הרצאה שהועברה באוניברסיטת חיפה במסגרת קורס לתואר ראשון בנושא שיטות מחקר, של ד"ר גיל לוריא.
ההרצאה מתחילה בהעלאת רעיונות למדדי שיפור - אלמנטים בפעילות החברה שאותם אנו יכולים וצריכים למדוד.
לאחר מכן מוסבר על החשיבות של רתימת העובדים לתהליך השיפור, והחשיבות שבכך, לאור הידע הרב שמצוי בידי העובדים ולא מגיע להנהלה.
לאחר מכן מוסבר כיצד עלינו לזהות את מנופי הרווח, לחבר כל אחד מהם למדד שיפור שמתאים לו, וכיצד לבצע את תהליך השיפור של ביצועי אותו מדד בעזרת העובדים.
לבסוף, מוסבר על חשיבותו של המנכ"ל/ית בתהליך השיפור, ומעט על תהליך המשוב וההערכה שמועבר בעקבות תהליך השיפור.
בחלק השני של ההרצאה אנו מביאים דוגמאות מעשיות למספר תהליכי שיפור - הראשון סביב איתור של צוואר בקבוק בתהליך היצור ועבודה לשיפורו בשיטה הנ"ל.
הדוגמא השנייה מדגימה כיצד מזהים את המקור של פחת גדול בתהליך היצור, והשלישית מציגה תהליך של בקרה וטיפול בחובות של לקוחות.
לבסוף מוצגים מספר דוגמאות למדדי שיפור בתהליך היצור, מדדי שיפור הקשורים לשיווק ולמכירות, ומדדי שיפור הקשורים לאיכות המוצרים.