בחברה מסוימת, בינונית בגודלה היו מוציאים כ-65% מההזמנות במועד.
עמידה עקבית במועדי אספקה היא חולשה במפעלים רבים בתעשייה הישראלית וגוררת לחצים של הלקוחות.
מי שיודע לספק בזמן משיג יתרון תחרותי.
בחודש אפריל התחלנו לשבת אחת לשבוע, באופן מסודר עם צוות התפעול ולנתח מה היו הסיבות לאיחור בהזמנות שאיחרו הכי הרבה.
עד חודש יולי התחלנו למדוד את הביצועים של המכונות בקו היצור, או הספק היצור שלהן לעומת מה שניתן היה ליצר באופן תיאורטי וקיבלנו נתונים חדשים על ההצלחות והבעיות שהיו ביום הקודם.
בהמשך מיסדנו פגישות בוקר קצרות של צוות התפעול שעבר על הנתונים של היום הקודם, ניתח את הסיבות ובעיות ויצר פעולות מתקנות.
התפוקה
השיפור היה מהיר מאד:
עד חודש מאי - שיעור ההזמנות שיוצאות במועד בממוצע היה 67%.
ממאי עד אמצע יולי - עמד שיעור זה על 77%.
מיולי עד ספטמבר - עמד שיעור זה על 87%.
לקחים ומסקנות
כאשר רוצים לשפר נושא מסוים יש להתחיל במדידה ומעקב של התוצאות.
להקים צוות שיפור שישלב עובדים ומנהלים מדרגים שונים, וינתח אחת לשבוע את הנתונים ויוביל שיפור.
מומלץ לקיים ישיבות בוקר קצרות ברצפת היצור עם נתונים מספריים על מה שהיה ביום הקודם ולשפר.
דרך זו מקובלת, אפילו כנוהל מחייב, בתעשייה הבין לאומית.
במקומות רבים נהוג לקיים "ישיבות עמידה", כלומר, לקיים את פגישת הבוקר הקצרה בעמידה ובכך להבטיח שתהיה עניינית וממוקדת.