עדכונים אישיים מהבלוג: הצטרפו ליותר מ-5,300 מנהלים ומנהלות שכבר מנויים וקבלו מאמר מקצועי חדש ומקורי בכל שבוע - חינם.

מדידת פחתים בכל שלב בשרשרת היצור

בחברה מסוימת בה ניהלנו תהליך של שיפור, מצאנו כי מנוף הרווח המשמעותי ביותר הינו הקטנה של הפחתים הנוצרים בתהליך היצור. הפחתים נוצרים לרוב בגלל סיבות שהעובדים ברצפת היצור מכירים הרבה יותר טוב מאשר המנהלים הבכירים. 

קיימנו מדידות של הפחתים בכל תחנה, ואחת לשבוע קיימנו דיון קצר בתחנה – ביחד עם העובדים – על הסיבות לפחת ועל הדרכים לשפר את תהליך היצור ולהוריד את כמות הפחת.

השתמשנו בגרפים שהמחישו לעובדים את מידת העלייה או הירידה בכמות הפחת. יחד עם העובדים בתחנה מצאנו את הסיבות ליצירת הפחת, ראינו שיפור יפה, ובכל נקודת זמן בה הייתה עלייה נקודתית בפחת קיימנו דיון שהיה ספציפי לסיבות שגרמו לעלייה זו ובפעולות שניתן לעשות כדי לתקן.

המלצה:

כשאר מנסים להוריד את כמות הפחת - כמו בתהליך שיפור של כל היבט אחר בפעילות – צריך למדוד בכל נקודה את הפעילות בצורה מדויקת תוך שימוש במדדי שיפור וביעדים שנקבעו מראש.

ללא מדידה של פעילות ברמת המיקרו אי אפשר למצוא את הסיבות לכשלים, אי אפשר להשתפר ואי אפשר להגדיל את הרווח. ואין מי שמכיר את הפעילות ברמה זו יותר טוב מהעובדים ברצפת היצור.

צרו התייעלות בתהליך היצור קבעו שיחת יעוץ של 30 דקות עם זאב רונן ללא תשלום וצרו התייעלות ביצור ושיפור בעבודה וברווח לחצו לתיאום שיחה
זאב רונן

בעל ניסיון ארוך ועשיר בניהול של חברות ויחידות עסקיות בארץ ובעולם ובהקמת מיזמים. התמחותי הייחודית היא בהגדלת הרווח הנקי בחברות ובביצוע מהפכים ותפניות בחברות שהיו על סף פשיטת רגל, ובהעברתן לרווחיות.

אתר: business-excellence.co.il כתובת דוא"ל: zeev.ronen@business-excellence.co.il

פרסמו תגובה למאמר

תגובות אחרונות בבלוג