עדכונים אישיים מהבלוג: הצטרפו ליותר מ-5,300 מנהלים ומנהלות שכבר מנויים וקבלו מאמר מקצועי חדש ומקורי בכל שבוע - חינם.

כיצד שיפור של 20% "הציל" את המחלקה מסגירה

אתם מכירים את המצב בו ההנהלה חושבת שאחד מקווי היצור, או המחלקות, אינם רווחיים ונכנסים לבחינה של "זכות הקיום" של הקו או המחלקה?

מאותו הרגע, מפסיקים להשקיע במקום, הציוד מתיישן, לא מתוחזק כהלכה וגם המורל יורד. די מהר הנבואה מצדיקה את עצמה, ולא נותר אלא לסגור את המקום.

מכירים?

ובכן, באחת החברות בהן עבדתי החליט המנכ"ל שאחד מקווי היצור אינו רווחי דיו וצריך לשקול את כדאיות השארתו או סגירה שלו והקמה של קו אחר.

הצעד הבא היה – כמובן - עצירה של ההשקעות במקום ודעיכה של המחלקה.

מאחר ונכנסנו לעבודה עם מדדים והקמנו כמה צוותי שיפור, צרפנו את המחלקה הזו גם לפרויקט. בחרנו למקד את השיפור במחלקה בנושא ביצועי קו היצור מול תפוקה תיאורטית. באותו אופן בו תארנו את הרעיון כאן לפני כחודש.

כזכור מודדים את התפוקה בפרק זמן נתון מול תפוקה מכסימלית, תיאורטית, בצוואר הבקבוק. במקביל רושמים את הסיבות לעצירות ומיצרים פעולות תיקון ושיפור לבעיות השורש שמתגלות.

העובדים והמנהלים במחלקה הבינו שזו ההזדמנות האחרונה שלהם.

וכך בלי השקעות, טופל צוואר הבקבוק, עד שהגיע לרמה בה שוב לא היה צוואר בקבוק.

אחרי כחצי שנה, בפגישה של צוות ההיגוי יחד עם מרכזי הצוותים ומנהלי המחלקות, הוצג שיפור של 20% בתפוקה של הקו (שגם קודם הייתה גבוהה באופן משמעתי מהנתונים של היצרן כאשר רכשו את הקו).

בסיכום הדיון המנכ"ל הודיע כי העלייה שהוצגה בתפוקה מאפשרת דיון מחודש בתכנית הסגירה והשקעה במחלקה.

המלצה.

בכל מצב, לעובדים יש מה לתרום. בידע וברעיונות חדשים שלא קיימים אצל ההנהלה ובמוטיבציה.

נצלו זאת וכולם ירוויחו מכך.

צרו התייעלות ושיפור ברווח קבעו שיחת יעוץ של 30 דקות עם זאב רונן ללא תשלום והתחילו ליצור התייעלות בעבודה השוטפת ושיפור בתוצאות לחצו לתיאום שיחה
זאב רונן

בעל ניסיון ארוך ועשיר בניהול של חברות ויחידות עסקיות בארץ ובעולם ובהקמת מיזמים. התמחותי הייחודית היא בהגדלת הרווח הנקי בחברות ובביצוע מהפכים ותפניות בחברות שהיו על סף פשיטת רגל, ובהעברתן לרווחיות.

אתר: business-excellence.co.il כתובת דוא"ל: zeev.ronen@business-excellence.co.il
2 תגובות
איתן סגל
12-08-2013

זאב שלום,
נושא שילוב דרגי השטח בסיעור המוחות יחד עם בחינת "אקסיומות ותיקות" בחברה שלא נתנו עליהן את הדעת, אלו מפתחות הצלחה בעיקר בתעשייה. אתן דוגמא מתפקידי כמנכ"ל בחברה תעשייתית לא מכבר: החברה רכשה והקימה קו ייצור כאשר במדינת המקור באירופה עבדו בקו במשמרת אחת למוצקים ואבקות. מנהל המפעל שגם היה אוטוריטה מקצועית עמד על דעתו כי כך צריך לעבוד. מצב החברה היה בפוטנציאל לקריסה עקב חובות לבנקים בגין המימון מחד, ותפוקות קטנות מאידך. ראשית בחנתי את הפרה הקדושה של משמרת אחת ולבסוף הופעלו 3 משמרות יחד עם הכנת האחזקה במלאי ולעבודה מאומצת יותר. שנית, עורבו מנהלי המתקנים ונערכה שיחה חודשית למנהלי השטח אחד על אחד, בצורה חופשית עם המנכ"ל וכך עלו רעיונות לשיפור ( היה מירמור סמוי של הסמנכ"לים בנושא ). לבסוף החברה אשר בכירים בה כבר הכינו תכנית להניחה על שולחן ההפרטה ( חברה ממשלתית ) שיפרה את הכנסותיה ב- 32% בתוך שנה וכמובן את רווחיה.

איתן, תודה על תגובתך.
זו תרומה חשובה. ראיתי זאת כמנכ"ל במקומות בהם עבדתי, וגם בשנים האחרונות כמוביל תהילכי שיפור חיצוני.
חבל שלא כולם רואים זאת...
בהצלחה
זאב

פרסמו תגובה למאמר

תגובות אחרונות בבלוג