מצוינות בעסקים - מובילים שיפור והתייעלות בחברות ומפעלים

עדכונים אישיים מהבלוג: הצטרפו ליותר מ-4,000 מנהלים ומנהלות שכבר מנויים וקבלו מאמר מקצועי חדש ומקורי בכל שבוע - חינם.

סחורה בקונסיגנציה (מכר מותנה)

מכירה בקונסיגנציה (כלומר, העברת סחורה לחנות, ללא חיוב, הסחורה שייכת לספק ורק לאחר המכירה לצרכן הסופי, החנות משלמת לספק את חלקו), ידועה כצרה לא קטנה ועסקים רבים יעדיפו להימנע ככל יכולתם מדרך זו.

אלא שבתחומים מסוימים ובעיקר לספקים חדשים, כאשר כוח המיקוח שלהם נמוך, אין ברירה ועובדים בדרך זו.

לשיטת המכירה בקונסיגנציה כמה חסרונות בולטים:

  • הספק מקבל תשלום רק אחרי שהחנות, החוליה הבאה בשרשרת, מכרה את הטובין ולעתים יעבור זמן רב.
  • המלאי אינו בשליטתו של הספק, אלא מנוהל ע"י החנות.
  • במידה ולחנות יש גם סחורה שרכשה מספקים אחרים, ולא בקונסיגנציה, היא תמיד תעדיף למכור אותה לפני המלאי שאינו בבעלותה (זה שבקונסיגנציה).
  • אך החיסרון הבולט ביותר, אולי, הוא המעקב של הספק על התשלומים המגיעים לו.

כאשר התכוננו פעם לספירת המלאי באחת החברות, עברנו (במערכת המידע, בשלב הראשון) על כל המחסנים המוגדרים במחשב והגענו למחסנים "לא מוכרים". בדיקה קצרה העלתה שמדובר במחסנים בקונסיגנציה במספר חנויות ותנועות המלאי היו נדירות ורק בכיוון אחד, פנימה.

מנהל המחסנים בחברה יחד עם אנשי מכירות עברו את כל החנויות, ספרו את המלאי הקיים ויצאו חיובים בהתאם.

המלצה

כאשר נאלצים למכור בקונסיגנציה (או "למכור בתעודת משלוח" כפי שנהוג לומר במקומות מסוימים), חשוב לנהל מעקב צמוד ומסודר. לקבוע שגרה ברורה, לפיה נציג החברה, על פי רוב, איש מכירות, יעבור במקום אחת לכמה שבועות וינהל את המחסן והתנועות בו. אחרת, באמת, יעבור הרבה זמן עד שנראה את כספנו...

זאב רונן

בעל ניסיון ארוך ועשיר בניהול של חברות ויחידות עסקיות בארץ ובעולם ובהקמת מיזמים. התמחותי הייחודית היא בהגדלת הרווח הנקי בחברות ובביצוע מהפכים ותפניות בחברות שהיו על סף פשיטת רגל, ובהעברתן לרווחיות.

בדקו אפשרויות ליצירת שיפור גם אצלכם

ספרו לי על האתגרים שעומדים בפניכם ונבחן יחד אם יש ביכולתי לסייע לכם ליצור שיפור משמעותי. מלאו את הטופס ונקבע שיחת היכרות.

אתר: business-excellence.co.il כתובת דוא"ל: zeev.ronen@business-excellence.co.il
1 הגיב/ה

אני חושב שיש מקום להוסיף כמה מילים על יתרונות ולא רק למנות את הקשיים והחסרונות.

שתף/י את דעתך

מצוינות בעסקים - בפייסבוק

עוד לקריאה בבלוג

  • חדש
  • פופולרי
  • תגובות אחרונות

ספרי הראשון: Manage! Best Value Practices for Effective Management

קראו את ספרי הראשון "Manage!" - הספר מספק מבט חדשני על ניהול בימינו, מתמקד בניהול אנשים ומסביר איך לשפר את התוצאות העסקיות ע"י רתימה וחיבור העובדים למטרות החברה. הספר מתפרסם באנגלית בשלב זה.

השער הקדמי של הספר

קראו את הפרק הראשון מהספר בבלוג >>

רכשו את הספר בחנות המקוונת >>

זאב רונן, מנכ"ל 'מצוינות בעסקים'

זאב רונן

זאב רונן, B.Sc, בעל ניסיון ארוך ועשיר בניהול של חברות ויחידות עסקיות בארץ ובעולם ובהקמת מיזמים. התמחותי הייחודית היא בהגדלת הרווח הנקי בחברות ובביצוע מהפכים ותפניות בחברות שהיו על סף פשיטת רגל, ובהעברתן לרווחיות.

כיום, אני משמש כמוביל ומנחה פרויקטים להגדלת הרווח הנקי במספר רב של חברות ויועץ לחברות ויחידים בתחום העסקי והיזמות.

Essential SSL

קבל/י מאמר חדש ומקורי בכל שבוע

הצטרף/י ליותר מ-4,000 מנהלים ומנהלות שכבר מנויים ומקבלים מאמר מקצועי חדש ומקורי בכל שבוע - חינם.
זאב רונן, מנכ"ל 'מצוינות בעסקים'

בלי ספאם - מכבדים את הזמן והפרטיות שלך.

זאב רונן, מייסד ומנכ"ל 'מצוינות בעסקים'