עדכונים אישיים מהבלוג: הצטרפו ליותר מ-4,000 מנהלים ומנהלות שכבר מנויים וקבלו מאמר מקצועי חדש ומקורי בכל שבוע - חינם.

[מצגת] יעדים ומדדים ככלי מסייע לשיפור הביצועים בתחום האיכות

יעדים ומדדים ככלי מסייע לשיפור הביצועים בתחום האיכות

קיימים מספר מדדי ביצוע עיקריים למדידה ושיפור האיכות בחברה

שלושת המדדים הפשוטים ביותר הם איכות פעם ראשונה, שחרור סופי ותלונות לקוחות. כל אחד ממדדים אלו מאיר תחום אחר. המצגת המצורפת מראה בקצרה את מדדי השיפור המרכזיים וכיצד להשתמש בהם כדי לשפר את האיכות. בנוסף, אסביר בטקסט על השקפים המרכזיים במצגת.

שימו לב - יתכן שאינכם רואים את המצגת אם אתם משתמשים בגרסה ישנה של הדפדפן Internet Explorer. במקרה זה לחצו כאן לצפייה במצגת.

איכות פעם ראשונה (שקף מספר 5 במצגת) מודדת לנו את איכות התהליך והיכולת שלנו ליצר מוצרים באיכות המוסכמת כבר בריצה הראשונה ללא תיקונים והוצאות נוספות.

מדד "שחרור סופי", (שקף 6 במצגת) מודד את  כמה מוצרים טובים אנו יודעים לספק בסוף התהלך אחרי כל התיקונים.

מדידה של התלונות של הלקוחות (שקפים 3 ו-4 במצגת), מאפשרת לנו לדעת איך הגיעו המוצרים לשוק ומה חושבים הצרכנים על המוצרים שלנו. לא פעם יש התנגדות כמעט אוטומטית, לתלונות שמגיעות. אבל זהו בעצם "בית הספר" והמודיעין הכי טוב על המוצרים שלנו בשוק.

בשקפים 8 עד 14  נמצא הסברים על אופן המדידה בפועל של המדדים השונים.

בשקפים 16 עד 20 נמצא דוגמאות מספריות לחישוב המדדים.

בשקפים 21 עד 23 אני מציג את הדרך למצוא מדדים נוספים המקובלים בתעשייה הבינלאומית באינטרנט. לא רק מדדי איכות, אלא בכל תחום.

זאב רונן

בעל ניסיון ארוך ועשיר בניהול של חברות ויחידות עסקיות בארץ ובעולם ובהקמת מיזמים. התמחותי הייחודית היא בהגדלת הרווח הנקי בחברות ובביצוע מהפכים ותפניות בחברות שהיו על סף פשיטת רגל, ובהעברתן לרווחיות.

בדקו אפשרויות ליצירת שיפור גם אצלכם

ספרו לי על האתגרים שעומדים בפניכם ונבחן יחד אם יש ביכולתי לסייע לכם ליצור שיפור משמעותי. מלאו את הטופס ונקבע שיחת היכרות.

אתר: business-excellence.co.il כתובת דוא"ל: zeev.ronen@business-excellence.co.il
4 תגובות

לגבי מדד FTQ, הוא מתאים במיוחד למנות ייצור גדולות (1000- 100 יח' ומעלה) ולמוצרים "פשןטים" דוגמת מוצרי עיבוד שבבי.
מה קורה כאשר אני מייצרים מנות ייצור קטנות של מוצרים מורכבים (סדר גודל של 20- 15 יח') ורוצים לחשב FTQ?
כל תקלה אחת בשלב הנמדד תוריד משמעותית את ה Yield. לצורך העניין, 4 תקלות במנה של 20 יח' מהווים yield של 80% כאשר המטרה היא להגיע ל yield של 95%-97%.
אנו נתקלים בבעיה הזו בכל ניתוח נתונים תקופתי (במקרה שלי רבעוני).
האם קיימת מתודולגיה אחרת או חשיבה אחרת למדוד FTQ במקרים כאלה?

היי שלומי,
המדד של איכות פעם ראשונה מודד כמה סדרות יצרתם בלי פגמים בכלל ובלי תיקונים ו"הנצלות". הוא מדד לכאורה "קשוח", אבל הוא מכוון אתכם לאיכות גבוהה במהלך היצור.
לפיתוח של תהליכים חזקים ויציבים.

היי רונן,
לגבי מדידת תלונות לקוח, אתה מציין שנדרש למדוד את כמות התלונות אל מול הכמות שיוצרה באותה תקופה(אני מניח שזה לצורך נירמול מול הכמות המיוצרת)
1.במידה שבתלונה אחת היו כמה מוצרים פגומים,האם עדיין מחשבים את התלונה כתלונה אחת בחלוקה בסה"כ כמות הייצור או את מספר התקולים שהיו בתלונות בחלוקה לסה"כ כמות הייצור?
2.במידה והתלונה הגיעה למפעל בחודש נובמבר אבל היצור שגרם לתלונה היה באוגוסט,אז ניתן לחשב את האחוז רק בדיעבד לא?

היי רוני,
תודה על התייחסותך,
אני נוהג לספור תלונה כתלונה. ללא קשר כמה שורות או סעיפים היו בה.
לשאלתך השנייה בנושא מועד התלונה ומועד היצור: עלית על הקושי של חישוב רק בדיעבד. זה בלתי אפשרי או חסר תועלת. אם נקבל היום תלונה על מוצר שיוצר לפני חצי שנה ונרשום אותו בסטטיסטיקה של חודש היצור. מה זה ייתן לנו?
לכן אנחנו מודדים את התלונות שהגיעו החודש (ללא קשר למועד היצור) ומחלקים במספר היחידות שסופקו החודש.
יש כאן חוסר דיוק מסוים, אבל אם פועלים בעקביות אז ניתן לקבל מגמה של שיפור או של הרעה.
כאשר יש עלייה חדה או ירידה חדה במכירות, ייווצר עיוות במדד ונתייחס לנסיבות שגרמו לעיוות.

התחבר/י כדי לפרסם תגובה

מצוינות בעסקים - בפייסבוק

ספרי הראשון: Manage! Best Value Practices for Effective Management

קראו את ספרי הראשון "Manage!" - הספר מספק מבט חדשני על ניהול בימינו, מתמקד בניהול אנשים ומסביר איך לשפר את התוצאות העסקיות ע"י רתימה וחיבור העובדים למטרות החברה. הספר מתפרסם באנגלית בשלב זה.

השער הקדמי של הספר

קראו את הפרק הראשון מהספר בבלוג >>

רכשו את הספר בחנות המקוונת >>

זאב רונן, מנכ"ל 'מצוינות בעסקים'

זאב רונן

זאב רונן, B.Sc, בעל ניסיון ארוך ועשיר בניהול של חברות ויחידות עסקיות בארץ ובעולם ובהקמת מיזמים. התמחותי הייחודית היא בהגדלת הרווח הנקי בחברות ובביצוע מהפכים ותפניות בחברות שהיו על סף פשיטת רגל, ובהעברתן לרווחיות.

כיום, אני משמש כמוביל ומנחה פרויקטים להגדלת הרווח הנקי במספר רב של חברות ויועץ לחברות ויחידים בתחום העסקי והיזמות.

תגובות אחרונות בבלוג