עדכונים אישיים מהבלוג: הצטרפו ליותר מ-5,300 מנהלים ומנהלות שכבר מנויים וקבלו מאמר מקצועי חדש ומקורי בכל שבוע - חינם.

שיפור הביצועים, הרווח והחוסן של החברה ע"י עבודה עם יעדים חודשיים

חברות רבות רוצות לשפר את הביצועים ומחפשות ייעוץ אסטרטגי או ארגוני מסוגים שונים, וכאשר הן מקבלות את ההמלצות מתחילה התנגדות ברחבי הארגון ובסוף ההמלצות נשארות בתוך ספר על המדף. לכן, נכון יותר, לדעתנו, ליצר את השינוי בשיתוף אמיתי עם אנשי החברה, להנחות אותו מתוך עובדי החברה, מתוך הידע הקיים וליצור חיבור של המנהלים והעובדים אל המטרות ורצון אמיתי להשתתף בתהליך השיפור.

במאמר זה אציג כיצד להוביל שיפור מהיר וחד בעזרת מערכת יעדים המואצלת אל המנהלים בדרגי הביניים ומהם אל העובדים.

מערכת היעדים מקיפה את כלל ההיבטים והתחומים החשובים בחברה, השגת היעדים מתבצעת תוך מתן אחריות אישית לחברי ההנהלה וגיוס של העובדים, עם הידע והמידע שלהם ובעיקר עם הנכונות שלהם לשינוי ולשיפור התוצאות.

כאשר החברה שמה לה יעדים שנתיים, המפורקים ליעדים חודשיים ועוקבת אחריהם, האחריות על העמידה ביעדים היא על חברי ההנהלה.

אחת לחודש, בישיבת הנהלה, סוקרים את העמידה ביעדים בחודש שעבר.

היעדים נקבעים בהתאם למטרות החברה ולפי סדר העדיפות שלה. המנכ"ל מסכם על היעדים עם כל אחד מחברי ההנהלה לפי התקציב השנתי (במקרה האופטימלי, כאשר אין תקציב שנתי, מסכמים על יעדים בהתאם למטרות).

התוצאות נמדדות ומטופלות באופן שוטף לפי הנושא (ברמה יומית, שבועית או רק חודשית). כל חבר הנהלה מוביל את הטיפול ביעדים שבאחריותו בעזרת צוותי עבודה של עובדים במחלקה או באגף שלו.

אחת לחודש, בישיבת ההנהלה, כל חבר הנהלה מציג את הפעולות שהוא עושה ומתכנן לעשות בתחומו.

הדבר נכון בחברות קטנות וגדולות. בחברות קטנות יהיו פחות יעדים, פחות חברי הנהלה וכל חבר הנהלה עוסק במספר תחומים. אך כאן וגם כאן, השיטה פועלת ומצליחה.

ברגע שהחברה מתמקדת בביצוע התכנית וכל מנהל ועובד משתתף בלקיחת האחריות וממוקד במטרות מתחיל שיפור מתמיד, שיפור שלא רק שלא ייפסק אלא הקצב שלו רק יגבר. הדיון החודשי בהנהלה גם ממקד את החברה במטרות וביעדים שהציבה לעצמה וגם ממקד את חברי ההנהלה והעובדים בהשגת מטרות אלו.

בלוח למטה אנו מציגים מעקב לדוגמה. ניתן לראות איך תהליך השיפור הוא כמעט רציף ואחיד בכל התחומים. בסקירה הבאה נציג דוגמאות פרטניות לשיפור יעדים תפעוליים.

בסקירות קודמות הצגנו השגת יעדים של גביית חובות ויעדי מכירה בשיטה זו (אלא שלא הצגנו אז את המערך הכולל של לוח היעדים של החברה).

טבלת יעדים\

שפרו את היעילות והמדידה בחברה קבעו שיחת יעוץ של 30 דקות עם זאב רונן ללא תשלום ויחד נמצא את מדדי הביצוע המתאימים לכם ונטמיע אותם בעבודה השוטפת לחצו לתיאום שיחה
זאב רונן

בעל ניסיון ארוך ועשיר בניהול של חברות ויחידות עסקיות בארץ ובעולם ובהקמת מיזמים. התמחותי הייחודית היא בהגדלת הרווח הנקי בחברות ובביצוע מהפכים ותפניות בחברות שהיו על סף פשיטת רגל, ובהעברתן לרווחיות.

אתר: business-excellence.co.il כתובת דוא"ל: zeev.ronen@business-excellence.co.il

פרסמו תגובה למאמר

תגובות אחרונות בבלוג