עדכונים אישיים מהבלוג: הצטרפו ליותר מ-5,300 מנהלים ומנהלות שכבר מנויים וקבלו מאמר מקצועי חדש ומקורי בכל שבוע - חינם.

איך לתגמל את העובדים המשתתפים בצוותי השיפור?

פעמים רבות כאשר אנו מתחילים בעבודה בחברה מסוימת, עולה השאלה כיצד לתגמל את העובדים המשתתפים בצוותי השיפור שמוקמים. זו שאלה מאד נפוצה. מומלץ מאד מאד לא לתגמל בכסף ישיר אלא הערכה והכרה. תגמול כספי פוגע ברוח היצירה וההתנדבות של המשתתפים, או בתרומה האישית שאנו מקבלים כמשתתפים.

כולנו זקוקים לפרנסה אבל מחפשים גם משמעות ועניין בחיים ובעבודה. לא פעם נעזוב מקום עבודה כי לא נוח או לא נעים או אין לנו סיפוק. הערכה והוקרה חשובים לא פעם יותר מתגמול כספי מקומי. למרות האמירה: "עם הערכה לא הולכים למכולת", המילה הטובה והפרגון חשובים לנו יותר ונשארים בזיכרון הרבה אחרי שתגמול כספי נשכח.

בנוסף, תשלום על כל הצעה או פעילות לתרומה מנטרל את התרומה שכל אחד אמור להביא במסגרת תפקידו בשגרה. יש לזכור שאם מתחילים בדרך של תגמול כספי על השתתפות בצוותי שיפור, קשה עד בלתי אפשרי ללכת לכיוון אחר.

אם לא בכסף, אז, איך כן לתגמל את העובדים?

ראשית, להגיד מילה טובה והערכה בכלל ובפרטי למשתתפים, לפעילים ולמציעים. להקשיב להצעות ולתת להן התייחסות עניינית - חיובית או שלילית. בייחוד כאשר אנו משיבים להצעה או המלצה של עובד בשלילה, חשוב מאד לתת התייחסות רצינית ומפורטת.

כאשר צוות מסים את פעילותו, לקחת את חברי הצוות עם בני זוגם וההנהלה לארוחת ערב משותפת. כאשר הפעילות מאד נפוצה, אפשר לרכז אחת לכמה חודשים ארוחה או אירוע לכולם עם המנכ"ל וההנהלה. לתת לכל משתתף תעודה הוקרה. לפרסם על לוחות המודעות את התמצית של הפעילות וההצלחה עם ציון המשתתפים.

צרו תרבות ארגונית של איכות, מצוינות ושיפור קבעו שיחת יעוץ של 30 דקות ללא תשלום וצרו תרבות ארגונית מנצחת שמובילה לאיכות גבוהה ושיפור מתמיד לחצו לתיאום שיחה
זאב רונן

בעל ניסיון ארוך ועשיר בניהול של חברות ויחידות עסקיות בארץ ובעולם ובהקמת מיזמים. התמחותי הייחודית היא בהגדלת הרווח הנקי בחברות ובביצוע מהפכים ותפניות בחברות שהיו על סף פשיטת רגל, ובהעברתן לרווחיות.

אתר: business-excellence.co.il כתובת דוא"ל: zeev.ronen@business-excellence.co.il

פרסמו תגובה למאמר

תגובות אחרונות בבלוג