עובדים עם מוטיבציה דואגים שהמוצרים או השירותים שהם מספקים יהיו מצוינים. הם מגדילים את הרווח שלכם וומהווים יתרון מהותי על פני כל המתחרים שלכם.
אבל למרות זאת, חברות רבות לא משקיעות בשיפור המוטיבציה, או עושות זאת בצורה הלא נכונה. התוצאה היא עובדים שאינם מחוברים למטרות החברה ואינם מחוייבים באמת. עובדים שעוזבים אחרי תקופה קצרה ומאלצים אתכם לחפש להם מחליפים, עובדים שעושים את המינימום הדרוש, מייצרים תוצאות "מספיק טובות" או אפילו פחות - ופוגעים בפוטנציאל הצמיחה והרווח שלכם.
החדשות הטובות הן שהשינוי אפשרי. בעזרת שיטות עבודה מוכחות, מבוססות ידע מקצועי וכלים שהוכיחו את עצמם בתעשייה העולמית, נוכל יחד להקפיץ את המוטיבציה של העובדים שלכם, ואתם את התוצאות שאתם משיגים. אחרי שהובלנו לשיפור המוטיבציה של העובדים ב מגוון חברות, אנחנו יכולים להגיד בביטחון שתבחינו בשיפור המהיר – במסדרונות וגם בדו"חות הכספיים.
יש סיבות טובות להשקיע דווקא בהעלאת מוטיבציה!
שנים של מחקרים וניסיון בכל העולם מוכיחים: למוטיבציה יש השפעה משמעותית על תוצאות החברה, בכל רמה ובכל צורה. עובדים בעלי מחויבות גבוהה וחיבור למטרות החברה, משיגים תפוקות טובות בפער לעומת עובדים שרק באים לעשות את עבודתם וללכת הביתה.
אלו רק חלק מהיתרונות שתקבלו אם תצליחו לשפר את המוטיבציה של העובדים שלכם, ולהחדיר בהם שאיפה למצוינות:
- שיפור השירות, איכות המוצרים והעמידה בזמנים
עובדים בעלי חיבור ומחויבות לחברה, תורמים משמעותית לצמצום פחת החומרים, לשיפור איכות המוצרים או השירות שהם מספקים, ולעמידה במועד האספקה המתוכנן ובמחויבות שלכם ללקוחות.
- שימור ידע ארגוני ושיפור מתמיד
עובדים בעלי מוטיבציה נשארים לאורך זמן בחברה; זה משמר את הידע והניסיון, מצמצם התעסקות במיון ובהכשרת עובדים חדשים (שגם עולה לכם הרבה כסף), ומונע תקלות וירידה בתפוקה בזמן ההסתגלות של העובדים החדשים.
- שיפור בתפקוד הכללי של כלל העובדים בחברה
עובדים בעלי מוטיבציה נעדרים פחות, הם 'מגדילים ראש' ועושים את עבודתם טוב יותר. הם אוהבים להגיע בבוקר לעבודה, יוצרים אווירה טובה ומשפיעים לחיוב על סביבתם.
- עלייה ברווח ושיפור בתוצאות
היתרונות הנ"ל תורמים לתפוקה טובה יותר, ומשפיעים באופן מובהק על השורה התחתונה שלכם. מוטיבציה של עובדים תמיד מתרגמת באופן ישיר לעלייה באיכות ושיפור ברווח.
נו, אז איך משפרים את המוטיבציה אצל עובדים?
יש הרבה דרכים ליצור ולשפר מוטיבציה: החל מימי כיף וגיבוש, דרך הטבות לעובדים מצטיינים, ועד לשיתוף העובדים בתהליכי התייעלות ושיפור החברה כולה. בסופו של דבר, כל הדרכים מסתכמות ביצירה של תחושת הערכה, משמעות וחיבור אצל העובדים – וזו ההתמחות שלנו ב'מצוינות בעסקים'.
כששמים דגש על הערכה וחיבור, ניתן לגרום לעובדים להרגיש שהם לא רק עוד בורג במערכת, אלא חלק חשוב לחברה. זכרו: כשעובד מרגיש כי הוא חשוב לחברה – החברה חשובה לו!
עובדים שהחברה חשובה להם, יעשו יותר בשבילה ויהיו מחוייבים להצלחתה.
ואיך נעשה את זה בפועל?
כל ארגון הוא בעל אופי וצרכים שונים. לכן, כשנתחיל בשיפור המוטיבציה של העובדים בחברה שלך, נתפור חליפה אישית שמתאימה במיוחד לצרכים שלך. אנחנו משתמשים בכלים מוכחים בעזרתם הצלחנו ליצור שיפור בחברות רבות, ומביאים ניסיון רב, אותו נתאים למטרות שלך ולאופי העובדים שלך.
כחלק מההתאמה האישית, נחליט יחד באיזו רמה נבצע את תהליך השיפור:
- עבודה רוחבית בכל החברה (בעזרת כלים שגם משתפים את העובדים בתהליך)
- עבודה רוחבית בדרגים גבוהים יותר (למשל, הדרכות והכשרות למנהלים בדרגות שונות)
- עבודה מול ההנהלה בלבד (בתהליך ייעוץ, ליווי לימוד ומתן כלים)
- עבודה אישית מול המנכ"ל או הבעלים בלבד (בחשיבה משותפת או ייעוץ וליווי אישי)
אנחנו מאמינים כי העובדים הם המשאב היקר ביותר בכל ארגון, והם יכולים להוות את היתרון המרכזי והבולט שלכם על פני חברות מתחרות. בעבודה איתנו תראו הפחתה משמעותית בהיעדרויות עובדים והגברת החיבור והמוטיבציה שלהם. בסיום התהליך העובדים שלכם יהיו מקצועיים ואחראים יותר, ומחויבים לחברה ולהצלחתה.
בתהליך העבודה נטמיע אצלכם ידע וכלים שישארו אתכם גם בסיום העבודה המשותפת, ויאפשרו להמשיך וליצור שיפור גם בלעדינו.
עם שנות ניסיון רבות, ומגוון חברות בהן יצרנו שיפור ברווח ובתוצאות בעזרת שיפור מוטיבציית העובדים – אנחנו יכולים להבטיח תוצאות משמעותיות בשטח.