עדכונים אישיים מהבלוג: הצטרפו ליותר מ-5,300 מנהלים ומנהלות שכבר מנויים וקבלו מאמר מקצועי חדש ומקורי בכל שבוע - חינם.

מגיע זמן הפגישה ובדיוק יש משהו דחוף... מה עושים?

כמעט תמיד בתחילת דרכו של כל צוות שיפור, מגיעים לרגע שהצוות אמור להתכנס, אך אחד החברים בו "חייב לעשות משהו דחוף" בדיוק באותו הזמן...

זו בעיה ששורשה בתרבות הארגונית של החברה, ולעתים גם בהתנהגות המנכ"ל, המשליכות יחס לא מחייב אל השתתפות העובדים בצוותי השיפור. איך פותרים את הבעיה הזאת?

הכל עניין של סדר עדיפות

אם הפעילות של הצוות חשובה לנו, יש לשים אותה במועד המוסכם בראש סדר העדיפות למשך שעה אחת.

אם פעילות הצוות לא חשובה עד כדי כך, עדיף לא להתחיל. ממש כך, באופן הכי חד משמעי.

צוותים שקיבלו כתב מינוי ממנהל המפעל או המנכ"ל ברוח זו, השיגו את התוצאות המשמעותיות ביותר ובזמן הקצר ביותר.

יתרה מזאת, בדרך כלל, אחרי שפעם אחת או פעמיים מנהל המפעל או המנכ"ל הכריעו לטובת הפגישה של הצוות, בהמשך ידאגו חברי הצוות להשלים את כל מה שנחוץ לפני או אחרי הפגישה ולא על חשבון זמן הפגישה.

לדוגמה, בצוות שמנתח את הסיבות לעצירה של מכונות בקו היצור או עבודה בהספק נמוך, תמיד תהיה מכונה בעצירה ו"אם נשב המכונה תעמוד עוד שעה...". אבל, בראיה שונה - אם הצוות ישב וינתח למה המכונות בתקלות תכופות ואיך לשפר, תרד כמות התקלות. וזה הלא הרבה יותר טוב לחברה.

לכן ההשקעה של הזמן מחזירה את עצמה מהר מאד ובתנאי שנחושים להתמיד בביצוע.

קבלו ליווי אישי מקצועי מזאב רונן קבעו שיחת יעוץ של 30 דקות ללא תשלום ויחד נבחן איך אפשר לשפר את העבודה השוטפת והתוצאות שאתם משיגים לחברה לחצו לתיאום שיחה
זאב רונן

בעל ניסיון ארוך ועשיר בניהול של חברות ויחידות עסקיות בארץ ובעולם ובהקמת מיזמים. התמחותי הייחודית היא בהגדלת הרווח הנקי בחברות ובביצוע מהפכים ותפניות בחברות שהיו על סף פשיטת רגל, ובהעברתן לרווחיות.

אתר: business-excellence.co.il כתובת דוא"ל: zeev.ronen@business-excellence.co.il

פרסמו תגובה למאמר

תגובות אחרונות בבלוג