עדכונים אישיים מהבלוג: הצטרפו ליותר מ-4,000 מנהלים ומנהלות שכבר מנויים וקבלו מאמר מקצועי חדש ומקורי בכל שבוע - חינם.

מכירות בחו"ל: האם אנחנו זקוקים למתורגמן מקומי בפגישות?

איתור לקוחות בתורכיה

לפני שבוע נסעתי לפגישות עם לקוחות פוטנציאלים בתורכיה.

איתור החברות המועמדות ותאום הפגישות נעשו בסיוע בלתי רגיל של הנספחות המסחרית באיסטנבול. אציין כי הצוות באיסטנבול הוא אחד הצוותים הנפלאים שיש לישראל. מנחם אלפסה, איש הצוות המקומי עשה עבודה בלתי רגילה לאתר חברות מועמדות ולחבר אותנו איתן.

אני מאד מקפיד על נוכחות של דובר השפה המקומית לפחות בפגישות הראשונות.

אם איני מכיר מועמד מתאים אני פונה לנספח המסחרי ובמידה ונציג מצוות הנספחות אינו יכול להצטרף אלי אני מבקש סיוע באיתור מועמד מתאים שהם מכירים.

קיום הפגישות באנקרה

באחד הימים היו לי שתי פגישות באנקרה והנספח המסחרי פנה לשגרירות בעיר. עובדת מקומית של צוות השגרירות הממונה על ענייני כלכלה (Ozlem Durmusoglu) הצטרפה אלי. לפני שהגעתי שלחתי חומר על המוצרים ואוזלם עשתה עבודת הכנה מעולה, קיימנו עוד שיחה לפני שיצאנו לדרך ותאמנו את ההתנהלות בינינו בפגישות.

בחברה הראשונה נפגשנו עם שני הבעלים של החברה. האנגלית שלהם הייתה טובה ומרבית השיחה זרמה ללא בעיות. בכמה נקודות קריטיות אוזלם הצטרפה בתורכית ועזרה לעבור מהמהמורת שאיימו לשבש את ההתקדמות.

הפגישה הייתה מאד חיובית, אך נשאר נושא אחד של תקשורת: המיילים ששלחתי במהלך תאום הפגישה עברו לספאם ובכל פעם שלא קיבלתי תשובה התערב מנחם אלפסה מהנספחות המסחרית ושלח שוב את המייל דרכו.

כלומר, נשאר חשש שלא נוכל לעבוד בצורה סדירה. מאחר וכבר נוצרה היכרות עם אוזלם, סיכמנו שכל המיילים ישלחו גם אליה והיא תוודא שאין בעיה.

למרות שניתן לפתור את בעיית המיילים דרך אמצעי טכני בשרת המחשבים של החברה, חשוב היה לתת ביטחון שיש גם איש קשר מקומי.

בחברה השנייה הסיפור כבר היה שונה לגמרי. נפגשנו עם ארבעה מנהלים בחברה. הם עשו עבודת הכנה מעולה בטרם הפגישה וכל אחד מהנוכחים כבר עיצב לעצמו עמדה לגבי העבודה אתנו.

מרבית הפגישה הייתה בעצם דיון פנימי בינם לבין עצמם בתורכית. כאשר מדי פעם, המנכ"ל מפנה אלי שאלה או אמירה באנגלית. אחד מהמשתתפים כלל לא דיבר אנגלית. בתום הפגישה הארוכה פנה אלי המנכ"ל והציע סיכום לגבי ההמשך.

בזכותה של אוזלם יכולתי לקבל בדיעבד מידע על תוכן השיחה שהתנהלה ביניהם ולקבל החלטות על המשך ההתנהלות שלנו מול החברה הזו.

תיאורי מקרה אחרים

לפני שנה היו לי פגישות בברצלונה וצוות הנספחות המסחרית קישר אותנו עם מתורגמנית מקומית.

בפגישות ההן נכנס מוטיב נוסף של הפטריוטיות הקטלאנית המקומית. הפגישות התנהלו בעיקר באנגלית אך העובדה שהמתורגמנית שלנו הייתה מקומית (קטלאנית בעצמה), כבר יצרה את החיבור הראשון ופתיחת הלבבות החשובה.

כאשר אני מקיים פגישות בארץ עם נציג של חברה זרה אותה אני מייצג בישראל, התמונה חוזרת על עצמה במהופך והעובדה שאני מדבר עברית מאפשרת לקיים שיחה פורייה ולהגיע לתוצאות טובות יותר.

המלצה

בפגישות ראשונות עם חברות, או פגישות שהן אבן דרך ביחסים, גם כאשר אתם בטוחים שהצד השני דובר אנגלית, וכל ההתכתבות המקדימה התנהלה באנגלית, אל תוותרו על נוכחותו של מתורגמן דובר השפה המקומית.

במידת האפשר רצוי שהוא יהיה איש שלכם (ראו מאמר קודם בנושא איש קשר מקומי שיתמוך במאמצי השיווק שלכם), או נציג רשמי של ישראל.

נוכחות כזו יכולה לשנות את תוצאות הפגישה ולסייע בפתרון נושאים בעיתיים, ובכל מקרה תקבלו בזכותה מידע שלא הייתם מגיעים אליו אחרת.

זאב רונן

בעל ניסיון ארוך ועשיר בניהול של חברות ויחידות עסקיות בארץ ובעולם ובהקמת מיזמים. התמחותי הייחודית היא בהגדלת הרווח הנקי בחברות ובביצוע מהפכים ותפניות בחברות שהיו על סף פשיטת רגל, ובהעברתן לרווחיות.

בדקו אפשרויות ליצירת שיפור גם אצלכם

ספרו לי על האתגרים שעומדים בפניכם ונבחן יחד אם יש ביכולתי לסייע לכם ליצור שיפור משמעותי. מלאו את הטופס ונקבע שיחת היכרות.

אתר: business-excellence.co.il כתובת דוא"ל: zeev.ronen@business-excellence.co.il
2 תגובות

מענין ומלמד
תודה
חד שמח

דובי שלום,
תודה על תגובותיך התדירות.
חג שמח

שתף/י את דעתך

מצוינות בעסקים - בפייסבוק

עוד לקריאה בבלוג

  • חדש
  • פופולרי
  • תגובות אחרונות
https://viagrasildenafilok.com/ viagra for sale [url=https://viagrasildenafilok.com/ ]viagra prescription [/url] generic viagra
Pneuthenroste /
19-04-2021
https://viagrasildenafilok.com/ buy viagra online viagra generic viagra pills viagra for sale
Evilipiolomoth /
19-04-2021

ספרי הראשון: Manage! Best Value Practices for Effective Management

קראו את ספרי הראשון "Manage!" - הספר מספק מבט חדשני על ניהול בימינו, מתמקד בניהול אנשים ומסביר איך לשפר את התוצאות העסקיות ע"י רתימה וחיבור העובדים למטרות החברה. הספר מתפרסם באנגלית בשלב זה.

השער הקדמי של הספר

קראו את הפרק הראשון מהספר בבלוג >>

רכשו את הספר בחנות המקוונת >>

זאב רונן, מנכ"ל 'מצוינות בעסקים'

זאב רונן

זאב רונן, B.Sc, בעל ניסיון ארוך ועשיר בניהול של חברות ויחידות עסקיות בארץ ובעולם ובהקמת מיזמים. התמחותי הייחודית היא בהגדלת הרווח הנקי בחברות ובביצוע מהפכים ותפניות בחברות שהיו על סף פשיטת רגל, ובהעברתן לרווחיות.

כיום, אני משמש כמוביל ומנחה פרויקטים להגדלת הרווח הנקי במספר רב של חברות ויועץ לחברות ויחידים בתחום העסקי והיזמות.

מאמר מקצועי חדש כל שבוע - כבר יותר מ-7 שנים

הצטרפו ליותר מ-4,500 מנהלים/ות בניוזלטר שלי וקבלו מאמרים חדשים ישירות למייל
זאב רונן, מנכ"ל 'מצוינות בעסקים'

בלי ספאם - אני מכבד את הזמן והפרטיות שלך. הצהרת פרטיות.
זאב רונן, מייסד ומנכ"ל 'מצוינות בעסקים'