עדכונים אישיים מהבלוג: הצטרפו ליותר מ-5,300 מנהלים ומנהלות שכבר מנויים וקבלו מאמר מקצועי חדש ומקורי בכל שבוע - חינם.

לא להינעל על פתרונות "קלים", ולשתף את העובדים בחיפוש הפתרון

באחד הצוותים שעובדים בחברה גדולה, מתקיים מעקב על אחוז התוצרת הפסולה (פחת) בסוף התהליך, ניתוח של הסיבות ויצור של פעולות מתקנות. עם בוא הקיץ והימים החמים, עלה מאד (ובאופן שהפתיע גם את העובדים וגם את ההנהלה) האחוז של התוצרת הפסולה שיצאה מהתנורים.

במבט ראשון נראה היה שהסיבה היא מחסור במי קירור, שכן מערכת הקירור לא הצליחה לספק את כל צריכת המים הקרים של המפעל.

המפעל התחיל לקדם תכנון של השקעה במתקן קירור חדש שעלותו 150 אלף דולר. סכום גבוה לכל הדעות.

באחד הימים נאמר לי כי בשל בעיה נוספת וצורך בדיון נוסף במקביל, יגיעו רק כמה עובדים לדיון של צוות השיפור ויעדרו ממנו הטכנולוג והמנהלים.

התחושה הפנימית שלי ניבאה שיהיה צוות מרתק ואכן נכונו לי הפתעות. כאשר בחנו את התוצאות של השבוע הקודם, העובדים פסלו את הקשר בין מי הקירור והפסילה והצביעו על עבודה בתנור אחר שם אחוז החומר הפסול קטנה לאין שיעור.

לטענתם הסיבה נעוצה במקום אחר בתהליך.

הוסכם כי יתכן מאד והיעדר מי הקירור אינם המקור לפסילה הגבוהה (שכנראה כן קשורה לקיץ) והצוות התחיל לבחון ולנתח סיבות אפשריות נוספות לפסילה. כיום אנחנו מנתחים אפשרויות שונות לפסילה ובוחנים כיצד למדוד ולתעד את מה שקורה בתנור.

התפוקה

יש חשיבה מחדש על הפתרון. ככל הנראה השקעה של 150 אלף דולר במתקן לקירור מים,  לא הייתה פותרת את הבעיה של סוג הפסילה הזה שמתגבר בקיץ משום ששורש הבעיה נמצא במקום אחר.

בשלב הזה מחפשים את שורש הבעיה ואז ימצא פתרון הולם.

לקחים ומסקנות

  • כאשר יש תופעה שחוזרת על עצמה ומחפשים פתרון, מומלץ לשתף את העובדים בחיפוש ובחשיבה. ככל שנביא יותר נקודות מבט, מידע וידיעה בנושא, כך נמצא פתרון יותר טוב.
  • מומלץ לבצע את תהליך החשיבה במסגרת צוות שיפור מסודר ומונחה.
הפכו את העובדים למחויבים לחברה ולהצלחתה שפרו את החיבור של העובדים שלכם לחברה ולמטרותיה, והרוויחו מהידע היחודי שהם מביאים. קבעו שיחת יעוץ ראשונה של 30 דקות ללא עלות עם זאב רונן לחצו לתיאום שיחה
זאב רונן

בעל ניסיון ארוך ועשיר בניהול של חברות ויחידות עסקיות בארץ ובעולם ובהקמת מיזמים. התמחותי הייחודית היא בהגדלת הרווח הנקי בחברות ובביצוע מהפכים ותפניות בחברות שהיו על סף פשיטת רגל, ובהעברתן לרווחיות.

אתר: business-excellence.co.il כתובת דוא"ל: zeev.ronen@business-excellence.co.il

פרסמו תגובה למאמר

תגובות אחרונות בבלוג