מצוינות בעסקים - מובילים שיפור והתייעלות בחברות ומפעלים

עדכונים אישיים מהבלוג: הצטרפו ליותר מ-4,000 מנהלים ומנהלות שכבר מנויים וקבלו מאמר מקצועי חדש ומקורי בכל שבוע - חינם.

תגמול עובדים והגדלת תפוקה ומוטיבציה - פרק #4: צוותי שיפור

פעמים רבות נשאלת השאלה כיצד לעודד הגדלת המוטיבציה והתפוקה אצל העובדים. בשבועות האחרונים אנו מקדישים את המאמר השבועי לבחינה של מספר גישות. הפעם נבחן את גישה של עידוד בעזרת צוותי שיפור וכן את הנושא של תגמול על ההשתתפות בצוות שיפור .

עבודה עם צוותי שיפור הינה חלק מרכזי ומהותי בדרך הפעילות שלנו כאשר אנו מובילים תהליכי שיפור בחברות. הפעם נאיר נושא זה מהכיוון של עידוד העובדים ויצירת מוטיבציה.

בעבר עבדנו בחברה גדולה שיחסי העבודה בה היו מעורערים ומתוחים.

כבר מהרגע הראשון המנכ"ל הגדיר שתי מטרות שוות ערך לעבודה עם צוותי השיפור (ואתנו): שיפור הרווח ושיפור יחסי העבודה.

הפעלנו מספר צוותי שיפור לטיפול במדדים המרכזיים ("מנופי הרווח") והעובדים נרתמו מהרגע הראשון בחדוות יצירה בלתי רגילה. מנהל משמרת וותיק מאד שהיה גם אחד הגורמים המיליטנטיים ביותר ביחסים המעורערים, לקח חלק באחד הצוותים. אחרי הפעם הראשונה הוא אמר בהשתאות אמתית: "אני כאן שלושים שנה ואף פעם לא השתתפתי בפגישה כזו". גם ראש הוועד לקח חלק חשוב בפעילות זו והיה מאד חיובי.

האווירה הכללית השתפרה מאד ובמקביל היה שיפור מרשים בתוצאות שנמדדו.

גם בחברות אחרות מצאנו דברים דומים.

מדוע בעצם?

כולנו רוצים שיקשיבו לנו, רוצים לתרום מהידע שלנו, להרגיש בעלי ערך ולקבל הערכה. כולנו וגם העובדים הם חלק מ"הכולנו".

כל כך פשוט?

בהחלט כן אך נדרש לקיים כמה כללים שבלעדיהם לא תהיה הצלחה:

  • הנושא בו עוסקים הצוותים חייב להיות משמעותי לחברה ובר מדידה.
  • חובה למדוד ולהגיע לכל פגישה עם נתונים לדיון.
  • מחויבות ומעורבות של ההנהלה בפעילות.
  • משוב, הערכה והוקרה לעובדים.
  • הנחיה מקצועית (מומלץ להכשיר את העובדים להנחות צוותים).

והתגמול? זה יהיה הנושא למאמר הבא. 

המלצה

אנו ממליצים להפעיל צוותי שיפור בצורה מקצועית כחלק משגרת החיים בארגון.

ומה בהמשך: בשבועיים הקרובים נבחן כיצד לתגמל על ההשתתפות בצוותי השיפור וכיצד לעודד ולתגמל הצעות ייעול.

לשאר הפרקים בסדרה "תגמול עובדים והגדלת תפוקה ומוטיבציה":

פרק 6: פרק אחרון.

פרק 5: תגמול על השתתפות בצוותי שיפור.

פרק 4: צוותי שיפור.

פרק 3: תאמר לי איך תמדוד אותי ואומר לך איך אנהג.

פרק 2: חייכן - בכיין.

פרק 1: פרמיה מול "סמיילי".

זאב רונן

בעל ניסיון ארוך ועשיר בניהול של חברות ויחידות עסקיות בארץ ובעולם ובהקמת מיזמים. התמחותי הייחודית היא בהגדלת הרווח הנקי בחברות ובביצוע מהפכים ותפניות בחברות שהיו על סף פשיטת רגל, ובהעברתן לרווחיות.

בדקו אפשרויות ליצירת שיפור גם אצלכם

ספרו לי על האתגרים שעומדים בפניכם ונבחן יחד אם יש ביכולתי לסייע לכם ליצור שיפור משמעותי. מלאו את הטופס ונקבע שיחת היכרות.

אתר: business-excellence.co.il כתובת דוא"ל: zeev.ronen@business-excellence.co.il
שתף/י את דעתך

מצוינות בעסקים - בפייסבוק

עוד לקריאה בבלוג

  • חדש
  • פופולרי
  • תגובות אחרונות

ספרי הראשון: Manage! Best Value Practices for Effective Management

קראו את ספרי הראשון "Manage!" - הספר מספק מבט חדשני על ניהול בימינו, מתמקד בניהול אנשים ומסביר איך לשפר את התוצאות העסקיות ע"י רתימה וחיבור העובדים למטרות החברה. הספר מתפרסם באנגלית בשלב זה.

השער הקדמי של הספר

קראו את הפרק הראשון מהספר בבלוג >>

רכשו את הספר בחנות המקוונת >>

זאב רונן, מנכ"ל 'מצוינות בעסקים'

זאב רונן

זאב רונן, B.Sc, בעל ניסיון ארוך ועשיר בניהול של חברות ויחידות עסקיות בארץ ובעולם ובהקמת מיזמים. התמחותי הייחודית היא בהגדלת הרווח הנקי בחברות ובביצוע מהפכים ותפניות בחברות שהיו על סף פשיטת רגל, ובהעברתן לרווחיות.

כיום, אני משמש כמוביל ומנחה פרויקטים להגדלת הרווח הנקי במספר רב של חברות ויועץ לחברות ויחידים בתחום העסקי והיזמות.

Essential SSL

קבל/י מאמר חדש ומקורי בכל שבוע

הצטרף/י ליותר מ-4,000 מנהלים ומנהלות שכבר מנויים ומקבלים מאמר מקצועי חדש ומקורי בכל שבוע - חינם.
זאב רונן, מנכ"ל 'מצוינות בעסקים'

בלי ספאם - מכבדים את הזמן והפרטיות שלך.

זאב רונן, מייסד ומנכ"ל 'מצוינות בעסקים'