עדכונים אישיים מהבלוג: הצטרפו ליותר מ-5,300 מנהלים ומנהלות שכבר מנויים וקבלו מאמר מקצועי חדש ומקורי בכל שבוע - חינם.

עבודה תחת מנהל/ת: כללי זהב, ושאלון אישי למילוי

1. זהה את סגנון התקשורת של המנהל שלך. דבֵּר עימו אם הוא אוהב להקשיב, והקשֵב לו אם הוא אוהב לדבר. רק ככה תוכלו לתקשר באמת. 

2. אל תניח מראש שאתה יודע איך המנהל שלך אוהב שמדווחים לו. תאֵם עמו ציפיות לגבי אופי הדיווח שהוא מעוניין בו, ופעל בהתאם.

3. דְאג לקיים שגרת עבודה קבועה עם המנהל שלך. שגרה כזו מייעלת את זרימת המידע ביניכם ומאפשרת רציפות בתהליכי קבלת ההחלטות.

4. אם אתה מציג בעיות, זכור שלושה דברים: לתת כיווני פתרון, להציג רק בעיות משמעותיות, ולעולם לא להציג בעיות שאתה אמור לפתור בכוחות עצמך.  

5. אל תאפשר למנהל שלך לחמוק ממשוב תקופתי. הקפד שהמשוב יכלול התייחסות למערכת היחסים ביניכם. משוב אמיתי מביא לדיאלוג אמיתי.

6. יכול להיות שהמנהל שלך הוא אסטרטג מחונן או אשף יחסי ציבור, ואולי הוא חזק בגיוס משאבים או בעל חשיבה פיננסית יוצאת דופן. זהה את החוזקות של המנהל שלך, כי הן משאב עבורך להשגת מטרות משמעותיות.

7. הֱיֵה נאמן ואמין. אל תעקוף את המנהל שלך. זה מחליש אותו ובסופו של דבר פוגע גם בך.                   

8. המנהל שלך הוא השותף הכי חשוב שלך. אל תפנה אליו רק בשעת משבר, ודאג לעדכן אותו תוך כדי תהליך. הימנע מהפתעות. כאשר אתה מפתיע את המנהל שלך, גם לטובה, נוצרת אצלו תחושה של חולשה ואובדן שליטה.

9. בּנֵה עם המנהל/ת שלך שותפוּת אינטרסים. זהה את המדיניות וכיווני הפעולה שלו והתאם אליהם את המטרות, היעדים והאינטרסים שלך.

10. הגדר עם המנהל שלך את עתידך המקצועי. פוטנציאל הקידום שלך ינסוק אם הוא יאמין בך ויהיה שותף לתוכניותיך המקצועיות בארגון. 

האם אתה עובדת נכון עם המנהל/ת שלך?

בקובץ המצורף למאמר זה (ניתן להורדה בתחתית המאמר) תמצא שאלון אישי, בו תוכל לבחון את האופן שבו אתה מנהל את עצמך מול המנהל/ת שלך וללמוד מה ניתן לשפר.

עבור כל שאלה (למשל: .האם אתה שואל את המנהל/ת שלך מה הציפיות שלו ממך?) ניתן לבחור 1 מבין 4 תשובות: כלל לא, לעתים רחוקות, לעתים קרובות, תמיד. השאלון מיועד לנשים וגברים ומנוסח בלשון זכר מטעמי נוחות בלבד.

סיכום התשובות ובחינת התוצאות

כעת נמיר כל אחת מתשובות בשאלון לערך מספרי, ונצרף את התשובות למס' כולל לפי המפתח הבא:

  1. "כלל לא" - נקודה אחת
  2. "לעתים רחוקות" - שתי נקודות
  3. "לעתים קרובות" - שלוש נקודות
  4. "תמיד" - ארבע נקודות

עד 28 נקודות

רע מאוד. תתעורר! אם לא תתחיל לנהל את עצמך מול המנהל/ת שלך, תישאר מאחור. לא חבל עליך?   

42-29 נקודות

תפסת את העיקרון. אתה מבין שמדובר בפן ניהולי חשוב שדורש התמקצעות. יש בפניך עוד דרך לעבור, אבל אתה בהחלט שם.

56-43 נקודות

נראה שאתה מנהל את עצמך מול המנהל/ת שלך. מצוין! רק אל תשכח – מדובר באחזקה שוטפת, ותמיד כדאי להתעדכן ולראות מה עוד ניתן ללמוד ולשפר.

פרספקטיבה

נאוה שם טוב יער ומארא רבינוביץ תירוש בעלות "פרספקטיבה", מסייעות לארגונים בולטים במשק להוביל שינויים ארגוניים ולנהל אותם בהצלחה. החברה מתמחה בייעוץ עסקי וארגוני,החל בפיתוח וגיבוש סדנאות למנהלים וכלה בהטמעה של תהליכי מכירה,שירות ושימור ארוכי טווח.

ספר "הרווח הכפול" מביא לראשונה בישראל גישה ניהולית חדשנית שזכתה להצלחה בארצות אירופה וצפון  אמריקה ונקראת MANAGING UP. גישה זו מאפשרת לכל אדם בארגון ללא קשר להיררכיה שבה הוא פועל, לנהל את עצמו באופן אפקטיבי מול המנהל שלו ולהוביל את עצמו ואת הארגון להישגים מרשימים.

אתר: www.perspectiva.org.il/ כתובת דוא"ל: perspectiva@bezeqint.net

פרסמו תגובה למאמר

תגובות אחרונות בבלוג