עדכונים אישיים מהבלוג: הצטרפו ליותר מ-5,300 מנהלים ומנהלות שכבר מנויים וקבלו מאמר מקצועי חדש ומקורי בכל שבוע - חינם.

מעקב אחרי הזמנות מסגרת

באחת החברות בהן עבדנו, נהגו לעבוד עם הזמנות מסגרת ששולמו מראש. לכאורה מצב אידאלי שכולנו היינו שואפים אליו, אלא, עליה וקוץ בה:

המערכת "התרגלה" לספק את ההזמנות השוטפות של הלקוחות ששילמו מראש וגם כאשר המסגרת הסתיימה קרה לא פעם שהלקוח המשיך להזמין והמחסן המשיך לספק עד שבאקראי היו מגלים שנגמרה המסגרת וכבר יש ללקוח חוב מאד גדול.

מערכת המידע הייתה מתריעה שיש בעיה והסתיימה המסגרת, אך עובדי המחסן שהיו כל כך רגילים לשלוח סחורה ללקוח, התעלמו מההתראה, ביטלו אותה מבלי להתעמק מה כתוב. כפי שכולנו עושים לא פעם כאשר אנו נכנסים לשגרה.

המלצה

עבודה עם הזמנת מסגרת ששולמה מראש יכולה להיות יתרון מאד גדול. אך יש לפקח על יתרת הזכות של הלקוח ולהתקין "חסמים" אמתיים במערכת המידע הפיננסית שלא יאפשרו למכור מעבר למקדמה ששולמה.

שפרו את הניהול הפיננסי בעסק קבעו שיחת יעוץ של 30 דקות ללא תשלום עם צוות המומחים של 'מצוינות בעסקים' והתחילו ליצור שיפור מהיר ברווח לחצו לתיאום שיחה
זאב רונן

בעל ניסיון ארוך ועשיר בניהול של חברות ויחידות עסקיות בארץ ובעולם ובהקמת מיזמים. התמחותי הייחודית היא בהגדלת הרווח הנקי בחברות ובביצוע מהפכים ותפניות בחברות שהיו על סף פשיטת רגל, ובהעברתן לרווחיות.

אתר: business-excellence.co.il כתובת דוא"ל: zeev.ronen@business-excellence.co.il

פרסמו תגובה למאמר

תגובות אחרונות בבלוג