עדכונים אישיים מהבלוג: הצטרפו ליותר מ-5,000 מנהלים ומנהלות שכבר מנויים וקבלו מאמר מקצועי חדש ומקורי בכל שבוע - חינם.

התארגנות מוצלחת לגביה של חובות מלקוחות

באחת החברות בהן עבדנו הייתה בעיה מהותית של גביית החובות במשך כמה שנים. היו לקוחות שנסגרו, או לקוחות שהתכחשו לחובות עבר וגם מצב הגבייה בהווה לא היה תקין.

כאשר "החרב" של גרעון גדול והיעדר מזומנים הונפה מעל צווארה של החברה נכנסנו לעבודה במקום.

הקמנו צוות לטיפול בחובות, בו השתתפו מנהל הכספים, ונציגים מהנהלת החשבונות והמכירות. התחלנו לטפל בחובות הגדולים, כל אחד מחברי הצוות לקח על עצמו משימות והתחילה פעילות אינטנסיבית לגבות את החובות ולקשור בין קבלת הזמנות ואי תשלום חוב ע"י הלקוח.

בשלב מסוים, מנהל הכספים התחיל להוציא דוח יומי, עם יעדי גביה לאנשי המכירות (מול הלקוחות "שלהם") והשוואה ליעד חודשי שנקבע. בדוח הראשון סך הגבייה היה 10% מהיעד החודשי ובתוך פחות מעשרה ימים, בדוח העשירי הגיעו ל- 80% מהיעד החודשי.

אנו מוצאים במקומות לא מעטים כי הנושא של גביית החובות אינו מטופל בנחישות מספקת. לפעמים נדמה כי מי שאמון על גביית החובות "מתבייש" לבקש את הכסף שמגיע בדין. ואם לא די בכך, ממשיכים לספק סחורה ללקוחות שלא משלמים. במציאות שלנו, נפוץ "המנהג" לא לשלם אם לא הזכירו לך. לכן, כדי לקבל את הכספים המגיעים לכם, צריך לטפל בגבייה, בלי להתבייש ובנחישות רבה.

המלצה: אנחנו מציעים לנהל מעקב חודשי על גידול החובות וברגע שרק מסתמנת בעיה קלה לעבור למעקב שבועי ואפילו יומי.

להקים צוות משימה קטן בראשות החשב, או מנהל הכספים, לחלק משימות ולהתעקש.

בהצלחה

זאב רונן

בעל ניסיון ארוך ועשיר בניהול של חברות ויחידות עסקיות בארץ ובעולם ובהקמת מיזמים. התמחותי הייחודית היא בהגדלת הרווח הנקי בחברות ובביצוע מהפכים ותפניות בחברות שהיו על סף פשיטת רגל, ובהעברתן לרווחיות.

בדקו אפשרויות ליצירת שיפור גם אצלכם

ספרו לי על האתגרים שעומדים בפניכם ונבחן יחד אם יש ביכולתי לסייע לכם ליצור שיפור משמעותי. מלאו את הטופס ונקבע שיחת היכרות.

אתר: business-excellence.co.il כתובת דוא"ל: zeev.ronen@business-excellence.co.il
שתף/י את דעתך

מצוינות בעסקים - בפייסבוק

ספרי הראשון: Manage! Best Value Practices for Effective Management

קראו את ספרי הראשון "Manage!" - הספר מספק מבט חדשני על ניהול בימינו, מתמקד בניהול אנשים ומסביר איך לשפר את התוצאות העסקיות ע"י רתימה וחיבור העובדים למטרות החברה. הספר מתפרסם באנגלית בשלב זה.

השער הקדמי של הספר

קראו את הפרק הראשון מהספר בבלוג >>

רכשו את הספר בחנות המקוונת >>

זאב רונן, מנכ"ל 'מצוינות בעסקים'

זאב רונן

זאב רונן, B.Sc, בעל ניסיון ארוך ועשיר בניהול של חברות ויחידות עסקיות בארץ ובעולם ובהקמת מיזמים. התמחותי הייחודית היא בהגדלת הרווח הנקי בחברות ובביצוע מהפכים ותפניות בחברות שהיו על סף פשיטת רגל, ובהעברתן לרווחיות.

כיום, אני משמש כמוביל ומנחה פרויקטים להגדלת הרווח הנקי במספר רב של חברות ויועץ לחברות ויחידים בתחום העסקי והיזמות.

תגובות אחרונות בבלוג