בלוג מצוינות בעסקים

הבלוג של חברת 'מצוינות בעסקים' בנושאי תעשייה, ניהול ועסקים בארץ ובחו"ל. מעל 600 מאמרים מקוריים של יותר מ-30 כותבים וכותבות.

17 קוראים/ות

כיצד לזהות ולטפח את "מנהיגי העתיד" בתוך הארגון

מה הופך עובדים למנהיגים אמיתיים, ואיך לטפח אותם כך שיצעידו את הארגון קדימה?

34 קוראים/ות

חוזים פסיכולוגיים: ההבטחות הלא כתובות שמנהלים לא מודעים שהפרו (וידיאו)

בעידן של שינויים תכופים בשוק העבודה, אחד מהגורמים הפחות מדוברים, אך בעלי ההשפעה הרבה ביותר על מוטיבציית העובדים, הוא "החוזה הפסיכולוגי". ההבנה שחוזים פסיכולוגיים הם חלק בלתי נפרד מיחסי עבודה, מחייבת שינוי תודעתי. לא מספיק לנסח תקנון מדויק או חוזה עבודה – צריך לדעת גם לנהל את מה שלא נאמר.

32 קוראים/ות

הדרך לרושם נכון מתחילה בכנות, דיוק והקשבה

הדרך לרושם נכון מתחילה בכנות, דיוק והקשבה – והיא יכולה לשנות את כללי המשחק העסקי שלך.

68 קוראים/ות

איך לשמור על תרבות ארגונית חיובית בתקופות של אי-ודאות?

כיצד שומרים על אמון, קהילתיות ותקשורת פתוחה גם בזמני משבר? כלים מעשיים למנהלים לשימור תרבות ארגונית חיובית.

38 קוראים/ות

(וידיאו) שימור עובדים ובפרט עובדים מוכשרים

כשעובד עוזב אנחנו מפסידים הרבה ידע. הכשרת עובד חדש מאד יקרה. איך נשמר את העובדים?

79 קוראים/ות

שיפור והתייעלות בצעדים קטנים והישגים גדולים

קאיזן הוא לא פרויקט חד־פעמי, אלא תרבות עבודה: צעדים קטנים, תוצאות גדולות, ושיפור מתמשך בכל הרמות.

46 קוראים/ות

עמידה בתוכנית הייצור השבועית חשובה מאוד לחברה (וידיאו)

תכנית היצור נגזרת מההתחייבות לעמידה במועדי האספקה. עמידה בתכנית היא תנאי לאספקה במועד. בנוסף, הרכש ותכנית העבודה נקבעים בהתאם לתכנית היצור.

59 קוראים/ות

העתיד שלך מתחיל בהחלטה אחת קטנה

העתיד המקצועי נבנה בהחלטות קטנות. פתק אחד במגירה, יעד ברור ותכנון מתמשך – יכולים להפוך חלום לקריירה מלאה משמעות והצלחה.

102 קוראים/ות

אסטרטגיות צמיחה במציאות של אי-ודאות, תנודתיות ועמימות כלכלית

איך להפוך אי־ודאות ותנודתיות ליתרון עסקי ולבנות מסלול צמיחה יציב גם במשברים. כשהמציאות משתנה – לא המטרה משתנה אלא הדרך אליה. כך נזהה ונפעל מהר יותר לשינוי.

83 קוראים/ות

אף אחד לא נולד מנהל – הדרך למצוינות ניהולית

ניהול הוא אחד המקצועות המורכבים ביותר. הוא דורש שילוב נדיר של ידע, אינטואיציה, יכולת קבלת החלטות, והבנה רחבה של תחומים מגוונים. ככל שמתקדמים בסולם הניהולי, נדרשת השקעה הולכת וגדלה בלמידה – לא כדי להפוך למומחה בתחום אחד, אלא כדי להבין ולהוביל שיחות והחלטות בתחומים רבים.

57 קוראים/ות

(וידיאו) מה קורה כשהמכירות לא עומדות ביעד?

המכירות הן המנוע של החברה. אם הן לא עומדות ביעד הכל עלול להיעצר. מנהל המכירות חייב להציד תכנית פעולה איך להשיג את היעד. המציאות אינה סיבה לא לעמוד ביעד, אלא אתגר להתגבר עליו

120 קוראים/ות

איך להחזיר לקוחות מאוכזבים ולהפוך אותם לשגרירים של המותג?

איך להפוך לקוח מאוכזב לשגריר נלהב? מפת הדרכים משירות לקוי לנאמנות אמיתית

57 קוראים/ות

מדוע השקעה בעובדים יוצרת רווח לעסק שלכם? (וידיאו)

עובדים שרתומים למטרות החברה, תורמים לרווח. יוצרים שינוי חיובי. תשקיעו בעובדים והם ישקיעו חזרה בחברה

158 קוראים/ות

כיצד להתמודד עם עובד מוכשר אך בעייתי בארגון?

עובד מוכשר הוא נכס – עד שהוא מתחיל לערער את התרבות הארגונית. כך מנהלים את הדילמה

66 קוראים/ות

כיצד לטפח את אומנות ההקשבה?(וידיאו)

כיצד לטפח את אומנות ההקשבה? הקשבה אמיתית היא לא רק שמיעה – היא אומנות שפותחת דלתות לאנשים, רעיונות והזדמנויות. בסרטון הזה נגלה איך להפוך למאזינים שכולם רוצים לשתף.

97 קוראים/ות

מה שמנהלים לא יודעים — עלול לעלות להם ביוקר

בעולם שבו המידע הוא הדלק להצלחה, עסקים שלא משקיעים בו נשארים מאחור. איך תעבירו את הארגון שלכם ממנהיגות אינטואיטיבית למנהיגות מבוססת נתונים?

150 קוראים/ות

כיצד חברות קטנות יכולות לאמץ שימוש בבינה מלאכותית בתקציב סביר

מצוינות ניהולית בעידן ה-AI: מהעסק הקטן ועד הארגון הגדול – שיטות פשוטות לשיפור מהיר

117 קוראים/ות

ניהול עם מודעות מערכתית

כדי להוביל עסק מורכב – נדרשת הבנה מערכתית, תיאום עמוק, ויכולת לתרגם חזון לפעולה יומיומית.

95 קוראים/ות

(וידיאו) כיצד להתמודד עם קונפליקטים בארגון? 

3 כלים משמעותיים לפתור קונפליקטים שמקורם מקצועי או רקע אישי ואגו. כלים שיפתרו את מרבית הקונפליקטים בארגון. 

193 קוראים/ות

עולם העבודה עבור דור ה-Z בשנת 2025

איך ייראה מקום העבודה שיצליח למשוך ולשמר את דור ה־Z? תובנות מהסקרים והמלצות פרקטיות למנהלים.

122 קוראים/ות

מי שמעז – קוצר: הכוח שבפנייה אישית

צרו הזדמנויות: פנייה אחת יכולה לפתוח דלת לעולם של ידע ולקשרים שישנו את חייכם

265 קוראים/ות

מה חשוב לעובדים בשנת 2025? לפי מגזרים עסקיים. מאמר שלישי

נתוני סקר עומק חושפים את השינויים בהעדפות עובדים לפי תחום עיסוק והשלכותיהם הניהוליות.

258 קוראים/ות

מה חשוב לעובדים בשנת 2025? מה חשוב לנשים ופילוח לפי גיל. מאמר שני

נשים מעדיפות חברות אחרות מאלו שהגברים מעדיפים. הנשים העדיפו השנה את החברות הפיננסיות: 6 החברות הראשונות שנבחרו על ידי הנשים, הן חברות פיננסיות. בפילוח לפי קבוצות גיל, יש הסכמה בכל קבוצות הגיל על שלושת המשתנים הראשונים. לכולם חשובה היציבות של מקום העבודה. ובכל זאת כל עובד שלישי בוחן מדי פעם מעבר לחברה אחרת.

119 קוראים/ות

(וידיאו) עמידה במועדי האספקה עד כמה זה חשוב לחברה שלכם ?

צפו בסרטון החדש שלי בנושא ״ עמידה במועדי האספקה, עד כמה זה חשוב לחברה שלכם? ״

367 קוראים/ות

מה חשוב לעובדים בשנת 2025? מאמר ראשון

אחרי כמעט שנתיים של מלחמה קשה, שסופה אינו נראה באופק, לפני כן משבר חברתי חריף על דמותה של המדינה ומשבר בהייטק אין כמעט שינויים מהותיים במה שחשוב לעובדים. במאמר זה נדבר על סקרים בנושא ונראה כיצד המידע הזה יכול וצריך לשמש אותנו בהתייחסות נבונה במערכת היחסים עם העובדים. בהבנה כיצד לשפר את היציבות והקטנה של תחלופת העובדים, יחד עם חיזוק המוטיבציה.

146 קוראים/ות

לחלום בגדול

לעיתים, ההבדל בין מיזם קטן לגדול אינו טמון בכמות העבודה, אלא בגודל האמונה.

231 קוראים/ות

התמודדות עם שחיקה של מנהלים ועובדים: סימני אזהרה וכלים מעשיים

שחיקה היא תופעה רחבה ומשמעותית בקרב מנהלים ועובדים. עומס בעבודה וקושי של מנהלי הביניים לגשר בין ציפיות העובדים ודרישות ההנהלה, מוכרים כסיבות העיקריות. החברות יכולות להפוך את העומס לאתגר ולהתמודד אתו בגאווה.

301 קוראים/ות

ניהול תזרים מזומנים: למה עסקים שמצליחים על הנייר, נכשלים בתזרים?

דמיינו חברה המבזבזת מזומנים מעבר להכנסותיה, נסמכת על מימון חיצוני שעתידו לוט בערפל. לעומת זאת, תזרים מזומנים חיובי, אף לצד הפסד, עשוי להבטיח קיומה. עם זאת, תזרים מזומנים שלילי מהווה סכנה ממשית לקריסה.

158 קוראים/ות

למה חברות מצליחות ועולות למרות חוסר המדידה ולמרות ניהול לא מיטבי – חדשנות וגמישות

האם חברות שמצליחות לאלתר,להמציא את עצמן מחדש או להתאים עצמן מהר לשינויים בשוק,יכולות לשרוד גם עם ניהול שאינו מושלם?

201 קוראים/ות

כיצד למדוד את האפקטיביות של ההכשרות וההדרכות?

 ההשקעה בהדרכות היא משמעותית. זמן, עלויות כספיות ישירות ושיבוש העבודה השוטפת. לכן, חיוני לדעת קודם כל האם ההדרכה השיגה את מטרתה והאם המחיר מוצדק. האם אכן יש השפעה עסקית אמיתית? ללא מדידה קשה לשפר ואפילו להראות תוצאות.

עמוד 1 מתוך 32

צרו שיפור בתוצאות וברווח

צרו קשר לתיאום שיחת ייעוץ של 30 דק' ללא עלות עם זאב רונן

תגובות אחרונות בבלוג