תגמול עובדים והגדלת תפוקה ומוטיבציה - פרק #5: תגמול על השתתפות בצוותי שיפור

פעמים רבות נשאלת השאלה כיצד לעודד הגדלת המוטיבציה והתפוקה אצל העובדים. בשבועות האחרונים אנומקדישים את המאמר השבועי לבחינה של מספר גישות. הפעם נבחן את הנושא של תגמול על ההשתתפות בצוות שיפור.

באחת החברות עבדנו עם צוות מאד טוב. הצוות היה פעיל והוביל שינויים ושיפורים רבים באזור העבודה שלו.

אך ההתלהבות שכחה והאנשים הגיעו לצוות בחוסר רצון.

באחד הימים, אמרה המרכזת של הצוות כי בעבור השעה שהיא יושבת בצוות, היא צריכה להשלים את העבודה שלה, מפסידה את ההסעה בסוף יום העבודה וצריכה להגיע הביתה בשלושה אוטובוסים!!

בניתוח  שעשינו לדברים בצוות ההיגוי, מצאנו כי בעצם "שכחנו" להוקיר ולהעריך את חברי הצוות.

חברי הצוות לא קיבלו משוב מהמנכ"ל, למרות ההערכה הרבה מאד שהייתה לפתרונות ולרעיונות שלהם. לא היה שום סימן אחר לכך שהחברה מעריכה את פעילותם.

המנכ"ל הגדיר בדיעבד, שאותה עובדת, לא רק שלא זכתה להערכה אלא קיבלה "קנס" על השתתפותה בצוות.

מהניסיון הרב שלנו בעבודה עם צוותי שיפור אנו יודעים כי המשתתפים בצוות נהנים מאד מהעבודה בצוות, זוכים לסיפוק מההקשבה והחשיבות לה הם זוכים, אך כאשר לא יקבלו משוב מחזק מהמנכ"ל, כאשר לא יזכו להערכה והוקרה, ההתלהבות דועכת.

המלצה

אנו ממליצים לא לשכוח את החלק החשוב של מילה טובה. משוב מחזק לעובדים המשתתפים בצוות והערכה פורמלית עם תעודה בסיום הפעילות של הצוות, תמונה של הצוות ותמצית הפעילות על לוח מודעות ייעודי.

בשום אופן לא לתת תשלום ישיר על השתתפות בצוות אלא, ארוחת ערב לסיכום עם המנהלים בנוסף לרשום למעלה.

ומה בהמשך: בשבוע הבא נקדיש את הפרק האחרון בסדרה זו לשאלה כיצד לנהל, לעודד ולתגמל הצעות ייעול.

לשאר הפרקים בסדרה "תגמול עובדים והגדלת תפוקה ומוטיבציה":

פרק 6: פרק אחרון.

פרק 5: תגמול על השתתפות בצוותי שיפור.

פרק 4: צוותי שיפור.

פרק 3: תאמר לי איך תמדוד אותי ואומר לך איך אנהג.

פרק 2: חייכן - בכיין.

פרק 1: פרמיה מול "סמיילי".

קבלו מאמרים חדשים ישירות למייל

הצטרפו ליותר מ-5,300 מנהלים ומנהלות שכבר מנויים וקבלו מאמר מקצועי חדש ומקורי בכל שבוע.

זאב רונן

בעל ניסיון ארוך ועשיר בניהול של חברות ויחידות עסקיות בארץ ובעולם ובהקמת מיזמים. התמחותי הייחודית היא בהגדלת הרווח הנקי בחברות ובביצוע מהפכים ותפניות בחברות שהיו על סף פשיטת רגל, ובהעברתן לרווחיות.

אתר: business-excellence.co.il כתובת דוא"ל: zeev.ronen@business-excellence.co.il

פרסמו תגובה למאמר

מצוינות בעסקים - בפייסבוק

זאב רונן, מנכ"ל 'מצוינות בעסקים'

זאב רונן

זאב רונן, B.Sc, בעל ניסיון ארוך ועשיר בניהול של חברות ויחידות עסקיות בארץ ובעולם ובהקמת מיזמים. התמחותי הייחודית היא בהגדלת הרווח הנקי בחברות ובביצוע מהפכים ותפניות בחברות שהיו על סף פשיטת רגל, ובהעברתן לרווחיות.

כיום, אני משמש כמוביל ומנחה פרויקטים להגדלת הרווח הנקי במספר רב של חברות ויועץ לחברות ויחידים בתחום העסקי והיזמות.

תגובות אחרונות בבלוג