הבלוג של חברת 'מצוינות בעסקים' בנושאי תעשייה, ניהול ועסקים בארץ ובחו"ל. מעל 600 מאמרים מקוריים של יותר מ-30 כותבים וכותבות.
בסרטון הבא אני מדבר על שחיקה של עובדים ומנהלים – תופעה שהולכת ומתרחבת בשנים האחרונות ומשפיעה על כל ארגון. אני מסביר מהי שחיקה לפי הגדרת ארגון הבריאות העולמי, מהם הגורמים המרכזיים לשחיקה , ובעיקר, איך אפשר להתמודד עם זה. נדבר גם על תפקיד המנהלים ביצירת סביבה תומכת, על החשיבות של הערכה והקשבה, ועל דרכים פשוטות לייצר תרבות ארגונית מחזקת שמונעת שחיקה ומגבירה מוטיבציה.
למה עובדים טובים עוזבים גם מנהלים טובים? על שחיקה, גבולות ואיך למנוע נטישה בארגון מתפקד.
כשאנחנו פועלים מתוך משמעות – כל יום הופך לצעד בדרך אל הגשמה.
בין אינטואיציה לנתונים: כך תיישמו בדיקות A/B בעולם הניהול הפנימי ותלמדו מה עובד באמת בארגון שלכם.
בסרטון הזה אני מדבר על אחד הנושאים הרגישים והחשובים בניהול– מה גורם לעובדים לפגוע בארגון, ואיך אפשר למנוע את זה. נלמד על ארבעת הגורמים המרכזיים שמשפיעים על נאמנות ומוטיבציה:משמעות, שייכות, הוגנות ותקווה לעתיד. אסביר איך לזהות סימנים מוקדמים אצל עובדים שמנותקים או כועסים, ואיך לייצר תקשורת אמיתית, שקיפות ואמון –כדי לשמור על ארגון בריא ובטוח.
ניהול לחץ הוא לא כישרון מולד – זו מיומנות ניהולית קריטית שאפשר לפתח.
לא צריך מערכת מורכבת כדי לנהל מלאי חכם – צריך להבין את העקרונות.איך לחשוב נכון על כמויות ההזמנה, איך להתייחס ל־Lead Time, ואיך לשמור על איזון בין חוסר למלאי עודף.גישה נכונה אחת יכולה לשנות את כל הדרך שבה אתם מנהלים את העסק.
אני שמח לפרסם, זו השנה השמינית (!), את הפוסט הקהילתי השנתי - שמורכב כולו מטיפים למנהלים/ות ששלחו קוראי/ות הבלוג שלי. במשך כל השנה אני כותב ומפרסם מאמרים מניסיוני כמנכ"ל ויועץ - ובפוסט הקהילתי אני נותן את הבמה לכם, קוראי וקוראות הבלוג. אני מודה לכל המנהלים/ות ששלחו טיפים, ובהזדמנות זו מאחל לכולכם שנה טובה ומלאה בהצלחה, צמיחה מקצועית והגשמה אישית.
מנהל מצוין הוא לא זה שיודע הכול — אלא זה שמקיף את עצמו באנשים שמאתגרים, מאזנים ומצמיחים אותו.
משמעת קשוחה או חופש מוחלט – מה באמת עובד? בואי לגלות איך למצוא את האיזון שמניע עובדים להצלחה.
בעידן שבו הכול חייב לקרות מהר – גם השירות שלנו הפך דיגיטלי, יעיל… אבל לפעמים קצת פחות אנושי. נדבר על הדילמה שבין מהירות לבין אמפטיה בעולם השירות המודרני: איך משלבים בין צ’אטבוטים חכמים לבין מענה אנושי שמקשיב באמת, ואיך אפשר למדוד ולשפר את שני הצדדים.
האם אתם משקיעים בזמן במה שבאמת חשוב? כך תשלבו שיטת אייזנהאואר, טכנולוגיה והרגלים חכמים לניהול משימות שמקדמות אתכם קדימה.
בעולם שבו הצרכן מגיע עם כל המידע – כך תתאימו את המכירה ותבנו אמון ושקיפות שמובילים לסגירת עסקאות.
מה הופך עובדים למנהיגים אמיתיים, ואיך לטפח אותם כך שיצעידו את הארגון קדימה?
בעידן של שינויים תכופים בשוק העבודה, אחד מהגורמים הפחות מדוברים, אך בעלי ההשפעה הרבה ביותר על מוטיבציית העובדים, הוא "החוזה הפסיכולוגי". ההבנה שחוזים פסיכולוגיים הם חלק בלתי נפרד מיחסי עבודה, מחייבת שינוי תודעתי. לא מספיק לנסח תקנון מדויק או חוזה עבודה – צריך לדעת גם לנהל את מה שלא נאמר.
הדרך לרושם נכון מתחילה בכנות, דיוק והקשבה – והיא יכולה לשנות את כללי המשחק העסקי שלך.
כיצד שומרים על אמון, קהילתיות ותקשורת פתוחה גם בזמני משבר? כלים מעשיים למנהלים לשימור תרבות ארגונית חיובית.
כשעובד עוזב אנחנו מפסידים הרבה ידע. הכשרת עובד חדש מאד יקרה. איך נשמר את העובדים?
קאיזן הוא לא פרויקט חד־פעמי, אלא תרבות עבודה: צעדים קטנים, תוצאות גדולות, ושיפור מתמשך בכל הרמות.
תכנית היצור נגזרת מההתחייבות לעמידה במועדי האספקה. עמידה בתכנית היא תנאי לאספקה במועד. בנוסף, הרכש ותכנית העבודה נקבעים בהתאם לתכנית היצור.
העתיד המקצועי נבנה בהחלטות קטנות. פתק אחד במגירה, יעד ברור ותכנון מתמשך – יכולים להפוך חלום לקריירה מלאה משמעות והצלחה.
איך להפוך אי־ודאות ותנודתיות ליתרון עסקי ולבנות מסלול צמיחה יציב גם במשברים. כשהמציאות משתנה – לא המטרה משתנה אלא הדרך אליה. כך נזהה ונפעל מהר יותר לשינוי.
ניהול הוא אחד המקצועות המורכבים ביותר. הוא דורש שילוב נדיר של ידע, אינטואיציה, יכולת קבלת החלטות, והבנה רחבה של תחומים מגוונים. ככל שמתקדמים בסולם הניהולי, נדרשת השקעה הולכת וגדלה בלמידה – לא כדי להפוך למומחה בתחום אחד, אלא כדי להבין ולהוביל שיחות והחלטות בתחומים רבים.
המכירות הן המנוע של החברה. אם הן לא עומדות ביעד הכל עלול להיעצר. מנהל המכירות חייב להציד תכנית פעולה איך להשיג את היעד. המציאות אינה סיבה לא לעמוד ביעד, אלא אתגר להתגבר עליו
איך להפוך לקוח מאוכזב לשגריר נלהב? מפת הדרכים משירות לקוי לנאמנות אמיתית
עובדים שרתומים למטרות החברה, תורמים לרווח. יוצרים שינוי חיובי. תשקיעו בעובדים והם ישקיעו חזרה בחברה
עובד מוכשר הוא נכס – עד שהוא מתחיל לערער את התרבות הארגונית. כך מנהלים את הדילמה
כיצד לטפח את אומנות ההקשבה? הקשבה אמיתית היא לא רק שמיעה – היא אומנות שפותחת דלתות לאנשים, רעיונות והזדמנויות. בסרטון הזה נגלה איך להפוך למאזינים שכולם רוצים לשתף.
בעולם שבו המידע הוא הדלק להצלחה, עסקים שלא משקיעים בו נשארים מאחור. איך תעבירו את הארגון שלכם ממנהיגות אינטואיטיבית למנהיגות מבוססת נתונים?
מצוינות ניהולית בעידן ה-AI: מהעסק הקטן ועד הארגון הגדול – שיטות פשוטות לשיפור מהיר