עדכונים אישיים מהבלוג: הצטרפו ליותר מ-5,000 מנהלים ומנהלות שכבר מנויים וקבלו מאמר מקצועי חדש ומקורי בכל שבוע - חינם.

אקלים בטיחות

בחברה מסוימת אותה אני מלווה בשנתיים האחרונות, התבקשתי בתחילת הדרך להגיע בנעלי עבודה לאתר היצור, מטעמי בטיחות.

לפני כמה שבועות ניגש אלי משה, אחד העובדים שהוכשר כנאמן בטיחות בחברה והעיר לי כי הנעלים שאני נועל, אינן בטיחותיות דיין ולכן איני יכול להיכנס לאזור היצור.

כמובן שניסיתי "לנפנף" אותו, בכל זאת אני מסתובב שם כבר הרבה זמן... אך הוא לא וויתר ובסופו של דבר הלכתי ליוסי, ממונה הבטיחות בחברה. יוסי כמובן, הצדיק את משה, הסביר לי מה נדרש ודאג שאקבל נעליים מתאימות.

חשוב לציין כי יוסי, שממלא עוד כמה תפקידים ניהוליים בחברה, פגש אותי עשרות פעמים לאורך הזמן ולא שם לב שהנעליים בהן אני משתמש אינן מתאימות. כמוהו, גם מנהלים אחרים בחברה. אבל יוסי יחד עם המנכ"ל, מוליכים מהלך ארוך להטמיע את ערכי הבטיחות בקרב העובדים.

הם קבעו לעצמם מטרה ליצור תרבות ארגונית של עבודה בטיחותית של עבודה בטיחותית, לא בסיסמאות ולא רק לטפל בתאונות שכבר קרו.

אקלים בטיחות.

כמנהלים יש לנו אחריות לבטיחות של העובדים בחברה, שישובו הביתה בשלום.

בנוסף תאונות עבודה פוגעות בחברה ולבסוף, בל נשכח, למנהלים יש אחריות אישית על מה שקורה בחברה. במקרים קיצוניים, המנהלים יכולים למצוא את עצמם מתמודדים עם תביעה המשפטית אישית.

לכן מה שחשוב לנו יהיה להטמיע אקלים בטיחות, או תרבות של עבודה בבטיחות. באופן כזה שהשאיפה שלנו להישגיות והצלחה לא תהיה על חשבון הבטיחות.

כמה שיטות להטמעה של אקלים בטיחות.

א. בעבר, באחד הארגונים שניהלתי, הגדרנו יחד עם העובדים בכל מחלקה, מהם המשתנים הבטיחותיים החשובים במקום. למשל, הגנה על האוזניים מפני רעש חזק, נעלי עבודה, רצפה נקייה ויבשה ועוד.

בהמשך העובדים קיימו ביקורות בכל מחלקה על קיום הדרישות הבטיחותיות במקום ונתנו ניקוד. הניקוד התפרסם והתפתחה תחרות.

בדרך זו, קידמנו את ההתנהגות הבטיחותית ולא עסקנו רק בחקירה של תאונות שכבר קרו.

ב. לפי שיטה אחרת שפגשתי בכמה מקומות, בכל בוקר מבוצע סיור ע"י עובד ומנהל לאיתור מפגעים או התנהגויות לא בטיחותיות. בכל בוקר אנשים אחרים. כך כולם נחשפים לנושא הבטיחות מהצד הבודק, מביאים את מה שהם רואים כאנשי השטח ומטמיעים באופן אישי את הצורך לעבוד בבטיחות.

הממצאים מועברים לטיפול ומתקיים מעקב על תיקון הכשלים.

ג. "שולחן עגול". אחת לשבוע, או שבועיים, נפגשת קבוצה של עובדים עם אדם חיצוני ומציגים "כמעט תאונות" שקרו להם או לחבריהם (בלי חשש שיפגעו מהצגת הכשלים), או מפגעים. גם כאן, הממצאים מטופלים ובעיקר העובדים מטמיעים את אקלים הבטיחות הדרוש.

המלצה.

בנושא הבטיחות במקום העבודה, תקפידו על קלה כחמורה. כך תצאו נשכרים מכל הכיוונים וגם העובדים יכירו לכם טובה והלויאליות שלהם תגדל.

 

 

זאב רונן

בעל ניסיון ארוך ועשיר בניהול של חברות ויחידות עסקיות בארץ ובעולם ובהקמת מיזמים. התמחותי הייחודית היא בהגדלת הרווח הנקי בחברות ובביצוע מהפכים ותפניות בחברות שהיו על סף פשיטת רגל, ובהעברתן לרווחיות.

בדקו אפשרויות ליצירת שיפור גם אצלכם

ספרו לי על האתגרים שעומדים בפניכם ונבחן יחד אם יש ביכולתי לסייע לכם ליצור שיפור משמעותי. מלאו את הטופס ונקבע שיחת היכרות.

אתר: business-excellence.co.il כתובת דוא"ל: zeev.ronen@business-excellence.co.il
שתף/י את דעתך

מצוינות בעסקים - בפייסבוק

ספרי הראשון: Manage! Best Value Practices for Effective Management

קראו את ספרי הראשון "Manage!" - הספר מספק מבט חדשני על ניהול בימינו, מתמקד בניהול אנשים ומסביר איך לשפר את התוצאות העסקיות ע"י רתימה וחיבור העובדים למטרות החברה. הספר מתפרסם באנגלית בשלב זה.

השער הקדמי של הספר

קראו את הפרק הראשון מהספר בבלוג >>

רכשו את הספר בחנות המקוונת >>

זאב רונן, מנכ"ל 'מצוינות בעסקים'

זאב רונן

זאב רונן, B.Sc, בעל ניסיון ארוך ועשיר בניהול של חברות ויחידות עסקיות בארץ ובעולם ובהקמת מיזמים. התמחותי הייחודית היא בהגדלת הרווח הנקי בחברות ובביצוע מהפכים ותפניות בחברות שהיו על סף פשיטת רגל, ובהעברתן לרווחיות.

כיום, אני משמש כמוביל ומנחה פרויקטים להגדלת הרווח הנקי במספר רב של חברות ויועץ לחברות ויחידים בתחום העסקי והיזמות.

תגובות אחרונות בבלוג