בלוג מצוינות בעסקים

הבלוג של חברת 'מצוינות בעסקים' בנושאי תעשייה, ניהול ועסקים בארץ ובחו"ל. מעל 600 מאמרים מקוריים של יותר מ-30 כותבים וכותבות.

14 קוראים/ות

כיצד לטפח את אומנות ההקשבה?(וידיאו)

כיצד לטפח את אומנות ההקשבה? הקשבה אמיתית היא לא רק שמיעה – היא אומנות שפותחת דלתות לאנשים, רעיונות והזדמנויות. בסרטון הזה נגלה איך להפוך למאזינים שכולם רוצים לשתף.

12 קוראים/ות

מה שמנהלים לא יודעים — עלול לעלות להם ביוקר

בעולם שבו המידע הוא הדלק להצלחה, עסקים שלא משקיעים בו נשארים מאחור. איך תעבירו את הארגון שלכם ממנהיגות אינטואיטיבית למנהיגות מבוססת נתונים?

37 קוראים/ות

כיצד חברות קטנות יכולות לאמץ שימוש בבינה מלאכותית בתקציב סביר

מצוינות ניהולית בעידן ה-AI: מהעסק הקטן ועד הארגון הגדול – שיטות פשוטות לשיפור מהיר

37 קוראים/ות

ניהול עם מודעות מערכתית

כדי להוביל עסק מורכב – נדרשת הבנה מערכתית, תיאום עמוק, ויכולת לתרגם חזון לפעולה יומיומית.

35 קוראים/ות

(וידיאו) כיצד להתמודד עם קונפליקטים בארגון? 

3 כלים משמעותיים לפתור קונפליקטים שמקורם מקצועי או רקע אישי ואגו. כלים שיפתרו את מרבית הקונפליקטים בארגון. 

65 קוראים/ות

עולם העבודה עבור דור ה-Z בשנת 2025

איך ייראה מקום העבודה שיצליח למשוך ולשמר את דור ה־Z? תובנות מהסקרים והמלצות פרקטיות למנהלים.

55 קוראים/ות

מי שמעז – קוצר: הכוח שבפנייה אישית

צרו הזדמנויות: פנייה אחת יכולה לפתוח דלת לעולם של ידע ולקשרים שישנו את חייכם

106 קוראים/ות

מה חשוב לעובדים בשנת 2025? לפי מגזרים עסקיים. מאמר שלישי

נתוני סקר עומק חושפים את השינויים בהעדפות עובדים לפי תחום עיסוק והשלכותיהם הניהוליות.

139 קוראים/ות

מה חשוב לעובדים בשנת 2025? מה חשוב לנשים ופילוח לפי גיל. מאמר שני

נשים מעדיפות חברות אחרות מאלו שהגברים מעדיפים. הנשים העדיפו השנה את החברות הפיננסיות: 6 החברות הראשונות שנבחרו על ידי הנשים, הן חברות פיננסיות. בפילוח לפי קבוצות גיל, יש הסכמה בכל קבוצות הגיל על שלושת המשתנים הראשונים. לכולם חשובה היציבות של מקום העבודה. ובכל זאת כל עובד שלישי בוחן מדי פעם מעבר לחברה אחרת.

68 קוראים/ות

(וידיאו) עמידה במועדי האספקה עד כמה זה חשוב לחברה שלכם ?

צפו בסרטון החדש שלי בנושא ״ עמידה במועדי האספקה, עד כמה זה חשוב לחברה שלכם? ״

193 קוראים/ות

מה חשוב לעובדים בשנת 2025? מאמר ראשון

אחרי כמעט שנתיים של מלחמה קשה, שסופה אינו נראה באופק, לפני כן משבר חברתי חריף על דמותה של המדינה ומשבר בהייטק אין כמעט שינויים מהותיים במה שחשוב לעובדים. במאמר זה נדבר על סקרים בנושא ונראה כיצד המידע הזה יכול וצריך לשמש אותנו בהתייחסות נבונה במערכת היחסים עם העובדים. בהבנה כיצד לשפר את היציבות והקטנה של תחלופת העובדים, יחד עם חיזוק המוטיבציה.

88 קוראים/ות

לחלום בגדול

לעיתים, ההבדל בין מיזם קטן לגדול אינו טמון בכמות העבודה, אלא בגודל האמונה.

149 קוראים/ות

התמודדות עם שחיקה של מנהלים ועובדים: סימני אזהרה וכלים מעשיים

שחיקה היא תופעה רחבה ומשמעותית בקרב מנהלים ועובדים. עומס בעבודה וקושי של מנהלי הביניים לגשר בין ציפיות העובדים ודרישות ההנהלה, מוכרים כסיבות העיקריות. החברות יכולות להפוך את העומס לאתגר ולהתמודד אתו בגאווה.

172 קוראים/ות

ניהול תזרים מזומנים: למה עסקים שמצליחים על הנייר, נכשלים בתזרים?

דמיינו חברה המבזבזת מזומנים מעבר להכנסותיה, נסמכת על מימון חיצוני שעתידו לוט בערפל. לעומת זאת, תזרים מזומנים חיובי, אף לצד הפסד, עשוי להבטיח קיומה. עם זאת, תזרים מזומנים שלילי מהווה סכנה ממשית לקריסה.

113 קוראים/ות

למה חברות מצליחות ועולות למרות חוסר המדידה ולמרות ניהול לא מיטבי – חדשנות וגמישות

האם חברות שמצליחות לאלתר,להמציא את עצמן מחדש או להתאים עצמן מהר לשינויים בשוק,יכולות לשרוד גם עם ניהול שאינו מושלם?

148 קוראים/ות

כיצד למדוד את האפקטיביות של ההכשרות וההדרכות?

 ההשקעה בהדרכות היא משמעותית. זמן, עלויות כספיות ישירות ושיבוש העבודה השוטפת. לכן, חיוני לדעת קודם כל האם ההדרכה השיגה את מטרתה והאם המחיר מוצדק. האם אכן יש השפעה עסקית אמיתית? ללא מדידה קשה לשפר ואפילו להראות תוצאות.

129 קוראים/ות

למה חברות מצליחות ועולות למרות חוסר המדידה ולמרות ניהול לא מיטבי – קשרים ושוק חזק

קשרים חזקים ושוק אטרקטיבי יכולים להיות מנועי הצלחה מרכזיים לחברות. עם זאת, הצלחתם תלויה גם בניהול נכון ובמערכת מדידה שמאפשרת למצות את הפוטנציאל.

148 קוראים/ות

כישלון יכול להיות נקודת הפתיחה לחדשנות אמיתית

כדי שכישלון יהפוך לזרז לחדשנות, הארגון צריך לטפח תרבות של ביטחון פסיכולוגי, סביבה שבה עובדים מרגישים בטוחים לשתף רעיונות, להודות בטעויות ולשאול שאלות ללא חשש.

140 קוראים/ות

למה חברות מצליחות ועולות למרות חוסר המדידה ולמרות ניהול לא מיטבי – תיזמון או מזל

לעיתים, הצלחה של חברות יכולה להיות תוצאה של תזמון מוצלח או גורמים חיצוניים בלתי צפויים, כמו שינויים בשוק או מגמות פתאומיות.

176 קוראים/ות

צמיחה בלי הגדלת התקציב

צמיחה מתוך התייעלות היא אסטרטגיה מנצחת עבור ארגונים השואפים למצוינות תפעולית. היא דורשת מחויבות, יצירתיות ומיקוד בפרטים, אבל אינה מחייבת כיס עמוק. במקום להגדיל תקציבים, נגדיל את הראש, נשאל שאלות, נערער על השגרה, נרתום את העובדים וניישם בהתמדה שיפורים קטנים. 

167 קוראים/ות

למה חברות מצליחות ועולות למרות חוסר המדידה ולמרות ניהול לא מיטבי – תרבות אירגונית חזקה

עובדים מחויבים ונלהבים יכולים למלא את החלל שנוצר מהיעדר ניהול חזק. כשהעובדים עצמם מונעים מהחזון ומהמטרה, הם יכולים להוביל להצלחה.

204 קוראים/ות

מדדים שלא מודדים כלום: מתי KPI הופך ממדד לכלי שמסיט את המטרה

 המדדים הם אחד הכלים החשובים ביותר ליישר את הארגון.יחד עם זאת, בארגונים גדולים, למרות חשיבותן הברורה, רוב מערכות ניהול הביצועים אינן אחידות ברחבי הארגון. דבר זה עלול להוביל להחמצות הזדמנויות, מטרות פנימיות סותרות ומנהלים המתמקדים בדברים הלא נכונים.

194 קוראים/ות

למה חברות מצליחות ועולות למרות חוסר המדידה ולמרות ניהול לא מיטבי - מוצר חזק או ייחודי

חברה שמציעה מוצר או שירות יוצא דופן עשויה להצליח גם עם ניהול חלש. אם המוצר עונה על צורך חשוב בשוק, הוא ימשוך לקוחות באופן טבעי.עם זאת, כאשר הניהול אינו טוב, ההשלכות על הצלחת החברה יכולות להיות משמעותיות

284 קוראים/ות

חוזים פסיכולוגיים: ההבטחות הלא כתובות שמנהלים לא מודעים שהפרו

בעידן של שינויים תכופים בשוק העבודה, אחד מהגורמים הפחות מדוברים, אך בעלי ההשפעה הרבה ביותר על מוטיבציית העובדים, הוא "החוזה הפסיכולוגי". ההבנה שחוזים פסיכולוגיים הם חלק בלתי נפרד מיחסי עבודה, מחייבת שינוי תודעתי. לא מספיק לנסח תקנון מדויק או חוזה עבודה – צריך לדעת גם לנהל את מה שלא נאמר.

277 קוראים/ות

איך לגבות תשלומים בלי לפגוע בשימור הלקוחות?

במציאות העסקית של היום, גבייה היא לא רק עניין פיננסי – היא חלק בלתי נפרד מחוויית הלקוח. מנגנון גבייה שאינו רגיש עלול להרחיק לקוחות ולהזיק למוניטין החברה.

214 קוראים/ות

למה חברות מצליחות ועולות למרות ניהול לא טוב אי קביעת יעדים ושימוש במדדים למעקב (אישיים ואירגוניים)

בסדרת מאמרים בת חמישה חלקים, אני מבקש לבחון תופעה מסקרנת: כיצד חברות בישראל מצליחות לשרוד ואף לפרוח בתרבות ניהולית שבה נהוג לעיתים לוותר על כלים ניהוליים בסיסיים, כמו הגדרת יעדים, מדידת ביצועים ויישום תהליכי שיפור מתמיד.

229 קוראים/ות

מעבר ממכירה חד-פעמית למערכת יחסים עסקית לטווח ארוך

המעבר ממכירה חד-פעמית למערכת יחסים עסקית מתמשכת מחייב חשיבה אסטרטגית ושילוב של מודלים כמו העצמה של צוות המכירות ופעולה שתתמקד בשביעות רצון של הלקוחות. באמצעותם, עסקים יכולים להבטיח לא רק מכירה מוצלחת, אלא גם שימור לקוחות, נאמנות והכנסות חוזרות.

307 קוראים/ות

מה עוצר עסקים קטנים מלגדול? ניתוח חסמים פסיכולוגיים וכלכליים והאם יש דרך לגדול

במרבית המקרים המצב נוח לבעלים ואין להם שאיפות לגדול. הצמיחה מתחילה קודם כל בהחלטה שיש רצון לצמוח. צמיחה עסקית אמיתית דורשת לא רק כישרון עסקי, אלא גם נכונות אישית להתמודד עם פחדים ואתגרים. מי שידע לזהות את הקשיים, להכין את העסק, ולפעול בביטחון - יוכל לפרוץ את גבולותיו ולהפוך מעסק קטן לשחקן משמעותי בשוק.

275 קוראים/ות

מהירות מול אנושיות: הדילמה הגדולה בשירות לקוחות דיגיטלי​ ואיך זה קשור לחוק הטכנאים?

92% ממנהלי השירות חושבים שהבינה המלאכותית שיפרה את המהירות של שירות הלקוחות שלהם. 82% מהלקוחות מצפים לפתרון בעיות מידי. אבל, 78% מהלקוחות מצפים שהשירות יהיה יותר מותאם אישית מאשר בעבר. למרות היתרונות, צ'אטבוטים עדיין מתקשים להציע את הרגישות וההבנה האנושית הנדרשת במקרים מורכבים או רגישים. 

368 קוראים/ות

אסטרטגיות לניהול מצבים בלתי צפויים, וכיצד לשמור על יציבות בזמן משבר?

אחד ההורים דרך בטעות על המוצץ והוא התפרק. היה ברור שהמוצר עלול להיות מסוכן לתינוקות ואינו בשל למכירה. אספנו אותו מהחנויות ופרסמנו מודעות בעיתונים בהן קראנו למי שרכש את המוצץ להחזירו אלינו. זה היה רגע לא נעים, אבל היה ברור לנו שראשית, אין שום דרך אחרת, ושנית מהלך כזה מחזק את האמינות שלנו בעיני הלקוחות.

עמוד 1 מתוך 32

תגובות אחרונות בבלוג