המאמר של זאב רונן "האם ואיך לגייס כוכבים ומתי לגייס צעירים "רעבים"?" הדליק אצלי רמזור אדום ושלח אותי לכתוב את המאמר הבא – שבו אציג שיטת עבודה פשוטה שתסייע לכם להיכנס לתפקיד ניהולי חדש בצורה מהירה ומוצלחת יותר.
לפני שנים גייסתי איש מכירות מצוין לתפקיד מאתגר ובתחום דומה לזה שעסק בו קודם. למרות הניסיון הקודם שלו, אמרתי לו כך: ייקח לך 3 חודשים לפחות לכסות את השכר הבסיסי שלך ועוד לפחות 3 חודשים להתחיל להביא תועלת בארגון. לכן אל תהיה מאוכזב מהתוצאות שלך בהתחלה, קח את הזמן ותיכנס נכון לשוק, ההצלחה תבוא אחר כך.
בפועל הוא התחיל להביא תועלת אחרי 5 חודשים. ז"א שגם לאנשי מכירות מנוסים לוקח זמן להביא תועלת לארגון, והניסיון יכול רק לקצר קצת את זמן הכניס לתפקיד. לכן, כשאתם מגייסים כל עובד שהוא לתפקיד קחו בחשבון שבמשך כ-6 חודשים תצטרכו "לממן" אותו כחלק מהתהליך.
זו סוג של אקסיומה שלא ניתן להתגבר עליה מבחינת היכולת שלכם כמנהלים או אנשי מכירות במקום חדש. דרושים כמה חודשים כדי להיכנס לתפקיד ולהביא תועלת. לעולם תהיו זקוקים לכחצי שנה על מנת לצבור מספיק ידע על התפקיד ועל הארגון לפני שתוכלו באמת להביא את עצמכם ולהשפיע על האירועים.
במשך השנים ובעזרת תורת האילוצים שפיתח ד"ר אליהו גולדרט, פיתחתי את תוכנית המחר בה ניתן להשתמש גם לקיצור זמן כניסה של עובדים חדשים לתפקיד, על ידי ביצוע התהליך הבא.
תיאור התהליך
שלבי העבודה מיועדים לביצוע על ידכם בעת כניסה לתפקיד ניהולי או תפקיד בכיר בחברה חדשה. עבודה בצורה זו לא רק שתקצר את משך הזמן שדרוש לכם ללמוד את התפקיד ולהביא בו תועלת לחברה, אלא גם תסייע לכם לגבש סביבכם את הצוות שלכם, לבסס את מעמדכם וליצור חיבור ומחויבות של הכפופים לכם.
- אספו את כל הצוות שלכם.
- בצעו איתם סיעור מוחות על הבעיות שמציקות להם עכשיו.
- לכל בעיה שעולה בסיעור המוחות יש לכתוב יעדי בינים לתהליך הפתרון.
- ארגנו את סדר הטיפול ביעדי הבינים בהתאם לתחושת הבטן שלכם.
- אספו שוב את הצוות, הראו להם את התוכנית וקיימו איתם דיון לגבי סידור יעדי הבינים בתוכנית.
- החלו בטיפול בבעיות בהתאם לסדר שנקבע.
כך שבמקום "לבזבז" את הזמן עד שתכירו את התפקיד והארגון תוכלו לטפל בבעיות אמיתיות שמגיעות מהשטח, ותוך פחות מחודש תוכלו כבר להועיל בתפקידכם החדש בארגון.
מה הרווחתם כמנהלים?
על ידי ביצוע השלבים הנ"ל, לא רק שתקצרו את משך הזמן הדרוש לכם "להיכנס" לתפקיד, אלא שתקבלו מס' דברים נוספים וחשובים:
- במהלך העבודה שיתפתם את כולם בתוכנית העבודה שלכם.
- קבעתם את תוכנית העבודה שלכם על בסיס בעיות אמיתיות של העסק.
- אתם מטפלים בדברים ביעילות.
- כל המנהלים שלכם יודעים למה אתם עושים מה שאתם עושים.
- צמצמתם את רמת הפחדים שלהם ממך.
- וכמובן, קיצרתם את הזמן שלכם בהבאת תועלת לארגון אותו אתם משרתים.
סיכום
שימו לב כיצד בזמן ביצוע התהליך אתם עושה שימוש בטכניקות הניהול המתקדמות ביותר שיש.
עבודה בתהליך זה תגביר את המוטיבציה של הצוות שלך, תגבש צוות מנהלים או עובדים הכפופים אליכם, תחבר את כולם ואת עצמך כמובן לארגון.
בעזרת תהליך עבודה זה תבטיחו כי אתם עוסקים בדברים החשובים בלי לבזבז זמן, ממוקדים בביצוע המשימה, ומביאים תוצאות בזמן קצר.
בסופו של התהליך, אחרי כחצי שנה, כשתצברו מספיק ניסיון בארגון, תוכלו להכין תוכנית חדשה המבוססת כולה על הידע שלכם. בשלב זה מומלץ שתבנו את התוכנית שלכם בדיוק באותה הדרך שתיארתי.
אשמח ללמד כל אחד מכם להשתמש בכלי עבודה חשוב זה.