הבלוג של חברת 'מצוינות בעסקים' בנושאי תעשייה, ניהול ועסקים בארץ ובחו"ל. מעל 600 מאמרים מקוריים של יותר מ-30 כותבים וכותבות.
בשלושת המאמרים הקודמים דנו בשאלות כיצד להתמודד עם בוס גרוע מנקודת מבטו של העובד, כיצד ההנהלה מתמודדת עם התעמרות של מנהלים במקום העבודה וכיצד ההנהלה צריכה להתמודד עם מנהלים שאינם מתאימים לתפקידם. במאמר הנוכחי נדון בנושא של התעמרות במקום העבודה מצידם של עובדים אחרים וכיצד ההנהלה צריכה לפעול.
היום נדבר על האתגרים והיתרונות העומדים בפני מי שמתחיל לנהל את העמיתים שלו לשעבר מתוך צמיחה ארגונית.
זהו החלק השביעי והאחרון בסדרת סרטונים בנושא המדדים החשובים לכל עסק. הפעם נסכם עם מדדים מיוחדים.
בשני המאמרים הקודמים דנו בשאלה כיצד להתמודד עם בוס גרוע מנקודת מבטו של העובד וכיצד ההנהלה מתמודדת עם התעמרות במקום העבודה. במאמר הנוכחי נדון כיצד ההנהלה מתמודדת עם מנהלים פחות טובים ובמאמר הבא נדון בנושא התעמרות במקום העבודה מצידם של עובדים אחרים.
זהו החלק השישי מתוך שבעה חלקים בסדרת סרטונים בנושא המדדים החשובים לכל עסק. הפעם נעסוק בהנדסה ופיתוח.
זהו החלק החמישי מתוך שבעה חלקים בסדרת סרטונים בנושא המדדים החשובים לכל עסק. הפעם נעסוק באיכות ושיווק.
במאמר הקודם דנו בשאלה כיצד להתמודד עם בוס גרוע מנקודת מבטו של העובד. במאמר הזה נדון כיצד ההנהלה מתמודדת עם מנהלים פחות טובים. ובמאמר שאחריו נדון בנושא התעמרות במקום העבודה מצידם של עובדים אחרים.
זהו החלק הרביעי מתוך שבעה חלקים בסדרת סרטונים בנושא המדדים החשובים לכל עסק. הפעם נעסוק בתפעול ומכירות.
זהו החלק השלישי מתוך שבעה חלקים בסדרת סרטונים בנושא המדדים החשובים לכל עסק. הפעם נעסוק בשרשרת האספקה.
בקדנציה השניה שלי כמנכ"ל, עוזי גרנות היה היו"ר של הדירקטוריון. גרנות היה בעל ידע ותבונה ארגונית שלא יסולאו בפז. למדתי ממנו דברים רבים ובין השאר כלים ניהוליים שאני נעזר בהם עד היום. בוס טוב מיוחד הוא משהו שלא שוכחים.
זהו החלק השני מתוך שבעה חלקים בסדרת סרטונים בנושא המדדים החשובים לכל עסק. הפעם נעסוק במשאבי אנוש וכספים.
זהו החלק הראשון מתוך שבעה חלקים בסדרת סרטונים בנושא המדדים החשובים לכל עסק. הפעם נעסוק במדדים שהמנכ"ל בודק באופן תדיר.
ה-8 במרץ הוא יום שמוקדש לציון ההישגים של נשים בכל תחום, ובמיוחד בעולם העסקים. מאז ומעולם, הנשים נאלצו להתמודד עם מכשולים ומגבלות שהוטלו עליהן בשל מגדרן, אך בשנים האחרונות אנחנו עדים לשינוי מעמיק – יותר נשים מובילות עסקים, מנהלות חברות, ומביאות גישות חדשות ומרעננות לעולם הכלכלה. האם אנחנו בדרך לשוויון אמיתי?
היום נדבר על ניתוח התכנית העסקית שלכם, ניתוח רגישות לשינויים בסביבה העסקית. לקראת כל דבר שאנחנו מתכננים, אנחנו צריכים לבדוק את הרגישות שלו לשינויים.
היום נדבר על Lean Canvas. נלמד מה זה, איך זה עובד, ואיך להשתמש בזה נכון.
אייל הוא בחור צעיר, בן 30, שעובד בחברת הייטק גדולה ונחשבת. יש לו תפקיד מעניין ולכאורה הכל טוב. אבל הוא לא אוהב את האווירה בחברה ואת יחסי העבודה והתחיל לחפש מקום עבודה אחר. יש לאייל כישורים חשובים והוא מתראיין בהרבה חברות. בזמן שהמנהלים מראיינים אותו ומתרשמים ממנו, הוא גם מראיין אותם, מתרשם מהם ובודק את הפרמטרים שחשובים לו.
מתי משתמשים בתרשים זרימה? ואיך הוא יכול לעזור לכם בחברה שלכם? בסרטון אדגים עם איזה סוג של תרשים זרימה אני ממליץ לעבוד ואיך לעשות את זה נכון.
תוספות שכר הוא נושא שמעסיק את כולם. איך נקבע כמה תוספת שכר עובד מקבל? מתי ניתן תוספות שכר? על השאלות האלה ונוספות אענה בסרטון.
המאמר נכתב מנקודת המבט של מי שצמח לתפקיד ניהולי חדש בתוך החברה. אך הוא מיועד כמובן לכל הסביבה: מי שהחליט למנות את המנהל או המנהלת החדשה, מי שנמצא בקבוצת השווים החדשה ומי שהיה עד כה בקבוצת השווים של המנהלת או המנהל החדש.
היום נדבר על שבעת מוקדי הבזבוז של טויוטה, פלוס עוד אחד שנוסף מחוץ לטויוטה. חשוב להכיר את מוקדי הבזבוז על מנת להצליח לחסוך את הבזבובז המיותר.
היום נדבר על החשיבות של הסכמים, למה לשים לב, ממה להיזהר ואיך לעשות את זה נכון.
מבחינת הספקים: האם ברורה לנו האחריות שיש לנו כספקים של שירות או מוצר? מבחינת הלקוחות: האם ברורה לנו האחריות שנקבל כרוכשים? אני אציג להלן שלש דוגמאות בתחומים שונים, הן מניסיוני האישי והן מניסיוני כמגשר.
היום נדבר על חקירה לגורמי שורש, למה זה חשוב? מה זה בכלל?
כל מי שיש לו ילדים בוודאי מכיר את השלב שבו הם מתחילים לשאול על כל דבר "למה?" כשאנחנו שואלים למה אנחנו בעצם מחפשים את גורם השורש, מנסים להבין מה הסיבה באמת. שיטת למה למה פותחה בטויוטה ובסרטון אסביר איך להשתמש בה.
מה יהיה במאמר? מדוע שיחת משוב היא אוקסימורון ובכל זאת איך לנהל אותה. מהי המטרה הנכונה, לדעתי, לשיחת המשוב. אני אציג כלי שונה וטוב לביצוע שיחות המשוב, ומהן המכשלות העיקריות בשיחות משוב. לקראת הסוף, אחרי שאציג גם את המטרה וגם את הדרך אתייחס לחשיבות של שיחות המשוב לחברה.
מה זה סיעור מוחות? למה זה חשוב? ואיך זה יעזור לכם בעסקים וגם מחוץ לעסקים? בסרטון אתן דגשים חשובים לביצוע סיעור מוחות יעיל.
עצם דג היא סוג של סיעור מוחות. בסרטון אסביר מתי כדאי לנו לעבוד בשיטה זו ואיך נעבוד איתה בצורה הטובה ביותר.
בינואר השנה פורסמה בדה מרקר כתבה שכותרתה "ישראלים, היכונו למהפך מקצועי: 43% מהמיומנויות שלכם יצטרכו להשתנות בחמש השנים הקרובות". בכתבה מוצג דו"ח המשרות של הפורום הכלכלי העולמי. הדו"ח של הפורום מתפרסם אחת לשנתיים, והוא מתבסס על ממצאי סקר שבוצע בקרב מיליוני עובדים ב-1,000 חברות בעולם, בתעשיות מגוונות. השנה, 30 מהחברות היו חברות ישראליות.
יש מעט מאוד סיבות להיעדרויות עובדים, בסרטון אפרט מה הסיבות הנפוצות ואיך נוכל להתמודד איתן ולהפחית היעדרויות.
מהו לדעתכם גורם ההסחה מספר 1? בסרטון אפרט מה אני עושה על מנת לשמור על קשב בשיחה עם אדם אחר ואיך אני דואג שיקשיבו לי.