עדכונים אישיים מהבלוג: הצטרפו ליותר מ-5,300 מנהלים ומנהלות שכבר מנויים וקבלו מאמר מקצועי חדש ומקורי בכל שבוע - חינם.

קבלת מנהל לעבודה - עשה זאת אחרת

לאחרונה הייתי עד למספר השמות של מנהלים לתפקיד חדש בארגון, מנהלים שהגיעו לארגון מבחוץ, בין היתר מנהל בכיר שנכנס לעבודה וקיבל מחשב נייד משומש וישן שלא ניתן היה לחבר אותו למערכת המידע של הפירמה מהבית כי לא היו במחשב מערכות תומכות בגלל שהיה ישן מידי. שאלתי אותו מה דעתו על הארגון שאליו בא לעבוד, שפת גופו אמרה הכל.

הפוסט הזה עוסק בשלב קריטי של קבלת המנהל לעבודה (מנהל: כל מי שאחראי על קבוצת עובדים בין בדרג הרצפה ובין בדרג ההנהלה עד וכולל המנכ"ל והדירקטוריון), משלב ההחלטה על גיוסו של המועמד ועד וכולל יום עבודתו הראשון בפירמה.

כמנהלים אנו רוצים לבחור את המנהלים הכפופים לנו על מנת לייצר צוות מנצח.

לאחר שהחלטנו שהעובד מתאים למשרה ולנו ואנו רוצים להתדיין איתו על הסכם העסקה ותנאי השכר יש לנו הזדמנות יוצאת מהכלל להפוך את העובד ל"מעריץ" שלנו כמנהלים שלו.

הדרך הרגילה בה רב המנהלים נוקטים היא לחפש את המחיר הנמוך ביותר האפשרי ועליו להסכים בהצעת המחיר. בשלב הזה מתנהל מסחר סוסים בין המועמד למעסיק ומועמד שיודע לנהל משא ומתן טוב מקבל תנאים סבירים ואנחנו כמנהליו העתידיים מקבלים עוד מנהל לעבודה.

אפשר לעשות זאת גם אחרת

כאשר מגיע הרגע, לבדוק עם המועמד מה הן דרישות השכר שלו, אם הן סבירות לתת לו בו במקום הצעה גבוה יותר ממה שביקש או לחילופין לתת לו הצעה שלאחר תקופת נסיון הוא יקבל יותר מאשר הוא ביקש.

אם הדרישות לא סבירות כלפי מעלה לא לקבל אותו לעבודה, מנהל שאינו "יודע" מה הוא שווה בשוק בו הוא פועל לא יהיה מנהל טוב אחר כך (פועל בשיטת מצליח).

אם הדרישות נמוכות לתת לו את השכר שתכננת לתת ממילא רק לאחר תקופת נסיון.

דרישה נמוכה של שכר אומרת בדרך כלל שהמנהל המועמד רוצה לקבל את העבודה ומוכן לעבוד גם במחיר מתחת למחיר השוק, הצעה כזו מצד המעסיק תביא את המנהל החדש להתייחס אל המעסיק בצורה אחרת מיום העבודה הראשון שלו ולזכור אותו לתמיד.

כאשר סיכמנו את תנאי עבודתו של העובד והעברנו לו הצעה חתומה מתחיל השלב הבא של כניסתו לעבודה.

לצערי ברב מקומותינו לא נערכים כראוי לקראת האירוע (בעיני המנהל החדש זה אירוע בעל חשיבות עליונה) של יום העבודה הראשון ובמקומות רבים אפילו לא מחכים למנהל החדש שולחן וכסא ורק עם הגיעו מתחילה התרוצצות.

יש לוודא שכל הציוד הנדרש יעמוד לרשות המנהל החדש עם כניסתו לעבודה, הציוד לא חייב להיות חדש אבל הוא חייב להיות במצב טוב עד מצוין.

ככל שנדאג להקל על המנהל החדש את הכניסה לארגון כך יתקצר משך הזמן שייקח לו להיכנס לתפקיד, לכן עלינו להכין עבורו תוכנית עבודה מובנת שבה הוא ילמד להכיר את הפירמה על כל מרכיביה ובעיקר את המרכיבים שהוא יהפוך להיות חלק מהם החודשים הקרובים.

דובי שור

יועץ בכיר בצוות 'מצוינות בעסקים'

נייד :052-6540122 | פקס:04-9572555 | טל:04-9972679

כתובת דוא"ל: dovshure@netvision.net.il

פרסמו תגובה למאמר

תגובות אחרונות בבלוג