עדכונים אישיים מהבלוג: הצטרפו ליותר מ-4,000 מנהלים ומנהלות שכבר מנויים וקבלו מאמר מקצועי חדש ומקורי בכל שבוע - חינם.

הגדלת כמות ההזמנות שיוצאות בזמן

בחברה מסוימת, בינונית בגודלה היו מוציאים כ-65% מההזמנות במועד.

עמידה עקבית במועדי אספקה היא חולשה במפעלים רבים בתעשייה הישראלית וגוררת לחצים של הלקוחות.

מי שיודע לספק בזמן משיג יתרון תחרותי.

בחודש אפריל התחלנו לשבת אחת לשבוע, באופן מסודר עם צוות התפעול ולנתח מה היו הסיבות לאיחור בהזמנות שאיחרו הכי הרבה.

עד חודש יולי התחלנו למדוד את הביצועים של המכונות בקו היצור, או הספק היצור שלהן לעומת מה שניתן היה ליצר באופן תיאורטי וקיבלנו נתונים חדשים על ההצלחות והבעיות שהיו ביום הקודם.

בהמשך מיסדנו פגישות בוקר קצרות של צוות התפעול שעבר על הנתונים של היום הקודם, ניתח את הסיבות ובעיות ויצר פעולות מתקנות.

התפוקה

השיפור היה מהיר מאד:

עד חודש מאי - שיעור ההזמנות שיוצאות במועד בממוצע היה 67%.

ממאי עד אמצע יולי - עמד שיעור זה על 77%.

מיולי עד ספטמבר - עמד שיעור זה על 87%.

לקחים ומסקנות

כאשר רוצים לשפר נושא מסוים יש להתחיל במדידה ומעקב של התוצאות. 

להקים צוות שיפור שישלב עובדים ומנהלים מדרגים שונים, וינתח אחת לשבוע את הנתונים ויוביל שיפור. 

מומלץ לקיים ישיבות בוקר קצרות ברצפת היצור עם נתונים מספריים על מה שהיה ביום הקודם ולשפר.

דרך זו מקובלת, אפילו כנוהל מחייב, בתעשייה הבין לאומית. 

במקומות רבים נהוג לקיים "ישיבות עמידה", כלומר, לקיים את פגישת הבוקר הקצרה בעמידה ובכך להבטיח שתהיה עניינית וממוקדת.

זאב רונן

בעל ניסיון ארוך ועשיר בניהול של חברות ויחידות עסקיות בארץ ובעולם ובהקמת מיזמים. התמחותי הייחודית היא בהגדלת הרווח הנקי בחברות ובביצוע מהפכים ותפניות בחברות שהיו על סף פשיטת רגל, ובהעברתן לרווחיות.

בדקו אפשרויות ליצירת שיפור גם אצלכם

ספרו לי על האתגרים שעומדים בפניכם ונבחן יחד אם יש ביכולתי לסייע לכם ליצור שיפור משמעותי. מלאו את הטופס ונקבע שיחת היכרות.

אתר: business-excellence.co.il כתובת דוא"ל: zeev.ronen@business-excellence.co.il
התחבר/י כדי לפרסם תגובה

מצוינות בעסקים - בפייסבוק

ספרי הראשון: Manage! Best Value Practices for Effective Management

קראו את ספרי הראשון "Manage!" - הספר מספק מבט חדשני על ניהול בימינו, מתמקד בניהול אנשים ומסביר איך לשפר את התוצאות העסקיות ע"י רתימה וחיבור העובדים למטרות החברה. הספר מתפרסם באנגלית בשלב זה.

השער הקדמי של הספר

קראו את הפרק הראשון מהספר בבלוג >>

רכשו את הספר בחנות המקוונת >>

זאב רונן, מנכ"ל 'מצוינות בעסקים'

זאב רונן

זאב רונן, B.Sc, בעל ניסיון ארוך ועשיר בניהול של חברות ויחידות עסקיות בארץ ובעולם ובהקמת מיזמים. התמחותי הייחודית היא בהגדלת הרווח הנקי בחברות ובביצוע מהפכים ותפניות בחברות שהיו על סף פשיטת רגל, ובהעברתן לרווחיות.

כיום, אני משמש כמוביל ומנחה פרויקטים להגדלת הרווח הנקי במספר רב של חברות ויועץ לחברות ויחידים בתחום העסקי והיזמות.

תגובות אחרונות בבלוג