עדכונים אישיים מהבלוג: הצטרפו ליותר מ-5,300 מנהלים ומנהלות שכבר מנויים וקבלו מאמר מקצועי חדש ומקורי בכל שבוע - חינם.

סיכום 2017 בבלוג: 10 המאמרים הנקראים ביותר של השנה

יותר מ-6 שנים חלפו מאז הקמתי את הבלוג הזה, ואני ממשיך במסורת אותה התחלתי לפני שנתיים ומפרסם את 10 המאמרים הפופולריים ביותר של השנה החולפת.

שנת 2017 הייתה השנה החזקה ביותר של הבלוג שלי. בשנת 2015, השנה הראשונה בה ביצעתי סיכום מסוג זה, המאמרים בבלוג נקראו יותר מ-22,000 פעמים. בשנת 2016 ראיתי עלייה של 100% עם יותר מ-44,000 כניסות למאמרים, ובשנה החולפת - 2017 - קצב הגידול התגבר ושמחתי לראות לא פחות מ-92,598 כניסות למאמרים בבלוג לאורך השנה, עלייה של יותר מ-100% (!) מהשנה הקודמת, כפי שניתן לראות בצילום המסך המצורף. בנוסף, קבוצת המנויים בניוזלטר שלי המקבלים בכל שבוע את המאמר החדש בדוא"ל, גדלה אף היא ומתקרבת ל-2,500 מנויים.

כניסות למאמרים בבלוג לאורך שנת 2017:

כניסות למאמרים בבלוג מצוינות בעסקים בשנת 2017

בשנה זו פורסמו בבלוג לא פחות מ-64 מאמרים חדשים ומקוריים, בעזרת קבוצת הכותבים האורחים בבלוג שגדלה גם היא בשנה זו, ומונה כבר 23 כותבים וכותבות אורחים. בסה"כ פורסמו בבלוג 381 מאמרים מיום הקמתו. שנת 2017 גם הייתה שנה משמעותית לאתר מסיבות אחרות: הקמתי חנות מקוונת, התחלתי לפרסם בלוג באנגלית, וביצעתי שדרוגים רבים שאת חלקם תראו באתר במהלך השנה הקרובה.

כשירות לקוראים הותיקים והחדשים כאחד, אני מפרסם את 10 המאמרים שזכו למספר הכניסות הגדול ביותר במהלך 2017 - ללא קשר לתאריך פרסומם המקורי בבלוג.

אני רוצה להודות לכם ולכן - הקוראים/ות של הבלוג והמנויים/ות בניוזלטר - על העניין, הפידבק החשוב והאמון המתמשך שלכם, ומקווה שאוכל להמשיך לעניין, לסקרן ולהעשיר אתכם/ן גם בשנת 2018.

10 המאמרים הנקראים בבלוג בשנת 2017

מקום 10: מהגדרת תפקיד להגדרת אחריות: כיצד הגדרה נכונה פותרת בעיות בתוך הארגון (1,595 כניסות)

לעתים שואלים אותי האם אני נותן יעוץ ארגוני בפתרון סכסוכים בהנהלה. על כך אני משיב כי בדרך כלל מקור הבעיה בהגדרה חסרה של חלוקת האחריות, בתוך ההנהלה ומשם הדברים מקרינים לכל הארגון. במאמר זה אני עוסק בנושא הגדרת האחריות בחברה, וכיצד להגדיר את האחריות והסמכות בצורה נכונה שתסייע לפתור בעיות בתוך הארגון.

לחצו למאמר המלא >>

מקום 9: ניתוח ופתרון תקלות בתהליך היצור בשיטת "עצם דג" (1,630 כניסות)

מהנדס בכיר בחברה גדולה סיפר לי שבעבר כאשר מנוע היה נשרף, הוא ושאר המנהלים בחברה בד"כ היו פוטרים את עצמם ואומרים ש"המנוע נשרף כי היה ישן". היום, הוא הוסיף, כאשר אנחנו מודדים את עצמנו על כל דבר ושואפים להקטין לאפס את התקלות, כל ניתוח של תקלה מגיע אל סיבת השורש. במאמר זה אני מציג את שיטת "עצם דג" לפתרון תקלות ומסביר כיצד לעבוד אתה.

לחצו למאמר המלא >>

מקום 8: איך צריך לנהוג סמנכ"ל כאשר הוא רואה שהמנכ"ל עושה טעות גדולה? (1,638 כניסות)

סמנכ"ל הכספים הוותיק והמוערך, אמר לי שלדעתו האסטרטגיה שנבחרה שגויה מהיסוד ולא תציל את החברה. אבל, הוא אמר זאת פעם אחת ומשהבין שדעתו אינה מקובלת, החליט לשתוק. האם הוא נוהג נכון? כיצד אתם נוהגים כשאתם מגיעים לדילמה הזו? במאמר זה אני עוסק ביחסים המורכבים שבין המנכ"ל לסמנכ"ל.

לחצו למאמר המלא >>

מקום 7: איך ליצור ולמדוד מוטיבציה של העובדים? (1,749 כניסות)

לא פעם סיפרו לי עובדים כי עזבו עבודה עם שכר גבוה בשל היחס המזלזל. אחת הדרכים המקובלות לתאר את היחס המזלזל היא דרך הקפה: "אף פעם לא ניתן היה לשתות קפה בהפסקה. או שלא היה קפה, או שלא היה סוכר, או כוסות או שלא היו מים חמים"... במאמר זה אני עוסק בנושא המוטיבציה של העובדים: כיצד למדוד, ליצור ולטפח אותה.

לחצו למאמר המלא >>

מקום 6: המנכ"ל וההנהלה: חלוקת האחריות והסמכויות בארגון (1,862 כניסות)

לפני זמן מה פנה אלי סמנכ"ל תפעול בחברה מסוימת וסיפר שהמנכ"ל מתקשר כל הזמן לכפיפים שלו (של סמנכ"ל התפעול) ונותן הוראות ישירות, לא פעם בניגוד לתכנון ולהוראות של סמנכ"ל התפעול. סמנכ"ל התפעול היה מגלה שניתנו הוראות סותרות רק בדיעבד, כאשר עקב אחרי הביצוע. במאמר זה אני מתמקד בחלוקת הסמכות והאחריות בתוך הארגון, בעיקר בין המנכ"ל לשאר חברי ההנהלה.

לחצו למאמר המלא >>

מקום 5: מוקדי הבזבוז: היכן אנחנו מפסידים כסף רב בלי לשים לב (2,088 כניסות)

כאשר אנחנו רצים אחרי הזנב של עצמנו, מחפשים את ההתייעלות רק דרך הסעיפים התמחירים בהנהלת החשבונות, לא בוחנים את המכלול ולא מחפשים הוצאות מיותרות במבט שלא נעול ברשימות של הנהלת החשבונות – אנחנו עלולים להעצים את ההפסד וחוסר ההתייעלות במקום לשפר. במאמר זה אני מבקש להפנות את תשומת הלב למקורות הבזבוז שבד"כ איננו שמים לב אלהים.

לחצו למאמר המלא >>

מקום 4: מה זה עיקרון פארטו, ואיך אנחנו יכולים להיעזר בו? (2,441 כניסות)

עיקרון פרטו נוסח ע"י הכלכלן האיטלקי וילפריד פארטו (1848 עד 1923) והוא טוען כי בתופעות רבות 80% מהתוצאות או הפעילות מקורן ב-20% מהגורמים הפעילים. פארטו מצא כי בתקופתו 80% מהעושר באיטליה נמצא בידי 20% מהאיטלקים. במאמר זה אני עוסק בעיקרון פארטו וכיצד ניתן ליישם אותו בעסקים כדי ליצור שיפור והתייעלות.

לחצו למאמר המלא >>

מקום 3: מי המנהל כאן? 3 טיפוסי מנהלים פחות מוצלחים (3,999 כניסות)

מנהלים שאינם מנהלים את ההתרחשות בחברה ואת העובדים, אינם עושים את תפקידם ופוגעים בהצלחת החברה. כאשר מנהל כזה הוא המנכ"ל או אפילו הבעלים, הסיכוי ליצור שינוי קטן. במאמר זה אני מצביע על שלושה סוגים של מנהלים בהם אני נתקל לעתים קרובות יחסית, אשר מתנהלים בצורה לא נכונה ופוגעים בעצמם בפוטנציאל הרווח ובתוצאות העסקיות של החברה אותה הם מנהלים.

לחצו למאמר המלא >>

מקום 2: כיצד להתמודד עם היעדרויות של עובדים? (5,412 כניסות)

ההיעדרות מהעבודה משקפת את המוטיבציה של העובדים ומידת החיבור שלהם למטרות החברה. לדעתי, שני המדדים הטובים ביותר למוטיבציה של העובדים ומידת ההזדהות שלהם עם החברה הם תחלופת עובדים והיעדרות עובדים. במאמר זה אני עוסק בשאלה איך להתמודד עם היעדרויות של עובדים, ומצביע על סיבות השורש להיעדרויות והדרכים להתמודד אתן.

לחצו למאמר המלא >>

מקום 1: מהן התכונות הנדרשות למנהל/ת מצליח/ה – תוצאות הסקר וניתוחן (7,042 כניסות)

בשנת 2016 פרסמנו כאן (אני וענת מילנר כהן) סקר עומק על התכונות הנדרשות למנהל/ת מצליח/ה. ביקשנו לבדוק איך רואה כלל הציבור את דמות המנהל המצליח, בכל הקשור לסט התכונות והכישורים הנדרשים ממנו. קרוב ל-500 איש השתתפו בסקר, המאמר מציג את התכונות שהגיעו ל-10 המקומות הראשונים באופן כללי, וכן את ההבדלים בבחירה בין גברים ונשים, עובדים ממגזרים שונים ובגילאים שונים.

למאמר המלא לחצו כאן >>

סיכום ותודות

ראשית אני רוצה להודות לכם ולכן - עשרות אלפי הקוראים של הבלוג שלי. העניין שלכם במאמרים והפידבק השוטף שאני מקבל, הן בתגובות באתר והן באופן אישי, מחזקים אותי וממריצים אותי להמשיך ולכתוב - ואף מספקים לי ידע מקצועי שמסייע לי בעבודתי כיועץ ומוביל תהליכי שיפור בחברות. אשמח להמשיך ולקבל פידבק מכל סוג, ותמיד אתייחס אליו בכבוד ובתשומת לב הראויה.

שנית אני רוצה להודות לכל הכותבים/ות האורחים בבלוג. לחצו על שם הכותב/ת כדי לעבור אל הדף המרכז את כל המאמרים של אותו כותב (ע"פ סדר א-ב): אדי קודלש, איילת צורי, אליאב לנקרי, בני גוזלן, ברוך דגן, דביר חירק, דובי שור, דפנה שלמן, הלל אפרת, זיו חבה, טליה כהן, משה חתוכה, נטע ביתן כפרי, עדה דיבון, עו"ד ענת אשבל, חברת פרספקטיבה, רות דונר, ד"ר רמי קאליר, רענן אלרגנד, רפי אפלר, שאול פיגנבוים, שירה אורי ותמיר נוימן.

לבסוף, אני רוצה להודות לבני, יורי רונן, אשר הקים ומנהל את כל פעילות הדיגיטל שלי מזה מספר שנים ובתוכה את האתר והבלוג הזה. יורי הוא מנהל שיווק בדיגיטל במקצועו, ואף כותב לעתים בבלוג משלו על שיווק בפייסבוק ובאינטרנט. עבודתו הטובה מסייעת לאתר שלי ולשאר הערוצים הדיגיטליים לצמוח משנה לשנה, והיא מביאה לי ערך רב.

זאב רונן

בעל ניסיון ארוך ועשיר בניהול של חברות ויחידות עסקיות בארץ ובעולם ובהקמת מיזמים. התמחותי הייחודית היא בהגדלת הרווח הנקי בחברות ובביצוע מהפכים ותפניות בחברות שהיו על סף פשיטת רגל, ובהעברתן לרווחיות.

אתר: business-excellence.co.il כתובת דוא"ל: zeev.ronen@business-excellence.co.il

פרסמו תגובה למאמר

תגובות אחרונות בבלוג