עדכונים אישיים מהבלוג: הצטרפו ליותר מ-5,300 מנהלים ומנהלות שכבר מנויים וקבלו מאמר מקצועי חדש ומקורי בכל שבוע - חינם.

סיכום 2021 בבלוג: 10 המאמרים הנקראים ביותר של השנה

זו השנה השביעית ברציפות בה אני מפרסם את נתוני הכניסה לבלוג ואת 10 המאמרים הפופולריים ביותר בשנה החולפת.

אני רוצה להודות לכם, הקוראים והמנויים, על האמון המתמשך שלכם בי ובמאמרים שאני מפרסם, על כך שאתם משתפים את המאמרים ושולחים אותם לקולגות ומכרים, ועל הפידבק החשוב שאני מקבל מכם בתגובות בבלוג או באופן אישי בדוא"ל.

אני שמח וגאה על ההזדמנות להשפיע לטובה על מנהלים ומנהלות בתעשייה הישראלית, לשתף מניסיוני ומהידע שצברתי ב-30 שנותיי כמנכ"ל ויועץ בתעשייה, ולסייע לכם, לחברות ולעסקים שלכם, ולתעשייה הישראלית כולה להפוך לטובה, יעילה, חזקה ורווחית יותר.

אני מקווה שאוכל להמשיך ולעשות זאת גם בשנה הקרובה.

10 המאמרים הנקראים ביותר בבלוג בשנת 2021

מתוך מאות המאמרים בבלוג, אלו הם עשרת המאמרים שנקראו הכי הרבה פעמים בשנה החולפת.

מקום 10: מהן התכונות הנדרשות למנהל/ת מצליח/ה – תוצאות הסקר וניתוחן / 1,959 קוראים

לפני מספר שנים פרסמנו כאן סקר עומק על התכונות הנדרשות למנהל/ת מצליח/ה. ביקשנו לבדוק איך רואה כלל הציבור את דמות המנהל המצליח, בכל הקשור לסט התכונות והכישורים הנדרשים ממנו. קרוב ל-500 מנהלים/ות השתתפו בסקר (הניתוח להלן מתייחס ל- 470 המשתתפים הראשונים ומאז נוספו עוד משיבים).

למאמר המלא >>

מקום 9: ניתוח ופתרון תקלות בתהליך היצור בשיטת "עצם דג" / 1,220 קוראים

מהנדס בכיר בחברה גדולה סיפר לי שבעבר כאשר מנוע היה נשרף, הוא ושאר המנהלים בחברה בד"כ היו פוטרים את עצמם ואומרים ש"המנוע נשרף כי היה ישן". היום, הוא הוסיף, כאשר אנחנו מודדים את עצמנו על כל דבר ושואפים להקטין לאפס את התקלות, כל ניתוח של תקלה מגיע אל סיבת השורש.

למאמר המלא >>

מקום 8: טכניקת ההחסרה – אחד הכלים לחשיבה המצאתית שיטתית (SIT) / 1,397 קוראים

בחברת מתכת גדולה מיצרים מוצרים לפי תכנון פרטני ומיוחד לכל לקוח, וכל מוצר שונה משאר המוצרים. כל מוצר מיוצר כמעט כולו ע"י עובד אחד והעובד חתום על המוצר. במידה והלקוח מתלונן העובד חוקר את הסיבה לתלונה ומוציא דוח כתוב. העובד שיצר את המוצר מתקן אותו והמוצר נשלח חזרה ללקוח. העובד אחראי באופן מלא על איכות המוצר ואין ברצפת היצור מבקרי איכות. אין בהם צורך.

למאמר המלא >>

מקום 7: מנהל משאבי אנוש - מי צריך את זה? / 1,454 קוראים

"אין ספק שמנהל מחלקת משאבי אנוש צריך להיות האדם השני בחשיבותו בכל ארגון שהוא, מנקודת ראותו של המנכ"ל, מנהל משאבי אנוש צריך להיות שווה בחשיבותו לפחות למעמדו של החשב הראשי." כך כותב בספרו "להוביל ולנצח" (Winning) ג'ק וולש, שהיה המנכ"ל והיו"ר של ג'נרל אלקטריק במשך עשרים שנה והביא את החברה לשווי של 400 מיליארד דולר.

למאמר המלא >>

מקום 6: מה הכי חשוב לעובדים בישראל בשנת 2020 והאם משבר הקורונה שינה את התמונה? / 1,618 קוראים

יחסי העבודה הם הפרמטר החשוב ביותר לעובדים בשלוש השנים האחרונות ולפני כן הוא היה במקום השני בחשיבותו. אין בכך כל פלא. כולנו מעדיפים להיות בסביבה ששוררת בה מערכת יחסים טובה, בעבודה ומחוצה לה. חשוב לנו שיכבדו אותנו, שיעריכו אותנו, חשוב לנו להיות משמעותיים ושיתייחסו ברצינות לפניות שלנו.

למאמר המלא >>

מקום 5: עבודת צוות – עד כמה זה באמת חשוב וכיצד ליצור אותה?  / 1,625 קוראים

אחת העובדות אמרה לכרמל אשתי שהיא אוהבת לעבוד במקום. הראיתי לאותה עובדת את תמונת השלט על הדלת ושאלתי האם היא מכירה אותו. משהשיבה בחיוב, שאלתי האם הם משוחחים עם המנהל שלהם על התוכן ואיך מיישמים. היא חשבה על השאלה ואמרה: הגברים, כך פתחה, הם תמיד בעדיפות על הנשים. לכן, כאשר הגברים זקוקים לעזרה, יש עבודת צוות. כאשר מדובר בעבודה של הנשים, שוכחים מהצוות.

למאמר המלא >>

מקום 4: חשוב להכיר: כיצד מודל אפרת מסייע להתמודד עם פרדיגמות ואיך לעבוד אתו? / 1,913 קוראים

הפרדיגמה (תבנית החשיבה) שלנו שמה אותנו תמיד במרכז. ברור לנו שכל דבר קשור בנו. אנו מניחים הנחות ומרעילים את עצמנו ברגשות רעים ובאנרגיה לא טובה.

מודל אפרת (אפרת: אירוע, פרשנות, רגש, תגובה) הוא כלי מצוין להוביל את האדם שכועס כרגע, לתת פרשנויות חדשות. להתרחק מהאגו (עד כמה שניתן) ומההנחה שהכל קשור בנו. שאנחנו תמיד במרכז.

למאמר המלא >>

מקום 3: כיצד לעבור מדאגה להשפעה? או כיצד לקחת אחריות על התוצאות? / 1,965 קוראים

התחזית ביום שלפני הסיור דיברה על אפשרות למזג אויר סוער, ורון דאג מאד ולא עצם עין כל הלילה. הוא נכנס לחרדה שהסיור יכשל בשל מזג האויר. בסופו של דבר, כאשר הסיור הגיע לתחנה הראשונה, אכן ירד גשם זלעפות, אך למזלו של רון הייתה במקום סככה גדולה שכל הפמליה נכנסה תחתיה והקשיבה להסברים. כאשר הסיור המשיך פסק הגשם. הסיור היה מוצלח מאד ורון נשם לרווחה. הוא סיכם לעצמו שהמזל שיחק לו.

למאמר המלא >>

מקום 2: שימור עובדים בעידן מלא פיתויים, ומה חשוב לעובדים על פי סקר של BDI / 2,040 קוראים

בשנת 2009 הפרמטר החשוב ביותר היה יציבות תעסוקתית ואילו ב- 2019 הוא יורד למקום השישי. כאן מתרחש מהפך נוסף, לפני עשר שנים היציבות התעסוקתית, הייתה הפרמטר החשוב ביותר עבור העובדים ואילו כעת המעסיקים הם אלו שמייחלים ליציבות תעסוקתית מהצד של העובדים. שיעור הבלתי מועסקים יורד בהתמדה, נתון זה מסביר את הקושי בגיוס עובדים חדשים ואת הצורך בשימור העובדים הקיימים.

למאמר המלא >>

מקום 1: איך לעבוד עם Lean Canvas ומדוע הוא הכלי הנכון לכל מיזם או מוצר חדש? / 3,614 קוראים

חדשנות, יצירתיות ויוזמה הן סם החיים להמשך צמיחה והישרדות של חברות, ובוודאי שהם לחם חוקם של יזמים שמתלהבים להתחיל רעיון חדש. אך האם ההצלחה מובטחת? מודל הקנבס פותח ע"י אלכסנדר אוסטרוולדר בשנת 2010 כחלק מעבודת הדוקטורט שלו. העוצמה העיקרית והיתרון של מודל זה מגיעים מהתשובות שהיזמים נדרשים לתת לשאלות חדות מאד. 

למאמר המלא >>

סיכום ותודות

אני מבקש להודות שוב לכם, עשרות אלפי הקוראים שמגיבים ושולחים לי תגובות והערות מהן אני לומד כל הזמן.

המשוב שלכם חשוב לי מאד ואני מאד מעריך את נכונותכם לכתוב לי.

אם ברצונכם להצטרף לרשימת המנויים בניולזטר ולקבל את המאמר החדש בכל שבוע לתיבת הדוא"ל שלכם, לחצו כאן והירשמו בטופס ההצטרפות.

אני מבקש להודות לעשרות הכותבים האורחים בבלוג, שמגוונים את הנושאים בהם עוסקים המאמרים ואת נקודות המבט שמוצגות בהם, לחצו על שם הכותב/ת ברשימה הבאה כדי להגיע לרשימת המאמרים המלאה שלו/ה בבלוג (ע"פ סדר א-ב): אדי קודלשאיילת צורי, אילנה הולמן, אליאב לנקריבני גוזלןברוך דגןגלית נבוןדביר חירקדובי שורדפנה שלמן, הלל אפרתזיו חבהטליה כהןמשה חתוכה, ד"ר נאוה קלייןנטע ביתן כפריעדה דיבוןעו"ד ענת אשבלקאתי אור, רונית ארזרונית חורברות דונרד"ר רמי קאליררענן אלרגנדרפי אפלרשאול פיגנבויםשירה אורי ותמיר נוימן.

אם גם לכם יש משהו מעניין לחלוק עם קהילת הקוראים, אני מזמין אתכם לפרסם מאמרי אורח משלכם. ניתן ליצור אתי קשר בנושא בדוא"ל zeev.ronen@business-excellence.oc.il  או דרך הטופס ליצירת קשר באתר.

לבסוף, אני רוצה להודות לבני, יורי רונן, אשר הקים ומנהל את כל פעילות הדיגיטל שלי מזה תשע שנים ובתוכה את האתר והבלוג הזה. יורי הוא מנהל ויועץ שיווק בכיר בדיגיטל במקצועו, ועבודתו הטובה מסייעת לאתר שלי ולשאר הערוצים הדיגיטליים לצמוח משנה לשנה.

אם אתם מעוניינים בעזרתי המקצועית לשיפור הרווח והחוסן של החברה שלכם, או באופן אישי, הדרך הטובה ביותר לעשות זאת היא לשלוח בקשה דרך הטופס ליצירת קשר באתר (לחצו כאן לקישור).

זאב רונן

בעל ניסיון ארוך ועשיר בניהול של חברות ויחידות עסקיות בארץ ובעולם ובהקמת מיזמים. התמחותי הייחודית היא בהגדלת הרווח הנקי בחברות ובביצוע מהפכים ותפניות בחברות שהיו על סף פשיטת רגל, ובהעברתן לרווחיות.

אתר: business-excellence.co.il כתובת דוא"ל: zeev.ronen@business-excellence.co.il

פרסמו תגובה למאמר

תגובות אחרונות בבלוג