עדכונים אישיים מהבלוג: הצטרפו ליותר מ-5,300 מנהלים ומנהלות שכבר מנויים וקבלו מאמר מקצועי חדש ומקורי בכל שבוע - חינם.

סיכום 2016 בבלוג: 10 המאמרים הנקראים ביותר של השנה

עם סיומה של שנת 2016 אני מציין יותר מ-5 שנים מאז פרסום המאמר הראשון בבלוג - "הכל עובד לפי הספר, ובכל זאת..." שפורסם ב-16.10.2011. 5 שנים הן זמן רב בחייו של כל אדם וארגון, וגם בחייו של אתר או בלוג. בתקופה זו המאמרים שאני כותב התפתחו וקיבלו את האופי הייחודי להם, הפידבק הרב מהקוראים שיפר וכיוון אותי, וקהל הקוראים הקבועים והמזדמנים של הבלוג הלך וגדל. בשנה האחרונה גם חציתי את רף 300 המאמרים בבלוג - ביחד עם חבורת הכותבים/ות האורחים/ות שהתרחבה גם היא בשנה זו.

זו הייתה השנה המוצלחת ביותר של הבלוג מבחינת כמות הקוראים. לפני שנה, כאשר פרסמתי את 10 המאמרים הנקראים ביותר בשנת 2015, היו בסיכום השנתי קרוב ל-22,000 כניסות למאמרים בבלוג. ב-2016 ראיתי עלייה של קצת יותר מ-100% (!) במספר המבקרים לבלוג - וסה"כ בשנה זו היו כ-44,131 כניסות למאמרים בבלוג, כפי שניתן לראות בצילום המצורף. זאת בנוסף למעל ל-1,300 מנויים/ות ברשימת העדכונים של הבלוג, שמקבלים את המאמר החדש בכל שבוע לתיבת הדוא"ל שלהם.

כניסות למאמרים בבלוג לאורך שנת 2016:

גרף הכניסות למאמרים בבלוג בשנת 2016

2016 הייתה שנה בה הבלוג התפתח לכיוונים חדשים - הטמענו באתר מערכת סקרים בעזרתה אנו מצרפים סקרים לחלק מהמאמרים, ערכתי סקר מנהלים נרחב בשיתוף עם ענת מילנר כהן שאת תוצאותיו נפרסם בקרוב, והתחלתי בפרסום סרטוני וידאו עם תשובות לשאלות שאני מקבל על ניהול, עסקים ותעשייה. 

אני רוצה להודות לכם ולכן - הקוראים/ות של הבלוג והמנויים/ות בניוזלטר - על העניין והאמון המתמשך שלכם, ומקווה שאוכל להמשיך לעניין, לסקרן ולהעשיר אתכם/ן גם בשנת 2017.

10 המאמרים הנקראים בבלוג בשנת 2016

אלו הם 10 המאמרים הכי נקראים בשנת 2016 (ללא קשר לתאריך בו פורסמו). דירוג של כל המאמרים בבלוג לפי הפופולריות שלהם ניתן למצוא בעמוד זה.

מקום 10: ניהול מלאי בשיטת Just in Time (502 קוראים בשנת 2016)

אחד המנהלים הבכירים, איש מאד מאד מקצועי בתחומו, אמר שטויוטה יכלו ליישם את שיטות הניהול עליהן דיברנו, ובפרט "just In Time", משום שמדובר בחברה גדולה מאד. שאלתי אותו מה הגיע קודם. אולי הם גדולים כי השכילו לפתח ולאמץ שיטות מתקדמות בתהליך היצור?

לחצו למאמר המלא >

מקום 9: מבנה ארגוני מטריציוני (522 קוראים)

מבנה מטריציוני יהיה יעיל ומועיל כאשר הארגון מטפל בפרויקטים או משימות מתחלפות, או בארגונים גדולים הבנויים ממספר יחידות עסקיות עם הפרדה בין הניהול של היחידות העסקיות והניהול המקצועי.

לחצו למאמר המלא >

מקום 8: תגמול עובדים והגדלת תפוקה ומוטיבציה - פרק #3: תאמר לי איך תמדוד אותי ואומר לך איך אנהג (656 קוראים)

כאשר התחלנו בתהליך הלמידה של הארגון והאבחון ע"י שיחות עם העובדים נראה היה לרגע שהכל מושלם. אלא שעד מהרה התברר שהצוותים פעלו למקסום התוצאות אצלם במחלקה ולא מקסום של התוצאות הכלליות של החברה.

לחצו למאמר המלא >

מקום 7: "אפקט הות'ורן" על יצירת מוטיבציה אצל העובדים (717 קוראים)

באתר יצור גדול שניהלתי בעבר, נהגנו לומר כי "כל עובד הוא מנהל בביתו". הרי כל אחד מאתנו מנהל "עסק" בביתו. יש לנו הכנסות, יש לנו הוצאות ויש לנו תפוקות ואתגרים להתמודד אתם בדרך להשגת המטרות שלנו.

לחצו למאמר המלא >

מקום 6: מהגדרת תפקיד להגדרת אחריות: כיצד הגדרה נכונה פותרת בעיות בתוך הארגון (826 קוראים)

לעתים שואלים אותי האם אני נותן יעוץ ארגוני בפתרון סכסוכים בהנהלה. על כך אני משיב כי בדרך כלל מקור הבעיה בהגדרה חסרה של חלוקת האחריות, בתוך ההנהלה ומשם הדברים מקרינים לכל הארגון.

לחצו למאמר המלא >

מקום 5: כיצד משפיעה סביבת העבודה על הפוטנציאל האנושי? מאמר אורח של נטע ביתן כפרי (1,051 קוראים)

הפיסיקאי NASSIM HARMEIN שהקדיש את חייו מגיל 9 למחקר על הגיאומטריה הבסיסית של המרחב יחד עם פרסום מאמר שלו על פרוטון שוורצש'ילד, מביא תפיסה חדשה על הקשר בין הפיסיקה והתודעה האישית שלנו.

לחצו למאמר המלא >

מקום 4: להגביר את תפוקת היצור בעזרת עצם דג (1,070 קוראים)

משכה את תשומת ליבי האמירה שבלילה אין אוכל ובחמש בבוקר הרעב מטריף אותם. הם שולחים את אחד העובדים לקנות אוכל בחנות סמוכה שפתוחה כל הלילה ובדרך חזרה השומר עושה לו בעיות להיכנס. מאחר והיציאה הייתה "לא חוקית", לא ניתן להסדיר את הנושא. העובדים הקדישו לסעיף זה זמן ארוך ודברו עליו בכאב רב.

לחצו למאמר המלא >

מקום 3: המנכ"ל וההנהלה: חלוקת האחריות והסמכויות בארגון (1,316 קוראים)

לפני זמן מה פנה אלי סמנכ"ל תפעול בחברה מסוימת וסיפר שהמנכ"ל מתקשר כל הזמן לכפיפים שלו (של סמנכ"ל התפעול) ונותן הוראות ישירות, לא פעם בניגוד לתכנון ולהוראות של סמנכ"ל התפעול. כאשר העלנו את הדברים בפני המנכ"ל, הוא טען שכך הוא מגביר את שליטתו בחברה כדי לשפר את הביצועים ולא היה ער לנזק שהוא גורם לארגון.

לחצו למאמר המלא >

מקום 2: ניתוח ופתרון תקלות בתהליך היצור בשיטת "עצם דג" (1,353 קוראים)

מהנדס בכיר בחברה גדולה סיפר לי שבעבר כאשר מנוע היה נשרף, הוא ושאר המנהלים בחברה בד"כ היו פוטרים את עצמם ואומרים ש"המנוע נשרף כי היה ישן". היום, הוא הוסיף, כאשר אנחנו מודדים את עצמנו על כל דבר ושואפים להקטין לאפס את התקלות, כל ניתוח של תקלה מגיע אל סיבת השורש.

לחצו למאמר המלא >

מקום 1: מדוע חברות רבות עובדות בלי יעדים? (1,846 קוראים)

 מדוע מרבית החברות עובדות בלי יעדים או שהן קבעו יעדים אבל מנהלי המחלקות או הפעילויות מבינים שהם לא באמת מחויבים ליעדים? האם הם חושבים שיש כאן סוג של קריצה, של עצימת עיניים?

לחצו למאמר המלא >

תודות לקבוצת הכותבים/ות האורחים/ות בבלוג

אני רוצה להודות באופן אישי לכל אחד ואחת מקבוצת הכותבים/ות האורחים/ות בבלוג (לחיצה על שם הכותב/ת תעביר אתכם לעמוד הארכיון שלו/ה): אדי קודלש, איילת צורי, בני גוזלן, ברוך דגן, גלית נבון, דביר חירק, דובי שור, דפנה שלמן, הלל אפרת, זיו חבה, נטע ביתן כפרי, עדה דיבון, עו"ד ענת אשבל, רות דונר, ד"ר רמי קאליר, רענן אלרגנד, רפי אפלר, שאול פיגנבוים, שירה אורי וותמיר נוימן.

אם גם את/ה מעוניין לכתוב לבלוג - שלח/י לי הודעה דרך כאן.

לסיום אני מעוניין להודות לבני, יורי רונן, שהקים ומנהל את האתר הזה ואת כל פעילות האינטרנט של חברת 'מצוינות בעסקים' מזה מס' שנים. ליורי בלוג אישי בו הוא כותב על שיווק באינטרנט ואני ממליץ לכל מי שהנושא מעניין אותו להיכנס ולקרוא.

זאב רונן

בעל ניסיון ארוך ועשיר בניהול של חברות ויחידות עסקיות בארץ ובעולם ובהקמת מיזמים. התמחותי הייחודית היא בהגדלת הרווח הנקי בחברות ובביצוע מהפכים ותפניות בחברות שהיו על סף פשיטת רגל, ובהעברתן לרווחיות.

אתר: business-excellence.co.il כתובת דוא"ל: zeev.ronen@business-excellence.co.il
2 תגובות

שלום,
תודה על המשוב המעודד. אני שמח לדעת שהמאמרים מסייעים לך.

אנונימי
18-02-2021

היי זאב,
אני סטודנט ליחב"ל ומזרח אסיה בירושלים, אני חושב שהקריאה באתר שלך סיפקה ומספקת לי לא מעט כלים ותובנות.
אני חושב שהמאמרים שאתם מפרסמים באתר הם מצויינים (למרות שאני מודה שמיעוטם לא פונים אלי בשום צורה).
אני מוצא את המידע רלוונטי וחשוב למרות שאני יודע שסביר להניח שלא איישם אותו באופן זהה לדוגמאות שאתה חווית ומביא.
הרלוונטיות של הקריאה היא הודות לעובדה שהכתיבה שלך הרבה פעמים מנסה לחלץ עקרונות ולא מכתיבה חשיבה דיכוטומית.
לראייתי, הפילוסופיה הניהולית שאתה מציג תשמש אותי בעולם הסטארטאפ (וכבר משמשת) ואני שמח על שנתקלתי באתר שלך.
שיטת "הניהול הרזה" של טויוטה, אותה הזכרת לא פעם, השפיעה רבות גם על עולם היזמות.

פרסמו תגובה למאמר

תגובות אחרונות בבלוג