עדכונים אישיים מהבלוג: הצטרפו ליותר מ-5,300 מנהלים ומנהלות שכבר מנויים וקבלו מאמר מקצועי חדש ומקורי בכל שבוע - חינם.

שיתוף העובדים בחשיבה ובפתרון בעיות גם בעת לחץ

באחת החברות הגדולות בהן עבדנו, הפעלנו מספר רב של צוותי שיפור וחשיבה ותרבות השיתוף הגיעה ישר מהמנכ"ל אשר גייס את שירותינו לצורך כך.

ובכל זאת, כאשר הייתה קורית תקלה בצוואר הבקבוק והיה חשש לעצירת היצור בכל המפעל, מיד היו מגיעים כל המנהלים ומנסים לפתור את הבעיה בשטח תוך התעלמות מהעובדים וגם החשיבה בחדר הישיבות התנהלה על טהרת המנהלים.

העובדים שהיו עם ניסיון של עשר, עשרים ואף שלושים שנים במקום זה הפכו לשקופים ולא שאלו לדעתם.

מעבר לכך שבדרך זו החברה הפסידה את כל הידע והניסיון שיש לעובדים כתרומה נוספת לידע שיש למנהלים. העובדים נפגעו מהיחס המתעלם ונפגעה המוטיבציה.

המנהלים רואים מניפה רחבה של נושאים אך מכירים פחות את פרטי הפרטים של כל נושא. העובדים רואים מניפה צרה וממוקדת מאד של מקום עבודתם ושם הם מאד מקצועיים ובעלי ידע רב.

חשוב שנזכור כי ביום יום התהליך השגרתי עובד טוב, אחרת לא היינו מוכרים את המוצר.

תקלות איכות או שבר מכני, הן חריגה מהשגרה ומהשוטף ושם הידע של העובדים והימצאותם במקום בעת קרות התקלה הינו בעל ערך רב מאד לחברה.

המלצה

לשתף את העובדים בכל תהליכי השיפור והחשיבה בחברה ובפרט כאשר יש תקלת איכות או תקלה מכנית בקו היצור.

בדרך זו גם נוסיף עוד ידע למאגר הידע הקיים וגם נעלה את המוטיבציה של העובדים.

הפכו את העובדים למחויבים לחברה ולהצלחתה שפרו את החיבור של העובדים שלכם לחברה ולמטרותיה, והרוויחו מהידע היחודי שהם מביאים. קבעו שיחת יעוץ ראשונה של 30 דקות ללא עלות עם זאב רונן לחצו לתיאום שיחה
זאב רונן

בעל ניסיון ארוך ועשיר בניהול של חברות ויחידות עסקיות בארץ ובעולם ובהקמת מיזמים. התמחותי הייחודית היא בהגדלת הרווח הנקי בחברות ובביצוע מהפכים ותפניות בחברות שהיו על סף פשיטת רגל, ובהעברתן לרווחיות.

אתר: business-excellence.co.il כתובת דוא"ל: zeev.ronen@business-excellence.co.il

פרסמו תגובה למאמר

תגובות אחרונות בבלוג