הכירו את הכלים החשובים לכל מנהל/ת שרוצה להניע את עובדיו למצוינות 
ספרי הראשון "Manage!" זמין כעת לרכישה בחנות המקוונת - לפרטים ורכישה >>

מצוינות בעסקים - מובילים שיפור והתייעלות בחברות ומפעלים

מהם כלי הניהול המוצלחים ביותר שאתם עבדתם?

השתתפו בסקר המנהלים הגדול שבאתר ועזרו לכולנו ללמוד על כלי הניהול המוכרים והמוצלחים ביותר בתעשייה הישראלית!

לחצו כאן להשתתפות >>

המלכודת שאורבת לראשון בשוק: איך 'סלו-פארק' הפסידו בקרב מול 'פנגו'

יצאתי מהחניה והתחלתי לנסוע. אחרי זמן קצר מאד אפליקציית 'פנגו' הודיעה לי שהם סיימו עבורי את החניה. וואו, חשבתי, כל הכבוד לפנגו. כל כך הרבה פעמים שכחתי לסיים את החניה, הרבה כסף מיותר שילמתי על חניה.

פנגו נהנו מהשכחה של הנהגים, חלק מהתשלום מועבר אליהם, אבל התחרות מאיימת גם עליהם כל הזמן ולכן כמי שחייבים למשוך אותנו אליהם הם פיתחו אפשרות לבחור סיום חניה כאשר הרכב נוסע.

במקום שיש תחרות היצרנים או ספקי השירות חייבים לראות את טובת הצרכן לנגד עיניהם כל הזמן.

מהיום שאני מנוי על השירות של פנגו, הם כל הזמן משפרים ומוסיפים אפשרויות. אני נעזר הרבה בשירותים שלהם, ולאורך הזמן השימוש נעשה יותר ויותר נוח.

האם מישהו זוכר שפעם, לפני כמה שנים הייתה חברה בשם 'סלופארק' שהמציאה את השירות של תשלום על חניה דרך הטלפון?

זה היה רעיון טוב, שינוי מרענן אבל לא כל כך נוח לתפעול והם לא נכחו בכל הערים.

ואז הגיעו פנגו ובשנת 2007 הם זכו במכרז של החברה למשק וכלכלה של מרכז השלטון המקומי. בזכות הזכיה במכרז פנגו הפכה לספק הבלעדי ברשויות רבות, ובנוסף, התפעול היה נוח מאד. למרות הבלעדיות שהייתה להם בערים רבות, השירות השתפר כל הזמן.

נשארתי מנוי גם בסלופארק, אבל הפסקתי להשתמש בשירות שלהם.

עם הזמן והחלפת המכוניות השארתי רק את פנגו.

לפי כתבה שפורסמה בדמרקר בחודש מאי לפני שנה, סלופארק שהייתה חלוצת החניה בטפלון, נדחקה הצידה.

איך פנגו הצליחו לעקוף את סלופארק בתוך זמן קצר יחסית?

חיפשתי באינטרנט וראיתי שגם סלופארק מציעים היום שירות של סיום חניה ואני מניח שכיום כל שירות שחברה אחת נותנת, תיתן גם השנייה.

אבל בשנים הראשונות כאשר סלופארק הייתה לבדה בשוק, הם כנראה חשבו שלעולם חוסן, שהם האלטרנטיבה הכי טובה שיש לצרכנים וצריך רק לספור את הכסף. עד שיום אחד נעלם להם השוק.

זוהי סיטואציה שאני פוגש במקומות רבים. רבים מדי.

איך אפשר להתגונן נגד תחרות?

פטנט רשום הוא הגנה טובה באופן חלקי. כמעט תמיד ניתן לעקוף אותו. כאשר המוצר מוצלח ברמה עולמית, כמעט תמיד תמצא מדינה שבה הפטנט לא רשום או שניתן ליצר מוצר דומה או, לפעמים, הפרה גסה של הפטנט. לא פשוט לצאת למלחמה על הגנת הפטנט. זו מלחמה יקרה.

עבדתי פעם עם חברה שהיה לה מוצר מדהים. הם רשמו פטנט במדינות  ספורות ואחת מאותן מדינות הייתה סין.

החיקוי הראשון, הפרה גסה של הפטנט היה של יצרן סיני. מישהו מעלה בדעתו שניתן היה, ברמה הפרקטית, לתבוע אותו על הפרת פטנט?

עדיף לא להתגונן, אלא להוביל בתחרות.

אני טוען שלא צריך להתגונן נגד תחרות אלא להוביל בתחרות. כוחות השוק חזקים מדי ואם פיתחתם מוצר, או שירות מצוין, תמיד יהיה מישהו שיחקה אתכם או יפתח מוצר דומה ויותר טוב.

נכון, יש בישראל חברות גדולות, מונופולים, שהצליחו להתחבר לרגולציה ולהפכה למגן בעבורם.

אבל למרבית החברות האפשרות הזו לא קיימת וגם במקומות שהיא קיימת, זה רק ברמה של השוק המקומי וגם כאן, מאז המחאה החברתית, מתחולל שינוי חד.

השני תמיד יודע את מה שהראשון לא למד.

השחקן השני בשוק, יודע שהוא צריך להיות יותר טוב, להשתפר כל הזמן, למשוך אליו לקוחות. הראשון בשוק, בפרט כאשר יש לו הגנת פטנט, נוטה לשכוח את כוחה של התחרות.

אני ממליץ שתמיד תזכרו:

אם  יש לכם מוצר או שירות מצוין, אל תנוחו על זרי הדפנה, תמשיכו לשפר ולחדש כל הזמן.

זאב רונן

בעל ניסיון ארוך ועשיר בניהול של חברות ויחידות עסקיות בארץ ובעולם ובהקמת מיזמים. התמחותי הייחודית היא בהגדלת הרווח הנקי בחברות ובביצוע מהפכים ותפניות בחברות שהיו על סף פשיטת רגל, ובהעברתן לרווחיות.

בדקו אפשרויות ליצירת שיפור גם אצלכם

ספרו לי על האתגרים שעומדים בפניכם ונבחן יחד אם יש ביכולתי לסייע לכם ליצור שיפור משמעותי. מלאו את הטופס ונקבע שיחת היכרות.

אתר: business-excellence.co.il כתובת דוא"ל: zeev.ronen@business-excellence.co.il
2 תגובות

כעקרון אתה צודק אלא שבדוגמא הספציפית שנתת, גם אני נקסמתי בשימושיות שלה אלא שבפעם השנייה החלטתי לבחון מתי בפועל מסתיימת הנסיעה לאחר שיצאת מהחנייה. אם תבדוק בכמה זמן מדובר, תיווכח שזהו אף תרגיל גאוני דוגמאת הגדלת הפיה של שפורפרת משחת השיניים ע"מ להגדיל מכירות.
המשך עם המאמרים המעניינים. תודה

תודה, איתן. אבדוק את הערתך.

שתף/י את דעתך

מצוינות בעסקים - בפייסבוק

עוד לקריאה בבלוג

  • חדש
  • פופולרי
  • תגובות אחרונות

ספרי הראשון: Manage! Best Value Practices for Effective Management

קראו את ספרי הראשון "Manage!" - הספר מספק מבט חדשני על ניהול בימינו, מתמקד בניהול אנשים ומסביר איך לשפר את התוצאות העסקיות ע"י רתימה וחיבור העובדים למטרות החברה. הספר מתפרסם באנגלית בשלב זה.

Manage Cover Front smaller

קראו את הפרק הראשון מהספר בבלוג >>

רכשו את הספר בחנות המקוונת >>

זאב רונן, מנכ"ל 'מצוינות בעסקים'

זאב רונן

זאב רונן, B.Sc, בעל ניסיון ארוך ועשיר בניהול של חברות ויחידות עסקיות בארץ ובעולם ובהקמת מיזמים. התמחותי הייחודית היא בהגדלת הרווח הנקי בחברות ובביצוע מהפכים ותפניות בחברות שהיו על סף פשיטת רגל, ובהעברתן לרווחיות.

כיום, אני משמש כמוביל ומנחה פרויקטים להגדלת הרווח הנקי במספר רב של חברות ויועץ לחברות ויחידים בתחום העסקי והיזמות.

Essential SSL

קבל/י מאמר חדש ומקורי בכל שבוע

הצטרף/י ליותר מ-2,700 מנהלים ומנהלות שכבר מנויים ומקבלים מאמר מקצועי חדש ומקורי בכל שבוע - חינם.
זאב רונן, מנכ"ל 'מצוינות בעסקים'

בלי ספאם - מכבדים את הזמן והפרטיות שלך.

זאב רונן, מייסד ומנכ"ל 'מצוינות בעסקים'

הצביעו בסקר העומק החדש למנהלים/ות: שימוש בכלי ניהול נפוצים בתעשייה הישראלית ומידת הצלחתם. לחצו כאן להצבעה >>