עדכונים אישיים מהבלוג: הצטרפו ליותר מ-5,300 מנהלים ומנהלות שכבר מנויים וקבלו מאמר מקצועי חדש ומקורי בכל שבוע - חינם.

סיכום 2015 בבלוג: 10 המאמרים הנקראים ביותר של השנה

שנת 2015 הייתה השנה הפוריה והמצליחה ביותר בבלוג שלי, בשנה זו זכו המאמרים בבלוג לכמעט 22,000 ביקורים, של יותר מ-18,000 מבקרים שונים. מחודש לחודש ראינו עלייה במספר הקוראים, ואנו מאמינים כי בשנת 2016 נמשיך במגמה זו ואף נגביר אותה. ביחד עם קבוצת הכותבים האורחים בבלוג זו גם הייתה השנה הפורייה ביותר: 67 מאמרים חדשים פורסמו בבלוג בשנה זו, וסה"כ אנו מתקרבים ל-250 מאמרים מקוריים מאז פתחתי את הבלוג בשנת 2011.

כניסות למאמרים בבלוג לאורך שנת 2015:

צפיות במאמרים בבלוג 'מצוינות בעסקים' לאורך שנת 2015

לאור העבודה כי מאמרים חדשים מתפרסמים בכל שבוע, ולקוראים החדשים קשה לעתים למצוא מאמרים פופולריים שפורסמו בעבר - ראיתי לנכון לפרסם כאן את דירוג 10 המאמרים הנקראים ביותר בבלוג בשנת 2015. הדירוג כולל את 10 המאמרים שזכו למירב הקוראים בשנה זו, גם אם המאמר עצמו פורסם בשנה אחרת.

10 המאמרים הפופולריים בבלוג 'מצוינות בעסקים' בשנת 2015

מקום 10: כיצד לקנות או ליצור מוטיבציה (283 קוראים/ות ב-2015)

במסגרת עבודה שאני עושה עם אחת החברות, אני עובד גם עם מנהלי מחלקות. בפגישות שלנו עולה שוב ושוב נושא המוטיבציה והשאלה כיצד ליצור או לחזק אותה. התשובה המידית שלהם, כמעט אינסטינקטיבית (לשאלה איך ליצור מוטיבציה), היא תוספת שכר, או בונוס, או מענקים חד פעמיים. אחד המנהלים אפילו ציין כי כאשר הוא ציין לשבח את אחד המפעילים, הלה ביקש ממנו להפסיק לשבח אותו. מתוך כעס המפעיל אפילו ציין, כי אם המנהל משבח אותו ולא מעלה את שכרו, הוא [המפעיל] יעבוד יותר לאט.

לחצו כאן לקריאת המאמר המלא >

מקום 9: מהגדרת תפקיד להגדרת אחריות: כיצד הגדרה נכונה פותרת בעיות בתוך הארגון (298 קוראים/ות)

לעתים שואלים אותי האם אני נותן יעוץ ארגוני בפתרון סכסוכים בהנהלה. על כך אני משיב כי בדרך כלל מקור הבעיה בהגדרה חסרה של חלוקת האחריות, בתוך ההנהלה ומשם הדברים מקרינים לכל הארגון. שורש הבעיה הינו הגדרת האחריות, אבל לא "אחריות" במובן למי אני נותן הוראות ("על מי אני אחראי"), אלא "נטילת אחריות" במובן של על מה אני נותן את הדין. או באנגלית Accountability.

לחצו כאן לקריאת המאמר המלא >

מקום 8: סחורה בקונסיגנציה (מכר מותנה) (304 קוראים/ות)

מכירה בקונסיגנציה (כלומר, העברת סחורה לחנות, ללא חיוב, הסחורה שייכת לספק ורק לאחר המכירה לצרכן הסופי, החנות משלמת לספק את חלקו), ידועה כצרה לא קטנה ועסקים רבים יעדיפו להימנע ככל יכולתם מדרך זו. אלא שבתחומים מסוימים ובעיקר לספקים חדשים, כאשר כוח המיקוח שלהם נמוך, אין ברירה ועובדים בדרך זו.

לחצו כאן לקריאת המאמר המלא >

מקום 7: הטעויות הניהוליות הנפוצות בהן אני נתקל. חלק 1 מתוך 3 (335 קוראים/ות)

מדוע מנכ"לים (רבים) מתנהלים בלי תכנית רב שנתית, אפילו בלי תכנית לשנה הקרובה? ללא יעדים לחברה כולה ולאגפים השונים בה (תפעול, מכירות, שרשרת האספקה ועוד). בלי מדדים לעקוב אחרי ההתקדמות לעבר השגת היעדים ובלי תרבות של בקרה, ניתוח ופעולות מתקנות על המדדים?

לחצו כאן לקריאת המאמר המלא >

מקום 6: להגביר את תפוקת היצור בעזרת עצם דג (471 קוראים/ות)

יותר מכל הסיבות, משכה את תשומת ליבי האמירה שבלילה אין אוכל ובחמש בבוקר הרעב מטריף אותם. הם שולחים את אחד העובדים לקנות אוכל בחנות סמוכה שפתוחה כל הלילה ובדרך חזרה השומר עושה לו בעיות להיכנס. מאחר והיציאה הייתה "לא חוקית", לא ניתן להסדיר את הנושא. העובדים הקדישו לסעיף זה זמן ארוך ודברו עליו בכאב רב.

לחצו כאן לקריאת המאמר המלא >

מקום 5: ניהול מלאי בשיטת Just in Time (500 קוראים/ות)

אחד המנהלים הבכירים, איש מאד מאד מקצועי בתחומו, אמר שטויוטה יכלו ליישם את שיטות הניהול עליהן דיברנו, ובפרט "just In Time", משום שמדובר בחברה גדולה מאד. שאלתי אותו מה הגיע קודם. אולי הם גדולים כי השכילו לפתח ולאמץ שיטות מתקדמות בתהליך היצור?

לחצו כאן לקריאת המאמר המלא >

מקום 4: כיצד למדוד ולשפר את ניהול המלאי? (542 קוראים/ות)

בחברה פרטית שבנתה מערכות מורכבות לעסקים, (B2B) עם מחזור מכירות של כמה עשרות מיליוני ₪, המחסן נוהל בקפידה רבה מאד ואיש לא נכנס פנימה חוץ מהמחסנאים. אבל כאשר בדקנו את ההלימה, חודשיים אחרי ספירת המלאי השנתית, מצאנו 0% הלימה!!!

לחצו כאן לקריאת המאמר המלא >

מקום 3: כיצד משפיעה סביבת העבודה על הפוטנציאל האנושי? / מאמר אורח מאת נטע ביתן כפרי (614 קוראים/ות)

הפיסיקאי NASSIM HARMEIN שהקדיש את חייו מגיל 9 למחקר על הגיאומטריה הבסיסית של המרחב יחד עם פרסום מאמר שלו על פרוטון שוורצש'ילד, מביא תפיסה חדשה על הקשר בין הפיסיקה והתודעה האישית שלנו. אחד הדברים ש - HARMEIN הבין הוא שהדבר היחיד בעולם המחבר בין כל הדברים זהו המרחב ואנחנו בקשר עם המרחב הזה כל רגע וכל שניה.

לחצו כאן לקריאת המאמר המלא >

מקום 2: המנכ"ל וההנהלה: חלוקת האחריות והסמכויות בארגון (859 קוראים/ות)

לפני זמן מה פנה אלי סמנכ"ל תפעול בחברה מסוימת וסיפר שהמנכ"ל מתקשר כל הזמן לכפיפים שלו (של סמנכ"ל התפעול) ונותן הוראות ישירות, לא פעם בניגוד לתכנון ולהוראות של סמנכ"ל התפעול. סמנכ"ל התפעול היה מגלה שניתנו הוראות סותרות רק בדיעבד, כאשר עקב אחרי הביצוע.

לחצו כאן לקריאת המאמר המלא >

מקום 1: ניתוח ופתרון תקלות בתהליך היצור בשיטת "עצם דג" (1,121 קוראים/ות)

מהנדס בכיר בחברה גדולה סיפר לי שבעבר כאשר מנוע היה נשרף, הוא ושאר המנהלים בחברה בד"כ היו פוטרים את עצמם ואומרים ש"המנוע נשרף כי היה ישן". היום, הוא הוסיף, כאשר אנחנו מודדים את עצמנו על כל דבר ושואפים להקטין לאפס את התקלות, כל ניתוח של תקלה מגיע אל סיבת השורש.

לחצו כאן לקריאת המאמר המלא >

רוצה לכתוב לבלוג שלנו?

אם את/ה כותב לעתים בנושאי תעשייה וניהול, ורוצה לשתף מהניסיון והידע שלך - נשמח לפרסם מאמר אורח שלך בבלוג שלנו. שלח/י לנו הודעה דרך כאן וניצור אתך קשר בנושא.

זאב רונן

בעל ניסיון ארוך ועשיר בניהול של חברות ויחידות עסקיות בארץ ובעולם ובהקמת מיזמים. התמחותי הייחודית היא בהגדלת הרווח הנקי בחברות ובביצוע מהפכים ותפניות בחברות שהיו על סף פשיטת רגל, ובהעברתן לרווחיות.

אתר: business-excellence.co.il כתובת דוא"ל: zeev.ronen@business-excellence.co.il

פרסמו תגובה למאמר

תגובות אחרונות בבלוג