עדכונים אישיים מהבלוג: הצטרפו ליותר מ-5,300 מנהלים ומנהלות שכבר מנויים וקבלו מאמר מקצועי חדש ומקורי בכל שבוע - חינם.

[מצגת] דברים שרואים מכאן לא רואים משם

מטרת ההרצאה היא לבחון דרכים להתחדשות ומציאה של פתרונות חדשים ויצירתיים. נשאלות השאלות, האם זה בכלל חסר לנו? האם חסר לנו מידע? האם יש לנו צורך בחיפוש שיטה או דרך להתחדש. האם אנחנו לא יודעים מספיק? דרך ההצגה הייתה להציג דוגמאות אמתיות מהתעשייה, תיאורי אירוע שקרו, כמובן ללא סימנים מזהים ובאישור המנכ"לים בכל אחת מהחברות המדוברות. בסוף ההרצאה, הצגנו בתמציתיות את השיטה.                  

ההרצאה מתחילה בהתחדשות של יוצרים עצמאיים. בעקבות נסיעה בכביש 6 יחד עם אדריכלית נוף, שהציגה את החדשנות ופריצת הדרך בתכנון הנופי של כביש 6, עלתה השאלה איך אומנים, אדריכלים ושאר בעלי מקצועות חופשיים מתחדשים. הצגתי את השאלה הזו למשתתפים בסדנת יוגה בה לקחתי חלק. קבלתי תשובות שונות שהתייחסו ליציאה אל הטבע, ספורט, יוגה ועוד. אך שוב ושוב עלה הצורך להפריד בין ה"מוזה", היצירתיות והאגו, או האני.

לטעמי בארגון קל יותר להתחדש, יש יותר אנשים וכל אחד מביא עמו נקודת השקפה שונה, כלי חשיבה אחרים והסתכלות אחרת על המציאות. כאן עולה השאלה - עד כמה אנו פתוחים לשמוע דעות אחרות או נקודות מבט שונות משלנו? לא פעם יש לנו התנגדות כמעט אינסטינקטיבית לכל דעה אחרת.

בשקפים 7 עד 17 הצגתי דוגמאות בהן נתקלתי לאחרונה על האופן בו העובדים בשטח מצאו דרכים אחרות מאלו של ההנהלה לפתור בעיות או להתייעל. הדבר כמובן טבעי וברור אם נסתכל רגע באופן שונה אל המציאות. ההנהלה מתמודדת כל הזמן עם שטף האירועים ונותנת פתרונות לאתגרים שצצים בכל יום. ההנהלה מורכבת ממספר מסוים של אנשים וכל אחד מביא עמו רעיונות, קונספציות וכלי חשיבה ייחודיים.

אבל מסביב, לשאר העובדים יש רעיונות אחרים וכלי חשיבה אחרים. ברעיונות אלו טמון הגרעין לפתרון שונה, אחר. לפעמים דווקא הפתרון האחר הוא היותר טוב. השקפים הבאים במצגת מתייחסים אם כן לרעיון הזה, ומדוע ניתן לצאת ממנו להתחדשות.

השאלה הבאה שיש לתת עליה את הדעת היא איך נמקד את העובדה השיטתית להתחדשות ושיפר באותם הנושאים המהותיים יותר לחברה. כיצד להבטיח שהאנרגיה והמשאבים ממוקדים בשיפור החוסן והרווח של החברה.  השקפים הבאים מתייחסים למקומו של המנכ"ל בכל התהליך. דרך זו של המעורבות של העובדים בהתחדשות והתייעלות תצליח ותמשך לאורך זמן רק אם המנכ"ל מעוניין בה ויגלה עניין. ללא משוב ובקרה של המנכ"ל, המעורבות הממוסדת של העובדים תגווע.

שני הנושאים האחרונים בהם עוסקת ההרצאה הם לוח המחוונים החודשי והיכן למצוא מדדים באינטרנט. לוח המחוונים המרכז את התוצאות ופירות הפעילות של כל החברה בדרך לשיפור הינו כלי חשוב להמשיך ולמקד את החברה כולה השיפור.

צרו תרבות ארגונית של איכות, מצוינות ושיפור קבעו שיחת יעוץ של 30 דקות ללא תשלום וצרו תרבות ארגונית מנצחת שמובילה לאיכות גבוהה ושיפור מתמיד לחצו לתיאום שיחה
זאב רונן

בעל ניסיון ארוך ועשיר בניהול של חברות ויחידות עסקיות בארץ ובעולם ובהקמת מיזמים. התמחותי הייחודית היא בהגדלת הרווח הנקי בחברות ובביצוע מהפכים ותפניות בחברות שהיו על סף פשיטת רגל, ובהעברתן לרווחיות.

אתר: business-excellence.co.il כתובת דוא"ל: zeev.ronen@business-excellence.co.il

פרסמו תגובה למאמר

תגובות אחרונות בבלוג