עדכונים אישיים מהבלוג: הצטרפו ליותר מ-5,300 מנהלים ומנהלות שכבר מנויים וקבלו מאמר מקצועי חדש ומקורי בכל שבוע - חינם.

חזון, אסטרטגיה ותכנית עבודה רב שנתית

לא מזמן ישבתי עם נחושתן, סמנכ"ל כספים באחת החברות, על תכנית העבודה לרבעון הקרוב. נחושתן נכנס לתפקידו לפני כמה שבועות, קודמו עזב את המקום לפני כן ולא התקיימה חפיפה ביניהם.

מטרת פגישתנו הייתה הכנה לדיון שעמד להתקיים בהנהלה על תכנית העבודה שנבנתה בסוף השנה שעברה: בחינה של הרבעון שהסתיים ומעבר על תכנית העבודה לרבעון הקרוב. לפני שנה החברה הכינה תכנית עבודה לחמש השנים הקרובות שמבוססת על החזון והאסטרטגיה של החברה.

הדברים הדחופים או החשובים,

בתחילת פגישתנו התלונן נחושתן כי השוטף סוחף אותו ואינו מצליח להרים את הראש מעל המים ולהסתכל קדימה. עם כניסתו לחברה הוא צלל לבור שנפער בהיעדר סמנכ"ל כספים וענייני ההווה שלא מחכים.

אני מניח שהמצב עליו התלונן נחושתן מוכר לרובכם, ענייני היום הדחופים והשוטפים סוחפים אותנו ואיננו מתפנים לעסוק בדברים שהגדרנו כחשובים כמו פיתוח העסק שלנו, חשיבה על תהליכי שיפור, תכנית עבודה או הטבעת החותם האישי שלנו בתפקיד אותו מבצעים.

הוא הסתכל בחוסר עניין על סקיצה ששרבט לקראת הדיון הקרוב בהנהלה ולא היה לו ברור איזה תכנית יציג לרבעון הקרוב, פרט להמשך התמודדות עם היום יום.

טוב שיש חזון ואסטרטגיה

הצגתי לנחושתן את החזון והאסטרטגיה שהוגדרו לפני שנה.

הוא התבונן על החומר ואורו עיניו, התחיל להיות לו מעניין, האסטרטגיה שגויה הסביר לי ואינה טובה להשגת החזון ומטרת העל של החברה.

יעד המשנה שנרשם לשנת 2017 אינו טוב, פירט, והדרך שנבחרה ללכת אליו לא תשיג את התוצאות הטובות ביותר לחברה ומימוש החזון.

בסיכום החשיבה המשותפת שלנו, נחושתן אמר שיציג בהנהלה את תפיסתו ויכין תכנית עבודה בהתאם, משנת 2018 אחורה עד היום.

תכנית עבודה רב שנתית מאפשרת לנו לא רק לנצח הטביעה בענייני היום יום השוטפים אלא גם להתמודד בהצלחה רבה יותר עם התחרות בשוק והברבורים השחורים שתמיד יגיעו ויתפסו אותנו לא מוכנים.

אלא שלכך נדרשים עוד שני תנאים:

  1. התכנית נבנתה במטרה לשרת את האסטרטגיה של החברה (שמצידה נבנתה להשיג את המטרה או היעוד של הארגון).
  2. התכנית כוללת יעדים ומדדים ואנחנו מקיימים בקרה על ההתקדמות ועל המדדים, תוך בחינה מתמדת של ביצוע התכנית וכן שהתכנית עדין רלוונטית במציאות המשתנה.

ואי אפשר בלי חזון ואסטרטגיה?

ודאי שאפשר. עובדה, חברות רבות מתקיימות בלי חזון, בלי אסטרטגיה ובלי תכנית עבודה. אבל הן פשוט מתנהלות, אפילו בהצלחה כזו או אחרת. מתנהלות מול היום יום ולא קובעות את סדר היום, מגיבות למציאות ולא מובילות.

משול הדבר ליציאה לטיול, אנחנו יכולים ללכת בחוץ, ליהנות מהטבע, מהשמש, מהשקט ויהיה נחמד. או שנקבע לנו יעד ונכין תכנית להשגתו. ברור שבדרך השנייה נגיע הרבה יותר רחוק.

כמה פעמים הגעתי לברצלונה בנסיעת עסקים והיו לי כמה שעות פנויות. ברצלונה עיר יפה ותמיד נהניתי לשוטט בה. אבל כאשר הגעתי לשם לפני חודשיים בטיול שאורגן ותוכנן בדקדקנות, גיליתי עולם חדש ומופלא, דברים שהיו קודם תחת אפי ולא ידעתי עליהם.

כך יהיה גם ההבדל כאשר נעבוד בחברה עם חזון, אסטרטגיה ותכנית עבודה או שרק נתנהל מול השוטף.

קבלו ליווי אישי מקצועי מזאב רונן קבעו שיחת יעוץ של 30 דקות ללא תשלום ויחד נבחן איך אפשר לשפר את העבודה השוטפת והתוצאות שאתם משיגים לחברה לחצו לתיאום שיחה
זאב רונן

בעל ניסיון ארוך ועשיר בניהול של חברות ויחידות עסקיות בארץ ובעולם ובהקמת מיזמים. התמחותי הייחודית היא בהגדלת הרווח הנקי בחברות ובביצוע מהפכים ותפניות בחברות שהיו על סף פשיטת רגל, ובהעברתן לרווחיות.

אתר: business-excellence.co.il כתובת דוא"ל: zeev.ronen@business-excellence.co.il

פרסמו תגובה למאמר

תגובות אחרונות בבלוג