עדכונים אישיים מהבלוג: הצטרפו ליותר מ-5,300 מנהלים ומנהלות שכבר מנויים וקבלו מאמר מקצועי חדש ומקורי בכל שבוע - חינם.

הצלחה, או איך למנוע את הכישלון הבא

השאיפה של כל מנהל היא להצליח ולעמוד ביעדים העסקיים שנקבעו לארגון.

אליזבת האאס אדרסהיים בספרה "פיטר דרוקר הכל על ניהול", בהוצאת מטר, מצטטת את פיטר דרוקר (שם ע' 21 פסקה ראשונה): "את שואלת אותי מדוע כל כך הרבה מנהלים נכשלים, יש לכך שתי סיבות. האחת היא שהם הולכים לפי מה שהם רוצים, במקום לפי מה שצריך לעשות. והשנייה היא הכמות העצומה של הזמן והמאמץ הנדרשים להם כדי להסביר את רצונם – כדי לתקשר. שאלתי אותו כיצד מנהלים יכולים להיות בטוחים שהם אכן יודעים מה צריך לעשות, הוא הדגיש שני דברים: לשאול ולהקשיב."

ד"ר אליהו גולדרט, מפתח תורת האילוצים (TOC) היה אומר שהדבר הכי גרוע לעשות הוא לעשות את מה שלא צריך, כי אז בוודאות לא עושים את מה שצריך.

שילוב הרעיונות שמעלים פיטר דרוקר ואליהו גולדרט מובע במודל הבא. מודל שעשוי להבטיח רמת ביטחון גבוהה להצלחה.

 dov model

שאל והקשב

שאל – אל תקבע עמדה ותביע דעה. תשאל את הסובבים שאלות לגבי המצב, לגבי הדעות שלהם בנושאים שונים הנוגעים לעסק. שאל שאלות לגבי הלקוחות, הסתכל מבחוץ פנימה ותשאל מי הלא לקוחות שלך.

הקשב – הקשב היטב למה שיש לסובבים אותך להגיד, אל תתווכח (הרי בסופו של דבר אתה המחליט), למד את הנתונים המדודים והכספיים.

אל תקבע עמדה לפני ששאלת את כל הנוגעים בדבר שאלות רבות ושונות והקשבת היטב לתשובות שלהם. שאל שאלות הבהרה רבות ככל שתוכל ואסוף מידע מוקדם שיעזור לך להבין את הרקע ולחדד את דרכך בהמשך לתוכנית פעולה.

קבע יעדי פעולה

מתוך שלל הרעיונות שעלו בחר יעד אחד עיקרי, עדיף לבחור אותו בצוות הניהול שלך כך שגם לאחרים תהיה הזדמנות להיות שותפים לבחירת היעד. בכך תבטיח את שותפותם בביצוע התוכנית שתיבנה.

הדרך לבחירת היעד העיקרי מבין היעדים והרעיונות שעלו יכולה להיעשות על ידי ביצוע תיעדוף בין הרעיונות בעזרת שקלול סדר העדיפות של כל המשתתפים, או פשוט לקבל החלטה. במקרים מיוחדים אפשר לבחור גם יותר מיעד אחד באותו זמן, הכל תלוי ביכולת שלך להפעיל מספר צוותים במקביל.

הכן ובצע את התוכנית של מחר

הכן תוכנית ממוקדת להגעה אל היעד על ידי ביצוע השלבים הבאים:

  1. קבע את היעד.
  2. הכן רשימת מכשולים המונעים ממך להגיע ליעד.
  3. קבע מהם יעדי הבינים שמאפשרים להתגבר על המכשולים.
  4. הפוך את יעדי הבינים לתרשים פארט, היא התוכנית של מחר.
  5. בצע – הפוך את התוכנית למציאות.

דרך זו מבטיחה למנהל להגיע אל היעדים שנקבעו באופן אפקטיבי ולוודא הצלחה מרבית.

צפו בוובינר "איך לבנות במהירות תכנית פעולה להשגת מטרות החברה" בהובלת דובי שור, ולמדו בצורה מעמיקה כיצד להגדיר מטרות עסקיות ולעמוד בהן במהירות.

סיכום

במאמר זה הצעתי לך מודל פשוט וקל ליישום שאינו דורש הרבה, רק מעט למידה והרבה משמעת עצמית. מה זה לעומת הסיכוי הגדול להגיע לכל יעד שתבחר בו?

צרו תרבות ארגונית של איכות, מצוינות ושיפור קבעו שיחת יעוץ של 30 דקות ללא תשלום וצרו תרבות ארגונית מנצחת שמובילה לאיכות גבוהה ושיפור מתמיד לחצו לתיאום שיחה
דובי שור

יועץ בכיר בצוות 'מצוינות בעסקים'

נייד :052-6540122 | פקס:04-9572555 | טל:04-9972679

כתובת דוא"ל: dovshure@netvision.net.il

פרסמו תגובה למאמר

תגובות אחרונות בבלוג