עדכונים אישיים מהבלוג: הצטרפו ליותר מ-5,300 מנהלים ומנהלות שכבר מנויים וקבלו מאמר מקצועי חדש ומקורי בכל שבוע - חינם.

על צוות עובדים הטרוגני ככלי לשיפור היצירתיות בחברה

לפני כמה ימים שוחחתי עם חברה שספרה כי היא מקבלת כל הזמן הצעות עבודה דרך הלינקד-אין (חברתי בת חמישים, מנהלת יחידה עסקית, בעלת רקע עשיר בניהול בצבא ובאזרחות ואינה מחפשת עבודה).

חכי, אמרתי לה, עד שידעו בת כמה את...

לא, היא השיבה, הגיל שלי לא מופיע בפרופיל. הם מסתכלים רק על הרקע. אילו הן חברות בינלאומיות.

עכשיו הכל היה ברור. נזכרתי כי בעבר כאשר עבדתי בחברה גלובאלית, נשלחה אלינו חולית ביקורת פנים. ארבעת חברי החוליה היו כל אחד מארץ אחרת ואפילו יבשת אחרת. אחד היה מקולומביה, אחת מרוסיה, אחד מארה"ב ועוד אחת שאיני זוכר מהיכן הייתה. חברי החוליה גויסו מארצות שונות והגיעו מרקע ותרבויות שונות מאד. כך הם יצרו מגוון נקודות מבט וחשיבה מאד שונה זו מזה. אגב, חבר נוסף בחוליה היה ממצרים ולא הגיע אלינו, אך היה חלק מההרכב הקבוע של החוליה.

הרקע הדומה האפיל על תוצאות המיון

בהמשך השיחה שניהלתי עם חברתי, נזכרתי באירוע בו גייסנו מנהל מחלקה. מחלקה עם 100 עובדים ולמנהל יש אחריות רבה מאד לעמוד ביעדים ולהשיג שיפור מתמיד.

תהליך המיון היה חשוב לנו מאד כי רצינו להימנע מטעויות ולגייס את המנהל המתאים, השלב האחרון היה מרכז הערכה בו התמודדו ששת המועמדים שהגיעו לשלב הסופי.

בסופו של דבר אחרי תהליך מיון ארוך ויסודי בחרנו מנהל לא מתאים...

בדיעבד, כאשר עשיתי תחקיר על האירוע, מצאתי כי גייסתי את המועמד שהיה בעל הרקע הכי דומה לשלי. לו בחנו בקפידה את תוצאות המבחנים יכולנו לזהות את נקודות החולשה. אבל הרקע הדומה האפיל על הכל ולכן נבחר אותו מועמד.

צוותי עובדים הומוגניים משמרים את עצמם

בחברה יצרנית מצליחה אתה עבדתי לפני כמה שנים, כל צוות העובדים היה ממוצא אתיופי וכל ניסיון לקלוט עובדים מרקע שונה נדון לכישלון. שום עובד שלא דבר את שפתם לא הצליח להיקלט.

תמונה דומה מתקבלת כאשר הצוות ממוצא רוסי, כמעט בלתי אפשרי יהיה לקלוט עובדים חדשים מרקע שונה ולשלבם בצוות.

צוות בעל רקע מגוון ושונה

בהמשך השיחה שקיימתי עם חברתי, היא ספרה כי בצוות שהיא מנהלת כל אחד מגיע מרקע שונה, תרבות שונה ודרך חשיבה אחרת. הצוות משתנה מדי פעם כאשר אנשים עוזבים אותו ומגיסים חדשים, אבל עקרון השונות חשוב לה מאד.

כך הם מצליחים לשמור על יצירתיות ותרבות למידה כל הזמן.

למרות שגם לצוות שלה, היא הוסיפה, היא מגייסת בעלי תואר שני בסל מקצועות נתון ובכך כבר נכנסת מסננת שמוציאה מגזרים שלמים באוכלוסייה.

לנושא הגיל

עניין נוסף שעולה מבין השורות, הוא הגיל. באופן מוזר מאד, עובדים בעלי ניסיון עשיר וידע רב אינם מתקבלים לעבודה (למעשה מסוננים בשלבים מאד מוקדמים) רק משום שהם הגיעו לגיל 50 ולעיתים אפילו פחות.

לדעתי זו החלטה חסרת הגיון, שכן החברה מפסידה אפשרות לקלוט לשורותיה עובדים מיומנים ובעלי ידע רב.

המלצה

התגברו על הנטייה "הטבעית" לקלוט אנשים דומים לכם וחפשו דרכים לגוון ולהעשיר את הצוות.

צרו תרבות ארגונית של איכות, מצוינות ושיפור קבעו שיחת יעוץ של 30 דקות ללא תשלום וצרו תרבות ארגונית מנצחת שמובילה לאיכות גבוהה ושיפור מתמיד לחצו לתיאום שיחה
זאב רונן

בעל ניסיון ארוך ועשיר בניהול של חברות ויחידות עסקיות בארץ ובעולם ובהקמת מיזמים. התמחותי הייחודית היא בהגדלת הרווח הנקי בחברות ובביצוע מהפכים ותפניות בחברות שהיו על סף פשיטת רגל, ובהעברתן לרווחיות.

אתר: business-excellence.co.il כתובת דוא"ל: zeev.ronen@business-excellence.co.il
1 הגיב/ה

אין ספק שנושא הגיל הוא קריטי ואני יכול להעיד על כך מניסיון אישי,
עד שלא נתקלתי במראינת בת 28 לא הבני כלל את הנושא,
אחר כך התחלתי לחקור והתברר לי שזזו בעיה לאומית ואולי בינלאומית,
אנשים עם המון ידע בשיא כוחם ויכולותיהם נדחקים מחוץ למעגל העבודה.
לאחרונה ישבתי עם מנהל מחלקה בחברה גדולה והתברר לי שהוא לא יודע לסיים פרויקט עד הסוף פשוט מחוסר נסיון ,
לי ברור אחרי שיחה קצרה איתו מה צריך לעשות, אין בחברה הזו בניהול אף אחד מעל גיל 45 שיש לו את הניסיון וזו חברה ישראלית מצליחה.
כל הזמן הם מתחלקים מחדש על הבננה.

פרסמו תגובה למאמר

תגובות אחרונות בבלוג