עדכונים אישיים מהבלוג: הצטרפו ליותר מ-4,000 מנהלים ומנהלות שכבר מנויים וקבלו מאמר מקצועי חדש ומקורי בכל שבוע - חינם.

שיפור איכות המוצרים בעזרת בקרת איכות יומית של העובדים

בעבר, כאשר ניהלתי אתר יצור גדול של חברה בינלאומית, נהגנו כל בוקר לקיים בחינת איכות של מוצרים שייצרנו במהלך היממה הקודמת.

מדי בוקר הגיעו כשבעה עובדים ואחד המנהלים והקדישו חצי שעה לנושא האיכות. בעשר הדקות הראשונות כל אחד בחן את האיכות של המוצרים לפי רשימת תיוג, עשר הדקות הבאות הוקדשו לבחינה קבוצתית כאשר כל עובד הציג את אחד המוצרים, בשלב הזה גם פתחנו את האריזות ובחנו את המוצרים יותר לעומק.

עשר הדקות האחרונות הוקדשו להדרכה על תלונות לקוחות או אירועי איכות שהתגלו במפעל.

בדרך הזו כל העובדים הגיעו אחת לכמה שבועות לחצי שעה מרוכזת שהוקדשה לאיכות, כאשר לא פעם עלינו על תקלות וזו הייתה הדרך היעילה ביותר האפשרית להטמעת האיכות בקרב כל העובדים והמנהלים.

מאחר וזו הייתה הנחיה של הנהלת החברה באירופה, לא היו עוררין. אבל מאז לא הצלחתי להנחיל את השיטה בשום מקום. הסיבה הייתה תמיד אותה הסיבה: "אין זמן".

אתם מבינים את זה? אין זמן לבחינה של האיכות בדרך הטובה ביותר שמערבת את העובדים ומטמיעה את תשומת הלב לאיכות.

משול הדבר לאחזקה מונעת שאין זמן לבצע, אבל תמיד יש לנו זמן לאחזקת שבר...

המלצה:

למרות שיש צורך למצוא את הדרך המתאימה ביותר לבצע את הבחינה היומית בכל חברה, אני ממליץ בכל לב לאמץ את השיטה.

אם תמדדו את האיכות במפעל, למשל, ע"י מעקב על תלונות מלקוחות, תוכלו לזהות את ההשפעה החיובית של הפעילות (קישור למצגת שפרסמתי כאן בעבר על מדדי איכות).

בתמונה למטה צוות עובדים לפני הבקרה היומית:

צוות העובדים שביצע את בדיקת האיכות בבוקר

זאב רונן

בעל ניסיון ארוך ועשיר בניהול של חברות ויחידות עסקיות בארץ ובעולם ובהקמת מיזמים. התמחותי הייחודית היא בהגדלת הרווח הנקי בחברות ובביצוע מהפכים ותפניות בחברות שהיו על סף פשיטת רגל, ובהעברתן לרווחיות.

בדקו אפשרויות ליצירת שיפור גם אצלכם

ספרו לי על האתגרים שעומדים בפניכם ונבחן יחד אם יש ביכולתי לסייע לכם ליצור שיפור משמעותי. מלאו את הטופס ונקבע שיחת היכרות.

אתר: business-excellence.co.il כתובת דוא"ל: zeev.ronen@business-excellence.co.il
שתף/י את דעתך

מצוינות בעסקים - בפייסבוק

עוד לקריאה בבלוג

  • חדש
  • פופולרי
  • תגובות אחרונות
https://viagrasildenafilok.com/ viagra for sale [url=https://viagrasildenafilok.com/ ]viagra prescription [/url] generic viagra
Pneuthenroste /
19-04-2021
https://viagrasildenafilok.com/ buy viagra online viagra generic viagra pills viagra for sale
Evilipiolomoth /
19-04-2021

ספרי הראשון: Manage! Best Value Practices for Effective Management

קראו את ספרי הראשון "Manage!" - הספר מספק מבט חדשני על ניהול בימינו, מתמקד בניהול אנשים ומסביר איך לשפר את התוצאות העסקיות ע"י רתימה וחיבור העובדים למטרות החברה. הספר מתפרסם באנגלית בשלב זה.

השער הקדמי של הספר

קראו את הפרק הראשון מהספר בבלוג >>

רכשו את הספר בחנות המקוונת >>

זאב רונן, מנכ"ל 'מצוינות בעסקים'

זאב רונן

זאב רונן, B.Sc, בעל ניסיון ארוך ועשיר בניהול של חברות ויחידות עסקיות בארץ ובעולם ובהקמת מיזמים. התמחותי הייחודית היא בהגדלת הרווח הנקי בחברות ובביצוע מהפכים ותפניות בחברות שהיו על סף פשיטת רגל, ובהעברתן לרווחיות.

כיום, אני משמש כמוביל ומנחה פרויקטים להגדלת הרווח הנקי במספר רב של חברות ויועץ לחברות ויחידים בתחום העסקי והיזמות.

מאמר מקצועי חדש כל שבוע - כבר יותר מ-7 שנים

הצטרפו ליותר מ-4,500 מנהלים/ות בניוזלטר שלי וקבלו מאמרים חדשים ישירות למייל
זאב רונן, מנכ"ל 'מצוינות בעסקים'

בלי ספאם - אני מכבד את הזמן והפרטיות שלך. הצהרת פרטיות.
זאב רונן, מייסד ומנכ"ל 'מצוינות בעסקים'