זאב רונן

בעל ניסיון ארוך ועשיר בניהול של חברות ויחידות עסקיות בארץ ובעולם ובהקמת מיזמים. התמחותי הייחודית היא בהגדלת הרווח הנקי בחברות ובביצוע מהפכים ותפניות בחברות שהיו על סף פשיטת רגל, ובהעברתן לרווחיות.

כתובת דוא"ל: This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
בעל ניסיון ארוך ועשיר בניהול של חברות ויחידות עסקיות בארץ ובעולם ובהקמת מיזמים. התמחותי הייחודית היא בהגדלת הרווח הנקי בחברות ובביצוע מהפכים ותפניות בחברות שהיו על סף פשיטת רגל, ובהעברתן לרווחיות.

" >

חשיבה יצירתית

שגרת עבודה, עם סיכומים, פעולות מתקנות, מעקב, סיכומים וחוזר חלילה, היא כלי חשוב לשמור על היעילות של הישיבות, ומאידך, שגרה, כמו כל שגרה מקבעת את החשיבה ומכניסה אותנו לתוך קופסה. כדי לשבור את השגרה ולצאת מההרגלים והקופסאות בהן אנו אוהבים להסתגר, אני נוהג מדי פעם לפעול אחרת.

בעל ניסיון ארוך ועשיר בניהול של חברות ויחידות עסקיות בארץ ובעולם ובהקמת מיזמים. התמחותי הייחודית היא בהגדלת הרווח הנקי בחברות ובביצוע מהפכים ותפניות בחברות שהיו על סף פשיטת רגל, ובהעברתן לרווחיות.

" >

למה לא

אתם מתחילים להציג רעיון חדש בדיון, "המצאת המאה". אתם בטוחים שיש כאן פריצת דרך אמתית ומיד קופץ אחד המשתתפים ומסביר מדוע הרעיון שלכם לא טוב. "רגע", אתם אומרים, "תקשיב עד הסוף", ולעצמכם אתם אומרים "עוד פעם הנודניק הזה".

בעל ניסיון ארוך ועשיר בניהול של חברות ויחידות עסקיות בארץ ובעולם ובהקמת מיזמים. התמחותי הייחודית היא בהגדלת הרווח הנקי בחברות ובביצוע מהפכים ותפניות בחברות שהיו על סף פשיטת רגל, ובהעברתן לרווחיות.

" >

כל הזמן יש ישיבות, לא עבדתי היום בכלל

מכירים את המשפט הזה? באיזה צד אתם? בצד שארגן את הישיבה או בצד המתלונן? האם אתם זוכרים זמנים אחרים שלא היו ישיבות? היה יותר טוב? יותר יעיל? השאלות למעלה אינן רטוריות. אני מניח שיש תשובות רבות ושונות ובוודאי גם אין אמת "אובייקטיבית", אמת אחת ויחידה.

בעל ניסיון ארוך ועשיר בניהול של חברות ויחידות עסקיות בארץ ובעולם ובהקמת מיזמים. התמחותי הייחודית היא בהגדלת הרווח הנקי בחברות ובביצוע מהפכים ותפניות בחברות שהיו על סף פשיטת רגל, ובהעברתן לרווחיות.

" >

עבודה עם יעדים מדידים. האם זה טוב לנו כפרטים בארגון?

במבט ראשון, נראה שיוזמה אישית של מנהל, או מהנדס, או כל עובד אחר, לעבוד עם יעדים כמוה כ"שאלת קיטבק". או בניסוח אחר: " אם להנהלה לא אכפת, מדוע אני צריך ליזום תכנית כזו שתיצור מצב בו אני נמדד ונשפט?" אבל יד על הלב, האם אנחנו בתור אנשים, עובדים (או מנהלים), לא שופטים את סביבתנו, את העובדים שלנו, המנהלים שלנו או הקולגות שלנו?

בעל ניסיון ארוך ועשיר בניהול של חברות ויחידות עסקיות בארץ ובעולם ובהקמת מיזמים. התמחותי הייחודית היא בהגדלת הרווח הנקי בחברות ובביצוע מהפכים ותפניות בחברות שהיו על סף פשיטת רגל, ובהעברתן לרווחיות.

" >

כיצד לקבוע ערך של חברה - חלק ב: מעיני המשקיע

לפני התפוצצות הבועה של חברות הטכנולוגיה שוחחתי עם מנהל של קרן השקעות גדולה. הוא הציג לי מצב שיזמים באים אליו עם מצגת ויש לו עשרים דקות להחליט אם להשקיע או לא. אחריו הם עוברים לקרנות אחרות, סמוכות. החשש להפסיד השקעה טובה היה מלחיץ אותו לקבל החלטה מהירה. הימים האלו חלפו ועברו וכיום שיקול הדעת איטי ויסודי יותר.

בעל ניסיון ארוך ועשיר בניהול של חברות ויחידות עסקיות בארץ ובעולם ובהקמת מיזמים. התמחותי הייחודית היא בהגדלת הרווח הנקי בחברות ובביצוע מהפכים ותפניות בחברות שהיו על סף פשיטת רגל, ובהעברתן לרווחיות.

" >

שני קצרים על ניהול עובדים ועל חוק שעות עבודה ומנוחה

מנהל צעיר שחנכתי לא מזמן, אמר לי באחת הפגישות כי אינו יודע לצעוק על העובדים והוא חושב שזה יפריע לו בעבודה החדשה שהוא מחפש. ביקשתי אותו שיתאר לי מקרה בו הוא היה העובד שהמנהל צעק עליו. אחרי כן סיפרתי לו על הקפטן האנגלי שיורד מהאניה אחרי 30 שנות שירות על הים.

בעל ניסיון ארוך ועשיר בניהול של חברות ויחידות עסקיות בארץ ובעולם ובהקמת מיזמים. התמחותי הייחודית היא בהגדלת הרווח הנקי בחברות ובביצוע מהפכים ותפניות בחברות שהיו על סף פשיטת רגל, ובהעברתן לרווחיות.

" >

ניהול שירות הלקוחות של החברה: מטרות, יתרונות, מדידה ומכשולים

שירות הלקוחות יכול להיות הזדמנות נהדרת לחיזוק הנוכחות שלנו בשוק ולהגדיל את הרווח, אבל כמו כל דבר, אני ממליץ לנהל אותו ולנהל אותו נכון. ראשית נגדיר את המטרות שאנו מבקשים להשיג בשירות. לא בכל חברה או ארגון יהיו אותן המטרות, אך בדרך כלל נמצא חפיפה גדולה במטרות של חברות עסקיות.

בעל ניסיון ארוך ועשיר בניהול של חברות ויחידות עסקיות בארץ ובעולם ובהקמת מיזמים. התמחותי הייחודית היא בהגדלת הרווח הנקי בחברות ובביצוע מהפכים ותפניות בחברות שהיו על סף פשיטת רגל, ובהעברתן לרווחיות.

" >

תלונות מלקוחות: כיצד לטפל ולשמור על הלקוחות

‏כל מי שעוסק היום או עסק בעבר במכירה של מוצרים מכל סוג, מכיר את הרגע בו מתקבלת תלונה מלקוח. התגובה הראשונית (ברב המקרים) היא לגלגל את האשמה ללקוח. הבעיה קרתה אצלו או שכלל אין בעיה והוא רוצה "לעשות עלינו קופה". אלא, שעל פי רב, מקור התלונה בתקלה שקרתה אצלנו.

בעל ניסיון ארוך ועשיר בניהול של חברות ויחידות עסקיות בארץ ובעולם ובהקמת מיזמים. התמחותי הייחודית היא בהגדלת הרווח הנקי בחברות ובביצוע מהפכים ותפניות בחברות שהיו על סף פשיטת רגל, ובהעברתן לרווחיות.

" >

כיצד לקבוע ערך של חברה

נסעתי השבוע לפגישה עם יזם שפנה אלי ללוות אותו בשלב הבא של המיזם בן השנתיים. הוא כבר השקיע במיזם כמה מאות אלפי ₪ כולל רישום של שלושה פטנטים. כהכנה לפגישה הוא העביר אלי מסמך בן שלושים עמודים שהכינה לו חברה מכובדת על שווי החברה שלו לצורך מו"מ עם משקיעים אפשריים. לצערי, המסמך האמור לא זכה להערכה רבה אצלי והתלבטתי איך להגיב.

בעל ניסיון ארוך ועשיר בניהול של חברות ויחידות עסקיות בארץ ובעולם ובהקמת מיזמים. התמחותי הייחודית היא בהגדלת הרווח הנקי בחברות ובביצוע מהפכים ותפניות בחברות שהיו על סף פשיטת רגל, ובהעברתן לרווחיות.

" >

חשיבות המדידה בכלל ובעבודה עם צוותי שיפור בפרט

קרה לי בעבר שהגעתי לחברה שניהול החומרים בה היה כל כך חלש, שלא ניתן היה למדוד בכמה חומרים השתמשו ולהשוות לכמות שנדרש היה להשתמש לפי עץ המוצר. לפי הדוחות הכספיים היה ברור שסעיף העלות העיקרי הינו רכישת חומרים. הדוחות הכספיים נסגרו בדיוק גבוה אחת לשנה ובדיוק נמוך יותר אפילו פעם בחודש.

עוד כותבים/ות בבלוג

בעל ניסיון ארוך ועשיר בניהול של חברות ויחידות עסקיות בארץ ובעולם ובהקמת מיזמים. התמחותי הייחודית היא בהגדלת הרווח הנקי בחברות ובביצוע מהפכים ותפניות בחברות שהיו על סף פשיטת רגל, ובהעברתן לרווחיות.
הלל אפרת, מגשר מוסמך, עוסק ביישום גישת "הניהול הרזה" ו"הקאיזן" בעשר השנים האחרונות וכן בייעוץ ארגוני כללי, בשיפור ביצועים ובאמון מנהלים בכירים ב-25 השנים האחרונות. טלפון נייד: 0522755398
יועץ בכיר בצוות 'מצוינות בעסקים' נייד :052-6540122 | פקס:04-9572555 | טל:04-9972679
מאמר אחרון מאת דובי שור
אדי קודלש - אקו יעוץ וניהול. יעוץ פנסיוני, ניהול מערכות שכר, כלכלת המשפחה, גישור. אקו – ייעוץ וניהול, משרד המתמחה בייעוץ פנסיוני לתעשייה, לעסקים, לאנשים פרטיים, לקיבוצים ולתעשייה הקיבוצית המשרד עוסק בייעוץ פנסיוני ותכנון פיננסי.…
זיו חבה, MBA, מומחה בהובלת תהליכי התייעלות בצריכת אנרגיה בארגונים. בעל ניסיון ניהולי עשיר בתעשיה (מנהל תפעול, מנהל שרשרת אספקה, מנהל מפעל).
נטע ביתן כפרי מומחית בעיצוב סביבות עבודה באמצעות פנג שואי. בתהליך עבודתה משתמשת בכלים אימוניים ועיצוביים בכדי לעצב סביבה הממנפת את היכולות האישיות של העובדים בארגון. בעלת תואר ראשון בפיסיקה. לאחרונה יצא לאור ספרה פנג…
חברת מצבים בראשותה של עדה דיבון מומחית בייעוץ וסיוע לעובדים, מנהלים וארגונים בהתמודדות עם מצבי חירום ומשבר. חברת מצבים הינה חברה מובילה בישראל בתחום מתן כלים למנהלים להתמודדות מיטבית ואפקטיבית עם מצבי אי-ודאות, קונפליקט ומשבר.…
מאמר אחרון מאת עדה דיבון
נאוה שם טוב יער ומארא רבינוביץ תירוש בעלות "פרספקטיבה", מסייעות לארגונים בולטים במשק להוביל שינויים ארגוניים ולנהל אותם בהצלחה. החברה מתמחה בייעוץ עסקי וארגוני,החל בפיתוח וגיבוש סדנאות למנהלים וכלה בהטמעה של תהליכי מכירה,שירות ושימור ארוכי…
עורכת דין, מתמחה בדיני עבודה וביחסי עבודה. בוגרת תואר ראשון במשפטים מטעם המסלול האקדמי של המכללה למנהל וחברה בלשכת עורכי הדין משנת 2001. בשנים האחרונות שימשה עו"ד רות דונר בתפקידים בכירים שונים במגזר הציבורי: מנהלת…
רפי אפלר (M.Sc) הוא מומחה לשכר ותגמול ולפיתוח ההון האנושי, מנכ"ל ובעלים של "אפלר ייעוץ" העוסקת ביישום אסטרטגיות הון אנושי ותגמול בארגונים מובילים במשק הישראלי. לרפי ניסיון עשיר בניהול תהליכי הון אנושי ומערכי תגמול מורכבים,…
אני רואה את עצמי כחלק ממובילי תהליך חינוכי-חברתי חדש, כזה המקנה למשתתפיו כלים לקיום בעולם המודרני הדורש השכלה, דעת ויכולות למידה. זאת תוך התמודדות עם אילוצים שונים. תחת האמירות "התנסות שווה אלף תמונות" ו-"צריך רק…
בעל תארים ראשון (B.Sc. ) ושני (M.Sc ) בכימיה מאוניברסיטת בר אילן. בוגר לימודי תעודה בניהול עסקי תעשייתי מטעם הטכניון וכן לימודים לתואר שלישי (Ph.D.) בהנדסת מזון (ללא תואר). בעל ותק של 40 שנות עבודה…
מאמר אחרון מאת שאול פיגנבוים
רס"ן מיל' שירה אורי, שרתה כקב"נית בקבע במגוון תפקידים (לשכות גיוס, יחידות שדה, כלא צבאי). כיום מנהלת מקצועית במכון שערים לגיוס- הכוונה לשירות צבאי מיטבי. המכון הינו ייחודי מסוגו בארץ, המתמחה במציאת פתרונות אישיים למתגייסים…
תמיר נוימן, סמנכ"ל משאבים בנמל חיפה, ראש אגף משאבי אנוש באוניברסיטת חיפה ומנהל משאבי אנוש בחברות נוספות. טלפון: 0508-510013
הכותב, ד"ר בנימין (בני) גוזלן, הוא מייסד ומנכ"ל חברת הייעוץ "אופקס AI, יועצים לניהול" בע"מ; עוסק במחקר וייעוץ בתחומי מצוינות תפעולית וארגונית, ובשילוב של כלי בינה מלאכותית להשגתם. 972-54-6947100
עובד בחברת רון גל הסעות מס' שנים ובהן מילאתי מספר תפקידים בחברה כגון: סדרן תפעול, אחראי הזמנות ומנהל נהגים. כיום אני מנהל את מחלקת השיווק והמכירות. לאחר שנכנסתי לתפקיד שאני נמצא בו כיום הבנתי יותר…
מאמר אחרון מאת דביר חירק
מנהלת משאבי אנוש ויועצת ארגונית כ-20 שנה בארגונים פרטיים, במגזר הציבורי ובחו"ל. מאסטר במנהל עסקים ומנהל חינוכי, לומדת מכל אדם באשר הוא. 
מאמר אחרון מאת דפנה שלמן
עו"ד ענת אשבל, בעלת תואר במשפטים של האוניברסיטה העברית בירושלים. MBA במנהל עסקים מאוניברסיטת MIDDLESEX בלונדון. בוגרת קורס גישור כללי וקורס גישור לענייני משפחה במכללת גומא. מגשרת מזה 13 שנים ומתמחה בגישור סכסוכים במשפחה ומרצה…
מאמר אחרון מאת עו"ד ענת אשבל
רו"ח, מוסמך במנהל עסקים (שני התארים מאוניברסיטת ת"א), בעל ניסיון של מעל 20 שנה בביקורת, בניהול, ניהול כספים, חשבות, הן כסמנכ"ל כספים והן כיועץ עסקי לחברות פרטיות וציבוריות, רובן בעלות פעילות בינלאומית, ממגוון תעשיות. בעל…
מאמר אחרון מאת רענן אלרגנד