עדכונים אישיים מהבלוג: הצטרפו ליותר מ-5,000 מנהלים ומנהלות שכבר מנויים וקבלו מאמר מקצועי חדש ומקורי בכל שבוע - חינם.

בזכות הפרגון

השבוע כתבה לנו המורה של הבת בכיתה א: "אתם מוזמנים לבוא למרחב כיתות א' ולראות את היצירות המדהימות לחנוכה המקשטות את הקירות. שבחו את הילדים הם עושים עבודה מדהימה עם אלה המורה לאומנות!"

מיכל המורה מזכירה לנו – ההורים - כל הזמן לשבח את הילדים, לפרגן להם כדי לחזק אותם.

האם נכון לפרגן רק לילדים בכיתה א?

לפני זמן מה קיימנו דיון באחת החברות. בדיון השתתפו גם מנהלים בכירים וגם עובדים מהדרגים הנמוכים ואחד העובדים ציין כי המנהלים אף פעם לא אומרים מילה טובה, לא משבחים.

על כך הוא קיבל את התשובה הבאה: "למה צריך להגיד מילה טובה? אתה עושה את העבודה שלך".

נסתכל פנימה, אל עצמנו. האם אין אנו נהנים לקבל מחמאות? לשמוע מילה טובה?

אני מעריך כי כולנו אוהבים לקבל מחמאות ונעשה מאמצים כדי לחזור ולקבל מחמאה.

וכך נכון גם בעבודה. עובד שמקבל מחמאה עבור ביצוע מוצלח של עבודתו, יעשה מאמצים לחזור ולקבל שוב מחמאה.

המאמצים שהעובד יעשה לבצע את תפקידו על הצד הטוב ביותר כדי לקבל מחמאה ופרגון מהממונים עליו, יהיו לאין ערוך רבים יותר מהמאמצים שיעשה כדי להימנע מנזיפה על ביצוע כושל.

לאחרונה ביקרתי במפעל גדול בעמק הירדן. על לוח המודעות בכל מחלקה הייתה תלויה רשימת העובדים במחלקה עם הרבה דגלים ירוקים ומעט אדומים.

הסבירו לי כי העובדים מקבלים משוב חיובי ושלילי על הביצועים. על כל ביצוע מוצלח, רעיון חדש, שיפור או מניעה של כשל העובד מקבל דגלון ירוק. כל חמישה דגלונים ירוקים הופכים לגביע. אם עשה טעות הוא מקבל דגלון אדום ויורדים לו שלושה דגלונים ירוקים.

במקומות נוספים קיימת שיטות דומות להגברת המוטיבציה של העובדים. באחת החברות נוהגים לפרסם עלון קיר בסיום כל חודש ומציינים גם מחלקות או עובדים שעשו מאמצים מיוחדים. בכל עת שהעלון מפורסם, העובדים באים לראות בעניין רב.

כאשר מישהו חושב שהגיע לו שיציינו גם אותו לשבח, הוא הולך למנהלת משאבי אנוש ונלחם על "המגיע לו". אני מזכיר, זה לא כסף או כל פרס חומרי אחר. רק מילה טובה על לוח המודעות.

בחברה שניהלתי בעבר נהגנו לתת סמיילי על ביצועים מוצלחים. "הסמיילי" הופיע עם מכתב אישי או ברשימה שפורסמה. כמו כן, בעיקר נהגנו לכתוב לעובדים מכתבי הוקרה. בביקורים שהייתי מקיים מדי פעם בבתים של העובדים ראיתי את המכתבים במסגרת תלויים בסלון.

כמובן שכאשר היה צורך לנזוף, גם את זה ליווינו במכתב.

כל המכתבים ,תמיד, היו מתויקים גם בתיק האישי.

המלצה:

אל תחסכו במחמאות ובפרגון. כל אחד רוצה לקבל מחמאות, גם העובדים שלכם.

דרך הניהול ותגמול העובדים באמצעות מחמאות ושבחים משיגה תוצאות הרבה יותר טובות, מהר יותר והאווירה הכללית נעימה יותר.

זאב רונן

בעל ניסיון ארוך ועשיר בניהול של חברות ויחידות עסקיות בארץ ובעולם ובהקמת מיזמים. התמחותי הייחודית היא בהגדלת הרווח הנקי בחברות ובביצוע מהפכים ותפניות בחברות שהיו על סף פשיטת רגל, ובהעברתן לרווחיות.

בדקו אפשרויות ליצירת שיפור גם אצלכם

ספרו לי על האתגרים שעומדים בפניכם ונבחן יחד אם יש ביכולתי לסייע לכם ליצור שיפור משמעותי. מלאו את הטופס ונקבע שיחת היכרות.

אתר: business-excellence.co.il כתובת דוא"ל: zeev.ronen@business-excellence.co.il
5 תגובות
נטע כפרי
נטע כפרי
18-11-2013

בעידן שבו המילה - העצמה - כל כך רווחת
מילה טובה היא אחד הכלים הנפלאים שיש
מילה טובה נותנת ת חושת העצמה לעובד והוא מביא עוד מכישוריו ויכולותיו לארגון.

פרגון עם או בלי כסף הינו מחולל מוטיבציה רב עוצמה

שלום חייט
שלום חייט
22-07-2015

פירגון זאת הדרך של המנהל להוקיר את עובדיו על ביצועים מיוחדים.

במסגרת תפקידי כמנהל ביצור, בכל ישיבת בוקר, לפני תחילת העבודה, תמיד שיבחתי עובד או שנים על פעילות יוצאת דופן מיום קודם.
הדבר יצר מוטיבציה אצל העובדים שרצו שמחר יוקירו אותם בישיבה לעיני כולם.
התוצאות היו מדהימות, ממחלקה בעייתית שבגינה פוטר המנהל הקודם, המחלקה הפכה למחלקה מובילה בכל פרמטר, כמותי, בטיחותי, איכות, שירותיות ועוד.
5עובדים מצטיינים במהלך השנה!!!

גם במהלך העבודה בסיורים התדירים שהייתי מבצע, הייתי מפרגן לעובד כזה או אחר ואף דואג להודות לו.
לא פעם העובדים אמרו לי שאף פעם לא זכו להתייחסות כזו ממנהל שלהם בעבר.
היו עובדות שביצעו עבודות של עמדות גברים, עובדים שעבדו בשני עמדות במקביל ללא תלונות בזמני חוסר כ"א וזו רק בזכות מילה טובה ופירגון לעובדים.

מילה בסלע, שלום.
אין כמו לקרוא הצלחות כאלו בזכות המילה הטובה. לכאורה כל כך טריוויאלי וברור ובכל זאת כל כך נדיר.
כל כך הרבה מנהלים מתנגדים או מגלים קושי להגיד מילה טובה.
תודה על תגובתך

צרויה רונן
צרויה רונן
02-08-2015

אבא פוסט מעניין וחשוב.
הנקודה חדה וברורה. מסכימה איתך לגמרי.
אין כמילה טובה. גם בתחום החינוך, הדרכת וליווי ש"ש וקשר עם הורים וגורמים רשותיים.

נהנת לקרוא.

התחבר/י כדי לפרסם תגובה

מצוינות בעסקים - בפייסבוק

ספרי הראשון: Manage! Best Value Practices for Effective Management

קראו את ספרי הראשון "Manage!" - הספר מספק מבט חדשני על ניהול בימינו, מתמקד בניהול אנשים ומסביר איך לשפר את התוצאות העסקיות ע"י רתימה וחיבור העובדים למטרות החברה. הספר מתפרסם באנגלית בשלב זה.

השער הקדמי של הספר

קראו את הפרק הראשון מהספר בבלוג >>

רכשו את הספר בחנות המקוונת >>

זאב רונן, מנכ"ל 'מצוינות בעסקים'

זאב רונן

זאב רונן, B.Sc, בעל ניסיון ארוך ועשיר בניהול של חברות ויחידות עסקיות בארץ ובעולם ובהקמת מיזמים. התמחותי הייחודית היא בהגדלת הרווח הנקי בחברות ובביצוע מהפכים ותפניות בחברות שהיו על סף פשיטת רגל, ובהעברתן לרווחיות.

כיום, אני משמש כמוביל ומנחה פרויקטים להגדלת הרווח הנקי במספר רב של חברות ויועץ לחברות ויחידים בתחום העסקי והיזמות.

תגובות אחרונות בבלוג