אני שמח לפרסם, זו השנה השמינית (!), את הפוסט הקהילתי השנתי - שמורכב כולו מטיפים למנהלים/ות ששלחו קוראי/ות הבלוג שלי.
במשך כל השנה אני כותב ומפרסם מאמרים מניסיוני כמנכ"ל ויועץ - ובפוסט הקהילתי אני נותן את הבמה לכם, קוראי וקוראות הבלוג.
אני מודה לכל המנהלים/ות ששלחו טיפים, ובהזדמנות זו מאחל לכולכם שנה טובה ומלאה בהצלחה, צמיחה מקצועית והגשמה אישית.
שלכם, זאב
ערך עבודת הצוות והדוגמא האישית / אילן גולדשטיין, מנכ"ל פוינטר ישראל
בפנימייה הצבאית שליד ביה"ס הראלי למדתי את ערך "עבודת הצוות" ו"הדוגמא האישית" כמרכיבים מרכזיים בהצלחה.
הצטיינתי בריצות ארוכות. לריצה ארוכה, בנוסף לכישרון טבעי, אימונים ונתונים פיסיולוגיים, נוסף גם מרכיב של כוח רצון, סבולת ודבקות במטרה.
ידעתי שגם לאלה שרצים לידי כואב בצד, אז החלטתי שזה הזמן להגביר קצת את המהירות.
כך גם בעסקים: מדובר בריצה ארוכה. מציבים יעדים ארוכי טווח ומתכווננים אליהם.
כשהיעדים הם ארוכי טווח, הם פחות מושפעים ממשבי רוח כלכליים מזדמנים, שיכולים להסיט אותם מהמסלול.
יעדים שהגדרתי: מובילות טכנולוגית, שרות מצוין, יוזמה, קשרים בן אישיים טובים, צוות אנושי מוכשר ומגובש. כולם הושגו.
בקורונה, למרות לחץ של המנכ"ל הקבוצה האמריקאי, לא פיטרתי אף עובד, לא הוצאתי עובדים לחל"ת ולא הפחתתי משכרם. התוצאות העסקיות הוכיחו שצדקתי.
הבטחת - תקיים.
לדבוק באמת. כשאתה ישר – כל הארגון מתחתיך מתנהל ביושר.
קבל החלטות. כל מי שמעלה שאלה מקבל תשובה. דחיינות פוגעת בחברה.
ההנהלה שותפה מלאה להצלחות.
והמלצה נוספת חשובה: שלבו הומור בחיים בכלל וכחלק מהניהול.
אילן גולדשטיין
מנכ"ל פוינטר ישראל
טיפ למנהלים בתעשייה / קרן אבוטבול-נובק, מהנדסת תהליכים ראשית ביוניליוור
בתקופה מאתגרת כמו זו, כשהמציאות הביטחונית בישראל משפיעה על כולנו – גם על התעשייה – חשוב לזכור שתהליכים טובים הם לא רק טכניים, אלא גם אנושיים.
כמהנדסת תהליכים ראשית ביוניליוור- חיפה, אני רואה איך שגרה תפעולית מדויקת, תקשורת פתוחה וגמישות מחשבתית מאפשרות לנו לשמור על איכות, גם כשיש חוסר ודאות.
הטיפ שלי: השקיעו בהבנת האנשים שמאחורי התהליך – הם אלה שמחזיקים את היציבות גם בזמנים של חוסר יציבות.
אז איך אני מבצעת בפועל?
- אני מוודאת שכל תהליך מוגדר היטב, אך גם פתוח לשיפור. וכך שיפור יהיה אמיתי ומקובע.
- אני מקפידה על תיעוד מדויק, כדי לאפשר חזרה מהירה לשגרה.
- אני בונה גשרים בין צוותי ייצור, איכות והנדסה – גם כשעובדים מרחוק.
- אני מתאמת בין דרישות רגולציה לבין מגבלות תפעוליות בשטח.
- אני מלווה תהליכי שיפור מתמיד, גם כשקצב העבודה משתנה.
- אני שואלת שאלות שמובילות לחשיבה מערכתית ולא רק נקודתית.
- אני מחפשת פתרונות שמאזנים בין יעילות לבין בטיחות, ובטיחות מוצר.
- אני מקשיבה לצוותים – כי הם רואים את מה שקורה בזמן אמת.
- אני מתעדפת משימות לפי השפעה ולא רק לפי דחיפות.
- אני שומרת על קשר עם ספקים גם כשיש עיכובים – בשקיפות.
- אני מנסה לחשוב על פתרונות מחוץ לקופסא, כדי לשמר "המשכיות תהליכית".
- אני בודקת מדדים לא רק כדי לעמוד ביעדים – אלא כדי להבין מגמות.
- אני מוודאת שהשינויים בתהליך מגובים בהדרכה מתאימה.
- אני משתפת את ההנהלה בתובנות מהשטח – ולא רק בדוחות.
- אני מתייחסת לכל חריגה כהזדמנות ללמידה.
- אני בונה תהליכים שמאפשרים גמישות גם במצבי חירום.
- אני שואפת לייצר תרבות של שיפור ולא רק של עמידה בסטנדרטים.
- יותר מתמיד חשוב החיבור בין אנשים, נתונים ותהליכים – כדי לייצר מצוינות, ולזכור שבמרכז תמיד יש "אדם".
- אני פועלת מתוך תחושת שליחות – גם כשיש קושי.
- אני מאמינה שתהליך טוב מתחיל באנשים טובים.
בסופו של דבר, דווקא בזמנים של חוסר יציבות – האנשים, הערכים והתהליכים המדויקים הם אלה שמאפשרים לנו להמשיך לייצר איכות, להוביל חדשנות ולשמור על חוסן תעשייתי.
בברכה,
קרן אבוטבול – נובק
מהנדסת תהליך ראשית – יוניליוור חיפה מזון וhpc
www.linkedin.com/in/keren-abutbul-0a7343a
פיתוח סקרנות בארגון / ד"ר עירית שגיב, מומחית לפיתוח מחשבה
למנהלים בעולם רועד ולא בטוח, שלומות
כולנו גדלנו על המשפט המפורסם "הסקרנות הרגה את החתול", רק שהתעלמנו מהמשך הטקסט: "ושביעות הרצון החזירה אותו לחיים".
פיתוח סקרנות בארגון היא כלי הנשק המעצים ביותר בעידן הארגון הרועד.
השנה תפתחו מחווני סקרנות לעובדים, תפתחו סקרנות מסוגים שונים, תפתחו את היכולת לפתח סקרנות.
שנה טובה פורייה ומעצימה וכן גם סקרנית.
ד"ר עירית שגיב.
מומחית לפיתוח מחשבה,
אנשים ועסקים. www.iritsagiv.com
שינוי תרבותי קשה להשגה / דובי שור, מצוינות בעסקים
הסביבה העסקית וכתוצאה מכך הארגונית משתנה יותר ויותר מהר .
על מנת להתאים את עצמנו לסביבה העסקית אנחנו צריכים כל הזמן לעסוק בניהול שינויים כך שנשאר רלוונטיים.
בשביל ששינוי יצליח צריך היוזם לעבור 8 שלבים, אי אפשר לדלג על שלב ,
השלב האחרון שרובנו שוכחים לבצע אותו בדרך כלל הוא הגורם המרכזי לכך
שבבדיקה אחרי שנה מתברר שהעבר מנצח והשינוי לא התקבל.
חייבים לוודא שהשינוי הפך לחלק מהתרבות הארגונית של החברה על מנת לשמר אותו לתמיד.
אני ממליץ לקרוא את סיפרו של ג'ון קוטר "להוביל לשינוי" בהוצאת מטר.
דובי שור
052-6540122
מצוינות בעסקים
לא לפחד מ-AI / ד"ר בנימין (מינו) גוזלן, "אופקס AI, יועצים לניהול" בע"מ
בעבודתי אני נתקל במנהלים רבים, בדרגים שונים בארגון, שחוששים מכניסת ה-AI לחיינו, ונמנעים מלהתנסות בכלים בעצמם. זאת טעות ולא צריך לפחד מ-AI. צריך להתנסות בהפעלת מודלי השפה הרחבים/גדולים (Large Language Models), ודי להכיר אחד שניים מתוך ההיצע הרחב שקיים בשוק, ולדעת לכתוב בקשה/הנחיה (Prompt) טובה ומדויקת, כדי לקבל מענה אופטימאלי.
כמה כללים לניסוח בקשה שהוכחו כמועילים:
1 - הסבר היטב את ההקשר של בקשתך. תן רקע קצר ותאר את המטרה ואת קהל היעד;
2 - הבע תמיד אופטימיות בגישתך. רשום בבקשה 'יהיה כיף חיים' ותקבל מענה טוב יותר..
3 - תן למודל זמן. רשום בבקשה 'קח את הזמן שדרוש לך - אני לא ממהר';
4 - בקש מהמודל לתת מענה לבקשה צעד-אחר-צעד, ולתאר זאת במענה;
5- הדגש למודל את חשיבות האמינות והמהימנות של דבריו ושל מקורותיו;
6 - דרוש מהמודל לשאול אותך שאלות ככל שנדרש במהלך עבודתו, כדי להבטיח מענה טוב.
בהצלחה!
ד"ר בנימין (מינו) גוזלן
"אופקס AI, יועצים לניהול" בע"מ
נייד: 054-6947100
דוא"ל: gozlan@opex.co.il
שימור עובדים איכותיים קשור גם לאיכות המנהיגים בארגון / הלל אפרת
בהבנה שהמאבק והתחרות על גיוס ושימור אנשים טובים רק יחמיר עם הזמן מציע עוד איכות מנהיגותית רצויה/נדרשת והיא: האכפתיות הכוללת. מושג שמבחינתי כולל:
-
המנהיג מחזיק בנוסף לערך של אני גם את הערך של אנחנו.
-
מוכן לקחת סיכונים הקשורים בהבעת דעות לא מקובלות ולשמור על גחלת הספק, ביחוד כאשר החברה מצליחה לאורך זמן.
3.יש לו תחושת אחריות ופועל אקטיבית לקידום ושפור מתמידים של איכות התרומה האישית שלו לחברה, וגם להצלחה הכללית של החברה ושביעות רצון לקוחותיה.
4. כמנהל ישיר של עובדים מגלה אכפתיות לרווחתם הכוללת:, כמו מתן הזדמנויות להתפתח בתוך החברה, הכרה ומשוב, מתן תחושת אני רואה שאתה כאן ושמח על כך.
הלל אפרת
שימו לב לקולות שעולים מעובדי השטח / אלי יודקביץ', Co-Founder & VP R&D @ BYM Systems - Aerospace Manufacturing Specialist
כמנהלים בכירים לעולם את תאטמו את אוזניכם לכל קול מקרי (במסדרון, בשיחה יזומה, באכילה משותפת וכו') שאתם שומעים מעובדי השטח.
אם תרצו או לא, בידיהם הכוח "לבנות" או "להרוס" יותר מכלם .
תשומת לב של דקה או שתיים יכולה להפוך לכם עולמות.
תהיו בטוחים שלמרות כל דיוני הצוות המייגעים עם שרשרת הניהול שלכם אתם בקושי רואים את קצה הקרחון.
בהצלחה
Eli Yudkevich
Co-Founder & VP R&D @ BYM Systems
Aerospace Manufacturing Specialist
Contact - 972 52 3663911
איך לסכם דיונים ביעילות / שי ונטורה, יועץ למנהיגות התפעול ומצבי משבר בשרשרת האספקה
הקפידו לסיים דיון עם 4 כותרות:
נושאים שבאחריות מוביל הדיון
משימות לצוות לתקופה הקרובה
הנחיות לתכנון לרבעון הבא
המלצות להנהלה הבכירה
את הדיון הבא התחילו בהצגת סטטוס מהסיכום הקודם על פי 3 קטגוריות בלבד:
בוצע - סימון בירוק, לא מתעכבים
לא בוצע - סימון באדום, פגישה נפרדת
בתהליך - סימון בכתום, בירור מהיר שיתרום לביצוע
בהצלחה!
שי ונטורה
יועץ למנהיגות התפעול ומצבי משבר בשרשרת האספקה
052-9215292
מה לבחון לפני שמבצעים שינוי תפעולי? / משה פלד
ניתחתם את תהליך ניהול הביצועים והגעתם לגורם שורש שמחייב שינוי אל מול מה שמבוצע היום, מה רצוי לבחון לפני השינוי?
בהחלטה על שינוי תפעולי מומלץ לבחון 3 ממדים:
- תשתית ניהולית - האם אפיינתי את התשתית הניהולית התומכת האפקטיבית הנדרשת על מנת שהשינוי יוטמע וישתפר לאורך זמן ( שגרות ניהוליות מובנות, סטנדרטים, בקרת תהליכים, ליווי, הדרכה\חניכת מנהלים ועובדים, ניהול ובקרה חזותית).
- תשתית מחוברות- מה נדרש לעשות על מנת לוודא שהמנהלים והעובדים מחוברים להצלחת השינוי, רואים בו ערך ונרתמים להצלחתו.
- תשתית כלים - איזה כלים גישות ומתודות יתנו את הערך הגבוה ביותר לצרכים הנדרשים באופן האפקטיבי.
משה פלד
להקשיב לעובדים / יוסי שחר
הי
להקשיב לעובדים.
לתמוך בעובדים שמתקשים.
לתגמל את העובדים הטובים.
זה מחזיר את עצמו.
בהצלחה
יוסי שחר
כיצד להתמוד עם פרצת סייבר בארגון / אביב אינוהרן, RVM - שירותי ענן, מחשוב ואבטחת מידע לעסקים
פריצה, כופרה או דליפת מידע כבר אינן תרחישים רחוקים – הן מציאות יומיומית גם לעסקים קטנים ובינוניים.
אירוע סייבר מתרחש ברגע הכי לא צפוי, משבית את העסק לחלוטין וגורם לנזקים כספיים עצומים ולאובדן מוניטין ומידע.
זו לא שאלה של אם, אלא של מתי.
לעסקים גדולים יש תוכנית מסודרת לניהול אירוע סייבר (IRP – Incident Response Plan).
במקרה של חשד לאירוע סייבר בעסק שלכם, האם אתם יודעים בדיוק אילו פעולות לבצע וממה להימנע?
מומחי הסייבר של RVM הכינו עבורכם צ’קליסט קריטי של פעולות מידיות לביצוע בעת חשד לאירוע סייבר. גזרו ושמרו.
כניסה לצ'קליסט כאן:
אביב אינהורן, RVM
שירותי ענן, מחשוב ואבטחת מידע לעסקים
מכירות לפי מודל איש"ה / משה חתוכה
מכירות הנה פעילות חומרית דו צדדית של איש מכירות ולקוחות המתחברים בצורה חיובית.
בכדי שאיש המכירות יבצע את עבודתו על הצד הטוב ביותר, עליו להתחבר בתחילה למוצר ו/או שירות שהוא מוכר.
על בסיס זה איש המכירות צריך לממש את המילה איש"ה, וזאת משום שהמסר של כל אות מעניק יסודות אידיאליים להצלחה:
-
האות א' במילה איש"ה מיוחסת ל-אמינות, שמאפיינת את איש המכירות הנפלא.
-
האות י' במילה איש"ה מיוחסת ל-ידע רב שאיש המכירות רוכש ביחס למוצרו ולסביבה המתחרה.
-
האות ש' במילה איש"ה מיוחסת ל-שוויוניות שאותה איש המכירות מיישם בהתקשרות עם קהל המטרה.
-
האות ה' במילה איש"ה מיוחסת ל-הזדהות שמקרין איש המכירות ביחס לצרכים של קהל המטרה.
כאשר איש המכירות מודע ומאמין ביסודות של המילה איש"ה, אז הוא מעניק שירות המקדם סיפוק בקרב קהל המטרה.
תמונת מצב זו מביאה לתקשורת פה לאוזן חיובית בקרב קהל המטרה, ובעקבות זאת איש המכירות נהנה מפעילות פאסיבית המביאה להגדלת ההכנסה.
משה חתוכה
מערכות המידע בארגון / דובי שור, מצוינות בעסקים
כל ארגון חפץ חיים חייב להשקיע במערכות המידע שלו יותר ויותר.
מנכ"לים שלא יקפידו להתעדכן במצב מערכות המידע שלהם יגרמו לחברה שבניהולם נזק קשה לתיקון.
קצה השינויים של מערכות המידע הארגוני הוא עצום והולך וגדל כל הזמן.
מי שלא ישכיל להשביח את המערכות שלו כל שנה ימצא את עצמו מאחור מהר מאוד.
דובי שור
052-6540122
מצוינות בעסקים
לפוסטים הקהילתיים משנים קודמות
לחצו לפוסטים מ-7 השנים שעברו.