זו השנה השישית ברציפות בה אני מפרסם את נתוני הכניסה לבלוג ואת 10 המאמרים הפופולריים ביותר בשנה החולפת.
גם שנת 2020, ככל שנה לפניה, הייתה השנה החזקה ביותר בבלוג עד כה – ובה שמחתי לראות מעל 120,000 כניסות למאמרים בבלוג - עלייה של כמעט 9% לעומת שנת 2019. זאת בנוסף לקרוב ל-5,000 מנויים ברשימת הניוזלטר של הבלוג, המקבלים את המאמר החדש מדי שבוע בדוא"ל.
בשילוב מס' הקוראים בניוזלטר, אני מעריך כי המאמרים בבלוג נקראו השנה קרוב ל-250,000 פעמים!
בתמונה הבאה מתוך מערכת Google Analytics תוכלו לראות את מס' הכניסות למאמרים לפי חודש:
אני רוצה להודות לכם, הקוראים והמנויים, על האמון המתמשך שלכם בי ובמאמרים שאני מפרסם, על כך שאתם משתפים את המאמרים ושולחים אותם לקולגות ומכרים, ועל הפידבק החשוב שאני מקבל מכם בתגובות בבלוג או באופן אישי בדוא"ל.
אני שמח וגאה על ההזדמנות להשפיע לטובה על מנהלים ומנהלות בתעשייה הישראלית, לשתף מניסיוני ומהידע שצברתי ב-30 שנותיי כמנכ"ל ויועץ בתעשייה, ולסייע לכם, לחברות ולעסקים שלכם, ולתעשייה הישראלית כולה להפוך לטובה, יעילה, חזקה ורווחית יותר.
אני מקווה שאוכל להמשיך ולעשות זאת גם בשנה הקרובה.
10 המאמרים הנקראים ביותר בבלוג בשנת 2020
מתוך מאות המאמרים בבלוג, אלו הם עשרת המאמרים שנקראו הכי הרבה פעמים בשנה החולפת.
מקום 10: המנכ"ל וההנהלה: חלוקת האחריות והסמכויות בארגון / 1,547 קוראים
לפני זמן מה פנה אלי סמנכ"ל תפעול וסיפר שהמנכ"ל מתקשר כל הזמן לכפיפים שלו (של סמנכ"ל התפעול) ונותן הוראות ישירות, לא פעם בניגוד לתכנון ולהוראות של סמנכ"ל התפעול. סמנכ"ל התפעול היה מגלה שניתנו הוראות סותרות רק בדיעבד, כאשר עקב אחרי הביצוע. כאשר העלנו את הדברים בפני המנכ"ל, הוא טען שכך הוא מגביר את שליטתו בחברה כדי לשפר את הביצועים ולא היה ער לנזק שהוא גורם לארגון.
מקום 9: איך ליצור ולמדוד מוטיבציה של העובדים? / 1,558 קוראים
יחס מזלזל של המנהלים לעובדים יוצר ניכור וכעס. בדיוק ההיפך ממה שנדרש כדי ליצר באיכות וביעילות מוצרים או שירותים.לא פעם סיפרו לי עובדים כי עזבו עבודה עם שכר גבוה בשל היחס המזלזל. אחת הדרכים המקובלות לתאר את היחס המזלזל היא דרך הקפה: "אף פעם לא ניתן היה לשתות קפה בהפסקה. או שלא היה קפה, או שלא היה סוכר, או כוסות או שלא היו מים חמים"...
מקום 8: ניתוח ופתרון תקלות בתהליך היצור בשיטת "עצם דג" / 1,578 קוראים
המטרה היא לאסוף בצורה שיטתית את כלל הסיבות האפשריות ולנתח אותן. לנתח סיבה אפשרית לתקלה בתהליך, וכיצד למנוע אותה. מכנסים צוות של מספר עובדים, רצוי מאד אנשים שמגיעים ממקומות שונים ותפקידים שונים בחברה, כך שיהיה מגוון רחב של מידע וכלי חשיבה.
מקום 7: 4 מדדי ביצוע חשובים שכדאי להכיר / 1,579 קוראים
הפעם בחרתי להציג רשימה של מדדי שיפור נבחרים המשמשים (או מומלצים לשימוש) ברוב החברות למדידת תהליכי שיפור במגוון תחומים, מהיצור ועד שירות הלקוחות. למרות שכל חברה היא ישות ייחודית בעלת מאפיינים מיוחדים, קיימים מדדים כלליים אשר יכולים לתרום לכולן, בתנאי כמובן שהנהלת החברה משקיעה את הזמן, החשיבות והמאמצים הדרושים לתהליך המדידה והשיפור.
מקום 6: שימור עובדים בעידן מלא פיתויים, ומה חשוב לעובדים על פי סקר של BDI / 1,605 קוראים
בשנת 2009 הפרמטר החשוב ביותר היה יציבות תעסוקתית ואילו ב- 2019 הוא יורד למקום השישי. כאן מתרחש מהפך נוסף, לפני עשר שנים היציבות התעסוקתית, הייתה הפרמטר החשוב ביותר עבור העובדים ואילו כעת המעסיקים הם אלו שמייחלים ליציבות תעסוקתית מהצד של העובדים. שיעור הבלתי מועסקים יורד בהתמדה, נתון זה מסביר את הקושי בגיוס עובדים חדשים ואת הצורך בשימור העובדים הקיימים.
מקום 5: עבודת צוות – עד כמה זה באמת חשוב וכיצד ליצור אותה? / 1,708 קוראים
אחת העובדות אמרה לכרמל אשתי שהיא אוהבת לעבוד במקום. הראיתי לאותה עובדת את תמונת השלט על הדלת ושאלתי האם היא מכירה אותו. משהשיבה בחיוב, שאלתי האם הם משוחחים עם המנהל שלהם על התוכן ואיך מיישמים. היא חשבה על השאלה ואמרה: הגברים, כך פתחה, הם תמיד בעדיפות על הנשים. לכן, כאשר הגברים זקוקים לעזרה, יש עבודת צוות. כאשר מדובר בעבודה של הנשים, שוכחים מהצוות.
מקום 4: מהן התכונות הנדרשות למנהל/ת מצליח/ה – תוצאות הסקר וניתוחן / 1,959 קוראים
לפני מספר שנים פרסמנו כאן סקר עומק על התכונות הנדרשות למנהל/ת מצליח/ה. ביקשנו לבדוק איך רואה כלל הציבור את דמות המנהל המצליח, בכל הקשור לסט התכונות והכישורים הנדרשים ממנו. קרוב ל-500 מנהלים/ות השתתפו בסקר (הניתוח להלן מתייחס ל- 470 המשתתפים הראשונים ומאז נוספו עוד משיבים).
מקום 3: כיצד לעבור מדאגה להשפעה? או כיצד לקחת אחריות על התוצאות? / 3,102 קוראים
התחזית ביום שלפני הסיור דיברה על אפשרות למזג אויר סוער, ורון דאג מאד ולא עצם עין כל הלילה. הוא נכנס לחרדה שהסיור יכשל בשל מזג האויר. בסופו של דבר, כאשר הסיור הגיע לתחנה הראשונה, אכן ירד גשם זלעפות, אך למזלו של רון הייתה במקום סככה גדולה שכל הפמליה נכנסה תחתיה והקשיבה להסברים. כאשר הסיור המשיך פסק הגשם. הסיור היה מוצלח מאד ורון נשם לרווחה. הוא סיכם לעצמו שהמזל שיחק לו.
מקום 2: חשוב להכיר: כיצד מודל אפרת מסייע להתמודד עם פרדיגמות ואיך לעבוד אתו? / 3,567 קוראים
הפרדיגמה (תבנית החשיבה) שלנו שמה אותנו תמיד במרכז. ברור לנו שכל דבר קשור בנו. אנו מניחים הנחות ומרעילים את עצמנו ברגשות רעים ובאנרגיה לא טובה.
מודל אפרת (אפרת: אירוע, פרשנות, רגש, תגובה) הוא כלי מצוין להוביל את האדם שכועס כרגע, לתת פרשנויות חדשות. להתרחק מהאגו (עד כמה שניתן) ומההנחה שהכל קשור בנו. שאנחנו תמיד במרכז.
מקום 1: איך לעבוד עם Lean Canvas ומדוע הוא הכלי הנכון לכל מיזם או מוצר חדש? / 3,765 קוראים
חדשנות, יצירתיות ויוזמה הן סם החיים להמשך צמיחה והישרדות של חברות, ובוודאי שהם לחם חוקם של יזמים שמתלהבים להתחיל רעיון חדש. אך האם ההצלחה מובטחת? מודל הקנבס פותח ע"י אלכסנדר אוסטרוולדר בשנת 2010 כחלק מעבודת הדוקטורט שלו. העוצמה העיקרית והיתרון של מודל זה מגיעים מהתשובות שהיזמים נדרשים לתת לשאלות חדות מאד.
סיכום ותודות
אני מבקש להודות שוב לכם, עשרות אלפי הקוראים שמגיבים ושולחים לי תגובות והערות מהן אני לומד כל הזמן.
המשוב שלכם חשוב לי מאד ואני מאד מעריך את נכונותכם לכתוב לי.
אני מבקש להודות לעשרות הכותבים האורחים בבלוג, שמגוונים את הנושאים בהם עוסקים המאמרים ואת נקודות המבט שמוצגות בהם, לחצו על שם הכותב/ת ברשימה הבאה כדי להגיע לרשימת המאמרים המלאה שלו/ה בבלוג (ע"פ סדר א-ב): אדי קודלש, איילת צורי, אליאב לנקרי, בני גוזלן, ברוך דגן, גלית נבון, דביר חירק, דובי שור, דפנה שלמן, הלל אפרת, זיו חבה, טליה כהן, משה חתוכה, נטע ביתן כפרי, עדה דיבון, עו"ד ענת אשבל, קאתי אור, רונית חורב, רות דונר, ד"ר רמי קאליר, רענן אלרגנד, רפי אפלר, שאול פיגנבוים, שירה אורי ותמיר נוימן.
אם גם לכם יש משהו מעניין לחלוק עם קהילת הקוראים, אני מזמין אתכם לפרסם מאמרי אורח משלכם. ניתן ליצור אתי קשר בנושא בדוא"ל zeev.ronen@business-excellence.oc.il או דרך הטופס ליצירת קשר באתר.
לבסוף, אני רוצה להודות לבני, יורי רונן, אשר הקים ומנהל את כל פעילות הדיגיטל שלי מזה תשע שנים ובתוכה את האתר והבלוג הזה. יורי הוא מנהל ויועץ שיווק בכיר בדיגיטל במקצועו, ועבודתו הטובה מסייעת לאתר שלי ולשאר הערוצים הדיגיטליים לצמוח משנה לשנה.
אם אתם מעוניינים בעזרתי המקצועית לשיפור הרווח והחוסן של החברה שלכם, או באופן אישי, הדרך הטובה ביותר לעשות זאת היא לשלוח בקשה דרך הטופס ליצירת קשר באתר (לחצו כאן לקישור).