צרו התייעלות תפעולית ותרבות של מצוינות ושיפור מתמיד

בעבודה צמודה אתכם נטפל בכשלים פנים-ארגוניים, נאתר את הסיבות שגורמות להם ונדאג שלא יחזר - ונטמיע נהלי עבודה שמובילים ליעילות ומצוינות

"מצוינות אינה מעשה, אלא הרגל" - כך אמר אריסטו, וצדק.

מה מפריד בין חברות מצוינות לחברות בינוניות? בין עסקים רווחיים לעסקים כושלים? בין מנהלים טובים לגרועים?

האם זהו מזל? כישרון? יצירתיות? עבודה מסביב לשעון?

במשך 30 השנים בהן אני משמש כמנכ"ל ויועץ, אני שואף תמיד לשפר את העבודה ולהגדיל את הרווחים - ולכן למדתי וחקרתי רבות את הדרכים השונות לייצר הצלחה ושיפור בעסק.

לא תמיד הצלחתי. חוויתי גם כישלונות, אך למדתי מהם אפילו יותר מאשר למדתי מההצלחות.

עם השנים למדתי את הדרך הנכונה להוביל חברה למצוינות ושיפור מתמיד, להפוך אותה לחברה שממשיכה להתייעל ולשפר את הרווח כל הזמן, ועושה זאת בצורה מתוכננת, מסודרת וברורה.

הדרך הזו, אותה למדתי ושכללתי לאורך השנים, הוכיחה את עצמה שוב ושוב מאז במקומות שונים, בחברות קטנות כגדולות ובעסקים הפועלים בשווקים מגוונים.

צרו התייעלות ושיפור ברווח קבעו שיחת יעוץ ראשונה של 30 דקות ללא עלות עם זאב רונן ונתחיל ביצירת שיפור מהיר ומשמעותי. לחצו לתיאום שיחה

למדתי כי ישנם 2 צדדים בלתי-נפרדים לכל תהליך התייעלות מוצלח: הגדרת מדדי ביצוע (KPIs) נכונים ומעקב אחריהם - ורתימת העובדים לתהליך השיפור של החברה בצורה שתחבר אותם למטרותיה העסקיות.

נשמע פשוט... פשוט, אבל ממש לא קל.

רוב החברות להן אני מייעץ נופלות כבר בשלב הראשון: הגדרת מדדי ביצוע נכונים.

מדדי הביצוע אחריהם אתם עוקבים חייבים למדוד ולשקף את מנופי הרווח של העסק שלכם. 

מנופי הרווח הם ההזדמנויות הגדולות ביותר ליצירת שיפור.

נכון שתמיד אפשר למדוד ולשפר כל דבר - את השיווק והמכירות, המוטיבציה של העובדים, תהליך היצור או כמות הפחת - אבל תהליך השיפור יכול להיות יקר וארוך, ולעתים התוצאה בשורה התחתונה לא שווה כלל את ההשקעה, או שיש שיפור ברווח, אבל הוא שולי ולא קרוב ליעד שהצבתם כאשר התחלתם בתהליך.

הצעד הראשון ביצירת שיפור משמעותי בכל עסק הוא לזהות את הנקודות שהשיפור בהן יתרום להגדלת הרווח באופן הגדול ביותר – נקודות אלו הן מנופי הרווח של העסק.

לאחר שמגדירים את מנופי הרווח, כל תהליך השיפור נהיה הרבה יותר פשוט וברור: בוחרים את מדדי הביצוע המתאימים לאותם מנופי רווח, ומתכננים את תהליך השיפור והמעקב.

לדוגמא, במפעלי ייצור שבהם יש פחת גבוה - עלות הפחת עשויה להגיע לעתים למאות אלפי ואף מיליוני שקלים בשנה.

שיפור של אחוזים בודדים בכמות הפחת יצור לחברה שיפור גדול בשורת הרווח, גם בלי שום גידול בכמות המכירות או התייעלות בחלקים אחרים של המפעל.

בתעשייה העולמית קיימים עשרות מדדי ביצוע מקובלים ובדוקים, שמתאימים למדידה ושיפור של כל חלק וחלק בתהליכי העבודה השונים - החל מניהול שרשרת האספקה, דרך רצפת הייצור, ועד למוטיבציה של העובדים והמחויבות שלהם למטרות החברה.

אלא שבישראל, לצערי, לא נהוג כמעט להשתמש במדדים מסוג זה - והדבר פוגע בתעשייה המקומית.

דווקא משום שהשימוש במדדים אינו נהוג בישרלא, יש פה הזדמנות לאותן חברות שכן רוצות לעבוד בצורה יעילה ולשאוף למצוינות - בתנאי שהן יודעות כיצד לעשות זאת.

עשרות שנותיי כמנכ"ל ויועץ למדתי כיצד להגדיר את מנופי הרווח הנכונים ביותר עבור כל חברה, לגזור מהם את מדדי הביצוע המתאימים - ומכאן לבנות תכנית עבודה ברורה שמובילה להתייעלות, מצוינות מתמדת ושיפור בתוצאות וברווחים.

כאשר מבינים היכן הכי חשוב ליצור שיפור, ניתן ליצור את השיפור המשמעותי ביותר.

הובלתי וליוויתי חברות רבות בתהליכי התייעלות שהובילו לשיפור גדול, ואשמח לעשות זאת גם עבורכם.

התחילו ליצור שיפור

צרו קשר לתיאום שיחת ייעוץ של 30 דק' ללא עלות עם זאב רונן

לקוחותינו ממליצים

בתי זיקוק לנפט (קבוצת בזן) - צחי בן משה, סמנכ"ל פיתוח אסטרטגי

בתי זיקוק לנפט (קבוצת בזן) - צחי בן משה, סמנכ"ל פיתוח אסטרטגי

זאב רונן, עבד עם בתי זיקוק לנפט (בזן) במשך שנה וחצי והוביל פרויקט להטמעה של מדדי מפתח (KPI's) ושיפור הרווח. במהלך עבודתו הטמענו תרבות של עבודה עם מדדים וצוותי שיפור בחטיבת הארומטים, שמנים ושעוות, והצוותים יצרו שיפורים, התייעלות וחיסכון בהיקף של מיליוני דולרים. בסיום תקופה זו, זאב הכשיר מובילת תהליך כדי להבטיח את משך השיפור.
שמיר אופטיקה - דני קצמן, סמנכ"ל פיתוח

שמיר אופטיקה - דני קצמן, סמנכ"ל פיתוח

במהלך השנים 1989 עד 1994 שימש זאב כמנכ"ל אופטיקה שמיר. חברה שאני משמש מה כסמנכ"ל פיתוח עוד משנים אלו. עם כניסתו לתפקיד הביא זאב שינוי מהותי בגישות העיסקיות והתיפעוליות של החברה. בתחום התפעולי הוא בנה מבנה אירגוני שיוכל להכיל ולאפשר את השליטה במערכות הייצור ובנפחי הייצור שנתבקשו עם הגדלת המכירות. הוא שינה את הגישה התפעולית…
אסם Nestle - עוזי קנדר

אסם Nestle - עוזי קנדר

בין השנים 1996 ו-2005 זאב רונן ניהל את האתר של אסם נסטלה ביקנעם. מרבית הזמן הזה אני הייתי ממונה עליו כסמנכ"ל התפעול של הקונצרן. יצא להכיר את זאב היטב והתרשמתי מהאופן בו ניהל את האתר כתת ארגון בתוך ארגון גדול. זאב הוביל את האתר לעבר היעדים שנקבעו ע"י הנהלת הקונצרן תוך שהוא מתגבר על אתגרים…
עופר יוחננוף - התאחדות התעשיינים בישראל

עופר יוחננוף - התאחדות התעשיינים בישראל

זאב רונן מומלץ מאד על ידי צרו עימו קשר הוא תותח עופר יוחננוף, עו"ד מנהל המחלקה למשפט עבודה אגף עבודה ומשאבי אנוש התאחדות התעשיינים בישראל
פניציה - אמיר ברמן, מנהל מפעל CSP

פניציה - אמיר ברמן, מנהל מפעל CSP

זאב שלום, ברצוני להודות לך על פעילותך במפעל ה-CSP בפניציה בנושא צוותי שיפור. במסגרת זו הוקמו שני צוותי שיפור, צוות תפוקות וצוות יעילות, כולם מעובדי המפעל. במהלך השנה וחצי האחרונות צוותי השיפור העלו עשרות פתרונות לסוגיות שונות על מנת לשפר את התפוקות והיעילות במפעל. מספר לא קטן של פתרונות שיושמו הביאו לשיפורים ניכרים שהקטינו את…
נמל חיפה - תמיר נוימן, סמנכ"ל חטיבת משאבים

נמל חיפה - תמיר נוימן, סמנכ"ל חטיבת משאבים

שלום רב, זאב רונן מחברת "ביזנס-אקסלנס", ייעץ אצלנו בפרויקט ייעודי לצורך יצירת תהליך של בחירת KPI לארגון. בתחילת שנת 2011, בתהליך אבחון קצר וממוקד, ראיין זאב את כל שכבת ההנהלה, פורום סמנכ"לים והכין תשתית לביצוע יעדים-מדדים בארגון. לאחר כחודש עבודה מאומצת, הציג זאב להנהלת החברה תוכנית בסיסית לביצוע והקמת מערכת יעדים לכל חטיבות החברה. ברצוני…