מצוינות בעסקים - מובילים שיפור והתייעלות בחברות ומפעלים

עדכונים אישיים מהבלוג: הצטרפו ליותר מ-4,000 מנהלים ומנהלות שכבר מנויים וקבלו מאמר מקצועי חדש ומקורי בכל שבוע - חינם.

תגמול עובדים והגדלת תפוקה ומוטיבציה - פרק #5: תגמול על השתתפות בצוותי שיפור

פעמים רבות נשאלת השאלה כיצד לעודד הגדלת המוטיבציה והתפוקה אצל העובדים. בשבועות האחרונים אנומקדישים את המאמר השבועי לבחינה של מספר גישות. הפעם נבחן את הנושא של תגמול על ההשתתפות בצוות שיפור.

באחת החברות עבדנו עם צוות מאד טוב. הצוות היה פעיל והוביל שינויים ושיפורים רבים באזור העבודה שלו.

אך ההתלהבות שכחה והאנשים הגיעו לצוות בחוסר רצון.

באחד הימים, אמרה המרכזת של הצוות כי בעבור השעה שהיא יושבת בצוות, היא צריכה להשלים את העבודה שלה, מפסידה את ההסעה בסוף יום העבודה וצריכה להגיע הביתה בשלושה אוטובוסים!!

בניתוח  שעשינו לדברים בצוות ההיגוי, מצאנו כי בעצם "שכחנו" להוקיר ולהעריך את חברי הצוות.

חברי הצוות לא קיבלו משוב מהמנכ"ל, למרות ההערכה הרבה מאד שהייתה לפתרונות ולרעיונות שלהם. לא היה שום סימן אחר לכך שהחברה מעריכה את פעילותם.

המנכ"ל הגדיר בדיעבד, שאותה עובדת, לא רק שלא זכתה להערכה אלא קיבלה "קנס" על השתתפותה בצוות.

מהניסיון הרב שלנו בעבודה עם צוותי שיפור אנו יודעים כי המשתתפים בצוות נהנים מאד מהעבודה בצוות, זוכים לסיפוק מההקשבה והחשיבות לה הם זוכים, אך כאשר לא יקבלו משוב מחזק מהמנכ"ל, כאשר לא יזכו להערכה והוקרה, ההתלהבות דועכת.

המלצה

אנו ממליצים לא לשכוח את החלק החשוב של מילה טובה. משוב מחזק לעובדים המשתתפים בצוות והערכה פורמלית עם תעודה בסיום הפעילות של הצוות, תמונה של הצוות ותמצית הפעילות על לוח מודעות ייעודי.

בשום אופן לא לתת תשלום ישיר על השתתפות בצוות אלא, ארוחת ערב לסיכום עם המנהלים בנוסף לרשום למעלה.

ומה בהמשך: בשבוע הבא נקדיש את הפרק האחרון בסדרה זו לשאלה כיצד לנהל, לעודד ולתגמל הצעות ייעול.

לשאר הפרקים בסדרה "תגמול עובדים והגדלת תפוקה ומוטיבציה":

פרק 6: פרק אחרון.

פרק 5: תגמול על השתתפות בצוותי שיפור.

פרק 4: צוותי שיפור.

פרק 3: תאמר לי איך תמדוד אותי ואומר לך איך אנהג.

פרק 2: חייכן - בכיין.

פרק 1: פרמיה מול "סמיילי".

זאב רונן

בעל ניסיון ארוך ועשיר בניהול של חברות ויחידות עסקיות בארץ ובעולם ובהקמת מיזמים. התמחותי הייחודית היא בהגדלת הרווח הנקי בחברות ובביצוע מהפכים ותפניות בחברות שהיו על סף פשיטת רגל, ובהעברתן לרווחיות.

בדקו אפשרויות ליצירת שיפור גם אצלכם

ספרו לי על האתגרים שעומדים בפניכם ונבחן יחד אם יש ביכולתי לסייע לכם ליצור שיפור משמעותי. מלאו את הטופס ונקבע שיחת היכרות.

אתר: business-excellence.co.il כתובת דוא"ל: zeev.ronen@business-excellence.co.il
שתף/י את דעתך

מצוינות בעסקים - בפייסבוק

עוד לקריאה בבלוג

  • חדש
  • פופולרי
  • תגובות אחרונות

ספרי הראשון: Manage! Best Value Practices for Effective Management

קראו את ספרי הראשון "Manage!" - הספר מספק מבט חדשני על ניהול בימינו, מתמקד בניהול אנשים ומסביר איך לשפר את התוצאות העסקיות ע"י רתימה וחיבור העובדים למטרות החברה. הספר מתפרסם באנגלית בשלב זה.

השער הקדמי של הספר

קראו את הפרק הראשון מהספר בבלוג >>

רכשו את הספר בחנות המקוונת >>

זאב רונן, מנכ"ל 'מצוינות בעסקים'

זאב רונן

זאב רונן, B.Sc, בעל ניסיון ארוך ועשיר בניהול של חברות ויחידות עסקיות בארץ ובעולם ובהקמת מיזמים. התמחותי הייחודית היא בהגדלת הרווח הנקי בחברות ובביצוע מהפכים ותפניות בחברות שהיו על סף פשיטת רגל, ובהעברתן לרווחיות.

כיום, אני משמש כמוביל ומנחה פרויקטים להגדלת הרווח הנקי במספר רב של חברות ויועץ לחברות ויחידים בתחום העסקי והיזמות.

Essential SSL

קבל/י מאמר חדש ומקורי בכל שבוע

הצטרף/י ליותר מ-4,000 מנהלים ומנהלות שכבר מנויים ומקבלים מאמר מקצועי חדש ומקורי בכל שבוע - חינם.
זאב רונן, מנכ"ל 'מצוינות בעסקים'

בלי ספאם - מכבדים את הזמן והפרטיות שלך.

זאב רונן, מייסד ומנכ"ל 'מצוינות בעסקים'