עדכונים אישיים מהבלוג: הצטרפו ליותר מ-5,300 מנהלים ומנהלות שכבר מנויים וקבלו מאמר מקצועי חדש ומקורי בכל שבוע - חינם.

הורדת פחתים והגברת יעילות בזכות משמעת בעבודה

בדיון על הורדת כמות הפחת בתהליך היצור, שנעשה עם קבוצת עובדים בצוות השיפור, אמרו העובדים כי הסיבה העיקרית לפחת הגבוה היא תרבות העבודה. המשמעת.

והוסיפו, "הדג מסריח מהראש. אם למנהלים לא אכפת, אז למה שלעובדים יהיה אכפת?".

ועוד נאמר:

  • "מה אני פראייר לנקות את המכונה אם במשמרת לפני לא מנקים?".
  • "פעם, פעמיים לאכוף את המשמעת, זה מספיק".

את הדברים למעלה, כאמור, אמרו העובדים בביקורת, קודם כל כלפי המנהלים שלהם.

אמנם הם גם אמרו ש"אנחנו לא ילדים ויכולים לקחת אחריות". אבל, כשניסינו לפרק את המשפט האחרון (בסוגיית האחריות האישית) לגורמים ולפעולות מתקנות, חזרנו לנושא המשמעת.

בכלל, נושא המשמעת שב ועלה בדיונים של הצוות (וגם בדיונים עם המנהלים של אותם עובדים) פעם אחרי פעם.

מצאנו כי הסיבות העיקריות לפחת או לחוסר היעילות של המכונות, נעוצות בקיום נהלי העבודה וההחלטות שסוכמו.

המסקנות שהעלו העובדים בדיון על הורדת כמות הפחת בתהליך היצור

אנחנו לא פראיירים.

האם זה מפתיע? לא ממש. כמו שאנחנו נהנים להגיע למקום נקי ונשמור על הניקיון, אך לא נהיה "פראיירים" לנקות מקום ציבורי מלוכלך, כך ננהג גם במקום העבודה.

קיום הכללים באופן הדדי, מבטיח שנחיה באיכות חיים טובה יותר, ובמקום העבודה, קיום הכללים הינו תנאי הכרחי ליצור תקין, באיכות, יעילות וללא פחת.

אבל, המוטו שלנו "אני לא פראייר" מחייב משמעת. לא רק משמעת עצמית אל משמעת שנאכפת ע"י המנהלים לקיום הכללים.

בכביש, המשטרה אחראית על קיום הכללים וכולנו נהוגים קצת יותר לאט כשיש משטרה. במקום העבודה, זה התפקיד של המנהל.

מנהל קפדן זוכה להערכה של העובדים.

מאחר והעובדים מעוניינים בהצלחה שלהם ושל מקום העבודה (כפי שאמרו לי העובדים באותו צוות: "כולנו מתפרנסים כאן"), הם יעריכו את אכיפת המשמעת.

כל עוד המנהל שומר על כבודם של העובדים, לא צועק ולא פוגע, הוא יזכה להערכה רבה מצד העובדים על הקפדה על הכללים והמשמעת.

מה היו הצעדים שנקטנו לשיפור המשמעת והורדת כמות הפחת?

הצעד המשמעותי ביותר, באותו מקום, היה ליצור העברת משמרת מסודרת עם רשימת תיוג (check list), המחייבת לעבור על מספר נושאים ובסיומה חתימה של העובד המוסר והעובד המקבל.

מנהל המחלקה מקבל לידיו את הטפסים בכל בוקר ומתייחס אליהם.

כך השגנו עיקרון חשוב נוסף: ההתייחסות של המנהל.

או כפי שאמרו העובדים :אם המנהל שלהם יפסיק להתייחס, הכלל של העברת המשמרת יתמוסס וייעלם.

סיכום.

אין סתירה, כמובן, בין האצלת אחריות לעובדים והקשבה להם ובין אכיפה של המשמעת. ברגע שהכללים ברורים ונאכפים על כולם, ללא יוצא מהכלל, נותר מרחב מאד גדול לפיתוח העובדים, הקשבה והאצלת אחריות.

צרו התייעלות בתהליך היצור קבעו שיחת יעוץ של 30 דקות עם זאב רונן ללא תשלום וצרו התייעלות ביצור ושיפור בעבודה וברווח לחצו לתיאום שיחה
זאב רונן

בעל ניסיון ארוך ועשיר בניהול של חברות ויחידות עסקיות בארץ ובעולם ובהקמת מיזמים. התמחותי הייחודית היא בהגדלת הרווח הנקי בחברות ובביצוע מהפכים ותפניות בחברות שהיו על סף פשיטת רגל, ובהעברתן לרווחיות.

אתר: business-excellence.co.il כתובת דוא"ל: zeev.ronen@business-excellence.co.il
1 הגיב/ה

זאב שלום,
המאמר קולע לדעתי, לנקודה חשובה, שיש לפתח עבורה מודעות-
מנהלים בשטח לעיתים נמנעים מלשים גבולות ולאכוף משמעת מהקושי הרגשי של להיות "רע" ו"לא אהוב" או עקב יחסי כוחות בשטח שנוטים לצד העובד/ים. בכך הם משיגים תגובה הפוכה מבחינת המוטיבציה והביצועים וחשוב לפתח מודעות לכך במסגרת החניכה הניהולית שלהם ואו בהכשרת מנהלים.
תודה, יובל

פרסמו תגובה למאמר

תגובות אחרונות בבלוג