עדכונים אישיים מהבלוג: הצטרפו ליותר מ-5,300 מנהלים ומנהלות שכבר מנויים וקבלו מאמר מקצועי חדש ומקורי בכל שבוע - חינם.

סיכום 2019 בבלוג: 10 המאמרים הנקראים ביותר של השנה

אני שמח להמשיך במסורת סיכום השנה בבלוג שלי, וזו השנה החמישית ברציפות בה אני מפרסם את נתוני הכניסה לבלוג ואת 10 המאמרים הפופולריים ביותר בשנה החולפת.

גם שנת 2019, ככל שנה לפניה, הייתה השנה החזקה ביותר בבלוג עד כה – ובה שמחתי לראות 112,537 כניסות למאמרים בבלוג (!), עלייה של כמעט 9% לעומת שנת 2018. זאת בנוסף לכמעט 4,500 מנויים ברשימת הניוזלטר של הבלוג, המקבלים את המאמר החדש מדי שבוע בדוא"ל.

בשילוב מס' הקוראים בניוזלטר, אני מעריך כי המאמרים בבלוג נקראו השנה קרוב ל-200,000 פעמים!

בתמונה הבאה מתוך מערכת Google Analytics תוכלו לראות את מס' הכניסות למאמרים לפי חודש:

2019

זו הזדמנות מעולה להודות לכם, הקוראים והמנויים, על האמון המתמשך שלכם בי ובמאמרים שאני מפרסם, על כך שאתם משתפים את המאמרים ושולחים אותם לקולגות ומכרים, ועל הפידבק החשוב שאני מקבל מכם בתגובות בבלוג או באופן אישי בדוא"ל.

אני שמח וגאה על ההזדמנות להשפיע לטובה על מנהלים ומנהלות בתעשייה הישראלית, לשתף מניסיוני ומהידע שצברתי ב-30 שנותיי כמנכ"ל ויועץ בתעשייה, ולסייע לכם, לחברות ולעסקים שלכם, ולתעשייה הישראלית כולה להפוך לטובה, יעילה, חזקה ורווחית יותר.

אני מקווה שאוכל להמשיך ולעשות זאת גם בשנה הקרובה.

בימים אלו אני עובד על התיקונים האחרונים לספרי הראשון בעברית, שמתבסס על מאמרים מוצלחים מהבלוג ויכיל כ-250 עמודים.

יותר מ-8 שנים, כמעט 500 מאמרים מקצועיים מקוריים

מאז התחלתי לכתוב בבלוג לפני יותר מ-8 שנים, פרסמתי קרוב ל-500 מאמרים מקוריים בשיתוף עשרות הכותבים האורחים (ראו רשימה מלאה של הכותבים האורחים בסוף המאמר).

המאמר הפופולרי ביותר נקרא "כיצד להתמודד עם היעדרויות של עובדים?" – הוא פורסם במרץ 2017 ונקרא כבר קרוב ל-31,000 פעמים. אחריו בדירוג המאמר "ניתוח ופתרון תקלות בתהליך היצור בשיטת עצם דג" שפורסם בדצמבר 2013 ונקרא כבר מעל 25,000 פעמים.

אם מעניין אתכם לבחון את המאמרים הפופולריים ביותר בהיסטוריה של הבלוג, תוכלו להיכנס לעמוד הזה שמציג את המאמרים לפי כמות הקוראים ולא לפי זמן הפרסום שלהם.

לדירוג המאמרים הפופולריים בשנים הקודמות היכנסו לדירוג של שנת 2018, שנת 2017, שנת 2016 או שנת 2015.

השנה, בתפנית מעניינת ובניגוד לשנים הקודמות, אין מאמר אחד או שניים שעקפו באופן בולט את כל האחרים, והתפלגות הקוראים בין המאמרים המובילים הייתה שווה באופן יחסי.

10 המאמרים הנקראים ביותר בבלוג בשנת 2019

מקום 10: ניתוח ופתרון תקלות בתהליך היצור בשיטת "עצם דג" / 1,550 קוראים

מהנדס בכיר בחברה גדולה סיפר לי שבעבר כאשר מנוע היה נשרף, הוא ושאר המנהלים בחברה בד"כ היו פוטרים את עצמם ואומרים ש"המנוע נשרף כי היה ישן".

למאמר המלא >>

מקום 9: המנכ"ל וההנהלה: חלוקת האחריות והסמכויות בארגון / 1,607 קוראים

לפני זמן מה פנה אלי סמנכ"ל תפעול בחברה מסוימת וסיפר שהמנכ"ל מתקשר כל הזמן לכפיפים שלו (של סמנכ"ל התפעול) ונותן הוראות ישירות, לא פעם בניגוד לתכנון ולהוראות של סמנכ"ל התפעול.

למאמר המלא >>

מקום 8: תפקידו של ניהול משאבי אנוש בהשגת המטרות של הארגון / 1,633 קוראים

בדקות האחרונות של משחק הכדור סל של מכבי תל אביב מול פנרבחצ'ה אולקר התורכית, הרמה המקצועית פחות או יותר שווה, וכעת תנצח הקבוצה שתשמור על קור רוח ותדע להפיק את המקסימום מכל שחקן כיחיד ומכולם כקבוצה.

למאמר המלא >>

מקום 7: איך לעבוד עם Lean Canvas ומדוע הוא הכלי הנכון לכל מיזם או מוצר חדש? / 1,727 קוראים

חדשנות, יצירתיות ויוזמה הן סם החיים להמשך צמיחה והישרדות של חברות, ובוודאי שהם לחם חוקם של יזמים שמתלהבים להתחיל רעיון חדש. אך האם ההצלחה מובטחת?

למאמר המלא >>

מקום 6: כיצד להתמודד עם היעדרויות של עובדים? / 1,755 קוראים

היעדרות של עובדים מהעבודה היא תופעה שכיחה וחברות רבות סובלות ממנה. הסיבה הרשמית להיעדרות היא מחלה. האם זו הסיבה האמתית? לא תמיד.

למאמר המלא >>

מקום 5: מהגדרת תפקיד להגדרת אחריות: כיצד הגדרה נכונה פותרת בעיות בתוך הארגון / 1,922 קוראים

לעתים שואלים אותי האם אני נותן יעוץ ארגוני בפתרון סכסוכים בהנהלה. על כך אני משיב כי בדרך כלל מקור הבעיה בהגדרה חסרה של חלוקת האחריות, בתוך ההנהלה ומשם הדברים מקרינים לכל הארגון.

למאמר המלא >>

מקום 4: מהן התכונות הנדרשות למנהל/ת מצליח/ה – תוצאות הסקר וניתוחן / 2,006 קוראים

ביקשנו לבדוק איך רואה כלל הציבור את דמות המנהל המצליח, בכל הקשור לסט התכונות והכישורים הנדרשים ממנו. קרוב ל-500 איש השתתפו בסקר (הניתוח להלן מתייחס ל- 470 המשתתפים הראשונים ומאז נוספו עוד משיבים).

למאמר המלא >>

מקום 3: 4 מדדי ביצוע חשובים שכדאי להכיר / 2,037 קוראים

הפעם בחרתי להציג רשימה של מדדי שיפור נבחרים המשמשים (או מומלצים לשימוש) ברוב החברות למדידת תהליכי שיפור במגוון תחומים, מהיצור ועד שירות הלקוחות. נתחיל עם ארבעה מדדים ובעוד חודש נוסיף מדדים נוספים.

למאמר המלא >>

מקום 2: חשוב להכיר: כיצד מודל אפרת מסייע להתמודד עם פרדיגמות ואיך לעבוד אתו? / 2,226 קוראים

יחיאל פגש אותי כשהוא רותח כולו. "איך אני יכול לעבוד?" הוא שאל אותי. "יש תקלה במכונת הכיפוף ואלי מסנן אותי. וכשסוף סוף ענה לי, הוא לא הקשיב לי ושלח אותי למכונאי התורן. ככה זה כל הזמן. אי אפשר לעבוד".

למאמר המלא >>

מקום 1: כיצד להכין תכנית עבודה לשנת 2018 צעד אחרי צעד? / 2,339 קוראים

אתם מתלבטים האם לקדם פרויקט שיניב פירות רק בעוד כמה חודשים, שנה, או שנתיים, אבל כלל אין לכם תכנית מכירות ותכנית עבודה למועד זה. איך תקבלו החלטה?

למאמר המלא >>

סיכום ותודות

אני מבקש להודות שוב לכם, עשרות אלפי הקוראים שמגיבים ושולחים לי תגובות והערות מהן אני לומד כל הזמן.

המשוב שלכם חשוב לי מאד ואני מאד מעריך את נכונותכם לכתוב לי.

אני מבקש להודות לעשרות הכותבים האורחים בבלוג, שמגוונים את הנושאים בהם עוסקים המאמרים ואת נקודות המבט שמוצגות בהם, לחצו על שם הכותב/ת ברשימה הבאה כדי להגיע לרשימת המאמרים המלאה שלו/ה בבלוג (ע"פ סדר א-ב): אדי קודלש, איילת צורי, אליאב לנקרי, בני גוזלן, ברוך דגן, גלית נבון, דביר חירק, דובי שור, דפנה שלמן, הלל אפרת, זיו חבה, טליה כהן, משה חתוכה, נטע ביתן כפרי, עדה דיבון, עו"ד ענת אשבל, קאתי אור, רונית חורב, רות דונר, ד"ר רמי קאליר, רענן אלרגנד, רפי אפלר, שאול פיגנבוים, שירה אורי ותמיר נוימן.

אם גם לכם יש משהו מעניין לחלוק עם קהילת הקוראים, אני מזמין אתכם לפרסם מאמרי אורח משלכם. ניתן ליצור אתי קשר בנושא בדוא"ל או דרך הטופס ליצירת קשר באתר.

לבסוף, אני רוצה להודות לבני, יורי רונן, אשר הקים ומנהל את כל פעילות הדיגיטל שלי מזה תשע שנים ובתוכה את האתר והבלוג הזה. יורי הוא מנהל ויועץ שיווק בכיר בדיגיטל במקצועו, ואף כותב לעתים בבלוג משלו על שיווק בפייסבוק ובאינטרנט. עבודתו הטובה מסייעת לאתר שלי ולשאר הערוצים הדיגיטליים לצמוח משנה לשנה, והיא מביאה לי ערך רב.

אם אתם מעוניינים בעזרתי המקצועית לשיפור הרווח והחוסן של החברה שלכם, או באופן אישי, הדרך הטובה ביותר לעשות זאת היא לשלוח בקשה דרך הטופס ליצירת קשר באתר (לחצו כאן לקישור), או לרכוש שעות ייעוץ דרך החנות המקוונת באתר (לחצו כאן לקישור).

זאב רונן

בעל ניסיון ארוך ועשיר בניהול של חברות ויחידות עסקיות בארץ ובעולם ובהקמת מיזמים. התמחותי הייחודית היא בהגדלת הרווח הנקי בחברות ובביצוע מהפכים ותפניות בחברות שהיו על סף פשיטת רגל, ובהעברתן לרווחיות.

אתר: business-excellence.co.il כתובת דוא"ל: zeev.ronen@business-excellence.co.il
3 תגובות

זאב שלום,
אנחנו נהנים לקרוא וללמוד
תודה לך

אני לא מבין למה הקוראים שרבים מהם מן הסתם מנהלים בעלי נסיון לא משתפים את יתר הקוראים בתובנות שלהם או בהסתייגויות שלהם בהתיחס למאמרים,
חברים יש אצלכם המון חכמה שתפו אותה אנחנו רוצים ללמוד.

צודק דובי,
יש קוראים שמגיבים לי באופן אישי וכנראה לא מכירים את האפשרות להגיב כאן. אני מציע / מבקש שיגיבו באתר, אך יש שלא מרגישים בנוח לעשות זאת.

פרסמו תגובה למאמר

ארכיונים קשורים באתר

תגובות אחרונות בבלוג