עדכונים אישיים מהבלוג: הצטרפו ליותר מ-5,300 מנהלים ומנהלות שכבר מנויים וקבלו מאמר מקצועי חדש ומקורי בכל שבוע - חינם.

אם תעשה כל יום אותו דבר, תקבל כל יום אותה תוצאה

באחד ממפעלי המזון היותר יפים ומוצלחים בהם ביקרתי בארץ, חקוקה בקיר הכתובת: "אם תעשה כל יום אותו דבר, תקבל כל יום אותו דבר".

אכן, אנו מחויבים לספק ללקוחות בכל פעם את אותו המוצר אליו התחייבנו. זו משימה כלל לא פשוטה. גם אם נוכל לאפיין במדויק את כל המשתנים שקבענו בקו היצור, יש משתנים רבים שאינם בשליטתנו, כמו חומרי הגלם, מזג האוויר או מצב הרוח של העובדים.

לכן תהליך יצור שיבטיח לנו מוצר אחיד בסוף קו היצור הינו אתגר אמתי.

אולם דווקא הקצה השני של אמרה זו הוא האתגר היותר גדול: אם נרצה לשנות, לשפר, להתייעל, להיות טובים יותר ותחרותיים יותר, אנו חייבים לחשוב אחרת. לפעול אחרת.

זהו האתגר האמתי, כי הוא טומן בחובו את הכניסה לאזור לא מוכר. לפעול אחרת.

מנהלים רבים שואלים אותי על שיטות שונות הנהוגות היו בתעשיות המובילות בעולם כמו יצור רזה(Lean Manufacturing),5S, ניהול ע"פ יעדים, דרכים לחדשנות ועוד.

אולם הם זונחים את הרעיון כאשר הם שומעים במה מדובר. או פוטרים אותי ב"לא מתאים כרגע".

היכולת שלנו להשתנות היא האתגר האמתי. כולנו רגילים ללכת בנתיב מסוים וחוששים מהבלתי ידוע.

אני כותב כאן רבות על הנושא הזה ומאיר אותו מכיוונים שונים. ובכל זאת אני מתרשם בכל פעם מחדש כיצד גם מנהלים שלא חוששים להתמודד עם אתגרים לא פשוטים, נמנעים מבחינה רצינית של דרכי פעולה השונות מהדרכים בהן הם צועדים כרגע.

כמובן שגם אני מוצא את עצמי לא פעם שולל רעיון חדש. אך נאמן להחלטה שלי לבחון דרכים חדשות וכיוונים שונים, אני חוזר ובוחן לאחר זמן את ההצעה (או כך לפחות אני מקווה שאני פועל...) ומנסה לבחון כיצד היא יכולה לשפר את המצב.

המלצה

זכרו כי בקצב בו משתנה היום המציאות, לא ניתן לאורך זמן לפעול באותה דרך. חברות רבות שהובילו את התחומים בהם הן פעלו, קרסו כאשר לא ידעו להשתנות מבעוד מועד.

כל כיוון בו אתם פועלים כרגע ומוכיח את עצמו כמוצלח, תמיד ישמש כמודל לחיקוי ויקומו מתחרים שיעשו זאת יותר זול, או יותר טוב או שבכלל יפתחו מוצר שייתר את המוצר אותו אתם מייצרים.

תמיד חפשו לפעול אחרת. שם נמצאת החדשנות האמתית.

המוצר החדשני, ההתייעלות הם רק תוצר הלוואי.

קבלו ליווי אישי מקצועי מזאב רונן קבעו שיחת יעוץ של 30 דקות ללא תשלום ויחד נבחן איך אפשר לשפר את העבודה השוטפת והתוצאות שאתם משיגים לחברה לחצו לתיאום שיחה
זאב רונן

בעל ניסיון ארוך ועשיר בניהול של חברות ויחידות עסקיות בארץ ובעולם ובהקמת מיזמים. התמחותי הייחודית היא בהגדלת הרווח הנקי בחברות ובביצוע מהפכים ותפניות בחברות שהיו על סף פשיטת רגל, ובהעברתן לרווחיות.

אתר: business-excellence.co.il כתובת דוא"ל: zeev.ronen@business-excellence.co.il

פרסמו תגובה למאמר

תגובות אחרונות בבלוג