עדכונים אישיים מהבלוג: הצטרפו ליותר מ-4,000 מנהלים ומנהלות שכבר מנויים וקבלו מאמר מקצועי חדש ומקורי בכל שבוע - חינם.

האם העלאת שכר המינימום טובה או רעה לעובדים?

במסגרת קורס מתמשך שאני מקיים עם המנהלים הישירים של העובדים באחת החברות, אנו דנים בנושאים שהם מתמודדים אתו ביום יום.

לאחרונה הם העלו שני נושאים שגורמים להתמרמרות של העובדים בתחום השכר:

הנושא הראשון היה הורדת השעות הנוספות והנושא השני היה העלאת שכר המינימום.

לגבי השעות הנוספות, ברור שעובדים שרגילים לעשות שעות נוספות ולהגדיל את הכנסתם, יתמרמרו כאשר תהיה ירידה בהיקף השעות.

אבל מדוע העלאת שכר המינימום גורמת להתמרמרות?

האם העלאת שכר המינימום טובה או רעה לעובדים?

התשובה של המנהלים הייתה מוכרת, היום עובדים מיומנים שנמצאים בחברה כבר כמה שנים מרוויחים כמו עובדים שרק הגיעו אתמול.

אז מה לעשות, שאלתי,

להעלות את כל סולם השכר בהתאם, הייתה התשובה.

מאחר וחברות עסקיות (לפחות כאלו שאני הכרתי במהלך כל השנים שלי בתעשייה), אינן יכולות להעלות את כל סולם השכר בכל פעם ששכר המינימום עולה, מצטמצמים או נמחקים הפרשי השכר.

כך, עובדים שהתקדמו בתפקיד או במקצועיות וקיבלו תוספות שכר, מוצאים את עצמם במדרגת שכר זהה או קרובה מאד לעובדים חדשים שרק הגיעו.

מאחר וב-1 באפריל השנה התעדכן שכר המינימום, במאי (אחרי קבלת תלוש השכר), אני פוגש את סערת הרוחות בכמה חברות ודבר דומה פגשתי לאורך כל השנים בכל פעם ששכר המינימום עלה.

אז מה ניתן לעשות?

מאחר ובמקרה הנדון, הבעיה היא לא גובה השכר (כי הוא לא נפגע) אלא הפער של העובד המקצועי והוותיק לעומת החדש, נראה לי שהדברים החשובים ביותר הם המודעות וההסברה.

לקיים שיחות בנושא עם המנהלים בארגון. בפרט עם המנהלים שמנהלים את העובדים ונמצאים בקו החזית של הבעיה.

לדון על כך עם העובדים ולהכין אותם.

ליצור צורות אחרות של הדגשת מעמדם. למשל, להקים לעובדים בכירים פורום או קבוצה שידגישו את בכירותם, להתייעץ אתם ולתת משמעות ניכרת למקצועיות והבכירות שלהם.

בכל מקרה, אל לנו להתעלם מהתופעה ולטמון את ראשנו בחול.

זאב רונן

בעל ניסיון ארוך ועשיר בניהול של חברות ויחידות עסקיות בארץ ובעולם ובהקמת מיזמים. התמחותי הייחודית היא בהגדלת הרווח הנקי בחברות ובביצוע מהפכים ותפניות בחברות שהיו על סף פשיטת רגל, ובהעברתן לרווחיות.

בדקו אפשרויות ליצירת שיפור גם אצלכם

ספרו לי על האתגרים שעומדים בפניכם ונבחן יחד אם יש ביכולתי לסייע לכם ליצור שיפור משמעותי. מלאו את הטופס ונקבע שיחת היכרות.

אתר: business-excellence.co.il כתובת דוא"ל: zeev.ronen@business-excellence.co.il
שתף/י את דעתך

מצוינות בעסקים - בפייסבוק

עוד לקריאה בבלוג

  • חדש
  • פופולרי
  • תגובות אחרונות
https://viagrasildenafilok.com/ viagra for sale [url=https://viagrasildenafilok.com/ ]viagra prescription [/url] generic viagra
Pneuthenroste /
19-04-2021
https://viagrasildenafilok.com/ buy viagra online viagra generic viagra pills viagra for sale
Evilipiolomoth /
19-04-2021

ספרי הראשון: Manage! Best Value Practices for Effective Management

קראו את ספרי הראשון "Manage!" - הספר מספק מבט חדשני על ניהול בימינו, מתמקד בניהול אנשים ומסביר איך לשפר את התוצאות העסקיות ע"י רתימה וחיבור העובדים למטרות החברה. הספר מתפרסם באנגלית בשלב זה.

השער הקדמי של הספר

קראו את הפרק הראשון מהספר בבלוג >>

רכשו את הספר בחנות המקוונת >>

זאב רונן, מנכ"ל 'מצוינות בעסקים'

זאב רונן

זאב רונן, B.Sc, בעל ניסיון ארוך ועשיר בניהול של חברות ויחידות עסקיות בארץ ובעולם ובהקמת מיזמים. התמחותי הייחודית היא בהגדלת הרווח הנקי בחברות ובביצוע מהפכים ותפניות בחברות שהיו על סף פשיטת רגל, ובהעברתן לרווחיות.

כיום, אני משמש כמוביל ומנחה פרויקטים להגדלת הרווח הנקי במספר רב של חברות ויועץ לחברות ויחידים בתחום העסקי והיזמות.

מאמר מקצועי חדש כל שבוע - כבר יותר מ-7 שנים

הצטרפו ליותר מ-4,500 מנהלים/ות בניוזלטר שלי וקבלו מאמרים חדשים ישירות למייל
זאב רונן, מנכ"ל 'מצוינות בעסקים'

בלי ספאם - אני מכבד את הזמן והפרטיות שלך. הצהרת פרטיות.
זאב רונן, מייסד ומנכ"ל 'מצוינות בעסקים'