עדכונים אישיים מהבלוג: הצטרפו ליותר מ-4,000 מנהלים ומנהלות שכבר מנויים וקבלו מאמר מקצועי חדש ומקורי בכל שבוע - חינם.

האם כדאי להשתמש באירוע "קאיזן" כדי להכניס שיפורים בהתנהלות החברה?

פירושה של המילה היפנית "קאיזן" הוא "שיפור מתמיד". בארץ משתמשים במושג לצוות מעורב של עובדים שפועל במשך 7 ימים ברצף, לנתח ולשפר נושא מסוים.

לסוג כזה של תהליך שיפור יש, כמו כל דבר, יתרונות וחולשות.

ראשית - משיגים שיפור מאד מהיר ובדרך כלל, השיפור חד לא פחות מהשיפור שמשיגים בצוות שיפור שפועל במשך כמה שבועות או חודשים.

החולשה מגיעה מאותו הכיוון של היתרון: קצב הפעולה. כאנשים קשה לנו להסתגל לשינויים. השינוי המהיר עובר קשה את העובדים ופעמים רבות לא נקלט ולא מוטמע לאורך זמן.

כלומר, משיגים שיפור ואז יש דעיכה.

כמנכ"ל, עשיתי כמה אירועי קאיזן ומצאתי כי השיפור לא נקלט באמת אצל העובדים ולכן (במקומות שאני ניהלתי) הגעתי למסקנה כי הדרך המהירה ביותר לחולל שינוי, היא דרך הצוותים.

לכאורה לוקח קצת יותר זמן אבל בסוף יותר מהר.

אבל אירועי קאיזן מקובלים מאד בעולם וגם בישראל ובמקומות רבים מצליחים איתם.

לכן יש כאן הרבה בחירה אישית וככל הנראה, בכל דרך, נחוצה מחויבות של המנכ"ל ונחישות להוביל את תהליך השיפור ולהתמיד בו.

בכל דרך נדרשת תשומת לב לתהליך וחשוב שיהיה מנהל שייקח עליו חסות בשם המנכ"ל ויוודא שכולם מתקדמים ויש מעקב על הפעילות והביצוע.

המעקב והקשר של המנכ"ל חשובים גם למשתתפים בצוותים השונים ונותנים להם אנרגיה להמשיך.

זאב רונן

בעל ניסיון ארוך ועשיר בניהול של חברות ויחידות עסקיות בארץ ובעולם ובהקמת מיזמים. התמחותי הייחודית היא בהגדלת הרווח הנקי בחברות ובביצוע מהפכים ותפניות בחברות שהיו על סף פשיטת רגל, ובהעברתן לרווחיות.

בדקו אפשרויות ליצירת שיפור גם אצלכם

ספרו לי על האתגרים שעומדים בפניכם ונבחן יחד אם יש ביכולתי לסייע לכם ליצור שיפור משמעותי. מלאו את הטופס ונקבע שיחת היכרות.

אתר: business-excellence.co.il כתובת דוא"ל: zeev.ronen@business-excellence.co.il
התחבר/י כדי לפרסם תגובה

מצוינות בעסקים - בפייסבוק

ספרי הראשון: Manage! Best Value Practices for Effective Management

קראו את ספרי הראשון "Manage!" - הספר מספק מבט חדשני על ניהול בימינו, מתמקד בניהול אנשים ומסביר איך לשפר את התוצאות העסקיות ע"י רתימה וחיבור העובדים למטרות החברה. הספר מתפרסם באנגלית בשלב זה.

השער הקדמי של הספר

קראו את הפרק הראשון מהספר בבלוג >>

רכשו את הספר בחנות המקוונת >>

זאב רונן, מנכ"ל 'מצוינות בעסקים'

זאב רונן

זאב רונן, B.Sc, בעל ניסיון ארוך ועשיר בניהול של חברות ויחידות עסקיות בארץ ובעולם ובהקמת מיזמים. התמחותי הייחודית היא בהגדלת הרווח הנקי בחברות ובביצוע מהפכים ותפניות בחברות שהיו על סף פשיטת רגל, ובהעברתן לרווחיות.

כיום, אני משמש כמוביל ומנחה פרויקטים להגדלת הרווח הנקי במספר רב של חברות ויועץ לחברות ויחידים בתחום העסקי והיזמות.

תגובות אחרונות בבלוג