עדכונים אישיים מהבלוג: הצטרפו ליותר מ-5,000 מנהלים ומנהלות שכבר מנויים וקבלו מאמר מקצועי חדש ומקורי בכל שבוע - חינם.

הפסקות קצרות במהלך יום העבודה

נושא ההפסקות הקצרות מעסיק חברות רבות אתן עבדנו.

באחת החברות בהן עבדנו הציגו בפנינו את מכונות האריזה המשוכללות ביותר שקיימות בישראל עם תפוקה מאד גבוהה. בדיקה של כמות היחידות שנארזו מתחילת היום הציגה תמונה מעט עגומה: נארזו 50% עד 60% מהתפוקה התאורטית של המכונות (ללא הפסקות לסט אפ או החלפת מוצר) שנרכשו במחיר מאד גבוהה. הסיבה שנראתה לנו הייתה הרבה מאד תקלות קצרות.

החברה התכוונה לרכוש מכונה נוספת כדי לעמוד בדרישת המכירות.

הקמנו צוות שיפור עם העובדים וכאשר הגענו לסוגיה העצירות הרבות ושאלנו כיצד ניתן למנוע זאת, קפצו האורזות ואמרו "מה פתאום למנוע תקלות? איך נלך לשירותים???". היה ברור שיש לדאוג לאורזים לאפשרות להפסקה קצרה ותחלופה בלי שגם המכונה תעצור...

יש חברות בהן העובדים יוצאים להפסקות עישון (בעיקר, אך כמובן גם אחרות) בתדירות מאד גבוהה, אפילו כל שעה לחמש או עשר דקות. בקצה השני של הסקלה ישנן החברות בהן אין כלל הפסקות קצרות ורק ההפסקה הארוכה.

בחברות בהן הגדירו את מועדי ההפסקות, הגיעו למצב של win-win, העובדים מקבלים הפסקה קצרה להתרעננות ויש שליטה וסדר על מהלך היצור.

כדאי לראות מה אומר החוק (מתוך האתר של משרד התמ"ת):

"ביום עבודה של לפחות 6 שעות, תופסק העבודה למנוחה וארוחה ל-3/4 שעה לפחות (בערב חג ל- 1/2 שעה לפחות). במהלך הפסקה זו מותר לעובד לצאת ממקום העבודה, אלא אם נוכחותו במקום העבודה היא הכרחית והמעביד דרש ממנו להישאר. זמן הפסקה זו הוא לא חלק משעות עבודה, אלא אם המעביד דרש מהעובד להישאר בעבודה.

הפסקות קצרות להחלפת כוח ואוויר, מוסכמות על ידי המעביד, הן חלק משעות העבודה, והמעביד חייב לשלם עבורן שכר.

כמו כן, מותר לעובד להפסיק עבודתו כדי להתפלל בהתאם לדרישת דתו."

המלצה: לנהל את ההפסקות כפי שמנהלים כל נושא אחר בחברה. ההנהלה תקבע מתי תהיה הפסקה ולמשך כמה זמן, מתוך דאגה לעובדים וניהול התפוקה והיצור.

מומלץ להתעדכן באתר של משרד התמ"ת על החוקים החשובים בתחום העבודה וזכויות העובדים, בפרט בנושא ההפסקות הקצרות והפסקה הארוכה.

זאב רונן

בעל ניסיון ארוך ועשיר בניהול של חברות ויחידות עסקיות בארץ ובעולם ובהקמת מיזמים. התמחותי הייחודית היא בהגדלת הרווח הנקי בחברות ובביצוע מהפכים ותפניות בחברות שהיו על סף פשיטת רגל, ובהעברתן לרווחיות.

בדקו אפשרויות ליצירת שיפור גם אצלכם

ספרו לי על האתגרים שעומדים בפניכם ונבחן יחד אם יש ביכולתי לסייע לכם ליצור שיפור משמעותי. מלאו את הטופס ונקבע שיחת היכרות.

אתר: business-excellence.co.il כתובת דוא"ל: zeev.ronen@business-excellence.co.il
התחבר/י כדי לפרסם תגובה

מצוינות בעסקים - בפייסבוק

ספרי הראשון: Manage! Best Value Practices for Effective Management

קראו את ספרי הראשון "Manage!" - הספר מספק מבט חדשני על ניהול בימינו, מתמקד בניהול אנשים ומסביר איך לשפר את התוצאות העסקיות ע"י רתימה וחיבור העובדים למטרות החברה. הספר מתפרסם באנגלית בשלב זה.

השער הקדמי של הספר

קראו את הפרק הראשון מהספר בבלוג >>

רכשו את הספר בחנות המקוונת >>

זאב רונן, מנכ"ל 'מצוינות בעסקים'

זאב רונן

זאב רונן, B.Sc, בעל ניסיון ארוך ועשיר בניהול של חברות ויחידות עסקיות בארץ ובעולם ובהקמת מיזמים. התמחותי הייחודית היא בהגדלת הרווח הנקי בחברות ובביצוע מהפכים ותפניות בחברות שהיו על סף פשיטת רגל, ובהעברתן לרווחיות.

כיום, אני משמש כמוביל ומנחה פרויקטים להגדלת הרווח הנקי במספר רב של חברות ויועץ לחברות ויחידים בתחום העסקי והיזמות.

תגובות אחרונות בבלוג