מצוינות בעסקים - מובילים שיפור והתייעלות בחברות ומפעלים

עדכונים אישיים מהבלוג: הצטרפו ליותר מ-2,000 מנהלים ומנהלות שכבר מנויים וקבלו מאמר מקצועי חדש ומקורי בכל שבוע - חינם.

כיצד לרתום את העובדים שלנו ולהפוך אותם למעולים?

ביום שישי חגגנו לנבו, בננו, בר מצוה.

נבו נשא דרשה על פרשת 'ראה' וכיצד הוא מבין אותה. היה מעניין ובסיום, רק אלישע, הרב אלישע, רבה של קהילת 'ואהבת' בזיכרון יעקב, שם לב שנבו דיבר על אנשים טובים ואנשים שעושים מעשים רעים. לא על אנשים רעים.

זה הזכיר לי שאין עובדים רעים אלא עובדים חלשים, עובדים שלא רתומים למטרות החברה, עובדים לא נאמנים, לא חרוצים וכדומה. אבל הכל בן חלוף. בידינו להפוך את העובד לדמות חיובית מאד ותורמת, ולהיפך.

עמית, סמנכ"ל התפעול באחת החברות, מזכיר תמיד למנהלים הישירים של העובדים כי בצעירותו היה שחקן כדורגל מעולה, עד שהתחלף המאמן. עם המאמן החדש לא הייתה לו כימיה, לא שיחק טוב וישב על הספסל כל הזמן.

כך הוא מבקש להמחיש להם כי בידם להפוך את העובדים שלהם לעובדים מעולים.

איך נרתום את העובדים ונהפוך אותם למעולים?

ראשית, נסתכל במראה ונמצא מה חשוב לנו במקום העבודה, מה מניע אותנו? ולחילופין, מה מפיל אותנו, מה מוחק לנו את החשק לתרום?

אני ממליץ לכם לעצור לרגע את הקריאה ולרשום לעצמכם שמונה דברים שחשובים לכם בעבודה.

התשובות שאני מקבל כאשר אני שואל את השאלה הזו, מכילות כמה מאפיינים דומים שרבים רושמים.

למרות שכל אחד הוא יחיד ומיוחד רבים רושמים: "הערכה, עניין, משמעות ואתגר".

האם זה מה שחשוב לכם?

אם נדע לתת לעובדים בחברה את המאפיינים האלו (הערכה, משמעות, עניין ואתגר) נזכה בעובדים טובים, רתומים ועם מוטיבציה גבוהה.

מדוע העובדים מחפשים את הדברים האלו?

אנחנו רוצים להיות משמעותיים, להשפיע, להרגיש שיש תכלית לנוכחות שלנו, למעשים שלנו.

עובד שהופך לחלק מסרט נע ואין חשיבות לדעתו, לרעיונות שלו, למחשבות שלו, מאבד את העניין במקום העבודה. הוא חושב רק איך הוא מעביר את היום.

פגשתי השבוע עובד צעיר, תלמיד בחופשה. הוא חיפש כיצד להשתכר והתקבל לעבודה במחסן גדול. כל יום, במשך תשע שעות הוא הדביק ברקודים על המוצרים שנכנסו למחסן. וכך שעה אחרי שעה, יום אחרי יום, מונחים לפניו ערימות של מוצרים והוא מדביק מדבקות.

אל תחשבו לרגע שהוא היה מאושר או בעל מוטיבציה. הכסף לא הופך אותנו למאושרים.

איך ניתן לעובדים שלנו הערכה, עניין, משמעות ואתגר?

הערכה: הכי קל זה לתת הערכה. תרבו להעריך, לתת משוב חיובי לאנשים סביבכם ובפרט לעובדים. אל תחששו מזילות ההערכה ואל תקשרו אותה לכסף. אנשים, כולנו, משוועים לקבל משוב חיובי, לקבל הערכה.

תחפשו סיבות להעריך את העובדים שלכם ותתנו את ההערכה בכתב. אל תסתפקו רק בהערכה מילולית, אם כי גם היא מאד חשובה. תנו לעובד הערכה כתובה. שיוכל לשמור, להראות בבית.

כוחה החיובי של ההערכה חזק לאין ערוך מכוחה השלילי של נזיפה. עובד שקיבל הערכה יפעל לקבל שוב ההערכה, הרבה יותר מהחשש לקבל נזיפה חוזרת.

איך אני יודע? תחשבו על עצמכם. תשחזרו אירועים מחייכם. הערכות או נזיפות שקיבלתם.

אני מניח שתצליחו להיזכר ביתר נקל בהערכות שקיבלתם מאשר בנזיפות. בדרך כלל אנחנו מדחיקים את הנזיפות, מעבירים את האחריות, את "האשמה", למישהו אחר, מנקים את עצמנו ושוכחים.

ענין: נחזור לתלמיד התיכון שיום, יום, שעה, שעה הדביק מדבקות של ברקוד במחסן, איזה עניין כבר אפשר ליצור לו בעבודה?

כן, אפשר.

ראשית, חשוב שהוא יבין את המכלול המלא של עבודתו. מה המטרה. עובדים רבים בכלל לא יודעים מה הם עושים או מה המוצר שהם מיצרים. אחרי כן, אפשר להגדיר לו את המשימה ולבקש שיתכנן ויבצע בעצמו. יהיה נכון ללוות אותו בהתחלה ולוודא שאין טעויות. אני מניח שתלמיד שעולה לכיתה י"ב יצליח לתכנן משימה כזו.

בכל סוג עבודה ניתן ליצור עניין לעובד.

למה זה כל כך חשוב? למה להשקיע בכך זמן?

עובד שאין לו עניין בעבודה שהוא עושה, מיצר תוצרים פחות איכותיים ולפעמים אפילו עלול לגרום נזק בכוונה.

משמעות: עובד שיש לו עניין בעבודה, הוא יודע מה המטרה, נשאל אותו לדעתו (לגבי התייעלות, הקטנת פחתים, שיפור השירות וכדומה) ובעיקר נקשיב למה שיאמר, הוא עובד שחש שיש לו משמעות בעבודתו.

אתגר: תאתגרו את העובדים (וגם את עצמכם). אל תחפשו את אזורי הנוחות. תנו אתגרים כמו: לקצר את תהליך היצור ולעמוד בזמנים שהלקוח ביקש, לעמוד ביעד המכירות החודשי או דברים דומים.

צוותי שיפור: עבודה עם צוותי שיפור מקדמת את כל הפרמטרים שמנינו למעה.

סיכום:

אני חוזר לפתיחה של המאמר וטוען שאין עובדים רעים. יש עובדים שאינם מחוברים למטרות החברה, אינם נאמנים או חרוצים.

זו האחריות של ההנהלה לרתום את העובדים ולהפוך את העבודה למשמעותית עבורם.

אם כי, בהחלט יתכנו מצבים בהם עובד מסוים כבר לא יוכל לשנות את התייחסותו לחברה ואז נכון יהיה להיפרד.

מהן התכונות הנחוצות למנהל מצליח?

ענת מילנר כהן ואנוכי מבצעים סקר עומק על השאלה: "מהן התכונות הנחוצות למנהל מצליח?", כפי שהן נתפסות על ידך. המטרה היא ללמוד על התכונות הנתפסות כחשובות ביותר בתעשייה הישראלית, והתוצאות יפורסמו בעוד מס' שבועות כאן בבלוג.

השאלון ישלח אליכם השבוע, יהיה באתר, בדף הפייס-בוק ובדף הלינקד-אין.

נודה לכם מאד אם תמלאו את השאלון, תשתפו ותפיצו הלאה. המילוי יארך לא יותר משתיים או שלוש דקות.

זאב רונן

בעל ניסיון ארוך ועשיר בניהול של חברות ויחידות עסקיות בארץ ובעולם ובהקמת מיזמים. התמחותי הייחודית היא בהגדלת הרווח הנקי בחברות ובביצוע מהפכים ותפניות בחברות שהיו על סף פשיטת רגל, ובהעברתן לרווחיות.

קבעו שיחת היכרות

בדקו אפשרויות ליצירת שיפור והתייעלות. מלאו את הטופס ואחזור אליכם במהירות.

אתר: business-excellence.co.il כתובת דוא"ל: This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
שתף/י את דעתך

מצוינות בעסקים - בפייסבוק

עוד לקריאה בבלוג

  • חדש
  • פופולרי
  • תגובות אחרונות

זאב רונן, מנכ"ל 'מצוינות בעסקים'

זאב רונן

זאב רונן, B.Sc, בעל ניסיון ארוך ועשיר בניהול של חברות ויחידות עסקיות בארץ ובעולם ובהקמת מיזמים. התמחותי הייחודית היא בהגדלת הרווח הנקי בחברות ובביצוע מהפכים ותפניות בחברות שהיו על סף פשיטת רגל, ובהעברתן לרווחיות.

כיום, אני משמש כמוביל ומנחה פרויקטים להגדלת הרווח הנקי במספר רב של חברות ויועץ לחברות ויחידים בתחום העסקי והיזמות.

ספרי הראשון: Manage! Best Value Practices for Effective Management

קראו את ספרי הראשון "Manage!" - הספר מספק מבט חדשני על ניהול בימינו, מתמקד בניהול אנשים ומסביר איך לשפר את התוצאות העסקיות ע"י רתימה וחיבור העובדים למטרות החברה. הספר מתפרסם באנגלית בשלב זה.

Manage Cover Front smaller

קראו את הפרק הראשון מהספר בבלוג >>

רכשו את הספר באמאזון >>

רכשו את הספר ישירות דרכי >>

קבל/י מאמר חדש ומקורי בכל שבוע

הצטרף/י ליותר מ-2,000 מנהלים ומנהלות שכבר מנויים ומקבלים מאמר מקצועי חדש ומקורי בכל שבוע - חינם.
זאב רונן, מנכ"ל 'מצוינות בעסקים'

בלי ספאם - מכבדים את הזמן והפרטיות שלך.

זאב רונן, מייסד ומנכ"ל 'מצוינות בעסקים'