עדכונים אישיים מהבלוג: הצטרפו ליותר מ-5,300 מנהלים ומנהלות שכבר מנויים וקבלו מאמר מקצועי חדש ומקורי בכל שבוע - חינם.

ארבעה מדדי ביצוע לפיתוח מוצרים

בעבר, כאשר ניהלתי מרכז רווח גדול בחברה גדולה מאד, התכנון, המעקב והביצוע של הפיתוח נעשו בחדרי חדרים, ע"י צוות מצומצם מאד של טכנולוגים.

עם השלמת הפיתוח היינו מקבלים מוצר חדש ומתחילים להתמודד עם העברתו מפיתוח ויצור במעבדה, ליצור תעשייתי בקו היצור.

לאט, לאט יצרנו שינוי עד שהגענו למצב בו אחת לחודש, מתכנס צוות פיתוח רחב הכולל את אנשי ההנדסה שאחראים על מתן פתרונות אריזה ויצור למוצר החדש, מנהלי המוצר מחטיבת השיווק והמכירות, מנהלת האיכות, מנהל היצור וכמובן הטכנולוגים.

התקיים דיאלוג עם הכלכלן של החברה, הוא היה מקבל עדכונים על רכיבי המוצר החדש לאורך תהליך הפיתוח ומחזיר משוב על הרווחיות שהמוצר יביא.

למרות שהפורום היה רחב מאד, הישיבות היו מאד ענייניות ויעילות. כך הבטחנו כבר בשלב הפיתוח של המוצר החדש ופיתוח האריזה שהמוצר ייכנס לקו היצור במהירות המכסימלית ובמינימום הפתעות.

מאז עברו כחמש עשרה שנים ובמקומות רבים אני פוגש מנכ"לים מתוסכלים מקצב הפיתוח, התקלות בכניסה ליצור ובעיקר מכך שרבים מהמוצרים החדשים מתגלים לבסוף כלא רווחיים.

הצעד הראשון – תכנון

כפי שנדרש בכל תחום, גם פיתוח המוצרים צריך להיעשות כחלק מתכנית כוללת. נשמע כל כך טריוויאלי, ובכל זאת, במקומות רבים, הפיתוח מתקיים ללא תכנית מוגדרת ובוודאי לא כחלק מתכנית העבודה השנתית של החברה.

התכנית צריכה להיבנות מתוך דיאלוג בין הפיתוח והמכירות, שכן אנשי המכירות אמורים לדעת מה השוק דורש, למה יהיה ביקוש ואנשי הפיתוח צריכים להביא חדשנות.

חשוב שהתכנית תהיה מפורטת ביותר, ברמה של אילו מוצרים מפתחים מתי ולכל מוצר לסמן אבני דרך.

ארבעה מדדי ביצוע למדידה ושיפור תהליך פיתוח המוצרים

#1 - מעקב על ההתקדמות בתכנית.

המעקב על ההתקדמות הוא המדד שמאפשר לנו לעקוב על העמידה בתכנית בזמן אמת. מדדי הזמן. שלשת המדדים הבאים יימדדו כמעט בדיעבד, האם הצלחנו או לא, הם חלק מהתכנית והם מגדירים לנו: Time to market, Time to profit, Time to volume,.

התכנית צריכה לכלול את שלשת ההיבטים וכמובן בביצוע נמדוד את ההצלחה ונסיק מסקנות לעתיד.

#2 - Time to market

כמה זמן אנו מתכננים שיעבור מתחילת הפיתוח ועד שהמוצר נמכר בשוק. בביצוע.

#3 - Time to profit

כמה זמן אנו מקצים עד שהמוצר החדש יגיע לרווח ומה קורה בפועל.

#4 - Time to volume

ובאותו אופן, כמה זמן אנו מתכננים וכן הביצוע בפועל, להגיע לנפח מכירות משמעותי.

לסיכום, אל תחריגו את הפיתוח מעבודה עם יעדים ומדדים, ולא תהיו מתוסכלים מהביצועים החלשים בתחום.

שפרו את היעילות והמדידה בחברה קבעו שיחת יעוץ של 30 דקות עם זאב רונן ללא תשלום ויחד נמצא את מדדי הביצוע המתאימים לכם ונטמיע אותם בעבודה השוטפת לחצו לתיאום שיחה
זאב רונן

בעל ניסיון ארוך ועשיר בניהול של חברות ויחידות עסקיות בארץ ובעולם ובהקמת מיזמים. התמחותי הייחודית היא בהגדלת הרווח הנקי בחברות ובביצוע מהפכים ותפניות בחברות שהיו על סף פשיטת רגל, ובהעברתן לרווחיות.

אתר: business-excellence.co.il כתובת דוא"ל: zeev.ronen@business-excellence.co.il
2 תגובות

בדרך כלל קיים למנכ"ל קושי למדוד את הפיתוח אם הוא לא מודד דברים הרבה יותר בסיסיים,
היום המנכ"לים חושבים שהכל אינסטנט בקצב הפייסבוק ,
אני לא מוצא הבדל גדול בתהליכים עצמם שצריכים לקרות בעסק היום לעומת לפני 20 שנה , נכון יש הבדל טכני גדול באמצעים אבל התהליכים אותם תהליכים ומי שלא מקפיד על ביצוע תהליכים נכונים לא צריך להיות מופתע מהתוצאות העגומות

דובי תודה על ההתייחסות. אכן מי שלא מודד דברים יותר בסיסיים בוודאי שלא ימדוד את את הפיתוח. פרויקט פיתוח הנו ארוך טווח ובכל זאת יהיה נכון לקבוע אבני דרך ומדדים.

פרסמו תגובה למאמר

תגובות אחרונות בבלוג