עדכונים אישיים מהבלוג: הצטרפו ליותר מ-5,750 מנהלים ומנהלות שכבר מנויים וקבלו מאמר מקצועי חדש ומקורי בכל שבוע - חינם.

מה קורה כאשר מפסיקים לעקוב אחרי מדד שיפור קריטי

באחת החברות מצאנו כי הפרמטר של אספקה במועד הינו מנוף רווח חשוב מאד לחברה.

הקמנו צוות שיפור, עקבנו אחרי המדד של עמידה במועדי האספקה מדי יום ואפילו נשלח גרף מעקב על בסיס יומי.

הנושא זכה למיקוד והיה שיפור משמעותי אשר זכה להוקרה בשוק ותרם לשיפור משמעותי במכירות.

כאשר ראינו שהגענו למקום טוב, העברנו את המיקוד לנושא אחר שהפך למנוף שיפור חשוב.

אלא שהמעקב על המדד של ימי הפיגור נשכח ולא המשיכו במעקב, וחלה נפילה בתוצאות.

אחרי כחודש וחצי גילינו שהלכנו אחורה. מיקדנו חזרה את תשומת הלב במדד והמשכנו לעקוב על שאר המדדים, והשיפור היה מידי. זאת מאחר ושיטות העבודה היו קיימות ורק נדרש לא לנטוש מדד אחד כאשר עוברים לאחר.

גרף ממוצע שבועי של ימי פיגור

דוגמה נוספת:

בחברה מסוימת ניהלנו מעקב דומה על העמידה במועדי האספקה במשך שנה וחצי.

בתחילת הדרך הנתונים לא היו טובים אבל הצלחנו להגיע ל- 90% - 80% בכל שבוע. במאי השנה סיימנו את העבודה המשותפת והצוות היה אמור להמשיך בעבודה.

אלא שמסיבות שונות זה לא קרה ובפעם הבאה שבחנו את המדד אחרי כעשרה חודשים מצאנו ירידה כואבת. רק 30% מההזמנות סופקו במועד והייתה ירידה במכירות.

טבלת עמידה במועדי האספקה

המלצתי היא לא להפסיק את המעקב על התוצאות ויצירה של פעולות מתקנות ושיפור.

שפרו את ניהול האיכות בחברה קבעו שיחת יעוץ של 30 דקות עם זאב רונן ללא תשלום וצרו שיפור באיכות המוצרים ובשורת הרווח לחצו לתיאום שיחה
זאב רונן

בעל ניסיון ארוך ועשיר בניהול של חברות ויחידות עסקיות בארץ ובעולם ובהקמת מיזמים. התמחותי הייחודית היא בהגדלת הרווח הנקי בחברות ובביצוע מהפכים ותפניות בחברות שהיו על סף פשיטת רגל, ובהעברתן לרווחיות.

אתר: business-excellence.co.il כתובת דוא"ל: zeev.ronen@business-excellence.co.il

פרסמו תגובה למאמר

תגובות אחרונות בבלוג