינה מלאכותית הפכו לחלק בלתי נפרד מהניהול הפיננסי של ארגונים רבים, כשהם מציעים פתרונות חדשניים ואוטומטיים למשימות מורכבות. במאמר זה, אבחן כיצד AI משתלבת בניהול הפעילויות המרכזיות במחלקת הכספים, ומהם היתרונות שמציעים כלים אלו לארגון.

301 קוראים/ות

האם מנהלים זקוקים למנטור ואם כן איך לעשות זאת?

בסקר שערכנו בבלוג לפני שבע שנים דרגתם את תכונת המנטורינג בין עשר התכונות החשובות למנהל/ת מצליח/ה. אף על פי כן בסקר אחר שקיים on-line בבלוג, כל הזמן, עולה כי רק 5% מהחברות מקיימות אצלן מנטורינג. בהמשך ננסה להבין מדוע המנטורינג למנהלים אינו נפוץ ואיך לקיים אותו.

191 קוראים/ות

[וידאו] איך השקיפות עוזרת להגדלת הרווח?

בחברות רבות קיימת המחשבה שאם העובדים ידעו כמה החברה מרוויחה הם ירצו יותר כסף. לא רק שהמחשבה הזו שגויה, האמת שאם העובדים ידעו זה רק יעזור לחברה להרוויח יותר. זו רק דוגמה אחת, בסרטון אסביר על חשיבותה של השקיפות בחברה והתרומה הגדולה שלה לרווחים.

185 קוראים/ות

[וידאו] מהגדרת תפקיד להגדרת אחריות

מה ההבדל בין הגדרת תפקיד להגדרת אחריות? קודם כל בחברות רבות אין הגדרה כלל, בחברות אחרות הגדרת התפקיד ארוכה כל כך ומלאה בתוכן מיותר עד כדי כך שאף אחד לא זוכר מה באמת כתוב שם. בסרטון אסביר למה זה חשוב ואיך עושים את זה נכון ותמציתי.

177 קוראים/ות

[וידאו] למה לא - כלי מצוין להוביל שינויים מתוך הסכמה

מכירים את הרגע הזה שאתם באים עם רעיון גאוני אבל ברגע שאתם מציגים אותו קם מישהו ומצנן את ההתלהבות? ישר מוצא סיבות למה לא, למה הרעיון לא יעבוד. אז למה זה בעצם טוב לשמוע למה לא? איך אפשר להשתמש בזה? כל התשובות בסרטון.

433 קוראים/ות

שימוש בכלי בינה מלאכותית ביחידת משאבי אנוש

בעידן הדיגיטלי, בו השינויים הטכנולוגיים מתרחשים במהירות מסחררת, גם מחלקות משאבי אנוש נדרשות לאמץ כלים וטכנולוגיות מתקדמות כדי לשפר תהליכים, לייעל את העבודה ולשפר את חוויית העובד. בינה מלאכותית מציעה פתרונות חדשניים שנוגעים לכל שלבי חיי העובד בארגון. במאמר זה, אתמקד בשימושים השונים של AI במחלקת משאבי אנוש, תוך בחינת יתרונותיה והאתגרים שהיא מציבה.

365 קוראים/ות

כששיווק ומכירות נפגשים – איך השיווק משפיע על הגדלת המכירות ואיך מכירות יכולות להשפיע לשלילה על השיווק?

התפקיד של השיווק הוא ליצור את הרצון לקנות את המוצרים שלנו, התפקיד של המכירות הוא לספק את הרצון לקנות מאיתנו. השיווק מקדם את המכירות, והמכירות מצידן, יכולות לפגוע במותג.

156 קוראים/ות

[וידאו] כיצד לעבור מדאגה להשפעה?

בסרטון זה נלמד איך לקחת את השליטה לידיים שלנו ולעבור ממצב של דאגה למצב של השפעה.

175 קוראים/ות

[וידאו] המנכ"ל וההנהלה ותפקידם בארגון

מה זה הגוף הזה הנהלה בכלל? בואו נחשוב רגע, תחפשו בגוגל, דירקטוריון או מועצת מנהלים. אלה גופים עם הגדרה ברורה, יש להם סמכות, חובות חוקיות, רגולציה. אבל מה זה הנהלה? מה זה הגוף הזה שקוראים לו הנהלה? אז לכאורה אין דבר כזה. כלומר בתקנות, זה לא גוף רשמי, אבל הוא גוף חשוב מאוד, והוא חסר בהרבה מאוד ארגונים. בסרטון אפרט מה תפקיד ההנהלה ולמה היא…

131 קוראים/ות

[וידאו] עיקרון פארטו או כלל 80-20

וילפרדו פארטו היה כלכלן וסוציולוג איטלקי שחי בין 1848-1923 והוא מצא ש80% מהעושר באיטליה מוחזק על ידי 20% מהאיטלקים. איך זה קשור אלינו? מה אנחנו יכולים ללמוד מזה? איך נשתמש בזה כדי לשפר את רווחיות העסק? כל התשובות בסרטון.

370 קוראים/ות

איך לנהל מנהלים?

השלב הראשון: הגדרת תפקיד. רגע, מה הקשקוש הזה? הגדרת תפקיד של מנהל? הוא יודע שהוא מנהל את המחלקה, האגף, המפעל, המחסן או החברה. הכל עובד, מדוע להפריע? אז זהו, שלא. במקרים רבים מדי אין למנהל יעדים ואין תאום ציפיות בינו ובין המנהל שלו.

190 קוראים/ות

[וידאו] כיצד ומדוע לזהות את הערכים של החברה?

בכל קהילה או ארגון יש תרבות ארגונית, היא תוצאה של הערכים שישנם באותו מקום. הערכים האלה והתרבות הזאת נקבעים על ידי ההנהלה או כוחות דומיננטיים אחרים בחברה. בסרטון אסביר איך כדאי לקבוע את הערכים המנחים וכך ליצור תרבות ארגונית המתאימה לארגון.

150 קוראים/ות

[וידאו] מה זה תעשיה 4.0?

מה זה תעשייה 4.0? ומה אנחנו יכולים ללמוד מזה? התשובות בסרטון.

140 קוראים/ות

[וידאו] מדוע תשלום פרמיה לעובדים זה דבר רע?

פרמיה היא דבר רע, לכולם, גם אם תקראו לזה בונוס. כל תגמול שממוקד במשתנה אחד או במעט משתנים כמו תפוקה או כל דבר אחר, יומית, שבועית, חודשית או אפילו רבעונית הוא דבר רע. מדוע? בסרטון אסביר למה זה מזיק גם לעובדים וגם למעסיק.

315 קוראים/ות

מי משתמש בבינה מלאכותית?

בשבוע שעבר ראינו שהכישור שהמנהלים גם בהייטק וגם בתעשייה רוצים לחזק במקום הראשון הוא "יכולת לעבוד עם בינה מלאכותית". בפועל עבודה עם AI. הבנות שלי בתיכון עובדות יותר עם הבינה המלאכותית ממה שאני פוגש בחברות. שאלתי את ד"ר בנימין גוזלן מומחה לבינה מלאכותית, על מה הוא ממליץ ומהם הדגשים החשובים.

354 קוראים/ות

אילו כישורים המנהלים רוצים לחזק בעצמם ומה מקומה של הבינה המלאכותית? מאמר שני מתוך שניים

בחלק הראשון התייחסתי לממצאים בסקר בנושא אילו כישורים המנהלים מחפשים אצל העובדים. וסתירות מהותיות בין מה שהמנהלים מצהירים ודרך פעולתם בפועל. הפעם אני מתייחס לכישורים שהמנהלים מעוניינים לחזק אצל עצמם. ובהשוואה בין מה שהמנהלים מבקשים לחזק אצלם ובין מה שהם מחפשים אצל העובדים.

663 קוראים/ות

טור הבינה המלאכותית: כיצד כלי בינה מלאכותית משנים את עבודתם של מנהלים בארגונים?

בפוסט זה אבחן את ההשפעות המרכזיות של AI על עבודתם של מנהלים, אדון באתגרים העומדים בפני ארגונים בהטמעת הטכנולוגיה, ואביא דוגמאות קונקרטיות לשימוש מוצלח ב-AI בארגונים.

363 קוראים/ות

אילו כישורים נחוצים לעובדים, מה המנהלים חושבים ומדוע הם פועלים אחרת? מאמר ראשון מתוך שניים

השבוע פורסם מדד הכישורים של TheMarker ואפקה. המדד השנתי נועד להתחקות אחר הכישורים הרכים הדרושים במשק הישראלי, לאור השינויים שחלים בו מבית ובמחוץ. אני אציג כמה מהתובנות שעלו בסקר, מה חושבות על כך שלש מנהלות מובילות בתחום של משאבי אנוש וגיוס והשמה. ואילו פערים אני מוצא בין מה שהמנהלים חושבים ואומרים ובין התנהגותם בפועל.

505 קוראים/ות

מדוע מנהלים עוזבים את מקום העבודה ומה אנחנו יכולים לעשות?

ישבנו בפורום מנחים של צוותי שיפור ותמיר הזכיר שעובדים עוזבים את המנהל שלהם ולא את מקום העבודה. כלומר, הם עוזבים את מקום העבודה אבל בגלל שהם עוזבים את המנהל הישיר. הוא הסיבה העיקרית לעזיבתם, או להישארותם.

457 קוראים/ות

מה אפשר להספיק בארבעה ימי עבודה בשבוע ומה אנחנו יכולים ללמוד מכך?

מספרים שכשהציעו ללוי אשכול, כשהיה ראש הממשלה, לעבור לשבוע עבודה של חמישה ימים, הוא הסתכל בפליאה ושאל: להתחיל בחמישה ימים? מה קרה לכם? בואו נתחיל ביום אחד, יומיים, שלושה... לאט, לאט... האם אתם זוכרים שפעם עבדו 6 ימים בשבוע?

440 קוראים/ות

איך לעבור לשקיפות ממצב של חוסר שקיפות?

בחברת נוה ים נהגו לתת לעובדים בונוס רבעוני. הבונוס היה מותנה בעמידה ביעדים בכמה משתנים. העובדים היו רגילים לקבל את הבונוס התקופתי וציפו לו. מנהלי המחלקות שעבדו בצמוד לעובדים, הכירו את הציפיה של העובדים וחששו ממצב בו העובדים לא יקבלו את הבונוס בשל אי עמידה ביעדים. לכן הדיווחים בנושא העמידה ביעדים לא היו מדויקים והמנהלים היו חלק מעיגול הפינות.

687 קוראים/ות

איך לתגמל עובדים?

הנושא של תגמול העובדים הוא אחד הנושאים הכי נפוצים בבלוג וכבר התייחסתי אליו בכמה עשרות מאמרים. בכל פעם בהקשר אחר ומנקודת מבט שונה וכך אעשה גם הפעם. תגמול העובדים מתפרש על שורה של נושאים כמו שכר, בונוסים, הצעות ייעול, הצטיינות מקומית. התגמול אינו בהכרח כספי. יש עוד דרכים חשובות לתגמל עובדים. נתחיל עם השכר.

460 קוראים/ות

כיצד אנחנו מגיבים לאיכות השירות ואיך לתת חווית שירות חיובית ללקוחות שלנו?

אנחנו מקבלים שירות כל הזמן. לעיתים פנים אל פנים ולעיתים מרחוק. בבנק, בדואר, בחנויות שונות, ברכבת, ברשויות ממשלתיות ועוד. האם אנחנו יודעים להפוך את חוויות השירות שלנו, החיוביות והשליליות לתכנית פעולה שלנו כנותני שירות? נתבונן על ארבע דוגמאות קצרות ולאחריהן אציע תכנית לפעולה במטרה לשפר את השירות שלכם.

452 קוראים/ות

האם במקום העבודה שלך יש חזון?

בכל אימון אישי המתאמן או המתאמנת מגדירים את החזון שלהם. היכן היא או הוא, רוצים להיות בעוד כך וכך שנים. אחרי כן, אנחנו הולכם אחורה בכל אחד מההיבטים משנת היעד, מהחלום, עד מחר בבוקר. מה צריך לעשות כדי להגשים את החלום. בונים תכנית פעולה מפורטת לשנה הקרובה ופחות מפורטת להמשך.

650 קוראים/ות

איך לזהות ולשמר עובדים מצוינים?

חוה הגדירה לי את דן כמספר שתיים בחברה שלה. לדבריה דן אינו רק היה יד ימינה אלא ממש, הלכה למעשה מספר שתיים בחברה. חוה הייתה בעלים ומנכ"לית של חברה מצליחה עם כמה עשרות עובדים. כששאלתי את דן מה תפקידו, הוא לא ידע להגיד לי. גם השאלה על היעדים שלו נשארה ללא מענה.

תגובות אחרונות בבלוג