הבלוג של חברת 'מצוינות בעסקים' בנושאי תעשייה, ניהול ועסקים בארץ ובחו"ל. מעל 600 מאמרים מקוריים של יותר מ-30 כותבים וכותבות.
תכנית היצור נגזרת מההתחייבות לעמידה במועדי האספקה. עמידה בתכנית היא תנאי לאספקה במועד. בנוסף, הרכש ותכנית העבודה נקבעים בהתאם לתכנית היצור.
העתיד המקצועי נבנה בהחלטות קטנות. פתק אחד במגירה, יעד ברור ותכנון מתמשך – יכולים להפוך חלום לקריירה מלאה משמעות והצלחה.
איך להפוך אי־ודאות ותנודתיות ליתרון עסקי ולבנות מסלול צמיחה יציב גם במשברים. כשהמציאות משתנה – לא המטרה משתנה אלא הדרך אליה. כך נזהה ונפעל מהר יותר לשינוי.
ניהול הוא אחד המקצועות המורכבים ביותר. הוא דורש שילוב נדיר של ידע, אינטואיציה, יכולת קבלת החלטות, והבנה רחבה של תחומים מגוונים. ככל שמתקדמים בסולם הניהולי, נדרשת השקעה הולכת וגדלה בלמידה – לא כדי להפוך למומחה בתחום אחד, אלא כדי להבין ולהוביל שיחות והחלטות בתחומים רבים.
המכירות הן המנוע של החברה. אם הן לא עומדות ביעד הכל עלול להיעצר. מנהל המכירות חייב להציד תכנית פעולה איך להשיג את היעד. המציאות אינה סיבה לא לעמוד ביעד, אלא אתגר להתגבר עליו
איך להפוך לקוח מאוכזב לשגריר נלהב? מפת הדרכים משירות לקוי לנאמנות אמיתית
עובדים שרתומים למטרות החברה, תורמים לרווח. יוצרים שינוי חיובי. תשקיעו בעובדים והם ישקיעו חזרה בחברה
עובד מוכשר הוא נכס – עד שהוא מתחיל לערער את התרבות הארגונית. כך מנהלים את הדילמה
כיצד לטפח את אומנות ההקשבה? הקשבה אמיתית היא לא רק שמיעה – היא אומנות שפותחת דלתות לאנשים, רעיונות והזדמנויות. בסרטון הזה נגלה איך להפוך למאזינים שכולם רוצים לשתף.
בעולם שבו המידע הוא הדלק להצלחה, עסקים שלא משקיעים בו נשארים מאחור. איך תעבירו את הארגון שלכם ממנהיגות אינטואיטיבית למנהיגות מבוססת נתונים?
מצוינות ניהולית בעידן ה-AI: מהעסק הקטן ועד הארגון הגדול – שיטות פשוטות לשיפור מהיר
כדי להוביל עסק מורכב – נדרשת הבנה מערכתית, תיאום עמוק, ויכולת לתרגם חזון לפעולה יומיומית.
3 כלים משמעותיים לפתור קונפליקטים שמקורם מקצועי או רקע אישי ואגו. כלים שיפתרו את מרבית הקונפליקטים בארגון.
איך ייראה מקום העבודה שיצליח למשוך ולשמר את דור ה־Z? תובנות מהסקרים והמלצות פרקטיות למנהלים.
צרו הזדמנויות: פנייה אחת יכולה לפתוח דלת לעולם של ידע ולקשרים שישנו את חייכם
נתוני סקר עומק חושפים את השינויים בהעדפות עובדים לפי תחום עיסוק והשלכותיהם הניהוליות.
נשים מעדיפות חברות אחרות מאלו שהגברים מעדיפים. הנשים העדיפו השנה את החברות הפיננסיות: 6 החברות הראשונות שנבחרו על ידי הנשים, הן חברות פיננסיות. בפילוח לפי קבוצות גיל, יש הסכמה בכל קבוצות הגיל על שלושת המשתנים הראשונים. לכולם חשובה היציבות של מקום העבודה. ובכל זאת כל עובד שלישי בוחן מדי פעם מעבר לחברה אחרת.
צפו בסרטון החדש שלי בנושא ״ עמידה במועדי האספקה, עד כמה זה חשוב לחברה שלכם? ״
אחרי כמעט שנתיים של מלחמה קשה, שסופה אינו נראה באופק, לפני כן משבר חברתי חריף על דמותה של המדינה ומשבר בהייטק אין כמעט שינויים מהותיים במה שחשוב לעובדים. במאמר זה נדבר על סקרים בנושא ונראה כיצד המידע הזה יכול וצריך לשמש אותנו בהתייחסות נבונה במערכת היחסים עם העובדים. בהבנה כיצד לשפר את היציבות והקטנה של תחלופת העובדים, יחד עם חיזוק המוטיבציה.
לעיתים, ההבדל בין מיזם קטן לגדול אינו טמון בכמות העבודה, אלא בגודל האמונה.
שחיקה היא תופעה רחבה ומשמעותית בקרב מנהלים ועובדים. עומס בעבודה וקושי של מנהלי הביניים לגשר בין ציפיות העובדים ודרישות ההנהלה, מוכרים כסיבות העיקריות. החברות יכולות להפוך את העומס לאתגר ולהתמודד אתו בגאווה.
דמיינו חברה המבזבזת מזומנים מעבר להכנסותיה, נסמכת על מימון חיצוני שעתידו לוט בערפל. לעומת זאת, תזרים מזומנים חיובי, אף לצד הפסד, עשוי להבטיח קיומה. עם זאת, תזרים מזומנים שלילי מהווה סכנה ממשית לקריסה.
האם חברות שמצליחות לאלתר,להמציא את עצמן מחדש או להתאים עצמן מהר לשינויים בשוק,יכולות לשרוד גם עם ניהול שאינו מושלם?
ההשקעה בהדרכות היא משמעותית. זמן, עלויות כספיות ישירות ושיבוש העבודה השוטפת. לכן, חיוני לדעת קודם כל האם ההדרכה השיגה את מטרתה והאם המחיר מוצדק. האם אכן יש השפעה עסקית אמיתית? ללא מדידה קשה לשפר ואפילו להראות תוצאות.
קשרים חזקים ושוק אטרקטיבי יכולים להיות מנועי הצלחה מרכזיים לחברות. עם זאת, הצלחתם תלויה גם בניהול נכון ובמערכת מדידה שמאפשרת למצות את הפוטנציאל.
כדי שכישלון יהפוך לזרז לחדשנות, הארגון צריך לטפח תרבות של ביטחון פסיכולוגי, סביבה שבה עובדים מרגישים בטוחים לשתף רעיונות, להודות בטעויות ולשאול שאלות ללא חשש.
לעיתים, הצלחה של חברות יכולה להיות תוצאה של תזמון מוצלח או גורמים חיצוניים בלתי צפויים, כמו שינויים בשוק או מגמות פתאומיות.
צמיחה מתוך התייעלות היא אסטרטגיה מנצחת עבור ארגונים השואפים למצוינות תפעולית. היא דורשת מחויבות, יצירתיות ומיקוד בפרטים, אבל אינה מחייבת כיס עמוק. במקום להגדיל תקציבים, נגדיל את הראש, נשאל שאלות, נערער על השגרה, נרתום את העובדים וניישם בהתמדה שיפורים קטנים.
עובדים מחויבים ונלהבים יכולים למלא את החלל שנוצר מהיעדר ניהול חזק. כשהעובדים עצמם מונעים מהחזון ומהמטרה, הם יכולים להוביל להצלחה.
המדדים הם אחד הכלים החשובים ביותר ליישר את הארגון.יחד עם זאת, בארגונים גדולים, למרות חשיבותן הברורה, רוב מערכות ניהול הביצועים אינן אחידות ברחבי הארגון. דבר זה עלול להוביל להחמצות הזדמנויות, מטרות פנימיות סותרות ומנהלים המתמקדים בדברים הלא נכונים.