זאב רונן

בעל ניסיון ארוך ועשיר בניהול של חברות ויחידות עסקיות בארץ ובעולם ובהקמת מיזמים. התמחותי הייחודית היא בהגדלת הרווח הנקי בחברות ובביצוע מהפכים ותפניות בחברות שהיו על סף פשיטת רגל, ובהעברתן לרווחיות.

כתובת דוא"ל: This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
בעל ניסיון ארוך ועשיר בניהול של חברות ויחידות עסקיות בארץ ובעולם ובהקמת מיזמים. התמחותי הייחודית היא בהגדלת הרווח הנקי בחברות ובביצוע מהפכים ותפניות בחברות שהיו על סף פשיטת רגל, ובהעברתן לרווחיות.

" >

כיצד הדוחות הכספיים עוזרים לנהל את החברה? (חלק א)

כשהתחלתי את שלב האבחון בחברת החיים הטובים, ביקשתי לראות את דוח הרווח וההפסד. הבעלים והמנכ"ל אמר לי שאין. אבל הוא העביר אלי את מאזן הבוחן האחרון שהיה ברשותו. הוא עצמו לא עשה דבר עם מאזן הבוחן. לעיתים הוא הסתכל על השורה התחתונה ותו לא. התיאור שהצגתי משקף את מרבית החברות הקטנות (עד מחזור של עשרים מיליון ₪ בשנה) שאני פוגש.

בעל ניסיון ארוך ועשיר בניהול של חברות ויחידות עסקיות בארץ ובעולם ובהקמת מיזמים. התמחותי הייחודית היא בהגדלת הרווח הנקי בחברות ובביצוע מהפכים ותפניות בחברות שהיו על סף פשיטת רגל, ובהעברתן לרווחיות.

" >

כיצד להצליח יותר במשא ומתן?

בעבר קיימנו פגישת היכרות עם מנכ"ל של ארגון גדול, שהיה חשוב לנו לעבוד אתו. כבר בראשית הפגישה התבוננתי בעיניו של המנכ"ל בחיוך אוהד. הוא השיב לי באותה רוח אופטימית. לקחנו לנו שתיה מהמטבחון והתיישבנו בחדר הישיבות. פתחנו בשיחת חולין, או כפי שהיא נקראת "small talk". המנכ"ל סיפר שהוא יוצא מוקדם בבוקר לנסיעות ארוכות ואוהב להקשיב לתכנית מסוימת בתחנת "כאן תרבות". תכנית שגם אני נוהג להקשיב לה ומיד התחברתי אליו.

בעל ניסיון ארוך ועשיר בניהול של חברות ויחידות עסקיות בארץ ובעולם ובהקמת מיזמים. התמחותי הייחודית היא בהגדלת הרווח הנקי בחברות ובביצוע מהפכים ותפניות בחברות שהיו על סף פשיטת רגל, ובהעברתן לרווחיות.

" >

מפת חשיבה וכדורשת – כלים לפיתוח חשיבה יצירתית

כשאנחנו אומרים "חשיבה יצירתית" הכוונה היא למשהו אחר, לא שגרתי, שונה מהקיים ובעיקר שונה ממה שאנחנו רגילים אליו. פיתוח מחשבה כזו, שונה מהקיים וממה שאנחנו רגילים אליו, טומן בחובו שני אתגרים: הראשון, איך ליצר חשיבה שונה, והשני, איך להתגבר על ההתנגדויות שיעלו לשמע החשיבה השונה.

בעל ניסיון ארוך ועשיר בניהול של חברות ויחידות עסקיות בארץ ובעולם ובהקמת מיזמים. התמחותי הייחודית היא בהגדלת הרווח הנקי בחברות ובביצוע מהפכים ותפניות בחברות שהיו על סף פשיטת רגל, ובהעברתן לרווחיות.

" >

איך ליצור חוויית שירות חיובית?

גילי סיפר לי שבעבר ניהל חברה לשיווק דגים. לדבריו כשהייתה בעיה בגידול הדגים והם לא סיפקו במועד את הסחורה המובטחת לסוחרים, האחרונים היו פותחים פה, צועקים עליו ומקללים אותו בגסות. "ככה זה סוחרי דגים", הוא אמר. "אתה לא מאמין לשפה שלהם עד שאתה פוגש אותם".

בעל ניסיון ארוך ועשיר בניהול של חברות ויחידות עסקיות בארץ ובעולם ובהקמת מיזמים. התמחותי הייחודית היא בהגדלת הרווח הנקי בחברות ובביצוע מהפכים ותפניות בחברות שהיו על סף פשיטת רגל, ובהעברתן לרווחיות.

" >

מדוע ישיבות הן בזבוז זמן והאם אפשר אחרת?

ישיבות, או פגישות עבודה, באמת צורכות זמן ובמקרים רבים זה זמן מבוזבז. אבל יש גם ישיבות מאד מועילות, שמעניקות תחושה של סיפוק וכוח ליצור שינוי. אני מעריך שחלקכם מזדהים עם הקבוצה הראשונה, וחושבים שהישיבות הן בזבוז זמן. אחרי כל ישיבה אתם יוצאים מתוסכלים ועם הזמן אתם לומדים לשתוק כדי שישיבה תסתיים מהר. באותו אופן, אני מעריך שיש ביניכם כאלה שמגיעים לישיבות בסקרנות ועניין ויוצאים בתחושה של סיפוק. תחושה שקולם נשמע, שהקשיבו להם והם משמעותיים.

בעל ניסיון ארוך ועשיר בניהול של חברות ויחידות עסקיות בארץ ובעולם ובהקמת מיזמים. התמחותי הייחודית היא בהגדלת הרווח הנקי בחברות ובביצוע מהפכים ותפניות בחברות שהיו על סף פשיטת רגל, ובהעברתן לרווחיות.

" >

מנהיגות מאיימת או מנהיגות תומכת – איזה דרך תשיג תוצאות טובות יותר?

יש סוגים שונים של מנהלים וסוגים שונים של מנהיגים. האם ברור לנו ההבדל בין מנהיג ומנהל? כל עוד אנחנו נמצאים בארגון הירארכי, מי שנותן הוראות מתוקף הסמכות הוא מנהל. הוא יכול להיות מנהל של קומץ אנשים או של אלפי אנשים. אפשר גם לקרא לו "נשיא", אבל בפועל הוא ינהל אנשים ולכן הוא מנהל. באופן סכמטי אפשר לומר שמנהל טוב הוא מנהל שמשיג תוצאות טובות יותר.

בעל ניסיון ארוך ועשיר בניהול של חברות ויחידות עסקיות בארץ ובעולם ובהקמת מיזמים. התמחותי הייחודית היא בהגדלת הרווח הנקי בחברות ובביצוע מהפכים ותפניות בחברות שהיו על סף פשיטת רגל, ובהעברתן לרווחיות.

" >

לטפח ולקדם מנהלים מבפנים או לגייס מנהלים מבחוץ – מה עדיף?

במסגרת תהליך האימון של שירה, היא קבעה לעצמה מטרה גבוהה להתפתחות אישית ומקצועית. בעזרת אנשים שמכירים אותה מנקודות מבט שונות, שירה אספה כמה עשרות אפשרויות למשרה עתידית, שעשויות להתאים לה. היא בנתה קריטריונים למיון, ומחקה את החלק הארי של הרשימה. כמו טויוטה, גם שירה נשארה עם קומץ של אפשרויות שמתוכן היא תבחר את זו המתאימה לה ביותר.

בעל ניסיון ארוך ועשיר בניהול של חברות ויחידות עסקיות בארץ ובעולם ובהקמת מיזמים. התמחותי הייחודית היא בהגדלת הרווח הנקי בחברות ובביצוע מהפכים ותפניות בחברות שהיו על סף פשיטת רגל, ובהעברתן לרווחיות.

" >

עד כמה כדאי להיות הוגנים בשירות ובמכירות ולמי זה פחות חשוב?

כמה שנים אחרי שהשתחררתי מהשירות הסדיר נסעתי לטייל בארה"ב ובדרום אמריקה. בין השאר עבדתי לפרנסתנו בצלילה, בניקוי תחתיות של יאכטות במרינה דל ריי שבלוס אנג'לס. הייתי השלישי מבני כיתתי שהגיעו למקום וידעתי לאן ללכת ואל מי לפנות. סטיב, הבעלים של החברה הקטנה שסיפקה את השירות ליאכטות, הכיר את חברי וקיבל אותי במאור פנים. עבדתי הרבה שעות וניקיתי עשרות יאכטות. יום אחד החזיר אותי ראש הצוות למקצה שיפורים על כמה יאכטות שלא ניקיתי כהלכה.

בעל ניסיון ארוך ועשיר בניהול של חברות ויחידות עסקיות בארץ ובעולם ובהקמת מיזמים. התמחותי הייחודית היא בהגדלת הרווח הנקי בחברות ובביצוע מהפכים ותפניות בחברות שהיו על סף פשיטת רגל, ובהעברתן לרווחיות.

" >

כיצד להפוך לקוחות כועסים ללקוחות מרוצים בלי להוציא שקל?

באחת החברות ניתחנו תלונה של לקוח כועס. הלקוח שלח מייל למנכ"ל החברה ועיקר טענותיו היו למחלקת השירות, וליתר דיוק לנציגות השירות, אשר, לדברי הלקוח, התעלמו ממנו וכשדיברו אתו עשו זאת מתוך יהירות. הלקוח לא תמיד צודק אבל הוא תמיד לקוח ואנחנו רוצים לקוחות מרוצים שמביאים עוד לקוחות ולא לקוחות כועסים שמפיצים את דיבתנו רעה ומרחיקים לקוחות פוטנציאליים.

בעל ניסיון ארוך ועשיר בניהול של חברות ויחידות עסקיות בארץ ובעולם ובהקמת מיזמים. התמחותי הייחודית היא בהגדלת הרווח הנקי בחברות ובביצוע מהפכים ותפניות בחברות שהיו על סף פשיטת רגל, ובהעברתן לרווחיות.

" >

מה חשוב לעובדים בישראל במקום העבודה בשנים 2017-2021 ואיך השפיעה הקורונה?

מדי שנה עורכת חברת CofaceBDI סקר בשיתוף מגזין דה מרקר, בשאלה "מי הן 100 החברות שהכי כדאי לעבוד בהן בישראל". את עשרת המקומות הראשונים, בסקר האחרון, תופסות (לפי הסדר) החברות הבאות: מיקרוסופט, ביטוח ישיר, התעשייה האווירית, אפלייד מטריאלס, SAP, שטראוס, סייברארק, חברת חשמל, בנק הפועלים וגוגל.

עוד כותבים/ות בבלוג

בעל ניסיון ארוך ועשיר בניהול של חברות ויחידות עסקיות בארץ ובעולם ובהקמת מיזמים. התמחותי הייחודית היא בהגדלת הרווח הנקי בחברות ובביצוע מהפכים ותפניות בחברות שהיו על סף פשיטת רגל, ובהעברתן לרווחיות.
מאמר אחרון מאת זאב רונן
הלל אפרת, מגשר מוסמך, עוסק ביישום גישת "הניהול הרזה" ו"הקאיזן" בעשר השנים האחרונות וכן בייעוץ ארגוני כללי, בשיפור ביצועים ובאמון מנהלים בכירים ב-25 השנים האחרונות. טלפון נייד: 0522755398
יועץ בכיר בצוות 'מצוינות בעסקים' נייד :052-6540122 | פקס:04-9572555 | טל:04-9972679
מאמר אחרון מאת דובי שור
אדי קודלש - אקו יעוץ וניהול. יעוץ פנסיוני, ניהול מערכות שכר, כלכלת המשפחה, גישור. אקו – ייעוץ וניהול, משרד המתמחה בייעוץ פנסיוני לתעשייה, לעסקים, לאנשים פרטיים, לקיבוצים ולתעשייה הקיבוצית המשרד עוסק בייעוץ פנסיוני ותכנון פיננסי.…
זיו חבה, MBA, מומחה בהובלת תהליכי התייעלות בצריכת אנרגיה בארגונים. בעל ניסיון ניהולי עשיר בתעשיה (מנהל תפעול, מנהל שרשרת אספקה, מנהל מפעל).
נטע ביתן כפרי מומחית בעיצוב סביבות עבודה באמצעות פנג שואי. בתהליך עבודתה משתמשת בכלים אימוניים ועיצוביים בכדי לעצב סביבה הממנפת את היכולות האישיות של העובדים בארגון. בעלת תואר ראשון בפיסיקה. לאחרונה יצא לאור ספרה פנג…
חברת מצבים בראשותה של עדה דיבון מומחית בייעוץ וסיוע לעובדים, מנהלים וארגונים בהתמודדות עם מצבי חירום ומשבר. חברת מצבים הינה חברה מובילה בישראל בתחום מתן כלים למנהלים להתמודדות מיטבית ואפקטיבית עם מצבי אי-ודאות, קונפליקט ומשבר.…
מאמר אחרון מאת עדה דיבון
נאוה שם טוב יער ומארא רבינוביץ תירוש בעלות "פרספקטיבה", מסייעות לארגונים בולטים במשק להוביל שינויים ארגוניים ולנהל אותם בהצלחה. החברה מתמחה בייעוץ עסקי וארגוני,החל בפיתוח וגיבוש סדנאות למנהלים וכלה בהטמעה של תהליכי מכירה,שירות ושימור ארוכי…
עורכת דין, מתמחה בדיני עבודה וביחסי עבודה. בוגרת תואר ראשון במשפטים מטעם המסלול האקדמי של המכללה למנהל וחברה בלשכת עורכי הדין משנת 2001. בשנים האחרונות שימשה עו"ד רות דונר בתפקידים בכירים שונים במגזר הציבורי: מנהלת…
רפי אפלר (M.Sc) הוא מומחה לשכר ותגמול ולפיתוח ההון האנושי, מנכ"ל ובעלים של "אפלר ייעוץ" העוסקת ביישום אסטרטגיות הון אנושי ותגמול בארגונים מובילים במשק הישראלי. לרפי ניסיון עשיר בניהול תהליכי הון אנושי ומערכי תגמול מורכבים,…
אני רואה את עצמי כחלק ממובילי תהליך חינוכי-חברתי חדש, כזה המקנה למשתתפיו כלים לקיום בעולם המודרני הדורש השכלה, דעת ויכולות למידה. זאת תוך התמודדות עם אילוצים שונים. תחת האמירות "התנסות שווה אלף תמונות" ו-"צריך רק…
בעל תארים ראשון (B.Sc. ) ושני (M.Sc ) בכימיה מאוניברסיטת בר אילן. בוגר לימודי תעודה בניהול עסקי תעשייתי מטעם הטכניון וכן לימודים לתואר שלישי (Ph.D.) בהנדסת מזון (ללא תואר). בעל ותק של 40 שנות עבודה…
מאמר אחרון מאת שאול פיגנבוים
רס"ן מיל' שירה אורי, שרתה כקב"נית בקבע במגוון תפקידים (לשכות גיוס, יחידות שדה, כלא צבאי). כיום מנהלת מקצועית במכון שערים לגיוס- הכוונה לשירות צבאי מיטבי. המכון הינו ייחודי מסוגו בארץ, המתמחה במציאת פתרונות אישיים למתגייסים…
תמיר נוימן, סמנכ"ל משאבים בנמל חיפה, ראש אגף משאבי אנוש באוניברסיטת חיפה ומנהל משאבי אנוש בחברות נוספות. טלפון: 0508-510013
הכותב, ד"ר בנימין (בני) גוזלן, הוא מייסד ומנכ"ל חברת הייעוץ "אופקס AI, יועצים לניהול" בע"מ; עוסק במחקר וייעוץ בתחומי מצוינות תפעולית וארגונית, ובשילוב של כלי בינה מלאכותית להשגתם. 972-54-6947100
עובד בחברת רון גל הסעות מס' שנים ובהן מילאתי מספר תפקידים בחברה כגון: סדרן תפעול, אחראי הזמנות ומנהל נהגים. כיום אני מנהל את מחלקת השיווק והמכירות. לאחר שנכנסתי לתפקיד שאני נמצא בו כיום הבנתי יותר…
מאמר אחרון מאת דביר חירק
מנהלת משאבי אנוש ויועצת ארגונית כ-20 שנה בארגונים פרטיים, במגזר הציבורי ובחו"ל. מאסטר במנהל עסקים ומנהל חינוכי, לומדת מכל אדם באשר הוא. 
מאמר אחרון מאת דפנה שלמן
עו"ד ענת אשבל, בעלת תואר במשפטים של האוניברסיטה העברית בירושלים. MBA במנהל עסקים מאוניברסיטת MIDDLESEX בלונדון. בוגרת קורס גישור כללי וקורס גישור לענייני משפחה במכללת גומא. מגשרת מזה 13 שנים ומתמחה בגישור סכסוכים במשפחה ומרצה…
מאמר אחרון מאת עו"ד ענת אשבל
רו"ח, מוסמך במנהל עסקים (שני התארים מאוניברסיטת ת"א), בעל ניסיון של מעל 20 שנה בביקורת, בניהול, ניהול כספים, חשבות, הן כסמנכ"ל כספים והן כיועץ עסקי לחברות פרטיות וציבוריות, רובן בעלות פעילות בינלאומית, ממגוון תעשיות. בעל…
מאמר אחרון מאת רענן אלרגנד