הבלוג של חברת 'מצוינות בעסקים' בנושאי תעשייה, ניהול ועסקים בארץ ובחו"ל. מעל 600 מאמרים מקוריים של יותר מ-30 כותבים וכותבות.
עזיבה של עובד אינה מתרחשת ביום אחד. גם כשהדבר נראה "פתאומי", כמעט תמיד קדמו לכך שבועות או חודשים של שינויים קטנים - התנהגותיים, רגשיים ותעסוקתיים - שהארגון לא פירש בזמן.
היום נדבר על ניהול החומרים במפעלים יצרניים, בשיטת המשיכה ובשיטת הדחיפה. אסביר מה ההבדלים בין השיטות, מה היתרונות והחסרונות בכל שיטה ומה ההמלצה שלי.
הטמעת חזון חדש אינה מסתיימת בהצגת רעיון. היא מתחילה ביכולת לשכנע אחרים להצטרף לדרך, להתמודד עם ההתנגדויות, ולבנות פתרונות שמחזקים את הרעיון עד שהוא הופך למציאות.
היום נדבר על סוגי מנהלים גרועים ועל דרכי ההתמודדות המומלצות.
לפי המילון, אמפתיה היא הזדהות עם רגשות האחר. לא בהכרח נחמדות, אלא הבנה למישהו אחר. מנהל יכול להיות אדם נעים הליכות ולא לגלות אמפתיה לעובדים. הוא יכול להיות אדם מאד קורקטי ותכליתי ובאותו הזמן לגלות הבנה והזדהות עם העובדים. כלומר להיות אמפתי כלפיהם.
היום נדבר על עיקרון ההובלה, הובלה במובן של מנהיגות, של חברה, ועד כמה הוא חשוב להצלחה של החברה.
מקובל לחשוב שסוף תהליך המכירה מסמן את "הניצחון" – הלקוח שילם, אנחנו סיפקנו – והעניין הסתיים. אך האמת היא שדווקא מה שקורה אחרי המכירה הופך להיות קריטי: לא רק לשימור הלקוח אלא גם לצמיחה ארגונית ממוקדת ומבוססת יחסים.
היום נדבר על תרבות ארגונית חיובית. מה זה? מה הסיסמה הזאת אומרת לנו? למה זה חשוב, ואיך עושים את זה ואיך זה יעזור לכם, לכל חברה?
בגיל 58, אחרי ששלחתי מעל 1500 קורות חיים ללא תגובה אחת, הבנתי שהשוק אינו מחפש אותי עוד. אך במקום להישבר, בחרתי להמציא את עצמי מחדש. התחושה הראשונית הייתה קשה אך דווקא מתוך המשבר צמחה ההבנה: אם אני רוצה להמשיך לעבוד, עליי לשנות את נקודת המבט.
כל אדם רוצה שיקשיבו לו, להיות בעל ערך. אבל מה המשמעות של הקשבה בעסקים?
כשארגון שואף לצמוח, ללמוד, ולבנות מערכת יחסים עמוקה עם לקוחות ועובדים כאחד, עולה השאלה: האם תרבות בה יש “גיבור” שמציל את המצב, היא באמת יתרון או דווקא מכשול סמוי?
כאשר מנהל מאציל אחריות, איך זה משפיע עליו? איך זה משפיע על מי שקיבל את האחריות? ומה ההשפעה על החברה כולה?
קל להגיד "תהיו אמיצים", אבל המציאות מורכבת יותר. האם אומץ הוא תכונה מולדת, או יכולת נרכשת?
אנחנו אנשים אחראים. בין אם אנחנו מנהלים או לא, יש לנו אחריות. אז למה צריך לבקר אותנו? הבקרה שומרת עלינו, בסרטון אפרט על חשיבותה של הבקרה.
בארגונים רבים נדמה כי הלמידה מתרחשת מחוץ לעבודה השוטפת. אך מה אם נוכל להפוך את הלמידה לחלק אינטגרלי מהעבודה עצמה? מה אם הצוות לא ימתין לסיום המשימה כדי ללמוד, אלא ילמד תוך כדי ביצוע, ברגע אמת?
אני תמיד מדבר על הצורך ליצור מוטיבציה, לשתף את העובדים, שקיפות. איך כל זה מתקשר למשמעת?
אינטואיציה, יושרה ואמינות הם לא סיסמאות – הם כלים יומיומיים. הם עוזרים לנו לנווט, להחליט, ולבנות מערכות יחסים שמחזיקות לאורך זמן. כל פגם באחת מהן עשוי לגרום נזק בלתי הפיך לכל מנהל.
ברור שבלי מכירות לא יהיה כסף, לכן מאוד חשוב שנמדוד את המכירות, אבל באיזו תדירות?
לעבודה עם יעדים יש ערך מאד חשוב. היעדים מכוונים וממקדים את העבודה של כל המנהלים ובעלי התפקידים בחברה לעבר השגת המטרה המרכזית.
בסרטון הבא אני מדבר על שחיקה של עובדים ומנהלים – תופעה שהולכת ומתרחבת בשנים האחרונות ומשפיעה על כל ארגון. אני מסביר מהי שחיקה לפי הגדרת ארגון הבריאות העולמי, מהם הגורמים המרכזיים לשחיקה , ובעיקר, איך אפשר להתמודד עם זה. נדבר גם על תפקיד המנהלים ביצירת סביבה תומכת, על החשיבות של הערכה והקשבה, ועל דרכים פשוטות לייצר תרבות ארגונית מחזקת שמונעת שחיקה ומגבירה מוטיבציה.
למה עובדים טובים עוזבים גם מנהלים טובים? על שחיקה, גבולות ואיך למנוע נטישה בארגון מתפקד.
כשאנחנו פועלים מתוך משמעות – כל יום הופך לצעד בדרך אל הגשמה.
בין אינטואיציה לנתונים: כך תיישמו בדיקות A/B בעולם הניהול הפנימי ותלמדו מה עובד באמת בארגון שלכם.
בסרטון הזה אני מדבר על אחד הנושאים הרגישים והחשובים בניהול– מה גורם לעובדים לפגוע בארגון, ואיך אפשר למנוע את זה. נלמד על ארבעת הגורמים המרכזיים שמשפיעים על נאמנות ומוטיבציה:משמעות, שייכות, הוגנות ותקווה לעתיד. אסביר איך לזהות סימנים מוקדמים אצל עובדים שמנותקים או כועסים, ואיך לייצר תקשורת אמיתית, שקיפות ואמון –כדי לשמור על ארגון בריא ובטוח.
ניהול לחץ הוא לא כישרון מולד – זו מיומנות ניהולית קריטית שאפשר לפתח.
לא צריך מערכת מורכבת כדי לנהל מלאי חכם – צריך להבין את העקרונות.איך לחשוב נכון על כמויות ההזמנה, איך להתייחס ל־Lead Time, ואיך לשמור על איזון בין חוסר למלאי עודף.גישה נכונה אחת יכולה לשנות את כל הדרך שבה אתם מנהלים את העסק.
אני שמח לפרסם, זו השנה השמינית (!), את הפוסט הקהילתי השנתי - שמורכב כולו מטיפים למנהלים/ות ששלחו קוראי/ות הבלוג שלי. במשך כל השנה אני כותב ומפרסם מאמרים מניסיוני כמנכ"ל ויועץ - ובפוסט הקהילתי אני נותן את הבמה לכם, קוראי וקוראות הבלוג. אני מודה לכל המנהלים/ות ששלחו טיפים, ובהזדמנות זו מאחל לכולכם שנה טובה ומלאה בהצלחה, צמיחה מקצועית והגשמה אישית.
מנהל מצוין הוא לא זה שיודע הכול — אלא זה שמקיף את עצמו באנשים שמאתגרים, מאזנים ומצמיחים אותו.
משמעת קשוחה או חופש מוחלט – מה באמת עובד? בואי לגלות איך למצוא את האיזון שמניע עובדים להצלחה.
בעידן שבו הכול חייב לקרות מהר – גם השירות שלנו הפך דיגיטלי, יעיל… אבל לפעמים קצת פחות אנושי. נדבר על הדילמה שבין מהירות לבין אמפטיה בעולם השירות המודרני: איך משלבים בין צ’אטבוטים חכמים לבין מענה אנושי שמקשיב באמת, ואיך אפשר למדוד ולשפר את שני הצדדים.